Terve. Käsillä on melko tuore ja meillä ihmettelystä herättänyt aihe, eli Boran-service valo.
Hieman taustaa: Kun ei itse tiedetty miten valo nollataan, niin pyydettiin sitä Teboilista samalla kun vaihdettiin öljyt jne. huollot... mutta eivät sitten osanneet enää valoa nollata, vaikka sama Teboil nollasi sen noin vuosi sitten ja sama huoltomies on yhä siellä hommissa. Aiheutti melkoista ihmetystä tuo, mutta eikait sitten... aina ei voi voittaa edes Teboililla. Tällä kertaa asiakkaana en ollut minä, vaan tyttöystäväni... lieneekö tällä jotain merkitystä. Paljon huonompaa palvelua tyttöystäväni on auton kanssa saanutkin yleensäottaen. Hän on yksi maailman herttaisimmista ihmisistä, enkä käsitä miksi kukaan haluaisi olla ilkeä, kun ei hänkään ole. :(
Noh. Tulppien vaihtoon tarvittiin kuitenkin erikoisempaa avainta, jota ei Teboililla ollut, joten sitten mentiin Laakkoselle vaihtamaan. Samalla pyydettiin myös Service-valon nollaamista. Ja mitä sanovat Laakkosella? "Emme nollaa, koska koko huoltoa ei tehty Laakkosella alunperin". Täh??? Autolla on ajettu noin 175000km, sitä on edellisen omistajan aikana huollettu tunnollisesti, ja nykyisenä omistajana aiomme jatkaa tunnollisuutta. Tiedä vaikka Boratti ajelisi vielä 22-vuotiaanakin, kuten äitin vanha corolla :)
Kysymys kuuluukin, että onko 2002-mallin karvalakki Boran service-valon nollaamisesta jotain sivuvaikutuksia, jos sen tekee itse. Eli jos se on tavallinen laskuri ilman mitään semantiikkaa, niin kyllähän tuon nollata periaatteessa uskaltaisi, mutta kun en tiedä kaikkea, niin en uskalla. Ja mahtaako virran päällelaiton yhteydessä kuuluva pitkä piippaus liittyä juuri tämän service-valon näkymiseen. Ihmiset näyttävät tekevän tuota melko huolettomasti youtubessa, mutta tietokone-ihmisenä luonne ei vain anna tehdä tuollaista ilman tietoa.
Teboil, Laakkonen ja service-valo - eh...
Boratin kuski
2
210
Vastaukset
- nimimerkki10
Jos siinä on muuttuvapituuksinen huoltoväli niin se menee kiinteälle välille itse nollattaessa, ellei ole erityistä laitetta joka siihen on tarkoitettu.
- Miksutin,.,.
Moi! Katsopa huoltokirjasta, miten valo nollataan. Ei ole kummoinen toimenpide. Jos huoltokirja puuttuu, niin pyydä pokkana kaverilta, tutulta , tuntemattomalta jne. Jos ei rupea hoitumaan, niin katselen itse vaikka tuosta meidän papan Jetasta ja laitan sen sulle sähköpostiin, jollet ole sitä siiheksi saanut nollattua. Seuraan nyt tätä keskustelua jonkin aikaa. Jos ei pelitä, niin palataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2335117Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194161- 583783
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513510
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413235Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv42687Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232396
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377