Lapsen isä

notmii

maksoi avovaimonsa tililtä elatusmaksun tililleni.

Minähän en ala kyyläämään kenen tililtä rahat tulevat, jos menen automaatilta rahojani nostamaan. Minulla on oikeus odottaa tiettyä summaa tiettynä päivänä ja sillä hyvä.

Isän avokki päättikin haluta rahat takaisin ja pankki antoi minulle nootin asiasta ja syytti minua tilinylityksestä ja että minun pitää maksaa tilinylitysmaksu.

Nostin asiasta mekkalan ja sain pidettyä puoleni enkä mitään tilinylitysmaksua maksanut, mutta onpa huonoa mainosta Säästöpankille. Antoivat jonkun vihkon minulle hyvitystä, jotta vaikenisin asiasta?

Kuka tässä todellisuudessa on syypää?

9

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... ..

"Isän avokki päättikin haluta rahat takaisin ja pankki antoi minulle nootin asiasta ja syytti minua tilinylityksestä ja että minun pitää maksaa tilinylitysmaksu."

Mitä ongelmaa siinä on pankin suhteen, jos pankki on perunut vaatimuksensa ja antanut vahingosta hyvityksen?

Elatusmaksun maksajalta voi periä korvausta, jos väärästä maksusuorituksesta on aiheutunut vahinkoa, mutta silloin sen joutuu osoittamaan toteen, ja maksaja puolestaan selvittelee tekemiään tai tekemättäjättämiään sopimuksia rahoittajatahonsa kanssa.

• notmii

Muistinkin väärin, että olisin saanut tuosta hyvitystä. Se hyvitys tulikin yhdestä toisesta, saman pankin tekemästä virheestä. Näitä virheitä on sattunut useita.

• ... ..
        notmii kirjoitti:

Muistinkin väärin, että olisin saanut tuosta hyvitystä. Se hyvitys tulikin yhdestä toisesta, saman pankin tekemästä virheestä. Näitä virheitä on sattunut useita.

Oliko sillä tilillä katetta kun teit noston automaatilla??? Ja jos oli katetta noston tapahtuessa, niin pankkiko sitten peruutti tilisiirron jättäen tilin miinukselle mitään ilmoittamatta?

• notmii
        ... .. kirjoitti:

Oliko sillä tilillä katetta kun teit noston automaatilla??? Ja jos oli katetta noston tapahtuessa, niin pankkiko sitten peruutti tilisiirron jättäen tilin miinukselle mitään ilmoittamatta?

Oli katetta silloin, kun nostin. Pankki sitten ilmoitti, että siirto on peruttu ja minä olen ylittänyt tilini ja joudun maksamaan tilinylitysmaksun.

• ... ..
        notmii kirjoitti:

Oli katetta silloin, kun nostin. Pankki sitten ilmoitti, että siirto on peruttu ja minä olen ylittänyt tilini ja joudun maksamaan tilinylitysmaksun.

Pankin kuuluu tottakai varmistaa, että tilinhaltija voi ennallistaa tapahtuman myös omalta osaltaan, jos pankki joutuu peruuttamaan tilitapahtuman. Siinähän pitäisi olla mahdollisuus neuvotella maksuaikaakin, jos on kerinnyt käyttämään rahat. Se on sitten eri asia, jos pankki on tehnyt ilmoituksen virheellisestä tilitapahtumasta, ja siitä tietoisena nostaa tililtä niin ettei pankin palautukselle jää riittävästi katetta, jolloin voi joutua itse vastaamaan tilinylityksestä.

Sitä en lähde arvioimaan, missä tilanteessa pankki olisi velvollinen maksamaan vahingonkorvausta. Voi sitä koettaa vaatia, jos selvittelystä on aiheutunut todellisia kuluja.

• ... ..
        ... .. kirjoitti:

Pankin kuuluu tottakai varmistaa, että tilinhaltija voi ennallistaa tapahtuman myös omalta osaltaan, jos pankki joutuu peruuttamaan tilitapahtuman. Siinähän pitäisi olla mahdollisuus neuvotella maksuaikaakin, jos on kerinnyt käyttämään rahat. Se on sitten eri asia, jos pankki on tehnyt ilmoituksen virheellisestä tilitapahtumasta, ja siitä tietoisena nostaa tililtä niin ettei pankin palautukselle jää riittävästi katetta, jolloin voi joutua itse vastaamaan tilinylityksestä.

Sitä en lähde arvioimaan, missä tilanteessa pankki olisi velvollinen maksamaan vahingonkorvausta. Voi sitä koettaa vaatia, jos selvittelystä on aiheutunut todellisia kuluja.

Tarkennetaan sen verran, että edellä oleva ei ole minun henkilökohtainen mielipide, vaan asian oikeudellinen arvio, ja jos joku ei satu siitä pitämään, niin voisi kommentoida muutenkin kuin vain miinustamalla. Mainittu maksuaika on kuluttajaviranomaisen idea. Jos näistä vastuksista kirjoittaisi laskun, niin ei tulisi kenellekään paha mieli.

• nasse-setä.
        ... .. kirjoitti:

Tarkennetaan sen verran, että edellä oleva ei ole minun henkilökohtainen mielipide, vaan asian oikeudellinen arvio, ja jos joku ei satu siitä pitämään, niin voisi kommentoida muutenkin kuin vain miinustamalla. Mainittu maksuaika on kuluttajaviranomaisen idea. Jos näistä vastuksista kirjoittaisi laskun, niin ei tulisi kenellekään paha mieli.

Ei noista miinuksista kannata välittää. Niitä painellaan täällä aivan mielivaltaisesti, ilman minkäänlaisia perusteita. Eräänlaista "koulukiusaamista", joka osoittaa vain miinustajan omaa typeryyttä, kun mitään omaa sanottavaa ei ole.

Miinuksia tähänkin, please!

• Mömmö Perttu

Pankki on toiminut omavaltaisesti, mutta ilmeisesti kuitenkin korjasi virheen. Mies on kuitenkin se varsinainen syypää, sillä hän käytti ilmeisesti luvatta naisystävänsä tiliä.

• notmii

En minä tiedä, oliko hänellä tilinkäyttöoikeutta, mutta vaimo ei hyväksynyt sitä ainakaan minun kohdallani käytettävän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      333
      6277
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3756
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      154
      2938
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      230
      2212
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      108
      1776
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      73
      1326
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1122
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      1003
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      13
      988
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      934
    Aihe