maksoi avovaimonsa tililtä elatusmaksun tililleni.
Minähän en ala kyyläämään kenen tililtä rahat tulevat, jos menen automaatilta rahojani nostamaan. Minulla on oikeus odottaa tiettyä summaa tiettynä päivänä ja sillä hyvä.
Isän avokki päättikin haluta rahat takaisin ja pankki antoi minulle nootin asiasta ja syytti minua tilinylityksestä ja että minun pitää maksaa tilinylitysmaksu.
Nostin asiasta mekkalan ja sain pidettyä puoleni enkä mitään tilinylitysmaksua maksanut, mutta onpa huonoa mainosta Säästöpankille. Antoivat jonkun vihkon minulle hyvitystä, jotta vaikenisin asiasta?
Kuka tässä todellisuudessa on syypää?
Lapsen isä
9
110
Vastaukset
- ... ..
"Isän avokki päättikin haluta rahat takaisin ja pankki antoi minulle nootin asiasta ja syytti minua tilinylityksestä ja että minun pitää maksaa tilinylitysmaksu."
Mitä ongelmaa siinä on pankin suhteen, jos pankki on perunut vaatimuksensa ja antanut vahingosta hyvityksen?
Elatusmaksun maksajalta voi periä korvausta, jos väärästä maksusuorituksesta on aiheutunut vahinkoa, mutta silloin sen joutuu osoittamaan toteen, ja maksaja puolestaan selvittelee tekemiään tai tekemättäjättämiään sopimuksia rahoittajatahonsa kanssa.- notmii
Muistinkin väärin, että olisin saanut tuosta hyvitystä. Se hyvitys tulikin yhdestä toisesta, saman pankin tekemästä virheestä. Näitä virheitä on sattunut useita.
- ... ..
notmii kirjoitti:
Muistinkin väärin, että olisin saanut tuosta hyvitystä. Se hyvitys tulikin yhdestä toisesta, saman pankin tekemästä virheestä. Näitä virheitä on sattunut useita.
Oliko sillä tilillä katetta kun teit noston automaatilla??? Ja jos oli katetta noston tapahtuessa, niin pankkiko sitten peruutti tilisiirron jättäen tilin miinukselle mitään ilmoittamatta?
- notmii
... .. kirjoitti:
Oliko sillä tilillä katetta kun teit noston automaatilla??? Ja jos oli katetta noston tapahtuessa, niin pankkiko sitten peruutti tilisiirron jättäen tilin miinukselle mitään ilmoittamatta?
Oli katetta silloin, kun nostin. Pankki sitten ilmoitti, että siirto on peruttu ja minä olen ylittänyt tilini ja joudun maksamaan tilinylitysmaksun.
- ... ..
notmii kirjoitti:
Oli katetta silloin, kun nostin. Pankki sitten ilmoitti, että siirto on peruttu ja minä olen ylittänyt tilini ja joudun maksamaan tilinylitysmaksun.
Pankin kuuluu tottakai varmistaa, että tilinhaltija voi ennallistaa tapahtuman myös omalta osaltaan, jos pankki joutuu peruuttamaan tilitapahtuman. Siinähän pitäisi olla mahdollisuus neuvotella maksuaikaakin, jos on kerinnyt käyttämään rahat. Se on sitten eri asia, jos pankki on tehnyt ilmoituksen virheellisestä tilitapahtumasta, ja siitä tietoisena nostaa tililtä niin ettei pankin palautukselle jää riittävästi katetta, jolloin voi joutua itse vastaamaan tilinylityksestä.
Sitä en lähde arvioimaan, missä tilanteessa pankki olisi velvollinen maksamaan vahingonkorvausta. Voi sitä koettaa vaatia, jos selvittelystä on aiheutunut todellisia kuluja. - ... ..
... .. kirjoitti:
Pankin kuuluu tottakai varmistaa, että tilinhaltija voi ennallistaa tapahtuman myös omalta osaltaan, jos pankki joutuu peruuttamaan tilitapahtuman. Siinähän pitäisi olla mahdollisuus neuvotella maksuaikaakin, jos on kerinnyt käyttämään rahat. Se on sitten eri asia, jos pankki on tehnyt ilmoituksen virheellisestä tilitapahtumasta, ja siitä tietoisena nostaa tililtä niin ettei pankin palautukselle jää riittävästi katetta, jolloin voi joutua itse vastaamaan tilinylityksestä.
Sitä en lähde arvioimaan, missä tilanteessa pankki olisi velvollinen maksamaan vahingonkorvausta. Voi sitä koettaa vaatia, jos selvittelystä on aiheutunut todellisia kuluja.Tarkennetaan sen verran, että edellä oleva ei ole minun henkilökohtainen mielipide, vaan asian oikeudellinen arvio, ja jos joku ei satu siitä pitämään, niin voisi kommentoida muutenkin kuin vain miinustamalla. Mainittu maksuaika on kuluttajaviranomaisen idea. Jos näistä vastuksista kirjoittaisi laskun, niin ei tulisi kenellekään paha mieli.
- nasse-setä.
... .. kirjoitti:
Tarkennetaan sen verran, että edellä oleva ei ole minun henkilökohtainen mielipide, vaan asian oikeudellinen arvio, ja jos joku ei satu siitä pitämään, niin voisi kommentoida muutenkin kuin vain miinustamalla. Mainittu maksuaika on kuluttajaviranomaisen idea. Jos näistä vastuksista kirjoittaisi laskun, niin ei tulisi kenellekään paha mieli.
Ei noista miinuksista kannata välittää. Niitä painellaan täällä aivan mielivaltaisesti, ilman minkäänlaisia perusteita. Eräänlaista "koulukiusaamista", joka osoittaa vain miinustajan omaa typeryyttä, kun mitään omaa sanottavaa ei ole.
Miinuksia tähänkin, please!
- Mömmö Perttu
Pankki on toiminut omavaltaisesti, mutta ilmeisesti kuitenkin korjasi virheen. Mies on kuitenkin se varsinainen syypää, sillä hän käytti ilmeisesti luvatta naisystävänsä tiliä.
- notmii
En minä tiedä, oliko hänellä tilinkäyttöoikeutta, mutta vaimo ei hyväksynyt sitä ainakaan minun kohdallani käytettävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948