R-nimiä on tunnetusti aika vähän, ja meillä on niistä jo kauneimmat käytössä, joten ollaan vähän eksyksissä. Perus suominimet kuten Reija, Riitta, Raili tai Raisa eivät ole ollenkaan tyylisiämme. Myöskään uudemmat Ronjat, Riinat tai Riiat eivät miellytä. Nimen pitäisi olla vanha ja klassinen. Olemme pohtineet myös R-kirjaimen hylkäämistä alkukirjaimena. Isosisarukset siis
Rosa Matilda
Ruth Emilia
Robin Aleksis
Mikä nimi sopisi pikkuiselle?
Rosan, Ruthin ja Robinin pikkusisko
24
1072
Vastaukset
- marcelineC
Tässämuutama ehdotus Rosan, Ruthin ja Robinin siskolle:
Rakel
Rita
Rea
Rania
Rebekka
Regina
Rihanna
Tosin teillä ln melko lyhyet nimet tytöillä joten en tiedä mitä pidätte pidemmistä. Ja tosiaan en alkaisi nyt muuttamaan etunimen alkukirjainta, saattaisi tulla ulkopuolinen olo tytölle.- marcelineC
Tosin itse kyllä tykkäisin Rina/ Riina nimestä Rosan ja Ruthin siskolla :)
- rrrr.
Reeta
Reetta
Ruusu - valopää1
Ehdotan vanhaa, kuningatarta tarkoittavaa nimeä Reine.
- Primrose
Ringa
- Täti
Jo ehdotetut nimet, Rita, Riina ja Reeta saavat minun kannatukseni.
Myös Riia ja Reine kuulostaa aika kivalta. - appygaalia
Rhea tai Rea on kivat nimet (:
- cory1213
Rosanna tai Rini?
- ehkämarsulle
Oletko tosissasi, Rini ei ole ihmisen nimi!
- fffffaaaarrrrrr
Tähän mennessä Rebekka ainut varteenotettava nimi. On tämä hankalaa : / Emme haluaisi mitään ihmenimeä, mutta tosiaan kaikki tunnetummat on jo suljettu pois tai käytössä. Pitää varmaan alkaa koluamaan esim. englanninkielisiä ja ruotsinkielisiä nimiä, jos sieltä löytyisi joku yhtään sopivampi.
Alkukirjaimen vaihtaminen ei toisaalta mielestäni olisi katastrofaalinen juttu, varsinkin, jos nimi sisältäisi silti R:n. Esim. Karla, Freya/Freja, Greta tai Frida voisivat olla sopivan ärrällisiä muita vaihtoehtoja. Rosa, Ruth, Robin ja Frida esim, olisiko nyt ihan mahdoton, mielipiteenne?- fffaaarrr
Nyt kun aloitin googlaukset, niin löytyi myös nimet Ramona, Renata, Rika/Riika ja Rafaela. Pitää vähän makustella niitä. Ja Raakelkin olisi periaatteessa mahdollinen. Aika kaukaisilta nämä silti _vielä_ tuntuu.
- mun list...
Ringa ja Regina tuli ensimmäisenä mieleen
- &&
Rebecka
Rachel
Renata
Roine
Renja - NimiTäti
Jos R-kirjaimen hylkäätte niin ehdotan seuraavia:
Sandra.
Elsa.
Astrid.
Mona.
Elise.
Sofia. - Rina Rebekka
Rina on kaunis ja hyvä nimi, joka sopisi kauniisti sisarusten nimiin. Voidaan lausua niin kuin kirjoitetaan, mutta veikkaan, että siskojenkin nimet äännetään pehmeästi "roosa, ruut" eikä töksähtäen "rosa, ruth". Näin siskonkin nimen voisi ääntää pehmeämmin Riina. Kaunis merkityskin nimellä on, japaniksi tarkoittaa jasmiinin kukkaa, mikäli oikein muistan - muitakin merkityksiä nimellä tosin lienee.
Eli
Rosa Matilda
Ruth Emilia
Robin Aleksis
Rina Augusta
tai
Rina Aurora
Rina Viola
Rina Olivia
Rina Helena
Rina Edith
Rina Lovisa- Rina Rebekka
Rina ei myöskään ole turhan yleinen, sen nimisiä on kastettu alle 185 naista, mutta se on kuitenkin selkeästi tunnistettavissa naisen nimeksi, eli ei ole mikään typerä väännös.
- ????
Raia
Raya
Renna
Retrika (Retriikka)
Riida
Raila
Ritja
Ronja
Ronia- Luna lily alice
Vois olla myös Ronya. Se ei kyllä ole vanha perinteinen mutta kaunis.
- mun list...
Ette taida vierastaa noita vierasperäisiä kirjaimia, joten ehdotan nimeä, Rafaela.
- vanessaaaa
Rea Mikaela
Rea Antonella
Rea Vendela - vanessaaaa
Rea Mikaela
Rea Antonella
Rea Vendela
Ramona Rafela
- tttuuul---
Ronja tai Rilla!
- !!
Raquel
- 6+7
Friia
Rauha
Krista
Greta
Kristel
Trista
Vera
Nora
Sara
Brita
Perla
Auri
Iris
Klara
Siri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193104Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622792Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o642586Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322502Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582058Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181579Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121562- 491549
- 791549
- 571459