Tutustuin 5 vuotta sitten netin välityksellä naiseen. Olimme jutelleet muutaman kuukauden netissä, kun tämä henkilö alkoi saamaan omituisia raivokohtauksia ja uhkaili minua kaikella mahdollisella ja haukkui. Jatkoin kuitenkin yhteydenpitoa, koska hän oli kuitenkin muuten erittäin mukava ihminen. Hänellä oli vakava masennus ja traumaattisia kokemuksia miesten suhteen. Eli ilmeisesti kaikki tuo paha olo purkautui minuun. Aina välillä riitojen yhteydessä tuli noita kohtauksia, kun hän sekosi aivan täysin. Pakko myöntää, että minulla on paha tapa provosoida toista vielä lisää, jos hän on suuttunut. Jossain vaiheessa sitten aloin vastaamaan hänen sekoiluunsa ja olin itsekin yhtä ilkeä, mutta en kuitenkaan uhkaillut. Hän lopetti uhkailun kuitenkin jossain vaiheessa ja rauhottui, kun masennus saatiin kuriin. No, sitten minulla alkoi napsumaan päässä ja aiheutin riitatilanteita, jossa olin hänelle hyvin häijy ja haukuin. Hän sitten päätti "juttumme". Nyt kuitenkin jälkeenpäin mietin, että voiko hänestä tehdä vielä rikosilmoituksen?
Faktat:
- Olimme nettituttuja eli emme koskaan edes nähneet. Olimme tekemisissä 4 vuotta
- En tiedä hänen ulkonäköään
- Hän uhkaili minua tappamisella yms.
- En koskaan laittanut välejä poikki, vaikka hän uhkaili
- Kostin hänelle kaiken aiheuttamalla riitatilanteita, joissa hän oli masennuksen kanssa huonossa kunnossa mutta en uhkaillut
- Olen haukkunut itse häntä lutkaksi ja narsistiksi ja kusipääksi, jotka ovat tavallaan kunnianloukkauksia
- Provosoin usein häntä riitatilanteessa
Laiton uhkaus?
6
418
Vastaukset
- Toope-Ankka
Piti vielä mainita, että kyseinen nainen pyysi aina anteeksi uhkailujaan ja sanoi, ettei tekisi mitään sellaista.
- 14
Toope-Ankalle vähän faktaa.
Uhkailu on Suomessa pääsääntöisesti sallittua. Vain rikoslaissa mainittu LAITON uhkaus on rangaistavaa. Uhkailu on laiton lain mukaan silloin, jos nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa. RL 25:7 §.
Rangaistus on sakkoa - kaksi vuotta vankeutta. Laiton uhkaus on kuitenkin asianomistajarikos, ellei uhkaukseen ole käytetty hengenvaarallista välinettä.
Joten Toope-Ankka, unohda koko asia. Eli, tappamisellakin voi uhkailla, ellei uhatun turvallisuuden todistettavasti katsota olevan vakavassa vaarassa, kuten laki sen määrittelee. - vesinokkaeläinmuka
No mitäs jos tos tapauksessa tää mies pelkää henkestä edestä jos nainen on kerran uhkaillu? Tosin tossa vois nainenki syyttää miestä kunnianloukkauksesta. Miksi haluat nostaa syytteen just nyt? Oletko katkera "erosta"? Kai ymmärrät että poliisi haluaa sitten tutkia kaikki teidän keskustelunne 5 vuoden ajalta. Olet itse jatkanut yhteydenpitoa uhkailuista huolimatta joten sitä ei katsottais hyvällä ja olet provosoinut ja itsekin haukkunut riitojen aikana.
- y54rtfdcv
Melko vaikeaa on osoittaa pelänneensä henkensä puolesta, jos on kerta toisensa jälkeen jatkanut tapailua, provosointia ja myöhe mmin vielä häijyyttä ja haukkumista.
Ei mene laittomasta uhkauksesta sitten millään.
- TIMOTEUS
JOS EM. UHATAANN POLIISILLA ESM VAIMMO TAI JOKU SUKULAINEN.OLEN JOUTUNU KARKUUNN IHAN SYYTTÄÄNY ON YKS RATTIJ. TAKANA SEN TAKIA JOUTUU KUARKUUN. ONKO TÅÄ LAITON.EN OLE FYYSISETI OLLU KÄSIKSI MISSÄÄN NIMESSÄ.SIITÄ HUOLIMATTA HUUDETAAN ETTÄ SOPIYAN POLIIST
- MATTEUSSS
LAKKAA HUUTAMASTA, JA OPETTELE KIRJOITTAMAAN JA LUKEMAAN. SILLÄ TAVOIN SAAT LUOTUA VIESTIN, JONKA MUUT YMMÄRTÄVÄT JA VOIVAT SIIHEN VASTATA.
POLIISILLA UHKAAMINEN EI MILLOINKAAN OLE LAITON UHKAUS, SIKÄLI KUN SE OLI KYSYMYKSESI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",295182Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1202381- 1382082
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee531915Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171760"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551306Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1531060Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää59920Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.311869Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa150725