Tutustuin 5 vuotta sitten netin välityksellä naiseen. Olimme jutelleet muutaman kuukauden netissä, kun tämä henkilö alkoi saamaan omituisia raivokohtauksia ja uhkaili minua kaikella mahdollisella ja haukkui. Jatkoin kuitenkin yhteydenpitoa, koska hän oli kuitenkin muuten erittäin mukava ihminen. Hänellä oli vakava masennus ja traumaattisia kokemuksia miesten suhteen. Eli ilmeisesti kaikki tuo paha olo purkautui minuun. Aina välillä riitojen yhteydessä tuli noita kohtauksia, kun hän sekosi aivan täysin. Pakko myöntää, että minulla on paha tapa provosoida toista vielä lisää, jos hän on suuttunut. Jossain vaiheessa sitten aloin vastaamaan hänen sekoiluunsa ja olin itsekin yhtä ilkeä, mutta en kuitenkaan uhkaillut. Hän lopetti uhkailun kuitenkin jossain vaiheessa ja rauhottui, kun masennus saatiin kuriin. No, sitten minulla alkoi napsumaan päässä ja aiheutin riitatilanteita, jossa olin hänelle hyvin häijy ja haukuin. Hän sitten päätti "juttumme". Nyt kuitenkin jälkeenpäin mietin, että voiko hänestä tehdä vielä rikosilmoituksen?
Faktat:
- Olimme nettituttuja eli emme koskaan edes nähneet. Olimme tekemisissä 4 vuotta
- En tiedä hänen ulkonäköään
- Hän uhkaili minua tappamisella yms.
- En koskaan laittanut välejä poikki, vaikka hän uhkaili
- Kostin hänelle kaiken aiheuttamalla riitatilanteita, joissa hän oli masennuksen kanssa huonossa kunnossa mutta en uhkaillut
- Olen haukkunut itse häntä lutkaksi ja narsistiksi ja kusipääksi, jotka ovat tavallaan kunnianloukkauksia
- Provosoin usein häntä riitatilanteessa
Laiton uhkaus?
6
414
Vastaukset
- Toope-Ankka
Piti vielä mainita, että kyseinen nainen pyysi aina anteeksi uhkailujaan ja sanoi, ettei tekisi mitään sellaista.
- 14
Toope-Ankalle vähän faktaa.
Uhkailu on Suomessa pääsääntöisesti sallittua. Vain rikoslaissa mainittu LAITON uhkaus on rangaistavaa. Uhkailu on laiton lain mukaan silloin, jos nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa. RL 25:7 §.
Rangaistus on sakkoa - kaksi vuotta vankeutta. Laiton uhkaus on kuitenkin asianomistajarikos, ellei uhkaukseen ole käytetty hengenvaarallista välinettä.
Joten Toope-Ankka, unohda koko asia. Eli, tappamisellakin voi uhkailla, ellei uhatun turvallisuuden todistettavasti katsota olevan vakavassa vaarassa, kuten laki sen määrittelee. - vesinokkaeläinmuka
No mitäs jos tos tapauksessa tää mies pelkää henkestä edestä jos nainen on kerran uhkaillu? Tosin tossa vois nainenki syyttää miestä kunnianloukkauksesta. Miksi haluat nostaa syytteen just nyt? Oletko katkera "erosta"? Kai ymmärrät että poliisi haluaa sitten tutkia kaikki teidän keskustelunne 5 vuoden ajalta. Olet itse jatkanut yhteydenpitoa uhkailuista huolimatta joten sitä ei katsottais hyvällä ja olet provosoinut ja itsekin haukkunut riitojen aikana.
- y54rtfdcv
Melko vaikeaa on osoittaa pelänneensä henkensä puolesta, jos on kerta toisensa jälkeen jatkanut tapailua, provosointia ja myöhe mmin vielä häijyyttä ja haukkumista.
Ei mene laittomasta uhkauksesta sitten millään.
- TIMOTEUS
JOS EM. UHATAANN POLIISILLA ESM VAIMMO TAI JOKU SUKULAINEN.OLEN JOUTUNU KARKUUNN IHAN SYYTTÄÄNY ON YKS RATTIJ. TAKANA SEN TAKIA JOUTUU KUARKUUN. ONKO TÅÄ LAITON.EN OLE FYYSISETI OLLU KÄSIKSI MISSÄÄN NIMESSÄ.SIITÄ HUOLIMATTA HUUDETAAN ETTÄ SOPIYAN POLIIST
- MATTEUSSS
LAKKAA HUUTAMASTA, JA OPETTELE KIRJOITTAMAAN JA LUKEMAAN. SILLÄ TAVOIN SAAT LUOTUA VIESTIN, JONKA MUUT YMMÄRTÄVÄT JA VOIVAT SIIHEN VASTATA.
POLIISILLA UHKAAMINEN EI MILLOINKAAN OLE LAITON UHKAUS, SIKÄLI KUN SE OLI KYSYMYKSESI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481199Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101139- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733