piru kun on yksinäistä.

yksinäinen savo

olen ollut 2v yksinhuoltaja isänä kotona niin on muute pirun yksinäistä touhua jos ei mukaan lueta lapsia. ensimmäinen vuosi eron jälkeen oli pahin, mutta sitten ahdistus helpotti. näköjään yksinäisyyteenkin voi tottua. Monet kaverit jäivät kun jäin yksinhuoltajaksi elämä pyörii lasten ehdoilla ei oikein enää jutut kohtaa. Lapset on kaikki mitä minulla on. Ei ole kuin pikkusisko tälläpaikkakunnalla, joka käy työssä .

15

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmnn

Viisi vuotta yksin.. totut kyllä...tai onko se ehkä turtumista!? Turvaudu ystäviin! Näin minä olen selvinnyt!

• Faktahomma

Näin naisena ja yksinhuoltajana voin sanoa, että meille se on tuttua kauraa! Eikä jaksa naurattaa sanonta "lapset eivät ole este, vaan rajoite"! Nooh, onhan sitten eläkkeellä aikaa käydä vanhusten päivätansseissa.

• Isä Lapista.

YH-Isänä reilun vuoden, kahdelle alle kouluikäiselle pojalle.
      Äiti tapailee lapsiaa jokatoinen viikonloppu, niin silloin tulee käytyä viihteellä ja seuraa itelle hankkimassa. Mutta ei ne yhdenillanjutut sitä tunnetta vie pois että olisi joku jonka kanssa jakaa arkea. Toisaalta en mie olisi varmaan vielä valmis mihinkään pysyvään suhteeseen koska erosta kuitenkin hyvin vähän aikaa.

• sisukas1

juu. itellä 2vuotta erosta ja 2v yh:na. rupeaa jo kiinnostamaan parisuhdekkin, mut mikäpä hätä tässä on. ensimmäinen vuosi oli pahin yh:na sitten rupes jo rutinoitumaan.

• kyllä se vaan on tosi kuin vesi että yksinhuotajan arki on todella yksinäistä!!! en sitä jotenkin itsekään uskonut ennenkuin sattui omalle kohdalle. nyt lähes vuoden 2-vuotiaan lapsen totaaliyksinhuoltajana olleena mietin paljon juuri tätä yksinäisyysteemaa. olisi kiva tuntea joku toinen samassa tilanteessa oleva, sillä kaverit joilla ei ole lapsia on vähän jo eri aaltopituudella. juu kyllä me nähdään ja tehdään kaikkea yhdessä mutta pienen lapsen kanssa aika on aina rajallista eikä kukaan kotoa tule meitä hakemaan. aina ei vaan jaksaisi lähteä hakemaan seuraa tai soitella ympäri kyliä että voisiko joku tulla meille. tähän yksinhuoltajien yksinäisyyteen yhteiskunta voisi rakentaa/tarjota jotain helpotusta. kun läheskään aina ei yksinhuoltajuus ole oma valinta...

• Voi raasua

Saako kysyä, miksi olette yh-isiä...? Onko äidit jättäneet perheen vapaaehtoisesti tai ovatko ongelmaisia, sairaita tms.? Nykyään tuntuu olevan paljon ihan päällepäin tavallisia äitejä, jotka eivät halua asua lastensa kanssa.

• sisukas1

juu saahan sitä. uusi mies meni lasten edelle.
      ja samoin työ menee lasten edelle.

vituttaa tuollaiset vastuuntunnottomat ihmiset.
      Ei nähdä omaa nenää pidemmälle.

Luulin tuntevani ihmisen monien vuosien yhteiselon aikana, mutta rakkaus oli niin sokea.
      Kovan hinnan siitä nyt maksan, mutta en kadu että otin lapset itselleni. Lapset on minun elämäni nyt.
      Luulen nyt että rakkaus ei pääse minua enää sokaisemaan.

• no prkl

Meitä samassa tilanteessa olevia isiä taitaakin olla aika paljon, luulin olevani yksin...

• Mimmylin

Minä olen tuleva yksinhuoltaja äiti. Minulla oli sama tilanne miehen kohalla. Sokaistuin rakkaudesta ja tosissani kuvittelin ja uskoin hänen sanojaan että hänkin haluaa tämän lapsen. Niin ei käynytkään. Melkein heti alkuun jo läks luotani ja exänsä luo. Kaikki muu tärkeämpää kuin minä ja tuleva lapsi. Mutta olen asennoitunut niin että itse minä halusin oikeasti lapsen, miksi siis luopua siitä. Rakkaus on suuri jo nyt lasta kohtaan, laskettu aika ensikuussa

• voi voi

Menee nyt asian vierestä, mutta...
      Onhan tää nyt jo vähän hauskaa... Mies ku on yh, niin hän on heti pieni raukka parka voi voi voi ja kusipäinen vaimo otti ja lähti, lapset jäi isälle. MUTTA, kun nainen on yh, niin se onkin sitten yhäri loinen ja ihan on omaa syytään, että ukko lähti meneen.
      Eihän tälle voi enää ku nauraa :DD

• Mimmylin

Mä oon tässä nyt kyllä täysin samaa mieltä! Harvoin yksinhuoltaja isiä syyllistetään mistään, äitejä kylläkin. Minäkin olen tuleva yksinhuoltaja ja täysin minusta riippumattomista syistä.

• Ahne minäkin

Tämä ongelma nouseekin ihan uutena kohta otsikoihin!!!

YH-isät yksin ja perustetaan taas uusi yhdistys tukemaan yksinäisiä yh-isejä. Juupajuu, yh-äidit ovat vaan rahanahneita yhäriruikuttajia :)

• sisupussi1

sitä tässä vois kaavailla, kun vaan olis tarpeeks liittyjiä yhdistykseen.
        Vertaistuki kunniaan.

• Nettiin1

Koska yhlla ei ole aikaa juosta kapakoissa, ehdotan että etsitte samanlaista seuraa netistä.
      Minä ainakin löysin miehen itselleni netistä, e-kontaktista. :)

• Yksinmyös

Menkää YYL:n olohuoneiltoihin, jos sellaisia teidän paikkakunnalla on. Minä menisin, mutta täällä Joensuussa ei taida olla tai ainakaan tietoa ei mistään löydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      102
      4867
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1353
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe