Hei, en nyt ollut varma mihin aihealueeseen tämän sijottaisin joten anteeksi jos on väärällä aihealueella.
Kyselisin tällästä, kun olen 17-vuotias, ja olis tarkotus kesälomalla muuttaa omaankämppään, saanko mitään tukea? Eli siis yleistä asumistukea tms? Vai voiko niitä saada kesälomalla kun olen opiskelija? Opintotukea en tietenkään saa, sen nyt tiedän. Mut mietein tota yleistä asumistukea vaan..
Asuminen ja tuet
Ewiliaaa
2
103
Vastaukset
- -Työtön-
"Alaikäinen lapsi kuuluu yleensä vanhempansa ruokakuntaan eikä voi saada asumistukea omaan asuntoonsa. Jos vanhempansa kodista erillään asuvalla alaikäisellä lapsella on tuloja, joilla hänen voidaan katsoa elättävän itsensä ja hän vastaa itse asumismenoistaan, Kela voi kuitenkin myöntää hänelle asumistukea itsenäisenä ruokakuntana."
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130508144904PV?OpenDocument- ymmyrkäinen
Opiskelija ei voi saada yleistä asumistukea, ei edes kesän ajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697