Taas ollaan Hesarissa paskalistalla

Mistäsemättää

Hesari kertoo tänään muuttotappiokunnat. Kukas kunnostautuu? No tieteskin Kainuu joka on kartan punaisinta aluetta. Voihan vee. Miksi aina tätä negaatiota meidän maakunnalle? Kuka tänne uskaltaa muuttaa kun ollaan joka helvetin tilastossa sitä maan täyskurjinta aluetta.
Miksi jollain Oululla, Jyväskylällä ja Hesalla menee hyvin? Onko syy ihmisissä vai pankeissa? Pääomia, innovaatioita, uskallusta - ekö täällä ole niitä?

12

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoppa muuta

Pääkaupunkiseudun pääelinkeino on sosiaali- ja terveyspalvelut. Tilastollisesti yrityksien kaikista palveluista sosiaali- ja terveyspalvelut on yli 80 prosenttia. Oulusta en tiedä miten siellä on elinkeinorakenne muodostunut.

• gehgerhet

Mitä väliä mitä Hesari kirjoittaa? Uskokaa omaa mielipidettänne, älkää Erkon Sanomia.

• Mietintämyssyäpäähän

"Miksi jollain Oululla, Jyväskylällä ja Hesalla menee hyvin? "

Ai että menee Hesalla hyvin? Eipä taida ihan pitää paikkaansa.
      Ja toisekseen, mietipä kysymystäsi tarkemmin, että miksi.
      Eikä tarvitse olla mikään einstein keksiäkseen vastauksen.

• siinähän se syy

Näillä kyseisillä paikkakunnilla on enemmän mustilaisia, mamuja ja muita rodullisesti parempia ihmisiä kuin Kainuulla.

• pettuleipää

Kainuusta puuttuu työpaikat, joiden takia ihmiset muuttavat pois. Itse viihdyn Kainuussa, koska saan täältä sen mitä itse arvostan - luontoa, hiljaisuutta jne. En yksinkertaisesti viihdy etelän hulinassa. Toistaiseksi on töitäkin riittänyt. Mutta mikäli tilanne siltä näyttää, että pitää töiden takia muuttaa muualle, se pitää sitten tehdä.

• tietoiskua sulle

Pian täällä tosiaan on sitä edellisen kirjoittajan kaipaamaa hiljaisuutta kuin ei kuulu kuin rollaattoreiden rahinaa.

• pettuleipää

Kiitos tietoiskustasi. Onko se sinulta jotenkin pois, että täällä voi vielä nauttia luonnosta ja hiljaisuudesta? Onko se sinulta jotenkin pois, että joku viihtyy täällä paremmin kuin jossain isossa kaupungissa hulinan ja vilinän keskellä? Minä olen onnellinen, että minulla on mahdollisuus tehdä töitä ympäristössä, jossa viihdyn.

• einomiesporkkkakoski
    • painupeehen

kainuussa on mahdollisuus mennä hiljaisuuden ystävällä viiksimoon, me muut halutaan työtä, tekemistä ja yrittäjiä ennen kaikkea tänne

• Näitä on
    • hzu

Liekkö ihme et lähetään, kun täällä ei töitä oo, itsekin kokenut ammattitaitoinen hoitsu, joka kouluttautuu sh, työttömäksi en jää tänne maakuntahyytymän paskaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe