Kestääkö koirat alkoholia?

manne-poika

Vappukin tulossa, niin ajattelin, että jos kävis vahinko ja koira pääsis jotain dokaamaan, niin miten kävis? Juoko, tuleeko kekkuliin, ja voiko olla vaarallista?

22

3226

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

En tiedä vastausta!

• rywrhy

lätty umpeen sitten, s-tanan tonttu!!

• kikkelitonttu

Olen järkyttynyt!

• pimppipeikko
        kikkelitonttu kirjoitti:

Olen järkyttynyt!

Minäpäs.

• kikkelitonttu
        pimppipeikko kirjoitti:

Minäpäs.

Olen sanaton!

• pimppipeikko
        kikkelitonttu kirjoitti:

Olen sanaton!

Minäkin!

• loppasuita

No kuka juottaa koiralle alkoholia, saa syytteen eläinrääkkäyksestä. Tarjoiletkos manne-poika lapsillesikin miestä väkevämpää noin niinkuin vapun kunniaksi.

• kikkelitonttu

Vaikea kysymys?

• Vähemmän

vaarallista kuin ylensyöttäminen ja nehän menee valmiiksi nelinkontin.
      Miksi pitäisi sivusta katsoa, kun omistajat juhlii. Juovat mielellään kaikkea, viskiäkin.

• kikkelitonttu

Tuo oli minulle uutta!

• pimppipeikko
        kikkelitonttu kirjoitti:

Tuo oli minulle uutta!

Minullekkin!

• 720

"ALKOHOLI - Koiran elimistö ei pysty polttamaan alkoholia. Seurauksena voi olla jopa kuolema".
      "Alkoholi. Koirat eivät siedä alkoholia samoin kuin ihmiset. Ne saavat alkoholimyrkytyksen jo suhteellisen pienistä alkoholi määristä. Älä juota koiralle alkoholia ja huolehdi etteivät muutkaan pääse sitä tekemään! Jos koira on kuitenkin juonut alkoholia, seuraa sen vointia".

Googlaamalla sinäkin olisit vastauksen löytänyt, mutta oletkin provo.

• alkoholiton!

Koiran, niinkuin minkään muunkaan eläimen EI kuulu saada alkoholia juodakseen. Eikä alkoholi sovi osalle ihmisillekkään!
      Järki käteen ihmiset!

• Mutku

kännäähä apinatki, samoin tilhet, hirvet ja monet muutki elukat. Syövät käyneitä hedelmiä, koisaavat humalansa ja kaamean kapulan jälkeen kävelee tyynesti rikospaikalta pois. Apinoissa ja tilhissä ainakin muistan että jotkut harrastaa sitä vuosi toisensa jälkeen. Oikein nautinnolla.

• fhxrrrrrhsgx
        Mutku kirjoitti:

kännäähä apinatki, samoin tilhet, hirvet ja monet muutki elukat. Syövät käyneitä hedelmiä, koisaavat humalansa ja kaamean kapulan jälkeen kävelee tyynesti rikospaikalta pois. Apinoissa ja tilhissä ainakin muistan että jotkut harrastaa sitä vuosi toisensa jälkeen. Oikein nautinnolla.

Varmaan "kännäävätkin", mutta suuri ero keinotekoiseen alkoholiin ja käyneiden marjojen sisältämään määrään... Nykymaailma tuntuu olevan täynnä todella pahveja persoonia.. Nautinnollahan ne villit elukat tosiaan ruokaa syö, ja ruokaa ne hakee, eivätkä alkoholia... Pösilöt!!

• SCNF
        Mutku kirjoitti:

Se alkoholin määrä niissä käyneissä marjoissa on niin alhainen, ettei mitkään eläimet niistä kännejä saa. Tutkittu juttu, mutta vasta viime aikoina. Eli on samankaltaista legendaa kuin lasin valuminen.

• höpöhöpöö
        SCNF kirjoitti:

Se alkoholin määrä niissä käyneissä marjoissa on niin alhainen, ettei mitkään eläimet niistä kännejä saa. Tutkittu juttu, mutta vasta viime aikoina. Eli on samankaltaista legendaa kuin lasin valuminen.

Lintuja on mennyt lentokyvyttömäksi marjoista ja hirviä päihtynyt omenista.

Missä muuten kikkelitonttu, oli hauskoja kommentteja.

• grimmeliskökkelis

Naapurin rouva huusi pihallaan:"Saakelin koira, oletko taas ryypännyt". Minkähänlaisesta elukasta kyse?

• Kaksijalkaisesta

elukastahan se(lat.homo aviomies alcoholicus) kyse oli. Yleensä meilläpäin rouvat tahtoo kyllä kiljasta että "Saakelin sika, oletko...?" =)

• henna12345

EI niin järkevä kverini juotti isokokoiselle koirallensa kerran pullon keskiolutta. Koira meni aivan sekaisin ja rupesi juoksentelemaan kämppää ympäri ja horjahteli vielä lopuksi hetken ja sitten nukahti. Eli sai vain kauhean virtapiikin, jonka jälkeen rauhoittui ja nukahti. Illalla ei siis alkoholista tullut mitään vaivoja, mutta seuraavana aamuna oli kiva herätä paskanhajuisessa kämpässä. Kaikki paikat täynnä kurapaskaa ja oksennusta ja koira ei tuntunut pystyvän lopettamaan ollenkaan paskomista. Seurasimme koiraa pari päivää todella tarkasti ja syötimme kuitupitoista ruokaa niin tuli taas ihan kombaktia kakkaa. Tämä oli elämäni kauheimpia krapula-aamuja. Voihan toki erilaiset koirat eritavallakin reagoida, mutta minulla vain tämä yksi hirvittävä kokemus. Eli EN todellakaan suosittele tarjoamaan koirallesi alkoholi pitoisia juomia vaan VAIN pelkkää kylmää ja raikasta vettä. Vie vaikka koira hoitoon vapun ajaksi jos pelkäät, että koirasi voisi vahingossa juoda jotain alkoholi pitoista.

• jhdsdfiwdfgiwgdfhqwd

Toinen koiristani on aivan heikkona alkoholiin, on sattunut usein vahinko kun koira on päässyt tölkille/pullolle. ei siis juo paljoa raakaa viinaa mutta kalja, lonkero,siideri drinkit menee. ja juo niin paljon kun saa. koskaan ei ole ollut kekkulissa eikä "darraa". no tosin en voi sanoa että onko jyskyttänyt päätä. mutta ei ole nukkunut erityisen paljoa, maha ollut sekaisin juonut extraa vettä tai mitään. En siis todellakaan ole juottanut koiraani tahallani, mutta joskus on vahinkoja sattunut.
      Nuorisoa kun olemme niin n. kerran kuussa biletämme, ja kun bailut on luonamme, niin yöllä koira on juonut tölkin tipat pois. ja pyytää siis aina juotavaa kun on alkoholia kyseessä. murisee kiltitsti tai haukkuu käskyksi alkoholi pullolle, joskus olemme koittaneet antaa kirkkaita/yms esim. viskiä koiralle jotta oppisi että alkoholi on pahaa. mutta ottaa muutaman nuolaisun ja siirtyy toisen juojan luokse käskeäkseen attä hälle juotavaa. Muutama viraamme on antanut kiellostamme huolimatta koiralle juotavaa.
      nykyään jos koiralle sanoo mitä karhu sanoo niin alkaa murisemaan. mutta emme ole opettanut tätä alkoholin varjolla, se vaan on hauskaa.
      Tämä koira myös rakastaa marjoja paljon :D syö siis lenkeillä syksysin kaikki marjat puskista mm mansikat, vadelmat ja mustikat :D

vanha koirani oli heikkona kahviin... Joten paha sanoa mitä koira näkee siinäm, kaippa niilläkin on omay mieltymyksensä.

• Koiras a-a:han

Kyllä nyt vähän pitäisi miettiä taas...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe