Metro lehteen kuva ?

perus kuvaaja

Onko teillä kokemusta kuvan lähettämisestä metro lehteen ? onko mitään muita lehtiä mistä voi saa palkintona leffaliput tai rahaa, jos on hyvä kuvan, joka julkaistaan lehdessä?

Kuvan lähetys ohjeissa lukee että pitää laittaa viestin loppuun oma nimi. Näkyykö toi oma nimi automaattisesti sitten kuvan ohessa ? lähetetyt kuvathan menee myös omakaupunki.hs.fi- sivulle ymmärtääkseni....

23

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaakseni ainakin tamperelaisessa vai oliko se morossa sanotaan kuvaajan nimi. ne on just noita 2 leffalippua juttuja. tietty voi sanoa että ei nimeä jos ei halua.
      nimi ja osoite siksi että tietävät mihin lähettävät palkkion.

• jossu

Ite oon laittanut uutiskuvaa ja muuta kuvaa iltasanomiin ja seiskaan,seiska ei tietenkää välttämättä ole kiinnostunut muuta kuin uutiskuvista, mutta iltasanomilta olen muutaman 50e napannut,ja voitin kesäkuvakisan ja samaa kuvaa käytettiin artikkelissa,miten suojaat kesäkuvasi katoamiselta,aika nihkeesti muut makselee

• jossu

Ite oon laittanut uutiskuvaa ja muuta kuvaa iltasanomiin ja seiskaan,seiska ei tietenkää välttämättä ole kiinnostunut muuta kuin uutiskuvista, mutta iltasanomilta olen muutaman 50e napannut,ja voitin kesäkuvakisan ja samaa kuvaa käytettiin artikkelissa,miten suojaat kesäkuvasi katoamiselta,aika nihkeesti muut makselee

• jossu
        jossu kirjoitti:

sori htc lähetti kaksi kertaa viestin :) eläkää lynkatko

• jossu kirjoitti:

sori htc lähetti kaksi kertaa viestin :) eläkää lynkatko

kyl ny lynkataa :)

minkälaisista uutiskuvista iltsikka maksaa viiskymppiä? maksaako se enemmän jos on järkympi aihe?

• jossu
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

kyl ny lynkataa :)

minkälaisista uutiskuvista iltsikka maksaa viiskymppiä? maksaako se enemmän jos on järkympi aihe?

Uutiskuvista sain enemmän tietty kun niistä tavallisista kuvista. Tavallisista maisema,eläin,komiikkakuvista vakiona 50e . Niin,mähän kuvasin täs kolmostiellä ku veltto virtasen auto romuttui lunastuskuntoon,iltasanomat osti 2 kuvaa ja seiska yhen nää on vaan tämmösiä hauskoja tilanteita,laitoin vaan heti viestiä kuvista ja lupasivat heti ostaa :) kamera mukana kaikkialla. Niin ja maksettiin tietty enemmän uutiskuvista

• jossu kirjoitti:

Uutiskuvista sain enemmän tietty kun niistä tavallisista kuvista. Tavallisista maisema,eläin,komiikkakuvista vakiona 50e . Niin,mähän kuvasin täs kolmostiellä ku veltto virtasen auto romuttui lunastuskuntoon,iltasanomat osti 2 kuvaa ja seiska yhen nää on vaan tämmösiä hauskoja tilanteita,laitoin vaan heti viestiä kuvista ja lupasivat heti ostaa :) kamera mukana kaikkialla. Niin ja maksettiin tietty enemmän uutiskuvista

sama juttu mulla, aina vähintään pokkari mukana :) eipä vaan ole sattunut kohdalle tuollaisia vähän lisää taskurahaa- paikkoja :) muuten sitten on taas kuvia mitkä olisi jäänyt ottamatta jos ei olisi ollut kamera mukana. sellaisia kuvia mitkä ei sano kelleen mitään mutta itselle sanoo. eli kuva ei ole sillon "onnistunut" kun ei pysty välittämään katsojalle sitä tunnetta mitä ite tunsi :)
        yksi esimerkki; kun ajelin mailla aurinkoisena kesäpäivänä ja poutapilvee oli taivaalla ja helikopteri. kyttäsin pokkarin kanssa niin kauan että aurinko, pilvi ja kopteri oli synkassa ja sain kuvan mikä toimi mulle. se oli pelkkää hopeanvälkettä se kopteri melkein vasten aurinkoa. sai mun mielikuvituksen laukkaamaan. muille se varmaan on epäonnistunut kuva :)

• Verokarhunvirasto
        jossu kirjoitti:

Muistit tietysti maksaa myös verot noista veronalaisista tuloista?

• ap

minne voisi lähettää esim 'hassuja' kuvia, ja voisi saada rahaa tai leffaliput? metro lehdessähän on ollut esim oudosti parkkeeratusta autosta tai oudosta ilmoituksesta....

• Unohda leffa liput
    • vero.fi ...

Metro-lehteen on muutama foto tullut lähetettyä, leffaliput tulee postitse, rahapalkkio hoidettiin tilille, ja sähköpostin kautta piti toimittaa ns. sivutuloverokortti (muuten verottaja vie 60%) Kortin saa tilattua veroviraston sivuilta vaikka suoraan palkkionmaksajalle, mutta toki se kannattaa tilata itsellensä, jolloin voi saman kortin skannata ja lähettää toistekin vastaaviin palkkionmaksuihin.

• Aktiivi harrastaja

Voisiko ajatella asettaa oman harrastuksen arvon korkeammalle kuin pariin onnettomaan leffalippuun?

• jossu
        Aktiivi harrastaja kirjoitti:

Voisiko ajatella asettaa oman harrastuksen arvon korkeammalle kuin pariin onnettomaan leffalippuun?

hauskoja kuvia kannattaa jakaa muidenkin iloksi :)

• Asiallinen korvaus

• jossu

• vain harrastaja
        Aktiivi harrastaja kirjoitti:

kuinka moni yleensäkään HARRASTAA mitään saadakseen siitä rahaa? Eikö harrastus valita omaksi iloksi, joskus myös muiden. Jos nyt joku taho haluaa joskus harrastukseni tuotoksista maksaa 50-100€, tai vaikka sen leffalipun, sehän on hauska lisä. Teen työtä elääkseni ja harrastan mm. fotoilua, urheilua ym. kuvittelematta harrastuksistani uutta ammattia.

• kivojako vai?

• OikeusKohtuus

Itse olen enemmän sitä mieltä, että jos ajattelee, että kuvalla voisi olla uutisarvoa, tai muuta arvoa, jotta se mahdollisesti julkaistaan lehdessä, kannattaisi mielummin kysyä lehden toimituksesta että kiinnostaako heitä ko. kuva vaiko ei.

Tämän jälkeen sopisi sopivan käyttökorvauksen ja käyttöehdot.

Helppoa.
      Tosin ei niin helppoa, kuin nuo 'sokkokokkaukset', mutta ei silti kovin vaikeaa.

Noissa 'lukijan kuva' ja muissa kuvankeräilyteemoissa tuoppaa vaan käymnään niin, että kuvaaja ei saa mitään, tai hyvin vähän, mutta lehtitalo korjaa ilmaiseksi melkolaisen kuvakasan.

• 46546546486788

Kaleva-lehden kuukauden kuva -kilpailun kerran voitin. 133 eur.

Verottaja vei kolmasosan ja sossu loput! Hih!

• IZE7

Miksi antaa kuvat ilmaiseksi(50€)jollekkin rikkaalle lehdelle jolla ne sitten hankkivat
      miljoonia ?
      Antakaa kuule ammattilaisten hoitaa myynti puoli olipa kuvat mitä tahansa.

• Verokarhunvirasto

On syytä huomauttaa että, kyseessä on veronalainen ehkäpä vain lisätulo josta
      on huolehdittava asijanmukainen veronpidätys. ehkä jopa lisäveroprosentilla.

• Patrick W.

Olen kaksi vuotta aktiivisesti lähettänyt uutiskuvia suurimpiin medioihin, eli Vartti/metro, iltasanomat, iltalehti, yle, mtv3 ja helsingin sanomat. Parhaiten maksaa iltalehti ja iltasanomat ja mtv3 josta olen parhaillaan saanut jopa 150 euron korvauksen. Usein sama kuva on useissa medioissa jolloin yhden kuvan korvaus tietenkin kasvaa. Kuva josta on tähän mennessä eniten maksettu oli valokuva herttoniemessä poltetusta poliisiautosta josta korvauksia sain yhteensä 450 euroa.

Niille jotka ovat niin huolissaan verojen pidätyksestä voin sanoa että mediat hoitaa tämän asian. Jos et jälkeenpäin toimita verokorttia niin sun korvauksesta peritään 60% veroa.

• Patrick W.

Se minkä äsken unohdin sanoa on että medioitiden maksullisiin tekstiviestinumeroihin ei missään tapauksessa kannata lähettää kuvia. Itse lähetän kuvia sähköpostitse suoraan median sähköpostiosoitteeseen. Tämän voi tehdä joko kotona tietokoneella tai sitten kännykällä lähettämällä mms-viestinä sähköpoistiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4996
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2269
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      2144
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      221
      2138
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      216
      1351
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1168
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      859
    Aihe