ÄIDIN SYDÄN

hdcfkmjucl,

Palautin juuri eskaripaikan hyväksymislomakkeen päiväkotiin ja päiväkodin hoitaja ylpeänä onnitteli minua, että lapsi on melkein eskarilainen. Onnea!

Kun kävelin kotiin päin, niin surullisena ajattelin, että lapseni on jo kasvanut aika isoksi ja olen ihan konkreettisesti menettämässä sen pienen syli- ja pusutteluvauvan, joka minulla muutama vuosi sitten oli.
Lapseni itsenäistyy ja vahvistuu, hänellä on oma maailma ja omat ajatukset. Omat ystävät.
Ketä minä nyt hoivaan?

Olen tietenkin onnellinen, mutta myös surullinen. Hyvin ristiriitaista.
Onko kenelläkään muulla tällaisia tuntoja?

10

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilmaelina

      Samanlaiset tuntemukset oli itsellä vuosi sitten kun kuopusta eskariin saattelin..
      Ja nyt sitten ensi syksystä kouluun...Juuri niin, on onnellinen ja iloinen lapsen kasvusta ja uuden oppimisesta ja elinpiirin laajentamisesta, mutta; jokin ajanjakso
      on päättymässä jota et takaisin saa. Se aiheuttaa haikeuden tunteen vaikka kuinka ajattelisit, että näinhän sen kuuluukin mennä!

    • Pieniä vielä

      Lohduksi voin sanoa, että eskarilaisia ja vielä pieniä koululaisiakin saa pitää kyllä sylissä :).

    • luopumisen tuska

      Haikeaa, ymmärrän sen. Mutta lapsen parasta pitää ajatella, hänen itsenäistymistä ja pärjäämisen opettelua, opeteltava myös niitä pikku kolhujen vastaanottamista joita elämä varmasti tarjoilee. Kyse on lapsesta, hänen selviämisestä tulevaisuuden maailmassa, kun äiti ei ole enää joka pipiin puhaltamassa. Eskari oli meidän 6 vuotiaalle todellinen kasvun paikka. Oikein innolla odottaa jo syksyn ekaluokkaa, kavereita on tullut ja lukeminenkin jo sujuu jollain lailla.

    • äidinlellikki

      hmmmm...laita sun poitsulle punaiset rukan kurahousut jalkaan....:) älä luovu sun äitiydestä, vaan olet ja käyttäydyt kuin ihan niin kuin himo ÄITI!! Olis muuten ihan okei,luulen että sun tää poitsukin tykkäisi...:) Kurikset jalkaan,sadetakki ylle ja äitin pussailtavaksi...:) Eihän poitsut isoksi halua kasvaa...eihän....:) Sataa sataa ropisee..........:)

      • Aikuisten äiti

        Tietenkin poika tykkää kuriksista, kun äiti tulee niin äidilliselle tuulelle.
        Mietin, miksi naisille on niin tärkeää pomottaa ja näyttää valtansa jopa vaatteiden kautta.

        Pussailu ja kannustus kasvamisen johdosta on tärkeää lapselle. Äiti menköön komeroon nyyhkimään, ei lapsi siitä onneksi pienene!

        Haikeus kuuluu asiaan, ajan jarruttaminen mm. ulkoisten merkkien kautta on ihme juttua.


    • fammu

      hoiva mihinkään koulutien alkuun pääty.

    • zarmam

      Minulla esikoisen eskarin aloitus aiheutti vauvakuumeen... Ja saa nähdä, että miten se vauvakuume pahenee, kun nyt jo toinenkin lapseni lähtee eskariin. Haikeaa! Lapset kyllä ovat innoissaan olleet koulutietä aloittamassa, äidille varmaan paljon pahempi paikka tämä kasvun askel...

    • Anonyymi

      Mun äiti ei rakastanut mua, hän pieksi minua, käski minut pois kotoa kun olin 14 v... pieksäminen kohdistui nimenomaan minuun, veljeni sai olla rauhassa... siis mun olisi pitänyt olla poika mut olin tyttö... ei arvoa...

      • Anonyymi

        Minun äidilläni oli sama kohtalo, hänen äitinsä ei oppinut koskaan rakastamaan tytärtään, mutta kaksi poikaa äidin veljet saivat muorin suosion. Tilanne meni niin pitkälle että pappa vei tyttärensä asumaan sisarensa luokse siksi kun näki että tyttö kärsi.


    • Anonyymi

      Onkos se eskari oikealta nimeltään ehkä esikoulu vai ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe