ÄIDIN SYDÄN

hdcfkmjucl,

Palautin juuri eskaripaikan hyväksymislomakkeen päiväkotiin ja päiväkodin hoitaja ylpeänä onnitteli minua, että lapsi on melkein eskarilainen. Onnea!

Kun kävelin kotiin päin, niin surullisena ajattelin, että lapseni on jo kasvanut aika isoksi ja olen ihan konkreettisesti menettämässä sen pienen syli- ja pusutteluvauvan, joka minulla muutama vuosi sitten oli.
Lapseni itsenäistyy ja vahvistuu, hänellä on oma maailma ja omat ajatukset. Omat ystävät.
Ketä minä nyt hoivaan?

Olen tietenkin onnellinen, mutta myös surullinen. Hyvin ristiriitaista.
Onko kenelläkään muulla tällaisia tuntoja?

10

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilmaelina

      Samanlaiset tuntemukset oli itsellä vuosi sitten kun kuopusta eskariin saattelin..
      Ja nyt sitten ensi syksystä kouluun...Juuri niin, on onnellinen ja iloinen lapsen kasvusta ja uuden oppimisesta ja elinpiirin laajentamisesta, mutta; jokin ajanjakso
      on päättymässä jota et takaisin saa. Se aiheuttaa haikeuden tunteen vaikka kuinka ajattelisit, että näinhän sen kuuluukin mennä!

    • Pieniä vielä

      Lohduksi voin sanoa, että eskarilaisia ja vielä pieniä koululaisiakin saa pitää kyllä sylissä :).

    • luopumisen tuska

      Haikeaa, ymmärrän sen. Mutta lapsen parasta pitää ajatella, hänen itsenäistymistä ja pärjäämisen opettelua, opeteltava myös niitä pikku kolhujen vastaanottamista joita elämä varmasti tarjoilee. Kyse on lapsesta, hänen selviämisestä tulevaisuuden maailmassa, kun äiti ei ole enää joka pipiin puhaltamassa. Eskari oli meidän 6 vuotiaalle todellinen kasvun paikka. Oikein innolla odottaa jo syksyn ekaluokkaa, kavereita on tullut ja lukeminenkin jo sujuu jollain lailla.

    • äidinlellikki

      hmmmm...laita sun poitsulle punaiset rukan kurahousut jalkaan....:) älä luovu sun äitiydestä, vaan olet ja käyttäydyt kuin ihan niin kuin himo ÄITI!! Olis muuten ihan okei,luulen että sun tää poitsukin tykkäisi...:) Kurikset jalkaan,sadetakki ylle ja äitin pussailtavaksi...:) Eihän poitsut isoksi halua kasvaa...eihän....:) Sataa sataa ropisee..........:)

      • Aikuisten äiti

        Tietenkin poika tykkää kuriksista, kun äiti tulee niin äidilliselle tuulelle.
        Mietin, miksi naisille on niin tärkeää pomottaa ja näyttää valtansa jopa vaatteiden kautta.

        Pussailu ja kannustus kasvamisen johdosta on tärkeää lapselle. Äiti menköön komeroon nyyhkimään, ei lapsi siitä onneksi pienene!

        Haikeus kuuluu asiaan, ajan jarruttaminen mm. ulkoisten merkkien kautta on ihme juttua.


    • fammu

      hoiva mihinkään koulutien alkuun pääty.

    • zarmam

      Minulla esikoisen eskarin aloitus aiheutti vauvakuumeen... Ja saa nähdä, että miten se vauvakuume pahenee, kun nyt jo toinenkin lapseni lähtee eskariin. Haikeaa! Lapset kyllä ovat innoissaan olleet koulutietä aloittamassa, äidille varmaan paljon pahempi paikka tämä kasvun askel...

    • Anonyymi

      Mun äiti ei rakastanut mua, hän pieksi minua, käski minut pois kotoa kun olin 14 v... pieksäminen kohdistui nimenomaan minuun, veljeni sai olla rauhassa... siis mun olisi pitänyt olla poika mut olin tyttö... ei arvoa...

      • Anonyymi

        Minun äidilläni oli sama kohtalo, hänen äitinsä ei oppinut koskaan rakastamaan tytärtään, mutta kaksi poikaa äidin veljet saivat muorin suosion. Tilanne meni niin pitkälle että pappa vei tyttärensä asumaan sisarensa luokse siksi kun näki että tyttö kärsi.


    • Anonyymi

      Onkos se eskari oikealta nimeltään ehkä esikoulu vai ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      969
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      697
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      681
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      41
      525
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe