SUPERZOOM KAMERAT

Mietin kameran vaihtoa uudempaan ja entistä ehompaan.Mikä kamera mielestänne sopisi minulle?
Olen vähän miettinyt tuota

CANON PowerShot SX40 HS ,
Sony Cyber-shot DSC-HX200V vai
Panasonic Lumix DMC-FZ150


PLS HELP!

11

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harkitse vielä

      josko järkkäri olisi kuitenkin se paras vaihtoehto.

    • lunta tupaan

      Koska olet vanheneva mieshenkilö, ja Sonyssa on paljon pikseleitä, mutta Canonissa sopivasti mutta sekin painaa liikaa suosittelen Lumixia joka on oikea pixelikompromissi ja mahtuu rintataskuun.

    • Vaikka olenkin pääosin järkkärikuvaaja niin mielestäni superzoomeilla on paikkansa. Niillä voi vaikka aloittaa eikä se tule virattomaksi vaikka ostaisit järkkärinkin.

      Kannan "ensiapulaukussa" eli kevyessä olkakameralaukussa jossa on myös vyökiinnitys esim. pyöräilemään lähtiessäni tai jos muutoin liikun ilman varsinaista kuvaustarkoitusta pientä kiikaria ja Panan superzoomia FZ38 joka on jo muutaman vuoden vanha malli. Nuo ovat molemmat pieniä ja keveitä eivätkä haittaa menoa.

      Kuvausretkellekin otan yleensä varalle moisen superzoomin kun ei koskaan tiedä.

      Minulla on kokemusta Panan ja Canonin superzoomeista, Panan FZ50 ja FZ38 sekä Canonin Powershot SX30 IS kameroista. Ne täyttävät sen tarpeen jonka voivat mutta eivät koskaan pienikennoisina korvaa järkkäriä. Kuvien laatu on kuitenkin riittävä moneen tarkoitukseen, useimmille kaikkeen mitä he keksivät kuvillaan tehdä.

      Sonystä ei ole kokemusta mutta minkä valitsetkin niin uskon sinun pärjäävän.

      Anna palaa, kuvaus on hieno harrastus ja aina vaan paranee.

    • Ehdotus:

      Nikon P7100.

      • Tsoukki? Eihän tuo ole mikään superzoom.


      • Ei olekaan, mutta
        okaro kirjoitti:

        Tsoukki? Eihän tuo ole mikään superzoom.

        paljon parempi kamera kuin nuo 'superzoomit'.


      • Ei olekaan, mutta kirjoitti:

        paljon parempi kamera kuin nuo 'superzoomit'.

        Mutta, kun kysyjä nimenomaan halusi superzoomia.


    • Onko tämä kysymys vitsi? Kysyt mikä kamera sopii sinulle, mutta et kerro mitään itsestäsi. Et edes kerro mikä vanha kamerasi on.

    • näinjanoin

      FZ150 on monien mielestä "paras" superzoom. Ehkä se sitä onkin, mutta zoomin mitassa se häviää selvästi noille muille. Plussan puolella luokassaan nopea tarkennus, RAW jne.

      Toisaalta, jos 24x zoom on mielestäsi riittävä, pitää kysyä käytätkö RAW, elektronista etsintä, ulkoista salamaa?

      Jos noihin kysymyksiin vastauksesi on ei, sinulle sopiva kamera saattaisi löytyä myös travel zoom -luokasta. Jos taas RAW on ehdoton, tippuu Sony joukosta pois ja Canoniinkin sen saa vain cdhk:n avulla. Sonysta puuttuu myös salamakenkä.

      Eli kerrohan vähän mitä etsit, ei me muuten voida sinua auttaa.
      Paitsi tämän verran:
      http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=sony_dschx200v&products=canon_sx40hs&products=panasonic_dmcfz150&sortDir=ascending

      • Olen kuvaillut Canonin PowerShot SX30 IS zoomilla jonka kerroin on 35 ja FX optiikkaan verrattuna 24 - 840mm mikäli oikein muistan. Vaikka on vakaaja joka taitaa jopa toiomia niin vapaalta kädeltä kuvaaminen kevyellä 840 mm optiikalla on tuurin peliä. Olen tosin testatessa joskus onnistunut mutta en pidä noin pitkää putkea mitenkään käytännön ratkaisuna vaan ainoastaan niitä tehdään mainosten vuoksi.

        Kerroin olkoon se 10 tai 50 ei vielä kerro mitään jos ei esim. sitä laajakulman kuvakulmaa eli FX kennoon verrannollista pituutta ilmoiteta.

        Jos "pitkä" pää on suhteessa FX kameroihin yli 400 mm niin se riittää kaikilla tavallisille kuvaajille ja on hieman turhaakin pituutta varastossa. Useimmat henkilö ja maisemakuvat otetaan suhteellisilla pituuksilla 15 - 100 mm, joskus ehkä 200 mm mutta loput menevät bongareiden piikkiin.

        Olen kokeillut seurata liikkuvaa lintua tuon SX30 IS maximipituudella ja se on aika hankalaa, suoraan sanoen. Paikallaankaan oleva kun ei tahdo 800 mm vastaavan putken kuvassa pysyä paikallaan.


    • J©B

      Yksi hyvä vaihtoehto lisää
      Fuji HS30 EXR
      – HR, VDR ja SN kuvanmuodostustavat
      – 24 – 720/35mm zoom

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe