Oon nyt niinku 12v poika jolla ei esari veny :( 11v Lääkärintarkistuksessa se tarkastettii.. Ne sano et katotaa sitseiskan alus tai sit leikataan.. Mä niinku joka päivä runkkaan kunnes alkaa sattuu.. Se ei siis veny YHTÄÄN.. Kyl siel kusta ja spermaa tulee normaalisti.. Oon kuitenki tämmöin tyhmä ni tuskin viel ennen 16v mitää seksiikää joten ei ois välttämättömyys nyt leikata mulla.. Pointtina nyt se että onko sitä pakko leikata kunnes pahempaa tapahtuu? Nukutetaanko miten yleensä siinä leikkauksessa? Kiitos jo etukäteen vastauksista ja omista kokemuksista.. :)
Esinahka..
20
2103
Vastaukset
- 11+12
Mulla oli kans junnuna aivan järkyttävän kireä. Yläasteen loppupuolelle asti odottelin jos asia korjaantuisi ajan kanssa mutta sitten aloin venyttään sitä pikkuhiljaa. Lämpimän veden alla löysänä aloittelin ja yllättävän äkkiä (ei montaa venytyskertaa tarvinut) sain sen taakse. Vedin muistaakseni itse aivan siihen kipurajalle, mutten kuitenkaan sen yli ja pidin siinä jonkun aikaa. Sitten vedin eteen ja taas vähän pidemmälle.
Ison osan pitäisi korjautua itsestään tai venyttelyllä, tietääkseni leikkaus on suhteellisen harvinainen ja vain ääritapauksissa? - fyygeli
Jos ei tosiaan veny niin helpompi leikata pois, kyllä esinahattomalla peniksellä pärjää ja jotkin tytöt voi tykätä ympärileikatusta enemmän kuin esinahallisesta?
- Sairaanhoitaja Riku
TIEDOKSI!
Esinahan tiukkuuden operointi ei välttämättä tarkoita ympärileikkausta. Toimenpiteenä voidaan käyttää esinahan laajennusta eli esinahkaan leikataan viilto pitkittäin joka ommellaan kiinni itsestäänsulavin löysin ompelein! Näin esinahkaan saadaan väljyyttä, suosittelen menemään lääkäriin ja jatkamaan venytysharjoituksia lämpimässä vedessä, vedessä siksi että lämmin vesi laajentaa ihoa ja turruttaa kipua sekä myös osittain liukastaa!
T: Sairaanhoitaja Riku- Joo yritän
Kiitos.. Missä vaiheessa seiskaa sen pitäisi venyä?
- Tharkas
No niin taas on kaikenlaista mutuilua liikkeellä. Eli esinahan pitäisi alkaa venymään jos venytät sitä säännöllisesti mutta jos se ei tosiaan veny niin leikkaus on ihan perusteltu juttu. Leikkaus on joko ympärileikkaus tai kuten tää Riku mainitsi niin sellainen väljennös. No se kumpi se on riippuu siitä tiukkuudesta. kaikille ei sovi väljennös vaan suurimmalle osalle se ei tuo mitään kummempaa apua. Leikkaus toimii varmasti. Ympärileikkaus ei satu vaan se tehdään joko nukutuksessa tai puudutuksessa ja sinun ikäisillesi useimmiten puudutuksessa. Toimenpide kestää about 30 minuuttia ja kotiin pääsee samana päivänä.
Venyttämisessä tulee muistaa ettei se saa sattua. Jos se sattuu niin se tarkoittaa että esinahka repeilee hiukan ja arpeutuu joka kiristää lisää. mitään aineita ei kannata käyttää venyttelyyn liiemmin koska ne aineet saattaa joutua esinahan alle ja kirvellä. todennäköisesti leikkaus kuitenkin odottaa. mutta sen suhteen ole vaan levollisin mielin se ei satu ja lopputulos on täysin toimiva penis ilman esinahkaa. pystyt runkkaamaan ja naimaan ihan hyvin ilmankin esinahkaa.- nää vielä
Missä vaiheessa seiskaa se leikataan? Miten puudutus käy?
- R
Missä vaiheessa seiskaa se leikataan?
- Tharkas
joskus syksyllä luultavasti tai milloin sairaalassa on aikaa
Jos asia huolettaa voi sen leikata vaikka nyt kesälläkin eli juttele äidille ja meette lääkäriin jne jne - m.mlk
venyttele sitä hiljallee lämpimäs vedes ja koklaa venyttää saippuavedes
- esinahkaaaaaaaaaaaaa
Hei, itsellänikin oli tiukka esinahka jopa 16 vuotiaaksi asti mutta kunha alko venytellä sitä niin hyvin se veny ja nyt se on melko löysä et seksiäki pystyy harrastamaan ihan hyvin. Itsekkin olin ajatellut mennä leikkauksee, mutta onneksi en mennyt. Venytyksessä voi käyttää rypsi- tai oliiviöljyä.
- Kyysyymyys
Mutta jos seiskalla on pakko mennä leikkaukseen niin miten se ei venynyt vielä ?
- 14+16
No tossa on varmasti eroja koulujen välillä. Jotkut koululääkärit on innokkaampia lähettämään ympärileikkaukseen ja jossain kouluissa ei välttämättä edes katsota kassien puolelle ja saattaa selvitä 16v asti ilman että kukaan asiaa tutkii. Meillä ala-asteella oli ilmeisen innokas koululääkäri koska tiedän kaksikin kaveria jotka vitosluokan tarkastuksesta joutui leikkaukseen (meitä oli koko koulussa vain kaks viidettä luokkaa eli aika kova prosentti jostain 25 pojasta!) ja myös mulla lääkäri tarkastuksessa rullaili pitkään esaria ja totesi että aika tiukalta vaikuttaa (!!) vaikka oikeesti meni ihan hyvin taakse ja sanoi että pitää seurata ja seiskalla katsotaan uudestaan ja seiskalla sitten tuli lappu jossa oli aika lääkärintarkastukseen vaikka koko luokalle ei edes mitään tarkastusta sinä vuonna ollut. Onneks oli kuitenkin uus lääkäri ja sano että eihän se ole enää ollenkaan tiukka (no ihme kun ei ollu edes sillon viidennellä) ja sillä selvittiin.
- tissit666
Mun kasseja koukulääkäri ainakin imi, ja vemputti. Se tuntui hyvälle. ihan oikeasti. Sillä oli myös isot tissit.
- mikkomoi98
kun kouluterveyden huoltaja alko siin esinaha kireyttä tarkastelee, polvistu siihe ja alko ottaa suuhu, ai että tuntu hyvälle, sillä oli melkosen isot tissitki, oi että kyllä kelpas niitä puristella. nykyään iha mieluusti meen kyseisen neidin tarkastukseen;)
- AP
Hei nyt oikeesti.. Mun esinahalle ei oo tapahtunu mitää vaikka jokapäivä pidän mun penistä lämpimän veden alla.. TEKISIN IHAN MITÄ VAIN PAITSI LEIKKAUKSEN!!!!!
- ghönlymi
AP kirjoitti:
Hei nyt oikeesti.. Mun esinahalle ei oo tapahtunu mitää vaikka jokapäivä pidän mun penistä lämpimän veden alla.. TEKISIN IHAN MITÄ VAIN PAITSI LEIKKAUKSEN!!!!!
Turhaan pelkäät leikkausta, ei se mikään sydänleikkaus ole. Kirurgi poistaa ihoa. Siis POISTAA IHOA. Et sä siihen todellakaan kuole. Suunnilleen 5 poikaa 100:sta ympärileikataan Suomessa. Eli et ole ainoa! Tsemppiä silti ja hoida asia kuntoon.
- mikcomicco
AP kirjoitti:
Camoon män, turkkilaiset afrikkalaiset yms. on ympärileikattu ja kato niillä on koko ajan tyttöjä ympärillä pyörimässä... Mitä hävittävää sulla on? Be cool, dude! Yeah.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1036673
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875037Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113289Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313158Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191696Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961331Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391282Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311196- 48964