Siis vaihdevuodet, fibromyalgia ja kilpirauhasen vajaatoiminta! Helvetin kolmio, kaikki haittaavat elämää. On hormonihoito, Estrogel-geeli ja Lugesteron ja vielä LadyCare-magneetti, mutta en voi käyttää isompaa kuin 40 mg annosta geeliä, kun se turvottaa ihan tajuttomasti. Vajaatoiminta on huonossa hoidossa, Thyroxin ei auttanut ja olen syönyt 8 kk Armouria. Sillä olo parempi mutta arvot huonontuneet, T4V:kin vain 10. Fibro aiheuttaa särkyjä ja jaksamattomuutta, siihen on yöksi Lyrica, joka myös parantaa yönia, mitkä on fibrossa huonot. Elämänlaatu on ihan p...stä. Pari hyvää päivää kuukaudessa. Kuolemanajatukset on jo hiipineet mieleen. Kaikki tuntuu olevan huonosti, ystävyyssuhteet rempallaan tai aina minun yhteydenoton varassa, kukaan ei itse soita, tai yksi on, mutta muut ei vaivaudu ja yksi katkaisi välit kokonaan, parisuhde takkuilee, murkun kanssa ongelmia, olen lihonut 10 kg ja kunto on nollassa, vanhemmat vanhenee ja tarvii kohta apua, töissä on huono ilmapiiri tai skismaa pomon ja alaisten välillä, ei minulla mutta muilla, olen pätkätöissä ja luvattu vakipaikkaa loppuvuodesta, mutta saa nähdä, asunto ollut puoli vuotta myynnissä eikä kukaan halua sitä ostaa, tosin en ole uuttakaan sopivaa löytänyt...mitähän vielä. Sorry tämä vuodatus. Välillä on tälläista ja etenkin kun vielä pahat pms-oireet on päällä. Onko kellään vastaavanlaista yhdistelmää ja miten siitä selviätte?
Helvetillinen yhdistelmä!!
1
380
Vastaukset
- mitä tekis
Täältä löytyy yksi, joka pyörii myös tuossa Helvetin kolmiossa... Eli vaihdevuodet, kilpirauhasen vajaatoiminta ja jonkinlaista fibroa, joka kylläkin on jäänyt MELKEIN kokonaan pois, kun hormoni lääkitykset alkaa pikku hiljaa olemaan edes jotenkin kohdillaan...
Pitkän tien olen kulkenut ja kaikenlaista kokeilua ollut, ja välillä on ollut niin toivoton olotila, että se kuolemakin on aatoksissa ollut...
Ei tämä mun olotila vieläkään ole "normaali", enkä tiedä voikokaan se kauhean normaaliksi enään tullakkaan, mutta huomattavaa! parannusta on kun vertaa mitä se oli esim. kolme vuotta sitten, jolloin tämä helvetti alkoi.
Mullakin oli jossain vaiheessa tuo Armour, mutta se ei oikein ollut hyvä mulle, ja vaihdettiin se Thyroxiniin, no eipä se vointi silloinkaan ollut hyvä koska nuo hem...tin vaihdevuodet pukkas päälle ja sekoitti olotilaa. Ja siinä mentiinkiin metsään, että rytinä kävi, kun lääkäri oletti että mulla liikaa kilpirauhashormoonia (ilman verikokeita) ja käski pienentämään Thyroxinia, vaikka siis hikoilu ja sydämen tykytykset ym. liittyikin sitten tuohon estrogeenin vähyyteen. Mun kohdalle on noita välinpitämättömia lääkäreitä eksynyt roppa kaupalla, sellaisia jotka alusta pitäen olisi halunnut vaan määrätä masennuslääkkeitä, ja kun en niihin suostunut vaan halusin tietää mistä oireet johtuvat, niin yhteistyö ei oikein ottanut sujuakseen ja lääkäreitä vaihdoin sitä mukaa, koska en hyväksynyt niin "helppoa" ratkaisua ja koska EN tuntenut oloani masentuneeksi, niin tuntui hullulta ratkaisulta aloittaa masennuslääkitys.
No onneksi jaksoin etsiä ja sain löydettyä lääkäreitä, jotka edes jotenkinkaan halusi viedä asiaa eteenpäin ja löytää ratkaisua oireisiin.
Hassua kuinka pitkän ja sanoisinpa että TURHAN tien sitä ihminen joskus joutuu käymään, kun on niinkin "yksinkertaiset" tai tarkoitan siis, esim. verikokein löytyvät "sairaudet", ja kuitenkin tehdään tämäkin vaikeaksi, ja jätetään ihminen ja hänen vointinsa yleensä vain arvailujen varaan. Voisin tätä aihetta spekuloida vaikka kuinka, mutta nyt lopetan tähän, ettei tule liian pitkää tekstiä :)
On sulla kyllä huono tuo T4V, ei ihme että olo on huono jo siltäkin osin. Miksihän tuo sun vajaatoiminta on huonossa hoidossa, tarkoitat varmaan lääkäriä ja seurantaa? Sullahan on selvästi noston paikka, vaan mitähän muita kilpparikokeita sulta on otettu, onko T3V? Sitähän pitäisi myös seurata kun on Armour käytössä. Ja onko sulla otettu tuota estrogeeni arvoa verikokeissa ja seurattu mitä se näyttää, onko sitä riittävästi? Vaan se ei yksinään tuo helpotusta, jos tuo vajaatoiminta on noin alakantissa...
Nuo hormonit kun kulkee käsi kädessä, ja jos niiden tasapaino on hukassa, niin olotila on tosiaan per....stä.
Tsemppiä sulle Maija1961!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2645269Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204271- 604231
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363657- 513650
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413455Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv312803Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232576
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692435