Kesärenkaat meinasin vaihtaa alle, vaan eilen oli talvirenkaat verkollakäydessä tarpeeseen. Verkotkin jätin vielä järveen.
Kumma haikeus näihin vuodenaikojen vaihteluun liittyy, Varmaan johtuu , kun tuota ikää kertyy.
Muuttolinnuilla ei näytä paljon haikeutta olevan..
Joutsenet huutaa kurkku suorana. Mustarastasparvea on saanut talilla ruokkia jo pari viikkoa. Västäräkki oli illalla syömässä kalanmätiä ja samoilla apajilla tänä aamuna kaksi kurkea.
Vissiin kuitenkin kesä tulossa.
Ajattelin jo tehdä kesän, mutta nautitaan vielä talvesta
58
355
Vastaukset
- ...
Talvikummit on alla.
Pari viikkkoa sitten tuli joutsenet, ne pysähtyy muuttomatkalleen tohon kilometrin päähän. Kuovi huusi justiinsa ja pikkulintujakin näkynyt. Hah, täällä muuten on nykyään kyyhkysiäkin, paha äänisiä :D
Ja tossa oravat oli kai pikkuoravien tekomeiningissä, pirunmoista vauhtia menivät eestaas tossa rannoilla-
Lisäksi mopopojat heränneet henkiin. Aamulla heräsin hirveään mekkalaan, kun naapuri väänsi piikkilangasta jollekin mopoilijalla, että tästä ei sitten ajeta. Kiitos naapurille.Harvoin muuten kullut noin raskasta kielenkäyttöä :D
Kyllä se kesä tulee. Mulla chilit jo hienosti pinnalla ja laivapottukin näyttää itävän.
=DW=Oletko Sinä Siellä Tsadissasi :), vai pohjanmaalla.
Kyllä pitäisi poliisilla olla mahdollisuus puuttua noihin mopojen ja kevarien ääniin.
Pojat, kun pyrii kylällä tuntikausia ilman äänenvaimentimia.
Minun oraville kävi viime syksynä huonosti.
Oli hiiriä, ja lie ollut rottakin, tuttu sanoi, että pane myrkkyä ennen kun pesivät sisälle.
Niin pistin rautalevyn alle, ja panin varastoon, enkä ajatellut, että oravat siellä kulkee.
Ei ole näkynyt oravia.- Hei kun keikuskelen
Kysymys =DW=:lle
sivusta (heh, sinua matkien:))
Asiaan:
Kirjoitat aika usein noista chileistä. Tulipa mieleeni kysästä vähän neuvoja.
No joo, tiedän, että nyt saatan tehdä tyhmiä kysymyksiä ja siten osoittaa tietämättömyyteni. Mutta toivottavasti se ei haittaa. En VOI tietää kaikesta kaikkea.
Ensinnäkin minulla on suoranainen Himo Jalapenoihin. Tapaan ostaa semmosen lasipurkin, jossa jossakin nesteessä lilluu jalapeno-siivuja. Huh-huh, ovat voimakkaita ja aivan-aivan Ihania.
Sitten tapaan ostaa myös lasipurkissa Pepperoneja ja nekin ovat hyviä, vaan ei ollenkaan niin himottavia, kuin Jalapenot.
Onko noi edellä mainitut kans chilejä ja luuletko, että niitä voisi itse pistää ruukkuun? Mimmosia chilejä itse kasvatat.
Kasvavatko ne satoon asti, jos ne pistää ulos vai onko parempi sisällä tai kasvihuoneessa?
Olisi kiva kokeilla tänä kesänä kasvattaa edes yksi chili(mieluummin jalapeno) kasvi. Siemenetkö kaupan siemenpussista? Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Asiaan:
No joo, tiedän, että nyt saatan tehdä tyhmiä kysymyksiä ja siten osoittaa tietämättömyyteni. Mutta toivottavasti se ei haittaa. En VOI tietää kaikesta kaikkea.
Ensinnäkin minulla on suoranainen Himo Jalapenoihin. Tapaan ostaa semmosen lasipurkin, jossa jossakin nesteessä lilluu jalapeno-siivuja. Huh-huh, ovat voimakkaita ja aivan-aivan Ihania.
Sitten tapaan ostaa myös lasipurkissa Pepperoneja ja nekin ovat hyviä, vaan ei ollenkaan niin himottavia, kuin Jalapenot.
Onko noi edellä mainitut kans chilejä ja luuletko, että niitä voisi itse pistää ruukkuun? Mimmosia chilejä itse kasvatat.
Kasvavatko ne satoon asti, jos ne pistää ulos vai onko parempi sisällä tai kasvihuoneessa?
Olisi kiva kokeilla tänä kesänä kasvattaa edes yksi chili(mieluummin jalapeno) kasvi. Siemenetkö kaupan siemenpussista?Sinulle vastaisin, kun kirjoitit alempana saunomisesta. Kun haluat oikein huonon saunakokemuksen, ota shilillä maustettua vilhelmiä.
Sitä syöt juuri ennen löylyyn menemistä, niin taatutsti pidät suusi visusti kiinni.
Viikolla lämmitin savusaunan, ja sellainen tapa, että otan makkarat mukaan, ja lämmitän ne hiilloksella ennen saunaanmenoa, Chilimakkara täysin sopimaton siihen tarkoitukseen.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Sinulle vastaisin, kun kirjoitit alempana saunomisesta. Kun haluat oikein huonon saunakokemuksen, ota shilillä maustettua vilhelmiä.
Sitä syöt juuri ennen löylyyn menemistä, niin taatutsti pidät suusi visusti kiinni.
Viikolla lämmitin savusaunan, ja sellainen tapa, että otan makkarat mukaan, ja lämmitän ne hiilloksella ennen saunaanmenoa, Chilimakkara täysin sopimaton siihen tarkoitukseen.Semmonen chilimakkara on kauhiaa, vaikkei saunaan menisikään.
Nimittäin koska tykkään chilistä, niin kerran ostin kyseistä makkaraa ja innolla sitä sitten yhtenä iltana itselleni laitoin. Ei hyvää-ei hyvää, jotenkin se chili pilas sen makkaran. En osta enää.
Jos makkaraa ostan, niin ostan yleensä aina juustowilhelmiä. Se on parasta.
Juusto kabanossikaan ei sille vedä vertoja. - ...
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Asiaan:
Olisi kiva kokeilla tänä kesänä kasvattaa edes yksi chili(mieluummin jalapeno) kasvi. Siemenetkö kaupan siemenpussista?Helppoa kuin heinänteko.
Ostat tuoreita jalapenoja kaupasta, siemenet multiin, varmasti kasvaa!..
Meillä kun ei kaktuksekkaan menesty, kuolevat. Mutta chilit kasvaa loistavasti. Nyt on kuutta lajiketta jo itänyt. Vihreä chili, keltainen chili, punainen chili, punainen jalapeno, vihreä jalapeno, habanero ja yks chililajike, jonka nimeä en edes muista :D
Taloudellisesti chilin kasvattamisessa ei ole juurikaan järkeä. Mutta eipähän tarvi ostaa potenssilääkkeitä tai laksatiiveja....
Tää potenssilääke asia on kaikilla chilin kasvattajilla tiedossa. Kädet pitää pestä ennen vessaan menoa.....
=DW=
- Hei kun keikuskelen
Minäpäs oon jo tehnyt kesän. Pirukaa jaksa ootella koko päivää kesän tuloa.
Talvirenkaat on otettu veks viikko sitte ja hyvin on mennyt liukastelematta.
Joutsenet tosiaan lennelleet suurina parvina. Ja mikä lintujen liverryskuoro pihas. Ne on kyllä niiiiin tyytyväisen näköisiä, iloisena hyyppelehtivät oksalta oksalle.
Justiin pari päivää sitten juttelin kalastamisesta lapsenlapsen kanssa ja päätettiin, että ens kesänä kyllä lähetään heittelemään uistinta VIELÄKIN enemmän, kuin viime kesänä. Oon saanut hänestä tosi hyvän kalakaverin. Ehkä kalan tappaminen onnistuu jo 100%:sti tänä kesänä, kun on vuoden vanhempi. En voi sietää, että kaloja kidutetaan joko huonolla tappamisella tai jopa jotkut heittävät elävän kalan veneen tai ämpärin pohjalle. Hyi.
Äläkä VAAAAAN sano, että sinä kiduttelet kaloja:/ (sanon pian hyökkäämättömyyssopimuksen irti)
Kohta saa ruveta haravoimaan, se on kivaa puuhaa.
Ja kohta pääsen kunnon puupökkelöillä lämmitettyyn saunaan.
Voi, miten Ihastuttava tuoksu leviääkään ympäristöön, kun saunaa lämmittää.
Ajattele, KOKO kesä on Edessä, hurrrrrjan Mahtavaa:)Koitan olla kiduttelematta, joskus vaan puukko unohtuu pois.
Nyt on muuten tarjolla maailman parasta madekeittoa.Tuli melkoinen made, olis sitä isommallekin porukalle. Tuli siinä hauki, lahna ja ahven myös.
Eilen katsoin telkkarista kummallista touhua. Ajettiin moottorilla pitkälle Norjanmerellä, sitten alettiin virvelöidä, ja kun kalan saivat niin pudottivat sen takaisin mereen.
On niillä naisilla kummallisia vaivoja, kun esimerkiksi pihan haravoiminen.
Turhaa touhua, kerää vaan isommat roippeet pois, niin.juhannuksenkesänä ei varmaan näy enää mitään.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Koitan olla kiduttelematta, joskus vaan puukko unohtuu pois.
Nyt on muuten tarjolla maailman parasta madekeittoa.Tuli melkoinen made, olis sitä isommallekin porukalle. Tuli siinä hauki, lahna ja ahven myös.
Eilen katsoin telkkarista kummallista touhua. Ajettiin moottorilla pitkälle Norjanmerellä, sitten alettiin virvelöidä, ja kun kalan saivat niin pudottivat sen takaisin mereen.
On niillä naisilla kummallisia vaivoja, kun esimerkiksi pihan haravoiminen.
Turhaa touhua, kerää vaan isommat roippeet pois, niin.juhannuksenkesänä ei varmaan näy enää mitään.Tykkään Kaikista keitoista. Keittojen liemet, ah niin suuremmoisia.
Madekeittosi on varmasti maukasta. Oitis tryykäisin sitä syömään, jos näillä kulmilla asuisit.
Ahven on muuten hyvää niinkin, kun pistää perunat kattilaan kiehumaan ja niiden perunoiden päälle pistää kokonaisen/t ahvenet. Kypsyvät siinä yhteisymmärryksessä. Täällä päin ainakin tuollaista helppoa ruokaa värkätään.
Joo, se on sitä Urheilukalastusta. Kalat nakataan takaisin veteen. Semmonen kalastaminen ei minua kiinnosta. Vaikka toisaaltaan kalan kannalta katsottuna tuo tapa on miellyttävä. Tosin saattaa jäädä ikäviä haavaumia kalan kitaan.
Haravoiminen EI ole turhaa touhua. Siistin näköistä tulee. Ja sitäpaitsi, kyllä ne kuivuneet lehdet sieltä ruohojen sisältä pilkistää oli sitten juhannus tai myöhäiskesä. Haravoinnista saa myös kivaa hyötyliikuntaa. Niin ja näkee kättensä työn, josta voi siitäkin ammentaa nautintoja:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Tykkään Kaikista keitoista. Keittojen liemet, ah niin suuremmoisia.
Madekeittosi on varmasti maukasta. Oitis tryykäisin sitä syömään, jos näillä kulmilla asuisit.
Ahven on muuten hyvää niinkin, kun pistää perunat kattilaan kiehumaan ja niiden perunoiden päälle pistää kokonaisen/t ahvenet. Kypsyvät siinä yhteisymmärryksessä. Täällä päin ainakin tuollaista helppoa ruokaa värkätään.
Joo, se on sitä Urheilukalastusta. Kalat nakataan takaisin veteen. Semmonen kalastaminen ei minua kiinnosta. Vaikka toisaaltaan kalan kannalta katsottuna tuo tapa on miellyttävä. Tosin saattaa jäädä ikäviä haavaumia kalan kitaan.
Haravoiminen EI ole turhaa touhua. Siistin näköistä tulee. Ja sitäpaitsi, kyllä ne kuivuneet lehdet sieltä ruohojen sisältä pilkistää oli sitten juhannus tai myöhäiskesä. Haravoinnista saa myös kivaa hyötyliikuntaa. Niin ja näkee kättensä työn, josta voi siitäkin ammentaa nautintoja:)iso ahven on hyvä kala, saattaa olla paras.
Noista luonnonlohista ei ole kokemuksia.
Täällä kuha on arvossa arvaamattomassa, minusta melkoisen mauton kala, tai en osaa sitä laittaa.
Joskus pikkupoikana muistan, kun äiti laittoi suolattuja kaloja perunoiden päälle kiehumaan. En kyllä kovin suurena herkkuna niitä silloin pitänyt.
kai niihin ahveniin pitää suolaa laittaa, ennen perunoiden päälle laittamista, Jos joskus kokeilis.
Kerran tehtiin säilykekalaa. Pilkottiin lasipurkkiin mausteiden kanssa, sitten kannet kiinni ja moneksi tunniksi uuniin yli sataan asteeseen. Se uuni pitää olla kylmä, silloin kun purkit sinne laitetaan.
Kyllä sitä syö, maustaa voi makunsa mukaan.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
iso ahven on hyvä kala, saattaa olla paras.
Noista luonnonlohista ei ole kokemuksia.
Täällä kuha on arvossa arvaamattomassa, minusta melkoisen mauton kala, tai en osaa sitä laittaa.
Joskus pikkupoikana muistan, kun äiti laittoi suolattuja kaloja perunoiden päälle kiehumaan. En kyllä kovin suurena herkkuna niitä silloin pitänyt.
kai niihin ahveniin pitää suolaa laittaa, ennen perunoiden päälle laittamista, Jos joskus kokeilis.
Kerran tehtiin säilykekalaa. Pilkottiin lasipurkkiin mausteiden kanssa, sitten kannet kiinni ja moneksi tunniksi uuniin yli sataan asteeseen. Se uuni pitää olla kylmä, silloin kun purkit sinne laitetaan.
Kyllä sitä syö, maustaa voi makunsa mukaan.Kuhasta en oikein tiedä mitään. Ei kait niitä pahemmin täällä ole. Oikeastaan en tiedä. Kaiketi oon sitä syönyt, mutta luultavimmatusti tuolla mieheni lapsuuskodissa, joka järven rannalla sijaitsi ja kalaa siellä syötiin paljon.
Tuo ahventen tälläileminen perunoitten päälle on lähinnä alkujaan ruotsalaisten immeisten "herkkua". Lapsuuskodissa sitä tehtiin aika usein ja siksipä omankin perheeni keskuudessa. Isot meriahvenet suolataan sopivasti ja sitten vasta kattilaan. Oikeasti se on hyvää.
Mieheni ei tehnyt koskaan ruokaa (onneksi, koska minä tykkään keittiössä touhuta), mutta mainitsemaasi säilykekalaa hän teki joka syksy aivan hirvittävät määrät. Teki myös savustetusta hauesta juustotahnaa, josta olen aikaisemmin täällä kirjoittanutkin.
'Mutta palataan takaisin kaläsäilykkeeseen.
Siikaahan täältä tulee niin hirveesti, että pakkohan sitä on keksiä erilaisia valmistustapoja, ettei kyllästy.
Hän teki siiasta siten, että pilkkoi lasisiin purkkeihin siikaa ja sinne laitettiin öljyä ja tomaattipyreetä ja yks laakerinlehti ja ja ja ????? kenties jotakin muuta, josta ei ole tietoa, sillä hän vei reseptin mennessään rajan taa. Elikkä noiden öljyjen ja muiden suhdetta en tiedä.
Nää purkit tosiaan laitettiin kylmään uuniin ja muistaakseni ERITTÄIN kuumaksi lämmitettiin uuni. Sielä ne mojuivat yli-kauan ja sitten lämpö veks ja saivat olla uunissa taas niin kauan, että uuni oli kylmä. Kalat olivat NIIN kypsiä, että ruotojakaan ei tuntunut missään.
Ajelen vaihtoon ensi keskiviikkona.
Vielä vanhoilla päivilläni katsoin tarpeelliseksi asennuttaa kaksi uutta kesärengasta.
Nykyisillä ajomäärillä ilman otsoni tekee niistä ennenaikaisen lopun.
Talvirenkaissa on kulutuspintaa ja valtaosa nastoista jäljellä mutta lumipidosta ei ole jäljellä muuta kuin muisto.Viime kesänä ostin uudet kesärenkaat.
Joutuu kärryä vetämään niin voi syksyllä olla aika sileät.
Aika iso ero kesärenkailla lumella ajaessa.
Aiemmin oli Hankookit, niissä ei ollut lumella pitoa yhtään, varsinkaan sivupitoa. Nyt on nokialaiset (missä nekin on tehty), mutta nämä pitää paljon paremmin.
Vaihdan minäkin kesärenkaat alle varmaan jo tänään. Märillä hiekkateillä, jos ajaa, niin talvirenkaat syytää pahemmin rapaa ja hiekkaa.
Renkaita en tarvii, kun en omistamitään sellaista missä niitä olis.
Mutta nyt ei tarvi liukastella muutenkaan, siis jaloillaan. Talvikengät on kyllä vaihdettu ihan kävelykenkiin.
Muuten ihana ilma on ollut ulkona ja kyllä ne kaikki kesän linnut yks toisensa jälkeen kuuluu täälläkin.
Meri on ollut auki jo pitkään. Tuolta se laivaväylältä alkoi sulamaan kohti rantaa.Usko tai älä, mutta täällä on puoli metriä lunta, mutta jos nuo tiet pysyisi sulana.
pilkimiehet sanoi, että on tulossa myöhäinen kevät, kun ahvenet on vielä niin syvällä. Voi pitää paikkansa.
Vaihdoin juuri kesätassut alle. Siinä olis sama homma tuohon toiseenkin..
On se ihmeellinen suunnistus noilla linnuilla.
Kurkipariskunta on tässä melkein pihapiirissä kierrellyt pian kymmenen vuotta.
Tuolla mäkien alla, suolla ne pesii, ja kolmena kesänä niillä onsaaneet poikasen.
Miten ne osaa joka kesä lentää tuhansien kilometrien päästä juuri samalle alueelle.k-kotton kirjoitti:
Usko tai älä, mutta täällä on puoli metriä lunta, mutta jos nuo tiet pysyisi sulana.
pilkimiehet sanoi, että on tulossa myöhäinen kevät, kun ahvenet on vielä niin syvällä. Voi pitää paikkansa.
Vaihdoin juuri kesätassut alle. Siinä olis sama homma tuohon toiseenkin..
On se ihmeellinen suunnistus noilla linnuilla.
Kurkipariskunta on tässä melkein pihapiirissä kierrellyt pian kymmenen vuotta.
Tuolla mäkien alla, suolla ne pesii, ja kolmena kesänä niillä onsaaneet poikasen.
Miten ne osaa joka kesä lentää tuhansien kilometrien päästä juuri samalle alueelle.Vaihtaisin noi tossa rannassa olevat joutsenet niihin sun kurkiin :)
Kurki on ehdottomasti mun lintu mutta niitä nähdäkseen pitää aina mennä kauemmas.
Joutsenet uiskentelee tossa mun ikkunan alla, ja yks syksy sain kovaa kyytiä kun erehdyin liian lähelle niiden kulkuureittiä.
On se aika pelottava kun tulee kohti siivet levällään.
On se kumma toi kyky palata kotikonnuille niin pienillä kun isommillakin linnuilla.
Ihminen eksyy vielä aika herkästi vaiikka on jo kaikenmaailman laitteet olemassa, luonnoneläimet osaa kotiseuduilleen.tulisilla kirjoitti:
Vaihtaisin noi tossa rannassa olevat joutsenet niihin sun kurkiin :)
Kurki on ehdottomasti mun lintu mutta niitä nähdäkseen pitää aina mennä kauemmas.
Joutsenet uiskentelee tossa mun ikkunan alla, ja yks syksy sain kovaa kyytiä kun erehdyin liian lähelle niiden kulkuureittiä.
On se aika pelottava kun tulee kohti siivet levällään.
On se kumma toi kyky palata kotikonnuille niin pienillä kun isommillakin linnuilla.
Ihminen eksyy vielä aika herkästi vaiikka on jo kaikenmaailman laitteet olemassa, luonnoneläimet osaa kotiseuduilleen.Siitä arvelen, että nämä on samoja, kun pyörivät tässä pihapiirissä kun kotonaan.
Koira kun oli, niin kurki kävellä koputteli sen koiran kymmenen metriä sen koiran nokan edestä. Silloin vähän hirvitti, kun se koira oli irti..
Tuossa ne saattaa kymmenen metrin päässä pistää pään siiven alle ja ottaa nokoset.
silloin, kun niillä poika on, niin ne on arempia.
Luontoeläin on luontoeläin, kyllä joutsenen nokassa on niin paljon iskuvoimaa, että paras antaa olla sen rauhassa.
Kyllä mullakin iski kumma haikeus kesärenkaan vaihdon yhteydessä, kun piti vaihtaa sakkorenkaat uusiin. Minulla haikeus kohdistui siihen muutaman sadan euron menoerään johon en ollut varautunut...mutta kesä tulee siitäkin huolimatta.
- L - L
Olen aina yrittänyt ajaa kevään karkeat kelit vanhoilla renkailla ennen uusien asennusta mutta teen poikkeuksen.
Kestänevät minun loppuikäni. L - L kirjoitti:
Olen aina yrittänyt ajaa kevään karkeat kelit vanhoilla renkailla ennen uusien asennusta mutta teen poikkeuksen.
Kestänevät minun loppuikäni.Ei kai ne loppuikää kestä, vielä ne on monet renkaanvaidot edessä Sullakin.
Autonkin joudut vielä vaihtamaan.
Paljon ne puhuu kevään karkeista keleistä. Täällä nuo tiet on niin huonoja, ettei juuri muuta ole kun karkeita kelejä.k-kotton kirjoitti:
Ei kai ne loppuikää kestä, vielä ne on monet renkaanvaidot edessä Sullakin.
Paljon ne puhuu kevään karkeista keleistä. Täällä nuo tiet on niin huonoja, ettei juuri muuta ole kun karkeita kelejä.En minäkään usko, että ajelen noilla uusilla kesärenkailla lopun elämääni. Ainakin toivon niin.
- L - L
k-kotton kirjoitti:
Ei kai ne loppuikää kestä, vielä ne on monet renkaanvaidot edessä Sullakin.
Paljon ne puhuu kevään karkeista keleistä. Täällä nuo tiet on niin huonoja, ettei juuri muuta ole kun karkeita kelejä.>kottonen
68v, vuodessa kilometrejä noin 3000, autolla ajettu 130000km.
Kun renkaat ja auto loppuvat niin, jos olen hengissä, huru-ukkona on syytä pysyä jalka(rollaattori)miehenä. L - L kirjoitti:
>kottonen
68v, vuodessa kilometrejä noin 3000, autolla ajettu 130000km.
Kun renkaat ja auto loppuvat niin, jos olen hengissä, huru-ukkona on syytä pysyä jalka(rollaattori)miehenä.Voi voi, olin tuossa synttäreillä. Siellä 91- vuotias mies, parhaassa voimissaan esitteli uutta kännykkää, ja miten helppo sillä on soittaa (uudempi malli, mitä minulla), Tuli vaan mieleen, että minulla on hänen ikään vielä paljon matkaa.
Ei hällä autoa enää ole, mutta varmaan olisi hyvinkin ajokuntoinen.
Että siinä meillä on tavoitetta.).k-kotton kirjoitti:
Voi voi, olin tuossa synttäreillä. Siellä 91- vuotias mies, parhaassa voimissaan esitteli uutta kännykkää, ja miten helppo sillä on soittaa (uudempi malli, mitä minulla), Tuli vaan mieleen, että minulla on hänen ikään vielä paljon matkaa.
Että siinä meillä on tavoitetta.).Minä tiedän yhden melkein 90-vuotiaan mummelin, joka on vielä ajokuntoinen, autollinen ja kortillinen. Joka vuosi lääkäri tarkistaa asian. Järki ja aistit kun pelaa, niin mikä ettei. Ei hän enää aja pitkiä matkoja, mutta kauppareissuilla auto on kuulema hyvä kaveri, kun ei tarvitse kantaa painavaa kassia sen pitemmälle ja tapaa samalla tuttuja.
PupuPuskasta kirjoitti:
Minä tiedän yhden melkein 90-vuotiaan mummelin, joka on vielä ajokuntoinen, autollinen ja kortillinen. Joka vuosi lääkäri tarkistaa asian. Järki ja aistit kun pelaa, niin mikä ettei. Ei hän enää aja pitkiä matkoja, mutta kauppareissuilla auto on kuulema hyvä kaveri, kun ei tarvitse kantaa painavaa kassia sen pitemmälle ja tapaa samalla tuttuja.
Joskus tuntuu, että iäkkäät kuskit on silmätikkuna turhankin paljon.
Onhan ne talvikelit oma lukunsa ja liikennekulttuuri on aika itsekästä.
En tiedä onko mikä suhdeluku, mutta USA:ssa kai ei autoileva 90-vuotias mikään harvinaisuus ole, niin kuin se on Suomessa.
Onhan eläkeläiselle juna-kyyti niin halpaa, ettei omalla autolla pitempiä matkoja kannata ajaa, jos ei harrastuksen vuoksi.- L - L
k-kotton kirjoitti:
Voi voi, olin tuossa synttäreillä. Siellä 91- vuotias mies, parhaassa voimissaan esitteli uutta kännykkää, ja miten helppo sillä on soittaa (uudempi malli, mitä minulla), Tuli vaan mieleen, että minulla on hänen ikään vielä paljon matkaa.
Että siinä meillä on tavoitetta.).>kottonen
Nyt jo varoittavia merkkejä! Minua inhottaa koska jo nyt, taskupysäköinnissä, vekottimeni jää 10cm vinoon!
Muutama 50:nä kortin ajanut eivät oikein kotiudu rattiin. Eräs tuttavani ei uskalla edes ajaa talliinsa. Oviaukko kapenee hänen tähdätessään siihen.
Talossamme asunut 70:n mamma oli peugeot 205:nsa kanssa vaarallinen törmäilijä.
Jos lasken värkkini pysyvän hengissä uusien renkaiden verran, 40000km niin se tarkoittaa nykyisillä ajomäärillä 170000km ja yli 12-vuotta -> olen 8-kymppinen.
En suunnittele niin pitkälle.
Nyt tähtäykseni on 11.05. sen jälkeen 18.05. sitten 02.07.
Tämän vuoden syyskuuta voisi sittenalkaa funtsimaan.
Kaikki riippuu syöpäläisukon lausunnosta. L - L kirjoitti:
>kottonen
Nyt jo varoittavia merkkejä! Minua inhottaa koska jo nyt, taskupysäköinnissä, vekottimeni jää 10cm vinoon!
Muutama 50:nä kortin ajanut eivät oikein kotiudu rattiin. Eräs tuttavani ei uskalla edes ajaa talliinsa. Oviaukko kapenee hänen tähdätessään siihen.
Jos lasken värkkini pysyvän hengissä uusien renkaiden verran, 40000km niin se tarkoittaa nykyisillä ajomäärillä 170000km ja yli 12-vuotta -> olen 8-kymppinen.
Kaikki riippuu syöpäläisukon lausunnosta.Toivon Sinulle parasta.
Syöpä on sellainen vieras, että miettimään pistää.
Hyvinkin perhepiiristä men syöpään, eikä kestänyt kun reilun vuoden.- ...
L - L kirjoitti:
>kottonen
Kaikki riippuu syöpäläisukon lausunnosta.Sivusta.
Palstalla ollut tapana, että handekki kertoilee mersustaan, kolareistaan ja kortinjuomisistaan.
Pakko munkin mainita. Arjalainen muskeliauto on 21 vuotta vanha, mittarissa 300 000 kilometriä. Laskennallisesti mersulla pitää ajaa miljoona, joten olen suunalleen satavuotias, kun auto loppuu. Parasta kaikessa, kilometrimittari lakka pyörimästä viime kesänä, elikkäs mese menee vielä monta sukupolvea :DD
=DW=
Kaunista kevät päivää:))
Kahden maissa heräilin yövuoron jäljiltä aurinkoiseen päivään:)
Kyllä lumet on saanu kyytiä ja lintujen konsertti mahtavana pihapiirissä, ei voi olla kuulematta sitä lintujen elämän sykettä:))
Nyt pitänee lähteä jo miunki vähän ulos nauttimaan tästä ihanuudesta.
Autosta puheen ollen, miulla on viel talvirenkaat alla, jos siihen asiaan tulis tänään viel muutos, olis jo paljon mukavampaa ajella kesärenkailla:)))Kaunista päivää myös Sinulle.
Minulla tuossa on kummallinen varis. Se peilaa itseään ikkunasta, lumipakat on niin korkealla. Sitten se hyppää ikkunaa vasten räpyttelemään, ja koputtaa nokalla kuvaansa. sitä se teki vime kesänä varaston ikkunan takana. Se on muuten iso lintu, kun se huijaa siivet levällään ikkunaa vasten.
On niillä kesärenkailla paljon mukavampi ajella.
Syksyllä lehdessä ilmoitettiin, että pitävät rengasratsioita, en minä sitä muistanut.
Olin menossa kylälle, ja poliisiauto tuli vastaan. Silloin iski mieleen, että voi prkl, takana yksi sakkorengas.
Ajoin suoraapäätä rengasliikkeeseen, ja vaihdettiin uudet renkaat. Tarkistin valot, peräkärrystäkin.
Olin varma, että palatessa on ratsia, mutta ei ollut.tämä oli tarkoitus Pupulle, joka on puskassa. Puput on vielä valkoisia, etteivät erotu tolta hangelta.
Niin, ei ne sakotkaan kivat ole-sillä saisi varmaan jo yhden renkaan ainakin asennettuna alle ja sitäpaitsi katsastukseen ei varmaan olisi myöskään lannattanut mennä sakkorenkaissa. Rengasliike oli varautunut myymään renkaanvaihdon yhteydessä uusia renkaita ja minusta se oli hyvä asia, vaikka samalla tyhjeni koko pankkitili :)
PupuPuskasta kirjoitti:
Niin, ei ne sakotkaan kivat ole-sillä saisi varmaan jo yhden renkaan ainakin asennettuna alle ja sitäpaitsi katsastukseen ei varmaan olisi myöskään lannattanut mennä sakkorenkaissa. Rengasliike oli varautunut myymään renkaanvaihdon yhteydessä uusia renkaita ja minusta se oli hyvä asia, vaikka samalla tyhjeni koko pankkitili :)
Minulla on niin vanha auto, että siihen saa renkaat halvalla, eikä varaosatkaan kalliita ole. Viime viikolla vaihdoin kytkimen sylinterin, sekään ei maksanut ku 35 euroa.
Itse sen vaihdoin paikalleen. Kyllä siinä taivasosuus kärsi aika tavalla, että pitää kesä olla kilttinä. Ne on ruuvit aika lujassa tuolla auton alla.- L - L
k-kotton kirjoitti:
Minulla on niin vanha auto, että siihen saa renkaat halvalla, eikä varaosatkaan kalliita ole. Viime viikolla vaihdoin kytkimen sylinterin, sekään ei maksanut ku 35 euroa.
Itse sen vaihdoin paikalleen. Kyllä siinä taivasosuus kärsi aika tavalla, että pitää kesä olla kilttinä. Ne on ruuvit aika lujassa tuolla auton alla.>kottonen jumi, jumi
Hamassa nuoruudessani opin sen, että joka ainoa liitos tai osa, jotka joudun avaamaan / vaihtamaan käsittelen asennustahnalla tietäen seuraavan kerran olevan helppo, teki sen kuka tahansa. L - L kirjoitti:
>kottonen jumi, jumi
Hamassa nuoruudessani opin sen, että joka ainoa liitos tai osa, jotka joudun avaamaan / vaihtamaan käsittelen asennustahnalla tietäen seuraavan kerran olevan helppo, teki sen kuka tahansa.Tervaa olen käyttänyt.
Vaan on ne tuolla alustassa niin lujassa, jos ovat pitkän aikaa olleet aukaisematta, ja joihinkin on laitettu lukkoliimaa.
Sitten on pienempien muttereiden kohdalla, että korroosio syö muttereita, ettei sopivaa avainta ole. Jakoavaimilla ja pihdeillä homma on mitä on.- ...
k-kotton kirjoitti:
Tervaa olen käyttänyt.
Vaan on ne tuolla alustassa niin lujassa, jos ovat pitkän aikaa olleet aukaisematta, ja joihinkin on laitettu lukkoliimaa.
Sitten on pienempien muttereiden kohdalla, että korroosio syö muttereita, ettei sopivaa avainta ole. Jakoavaimilla ja pihdeillä homma on mitä on.Kupari.
Ei ollut tervaa, kuparia oli tuupillinen. Tein viitisen vuotta sitten jarruremontin... Hupaisaa muuten, naapurin poika on "auton asentaja" koulutukseltaan. Se ois vaihtanut mulle väkisellä jarrusylinterit kymmenen vuotta sitten :D
=DW=
- rygseck
Mä vaihdoin jo...
Tänään piti vaihtaa katkennut takajousi ja se kippo sieltä ylhältä :/
Ihme osia ku ei kahta vuotta kestä !!
Vaan olihan pultit tiukassa :O
Ukkokulta otti lärvikirjaan kuvia, kun mä mätkin ensin vasaralla hylsyä paikalleen ja seuraavaks pyyhin silmiä, kun koko tienoon maantiesuolat ja hiekat on mun silmissä - yäk !
Pestiin sitten pihapöytä ja penkin - annoin painepesurilla vähän liiankin kovaa kyytiä niille - pikkusen tikkusia ovat nyt istua...
Ja HUOM HUOM HUOM - alotettiin grillikausi ;D
Tapolaa nakattiin arinalle - voi taivas - että oli hyvää !!!
Olisko se kesä sit uintia vaille valmista ?
(paitti että mä en järveen mene - en ennen ku se vesi on 25 asteista - joku roti sentäs)Kirjottelin jo tuolla, että vaihdoin viime viikolla kytkimen sylinterin, ja suolat ja hiekat sieltä silmille tuli. Sitten kun ne paikat on niin ahtaat, että pitäs olla kätilön kädet, eikä tällaiset kankeat kourat. Piti irrottaa letkujakin, että sai vaihdettua.
Minä joskus ostin Tapolaa, mutta en pitänyt.
Pihahellaa varten olis tarpeet tuolla, oli jo viime kesän, vaan ei tuota ole nälkään kuollut, että saattaa jäädä tältäkin kesältä muuraamatta.
Pitää olla unelmia, (niin , mitä minä sillä pihahellalla tekisin:).- rygseck
k-kotton kirjoitti:
Kirjottelin jo tuolla, että vaihdoin viime viikolla kytkimen sylinterin, ja suolat ja hiekat sieltä silmille tuli. Sitten kun ne paikat on niin ahtaat, että pitäs olla kätilön kädet, eikä tällaiset kankeat kourat. Piti irrottaa letkujakin, että sai vaihdettua.
Minä joskus ostin Tapolaa, mutta en pitänyt.
Pihahellaa varten olis tarpeet tuolla, oli jo viime kesän, vaan ei tuota ole nälkään kuollut, että saattaa jäädä tältäkin kesältä muuraamatta.
Pitää olla unelmia, (niin , mitä minä sillä pihahellalla tekisin:).Onkohan hullua toivoa Joulupukilta nosturia lahjaksi..?
Meinaan tuntuis se ahdas tilakin vähemmän ahtaalta kun sais olla ihmismoisessa asennossa ees...
Juu, ei niitä tiloja tuossa iskarin ja jousen kolossakaan liioin ole - ja mulla on aika pienet kätöset :O
Tapola kyllä jakaa mielipiteitä =)
Ite ku oon kotisin sieltä, mistä Tapolakin, niin mulle se on ainoo ja oikee makkara...
Tykkään kyllä toki muistakin - tää paikallinen hevosmakkara varsinkin on ihan huippuhyvää, mut se mitä nää paikalliset kutsuu possumakkaraksi... siihen makuun en ole vielä päässyt :P
Heh - ei sitä pihahellaa oo kaurapuuron keittoon suunniteltu - ei, ihan eri herkut siinä valmistuu =) rygseck kirjoitti:
Onkohan hullua toivoa Joulupukilta nosturia lahjaksi..?
Meinaan tuntuis se ahdas tilakin vähemmän ahtaalta kun sais olla ihmismoisessa asennossa ees...
Juu, ei niitä tiloja tuossa iskarin ja jousen kolossakaan liioin ole - ja mulla on aika pienet kätöset :O
Tapola kyllä jakaa mielipiteitä =)
Ite ku oon kotisin sieltä, mistä Tapolakin, niin mulle se on ainoo ja oikee makkara...
Tykkään kyllä toki muistakin - tää paikallinen hevosmakkara varsinkin on ihan huippuhyvää, mut se mitä nää paikalliset kutsuu possumakkaraksi... siihen makuun en ole vielä päässyt :P
Heh - ei sitä pihahellaa oo kaurapuuron keittoon suunniteltu - ei, ihan eri herkut siinä valmistuu =)On kai Sinulla joku pukki tai rasvamontto, missä niitä remontteja teet.
Minulla on rasvamonttu ihan auton mittainen.
Olis se nosturi paljon parempi, eikä ne nyt enää niin kalliita ole.
Aikoinaan 35 vuotta sitten perin isältä lemmikkihevosen, Oli sillä töitäkin, Jouluaaton-aattona se valjastettiin ja käytiin hakemassa joulukuusi.
Toinen homma oli perunanistutus, alaa pari kolme aaria. Alaa piti olla tuplasti enemmän, että sai sen hevosen pysähtymään. Se oli iso hevonen , ja kova kulkemaan.
Tämä tarina sen vuoksi, että ymmärtäisit, etten hevosenlihaa mielelläni syö.- rygseck
k-kotton kirjoitti:
On kai Sinulla joku pukki tai rasvamontto, missä niitä remontteja teet.
Minulla on rasvamonttu ihan auton mittainen.
Olis se nosturi paljon parempi, eikä ne nyt enää niin kalliita ole.
Aikoinaan 35 vuotta sitten perin isältä lemmikkihevosen, Oli sillä töitäkin, Jouluaaton-aattona se valjastettiin ja käytiin hakemassa joulukuusi.
Toinen homma oli perunanistutus, alaa pari kolme aaria. Alaa piti olla tuplasti enemmän, että sai sen hevosen pysähtymään. Se oli iso hevonen , ja kova kulkemaan.
Tämä tarina sen vuoksi, että ymmärtäisit, etten hevosenlihaa mielelläni syö.Ei o :(
Suunnitteilla kylläkin semmonen nosturi - halvemmat lähtis siinä 1500€... mut ku ensin tarttis toi tallin lattiakin... niin ku tos navetassa ja pirtissä ei olis tarpeeks =)
*huokaa*
Mä oon pikkulikasta asti ollu hevosten kans tekemisis - niin ku lehmien, sikojen ja lampaittenki... en syö kauheesti lihaa itse, mutta sen minkä syön, pitää olla sit hyvää.
Itse kasvatin lampaita joskus... kysy naapuri kuinka mä niitä raskin syödä - no raskinhan minä, ite olin kasvattanu ja tiesin, miten hyvä elämä niillä oli... monet villasukatkin antoivat mulle, tottahan niitä sen edestä hyysäsin =)
Kanojahan mulla on vielä ja yhtä kuttukasvattajaa olen katellu sillä silmällä, että josko vaikka... ;D
Tykkäätkös muuten kutunjuustosta ? rygseck kirjoitti:
Ei o :(
Suunnitteilla kylläkin semmonen nosturi - halvemmat lähtis siinä 1500€... mut ku ensin tarttis toi tallin lattiakin... niin ku tos navetassa ja pirtissä ei olis tarpeeks =)
*huokaa*
Mä oon pikkulikasta asti ollu hevosten kans tekemisis - niin ku lehmien, sikojen ja lampaittenki... en syö kauheesti lihaa itse, mutta sen minkä syön, pitää olla sit hyvää.
Itse kasvatin lampaita joskus... kysy naapuri kuinka mä niitä raskin syödä - no raskinhan minä, ite olin kasvattanu ja tiesin, miten hyvä elämä niillä oli... monet villasukatkin antoivat mulle, tottahan niitä sen edestä hyysäsin =)
Kanojahan mulla on vielä ja yhtä kuttukasvattajaa olen katellu sillä silmällä, että josko vaikka... ;D
Tykkäätkös muuten kutunjuustosta ?Se vissiin kuttu tarkoittaa vuohta.
En ole kutunjuustoa maistellut.
Minulle tyrkytettiin vuohi-pukkia, mutta naapuri varoitti, että älä ota, se on niin sottanen.- rygseck
k-kotton kirjoitti:
Se vissiin kuttu tarkoittaa vuohta.
En ole kutunjuustoa maistellut.
Minulle tyrkytettiin vuohi-pukkia, mutta naapuri varoitti, että älä ota, se on niin sottanen.Sitähän se =)
Tuppaa aina unohtumaan toi, että kaikki ei puhu samoilla nimillä kaikesta =)
Kutunjuusto on vähän kuin se kotijuusto, ku kaupoissa myydään - sillä erotuksella, että siinä on kymmenen kertaa enempi makua =)
Kaikki ei siitä tykkää...
Voi siitä tehdä leipäjuustoakin ja oikeestaan vaikka ja mitä.
Ei ne kauheen sottasia ole. Helkkarin hyvä ruohonlekkaajia ja tosiaan noi emot, niiltä saa hyvät maidot.
Voi kyllä se haikeus jo hiipii vaikka sitä on ajatellut sen tulevan vasta paljon vanhempana kun tietoisuus kaiken tämän osallisuuden vähenemisestä ja poistumasta häämöttää.
Sitähän se on.
Näissä vuodenaikojen vaihtuessa, siinä aina tulee luopumisenolo.
Talvesta en niin välitä, mutta talviverkoillakäynti on hienoa.
Nytkin tuli mieleen, että kolme suurinpiirtein samanikäistä kalakaveria on mullan alla.
Siinä huomaa omankin rajallisuuden.
Kesä kyllä tulee tekemättäkin, onneksi.
Viikko sitten jo kärsivällisyys loppui, yhtään enempää en noita nastoilla jo pilattuja pintoja enempää tuhoa. Ensi talvi vielä ja sitten vaihtuu taas rouhimet tieystävällisempiin talvikumeihin.
Nälkäisiä muuttolintuja tuntuu olevan kun niille varatut sapuskat häviää päivässä, talvella kesti viikon. Joutsenia ei ole näkynyt, eikä kuulunut, mutta kurjet huutaa aamuisin sitäkin enemmän, sekä ihan mahotonta teerenpeliä kuuluu aamuisin.En tiedä sitten onko vika takaraivossa, kiun hirvittää ajatus lähteä kitkarenkailla lumisille ja jäisille teille.
Ei kai nuo nastat niin paljon auta, mutta kuitenkin.
On niissä eroja talvirenkaissakin, kyllä minusta Nokialaiset on hyvät.
Yhdet ostin, en muist merkkiä, rengasliikkeessä kehuivat testivoittajaksi. Ne oli niin huonot, että hyvät kitkat olis varmaan hakannut ne tullen mennen.k-kotton kirjoitti:
En tiedä sitten onko vika takaraivossa, kiun hirvittää ajatus lähteä kitkarenkailla lumisille ja jäisille teille.
Ei kai nuo nastat niin paljon auta, mutta kuitenkin.
On niissä eroja talvirenkaissakin, kyllä minusta Nokialaiset on hyvät.
Yhdet ostin, en muist merkkiä, rengasliikkeessä kehuivat testivoittajaksi. Ne oli niin huonot, että hyvät kitkat olis varmaan hakannut ne tullen mennen.Takaraivossa sitä vikaa taisi olla itelläkin vielä joku vuosi sitten. Vaan kun puolipakolla joutu kitkoja kokeilemaan ensimmäisen talven, niin se vikakin hävisi.
Vaan nythän ne olisi helppo hankkia hyvissä ajoin, kun kitkaa taas riittää.mies-vm56 kirjoitti:
Takaraivossa sitä vikaa taisi olla itelläkin vielä joku vuosi sitten. Vaan kun puolipakolla joutu kitkoja kokeilemaan ensimmäisen talven, niin se vikakin hävisi.
Vaan nythän ne olisi helppo hankkia hyvissä ajoin, kun kitkaa taas riittää.Minulla tuommonen takavetoinen vanha auto.
Sen olen huomannut, että nykyisissä autoissa jarrut on paremmat, mutta liikkeellelähtiessä ainakin etuvetoiset on huonoissa tilanteissa aika onnettomia. Oli sitten nastat tai ei.
- Rattus sp.
Kyllä se joskus tulee, mutta ilmat eivät suosineet maalaamista ym. toimintaa. Varmana havaintona kuulin ystävältäni, että ensimmäinen kevään itsensäpaljastelija on näkynyt Lahden lähimetsäköissä. Ystäväni on vieläkin järkyttynyt. Omalta kohdalta olen keskittynyt kuuntelemaan lintujen reviirikarjuntaa.
On täällä lunta puoli metriä.
On minulla tuolla lämmin tila, jossa voi maalata. pitää ne laudat maalata ennen naulaamista, ettei pontti jää irvistelemään,
En ihmettele yhtään, jos itsensäpaljastelin kohdatesa ei tee mieli metsää mennä, eihän niistä milloinkaan tiedä.
Minä olen yrittänyt ruokkia lintuja, kunei sulaa ole paljon.
Kyllä kurjille jyvät kelpaa, mustarastaat syö tiasten kanssa kilpaa talia.
Kai se tuo västäräkkikin jostain ruokaa löytää.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
On täällä lunta puoli metriä.
On minulla tuolla lämmin tila, jossa voi maalata. pitää ne laudat maalata ennen naulaamista, ettei pontti jää irvistelemään,
En ihmettele yhtään, jos itsensäpaljastelin kohdatesa ei tee mieli metsää mennä, eihän niistä milloinkaan tiedä.
Minä olen yrittänyt ruokkia lintuja, kunei sulaa ole paljon.
Kyllä kurjille jyvät kelpaa, mustarastaat syö tiasten kanssa kilpaa talia.
Kai se tuo västäräkkikin jostain ruokaa löytää.Älä kehu. Raahautan veneen kohta sinne maalattavaksi ;). Odottelee pressujen alla sitä pohjamaalausta, josta koko ajan höpisen.
Lahdessa käydessäni olen tarkistanut tipien ruokatilanteen. Sini- ja talitiaiset ovat tykänneet noista Lidlin pähkinä-talipalloista. Siinä on muistaakseni päällekkäin sukassa kuusi palloa, joissa on vuorotellen talia ja pähkinöitä.
Huomasin, että heikunkeikun kanssa keskustelitte kaloista. Huomenna menen kuuntelemaan yhden kannan kuhasta, siiasta ja muikusta ;). Rattus sp. kirjoitti:
Älä kehu. Raahautan veneen kohta sinne maalattavaksi ;). Odottelee pressujen alla sitä pohjamaalausta, josta koko ajan höpisen.
Lahdessa käydessäni olen tarkistanut tipien ruokatilanteen. Sini- ja talitiaiset ovat tykänneet noista Lidlin pähkinä-talipalloista. Siinä on muistaakseni päällekkäin sukassa kuusi palloa, joissa on vuorotellen talia ja pähkinöitä.
Huomasin, että heikunkeikun kanssa keskustelitte kaloista. Huomenna menen kuuntelemaan yhden kannan kuhasta, siiasta ja muikusta ;).Muikku on hyvä kala, laittoi, miten hyvänsä.
Siika, oikea järvisiika menettelee jotenkuten graavisuolattuna paras.
Kuhasta en ymmärrä, mistä sen maine on peräisin. Varmaan tarvii sellaisen mausteen, jota en osaa käyttää.
Sen kyllä tiedän, kun kunnon kokki paistaa kalan, hän saa lahnastakin herkkua.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Muikku on hyvä kala, laittoi, miten hyvänsä.
Siika, oikea järvisiika menettelee jotenkuten graavisuolattuna paras.
Kuhasta en ymmärrä, mistä sen maine on peräisin. Varmaan tarvii sellaisen mausteen, jota en osaa käyttää.
Sen kyllä tiedän, kun kunnon kokki paistaa kalan, hän saa lahnastakin herkkua.Ajattelin lähinnä kalakantoja, en ruokailun kannalta.
Vappua oon pitäny rajana, oli kelit kun kelit.. joutuu erikoisiin aikoihin liikkuun, aamuvarhain, iltamyöhään. Viime keväänä ostetut kesärenkaat oottelee vielä.
Omituisuutensa jokaisella, ja joskus ne oppirahatkin tullu maksettua, tosin syysliukkailla.. :)
Sinivuokot jo nupulla.. muutama tarvi ottaa pikkumaljakkoon, ja oli aamulla täydessä kukassa..
Siiitä västäräkistähän vaan vähän kesään; sanonnan mukaan..
Mulla ei haikeutta keväällä, ainakaan vuodenajan vuoksi.. ennemmin syksyllä myöhään.. kun kaikki kuihtuu..Normaali tilanne, syksyllä luistellaan kesärenkailla lumella ja jäätiköllä.
Keväällä ajaa mouruutetaan nastoilla vappuun ja sivukin :).
Varmaan pitää käydä tasapainottamassa nuo kesärenkaat tuntui täryyttävän, oli tuo kärry perässä, mutta kuitenkin. Rasittaa turhaa niveliä jos ei ole tasapainossa.
Tuossa tuo kurkipari on pitkään pyörinyt. Niin olen ajatellut, että minkälaisen kaakatuksen se jo vanha kurki-rouva pitää sille ukolleen siellä Afrikassa, että se saa sen lähtemään vanhoilla päivillään tänne pesimään. Mutta onhan niillä naisilla omat konstinsa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904