Millaisia siamilaiset kissat ovat luonteeltaan? Entä onko siamilaisiakin sekä lyhyt- että pitkäkarvaisia? Katoin googlesta kuvia, niin osalla oli pitempi turkki, esim. tässä pari kuvaa:
http://www.toivoniemi.fi/wp/wp-content/uploads/mokita_istuu.jpg
http://www.santuzzan.com/files/santuzzan.kotisivukone.com/touchimini.jpg
Siamilaiset kissat
15
4015
Vastaukset
- ...
Niin ja pitääkö tosiaan näin tehdä kaikkien rotukissojen kohdalla:
"Ennenkuin voi kasvattaa rotukissoja, tulee liittyä rotukissayhdistykseen, hankkia kasvattajanimi ja tehdä sopimus, jossa sitoutuu noudattamaan rotukissajärjestön laatimia sääntöjä kasvatuksessaan."
"Naaraskissan ollessa sopivan ikäinen, sille on löydettävä uros. Uroksen omistajalle maksetaan astutusmaksu, joka yleensä on noin viidesosa pennun hinnasta."
Olen ihastunut siamilaisiin, mutta haluaisin sellaisen pelkästään lemmikiksi. - 3 kotikissaa
Jos haluaa vain lemmikin, niin ei tarvitse hankkia kasvattajanimeä. Nuo on ohjeita niille, jotka haluaa alkaa kasvattaa rotukissoja eli teettää pentuja ja saada ne rekisteriin.
Siamilaiset on aina lyhytkarvaisia, mutt sisarrotu balineesi on pitkäkarvainen, mutta muuten siamilaisen näköinen. Muutenkin siamilaisen tyyppi on muuttunut aika paljon, joten vanhan ja uuden tyyppinen näyttävät aika erilaisilta.
Mun käsittääkseni kaikki itämaiskissat on aika aktiivisia, seurallisia ja äänekkäitä kissoja. Jos ei kestä mäykymistä (huom. todellakin mäykymistä eikä naukumista) tai sitä että kissaa pitää viihdyttää oikeasti paljon päivän aikana niin ei kannata hankkia. Toki jos hankkii kaksi niin niistä on seuraa toisilleen, muttei se poista sitä uteliaisuutta ja halua osallistua aikalailla kaikkeen.
En tosin omista itse itämaista/simskua, mutt näin olen kuullut niiden omistajilta ja kasvattajilta. - Neloset on kivoja
Ensimmäinen kuva näytti olevan ns. vanhan ajan siamilainen. Tätä rotua kasvatetaan nykyään nimellä Thai mutta ei ole kaikkien rotujärjestöjen hyväksymä rotu.
Toinen kuva kuvaa nykyistä siamilaista, värithän vaihtelee.
Käy kissaliiton sivuilla www.kissaliitto.fi ja hae sieltä tietoa roduista ja rotuyhdistyksistä. - siamilainen perheess
Minun vanhemmillani on kilpikonnanaamioinen siamilainen (eli turkkissa on tummempia osioita mm. tassuissa, hännän ja pään alueilla). Tämä kissa on todella aktiivinen kiipeilijä ja utelias myös. Näiden kahden piirteen yhdistelmä onkin sitten aiheuttanut meille mielenkiintoisia tilanteita : D
Siamilainen todellakin tarvitsee seuraa, ja se on innokas leikkimään. Siamilaiset myös oppivat erilaisia temppuja (meillä ovien avaus, lelujen noutaminen niitä heitettäessä). Mutta toisaalta, kaikki kissathan temppuja oppivat halutessaan.
Jos todella aiot hankkia siamilaisen, varaudu uteliaaseen, tutkivaan ja ehkä jopa erittäin riemukkaasti kiipeilevään kisuun. Kiipeilyyn voi varautua hankkimalla kiipeilypuun, niitä on useita eri kokoja. Ja kissa saa siitä mainion tarkkailupaikan itselleen. Ainoa ongelma minun mielestä siamilaisissa on se, että ne ovat sirorakenteisia, ja sen takia niiden luut saattavat murtua niiden pudotessa korkealta. Meillä on pudottu kahdesta korkealla olevasta ikkunasta, ovien ja kaappien päältä kun tasapaino on pettänyt. Onneksi olemme kuitenkin säästyneet murtumilta. Niin, ja se juoksuaika... Siamilaisella ei ole mikään kaunis ääni, ja juoksuaikana se mouruaa tauotta. Joten jos haluat pentuja teettää (kuten äitini halusi ensin), varaudu mahtavaan huuto konserttiin. Äitini muutti mieltään ensimmäisen jouksun aikana, varsinkin kun 1. ja 2. välillä oli vain pari päivää! - pööpä
Lemmikiksi voit hankkia rotukissan ilman sen kummempia kommervenkkejä.
Ja jos ihan lemmikkikissaa haaveilet, ota kolli. Koska se leikkautetaan sitten isompana, ei ole kiimoja yms. pitämässä meteliä ;)
Kissaliiton sivuilla on kasvattajalistat, eikun kyselemään.
Periaatteessa siamilainen, itämainen ja balineesi on samaa rotua pienillä eroilla.- 43345534354
Voihan sen naaraankin leikkauttaa?
- Setä1957
Kyllä, naaraan leikkauttaminen on tosin isompi operaatio. Jos ei ole vakuutusta, niin rahaa saa kyllä menemään... Uroksen kastrointi on melko lailla helpompi ja kissa toipuu nopeammin. Jo puolivuotiaan kollin voi viedä sterilointiin, estettä ei eläinlääkärin lertoman mukaan ole. Sitten ollaan liemessä, jos viivyttää kastrointia ja kolli alkaa merkkailla sisällä huoneissa.
Orientaali on oikein hyvä valinta kissaksi! Itse suosin maatiaisia, siksi kun on niistä saanut eniten kokemusta.
- ...
Onko siamilaisilla ja vanhanajan siamilaisilla (/tica thai) eroavasuutta äänessä? Vai kuulostaako kaikki siamilaiset tältä? :D http://www.youtube.com/watch?v=cUyt_GNrF1U
- 54334535435
nauroin tolle videolle niin pahasti!!
usein nuo neloskatekorian (itämäiset, seychellit, siamilaiset, balineesit, jne.. ) ovat todella kovaäänisiä. On myös kissoja jotka ovat todella hiljaisia. Eli nuo suurempikorvaiset ja "laihemmat" ovat useimmiten vähän äänekkäämpiä, kun taas Thai kissat. Oman kokemuksen mukaan.
Mulla neloskatekorian kissa ja on muuten yhtä äänekäs ku linkissä oleva :D
- miow
Minulla on siamilainen tyttökissa ja itämainen lyhytkarva poikakissa. Molemmat aivan ihania, suloisia, leikkisiä, hellydenkipeitä ja kaikessa mukana. Ystäväni sanoin; ei tuollaisia kissoja ole olemassa. Eli tarkoitti sillä, miten sosiaalisia ja uteliaita ne onkaan.
Ääntä tulee, mutta ei liikaa. Ja maukuminen on ainakin poikakissalla määkimistä. :) Jos otat, ota kaksi. Pitävät toisilleen seuraa kun et ole kotona ja saat ihanat lämpöpatterit syliäsi lämmittämään.- Siamiomistaja
Minun tai kissa osa avata ovet, tykkä seurata ihmisija. Meillä naras kissa. Tehty risteys kanadin sfinksi kanssa, synttynyt yhden koli pentu, samanäkoinen, kuin bengalikissa.
- -sie-
meil on se vanhaajan , eli thai kissa. maailman paras rotu. ystävällinen, kiltti, sosiaalinen. tykkää jutella meiän ka, karvoja ei paljon lähtee. todella kaunis. etsimme kollikissa, koska haluamme penttuja )
- Emppe
Meiltäkin löytyy thai, mutta ei kovinkaan äänekäs! Naukuu ja kujertaa juttelevaisesti paljon, ja joskus rapsutuksia halutessaan vaativastikin, mutta mistään rääkynästä ei tietoakaan. Lähinnä herttaista keskustelua :) Meidän kisu (poika) on vielä pentu, mutta ei enää kovin leikkisä. Hakeutuu syliin ja rapsuteltavaksi aina kun mahdollista ja on kovin seurallinen (leikkisyyden vähäisyys johtunee siitä että leikattiin jo 16vko) . Ja kovin kaunis, kerman värinen katti, vähän tummemmat korvat, häntä ja tassut.
Moni kissapelkoinen ystävämmekin ihastuneet kitsune, kun on niin tavattoman ystävällinen, rauhallinen ja osoittaa rakkautta niin paljon! :)- Kissa koira?
Meillä on siamilainen kissa voin kertoa siitä!:)
Ylensä kissat kiintyvät yhteen ihmiseen enemmän kuin muihin ja meidän siamilainen on valinnut juuri minut seuralaisekseen ja siamilaiset ovat Ylensä kovaäänisiä , tarvitsee huomiota ja tulee mustasukkaiseksi toisesta kissasta niinkuin meillä kävi . Meille tuli cheisellienlyhytkarva(harvinainen rotu) siamilainen tuli mustasukkaiseksi nykyisin ne on kavereita mutta sähinää ja kiukkua on myös ystävyydessä. Joten meidän siamilainen on tressannut siitä niin paljon että osoittaa mieltä pissaamalla paikkoihin,sänkyyn,laukkuihin ja sensellaisiin. Siamilainen sopii lapsiperheisiin hyvin ! Ja meidän siamilainen on niiin ihana jollei tuota pisu juttua lasketa se rakastaa kaikkia ihmisä TYKKÄÄ OLLA ULKONA (ei aina sama juttu kaikilla kissoilla) olemme tienneet pitämään kissojamme vapaana ei ne uskalla mennä kauas pihasta vaikk metsä vieressä on :-) minusta siamilainen on hyvävalinta jollei ole muita kissoja/koiria tämä on vain minun mielipide
- Evi^
Minulla vanhanajan siamilainen poika, thai kisu , nyt vasta 7kk. Ei pidä kovinkaan paljon ääntä itsestään, naukuu kyllä välillä mutta ei kuulosta määkimiseltä. :D Todella seurallinen, osallistuu kaikkeen mitä teen ja utelias. Tykkää kovasti myös vedestä.Juo hanasta ja tulee melkein suihkuun mukaan. :D Yöt nukkuu ihan vieressä kiinni ja muutenkin hakeutuu aina lähelle. Todella kiltti, rakastava ja seurallinen rotu. :) tosin vanhempi kissani joka perus maatiainen on myös todella seurallinen, enemmän jopa koiramainen ja kiltti. Alkuun nämä kaksi eivät meinanneet tulla toimeen mutta nykyään pestään jo toinen toista ja taas painitaan. Siamilainen tarvitsee mielestäni ehdottomasti kissa kamun :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579