Miksi myytte Venäläisille?

Nyt riittää

Etsimme mieheni kanssa taloa tai rivitaloa. Kävimme katsomassa yhtä ihanaa taloa, mutta naapurissa asuu venäläinen, joten se talo sai jäädä samantien. Miksi myytte talonne tai kesämökkinne venäläisille? Ettekö mieti yhtää, miltä niistä tuntuu ketkä jäävät asumaan siihen ympärille. Mitäpä, jos niistä naapureista on tullut vuosien aikana hyviä ystäviänne. Ettekö mieti miltä heistä tuntuu? Entäs, jos ostatte itse uuden talon tai muun asunnon, niin miltäs tuntuu kun naapureissa asuu venäläinen tai siihen muuttaa venäläinen. Lopettakaa ihmiset hyvät se venäläisille myynti ja heti. Imatralla on paljon nättejä taloja ja tontteja, mutta myykää ne jatkossa VAIN suomalasille.

38

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppamies2

Se on vain niin,että jos haluaa myydä niin on myytävä sille joka ostaa! Eräs imatralainen mies osti koko rivitalon ja sitten se myy sen,niille jotka ostaa!Myyjä saa valita kelle myy,mutta jos ainoa kiinnostunut ei ole suomalainen niin sille se on vain myytävä!Sitäpaitsi imatralla taita nykyään olla niin päin,että ne venäläiset taisivat tässä tapauksessa olla tyytyväisiä,ettei naapuriin muuttanut suomalainen!

• ihmetyttää

mitä väliä sillä on? vanhempieni viereen muutti venäläis pariskunta, talvella ei näkynyt kertaakaan. Nyt keväällä ovat muutaman kerran käyneet. tarvitse huolehtia teistä kyttääjistä ainakaan..

• kyllästynt hau

Mitä se haittaa jos myy venäläisille,mie ainaskin aion myydä kelle haluan,kuhan maksavat.Monesti kyl suomalaiset paljon huonompia naapureita,tässäkin helkkari haukkuu joku pien pölyhuisku yötä päivää....ja suomalaisnaapuri kyylää koko ajan minne mennään ja mitä tehdään,joko myyn mustalaisiile tai venäläisille ja nauran makiasti!

• temari.,,

En ole myynyt venäläiselle. Myisin kyllä, mikäli tulisi eteen tilanne jossa talo pitäisi myydä. Myyntitilanteessa ajattelen vain itseäni, enkä sitä mitä muut myynnistä ajattelevat. Muut saavat ajatella mitä tahansa. Jos naapurit olisivat hyviä ystäviäni, eivät he siinä tapauksessa estäisi myyntiä, oli ostaja kuka tahansa. Jos estäisivät, eivät he olisi ystäviäni ja ehkä olisivat kateellisiakin siitä, että saan taloni myytyä.

Minun naapurissani saa asua venäläinen tai kiinalainen, pohjois- korealaisesta puhumattakaan.

Imatralla on niin paljon nättejä taloja nätillä tontilla, että jos todella olet ostamassa ei sinun tarvitse täällä sitä mainostaa. Et kuitenkaan ole mikään potentiaalinen ostaja. Kunhan kulutat aikaasi täällä ja olet ärsyttävinäsi ihmisiä.

Imatralaiset ovat sivistynyttä porukkaa eivätkä provosoidu noista venäläisten asuntokaupoista. Asenne on muuttunut ja asuntoja myydään venäläisillekin ilman mitään ennakkoluuloja.

Amen.

• huiks

Imatralaiset eivät edes tiedä mitä on sivistys....

• pax romana.

Sivistyksen raja on vuosi-sadat kulkenut suomenlahdella ja niin on edelleen.

• pax sisu katarol
        pax romana. kirjoitti:

Sivistyksen raja on vuosi-sadat kulkenut suomenlahdella ja niin on edelleen.

Seilaaks se sielä eestaa, vai onks se niin hidaskulkunen, ett on menny vuossatoja seilatess?

• kokemusta on

Venäläiset on yleensä kohteliaampia, rauhallisempia ja hiljaisempia naapureita kuin suomalaiset. Ne huolehtivat pelkästään omista asioistaan, eikä muiden niinku suomalaiset, vaikka omat asiat on päin hanuria.

• nyt ei riitä

''Etsimme mieheni kanssa taloa tai rivitaloa. Kävimme katsomassa yhtä ihanaa taloa, mutta naapurissa asuu venäläinen, joten se talo sai jäädä samantien.''

Ja mitähän merkitystä naapurin kansalaisuudella on? Nuo venäläiset ostavat Suomaasta taloja yleensä loma-asunnoikseen, joten ehkä viikonloppuina niitä saattaa siinä näkyä.

Mutta suomaalaisnaapuri onkin siinä naapurissa joka ikinen vuoden päivä. Sen kanssa saattaisi syntyä jopa naapurikyräilyä.

• Ei tervehditä

Kyllä todella kyräilyä, naapurissa asuu nuoria ja joka kerta niiden liikkuessa pihoillaan yritän olla huomaamatta, kun olen ymmärtänyt, että "ei ole kaikki muumit laaksossa" eli kyräillään ja ollaan tervehtimättä, siis täysin nuijia.

• Kokemusta myöskin

Jokainen saa myydä talonsa/asuntonsa kenelle tahansa. Mutta muistakaa kun se kolahtaa omaan nilkkaan, jos ei itse tykkään venäläisistä. Täällä kun sattuu asumaan isänmaallistakin porukkaa, joka ei siedä venäläisiä silmissäkään. Toivottavasti te, jotka myytte venäläisille, joudutte myös itse joskus heidän naapureikseen ja jos saatte sellaisen venäläisen naapurin, joka pitää kesäisin joka viikonloppu meteliä ja sukulaiset käyvät kylässä, musiikki soi ja lauletaan pitkin yötä, niin ei siinä sitten ole mukava asua. Itselläni on kokemusta tälläisestä. Poliisille on soitettu useamman kerran ja myös naapuri (suomalainen) oli vihainen tästä heidän toiminnastaan. Onneksi muutin pois ja jatkossa olen tarkempi, mistä asuntoni ostan.

• Oksanen

Meillä on rajanaapureina sekä suomalainen että venäläinen perhe. Venäläisistä ei ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa. Suomalainen rajanaapuri-pariskunta ei tee muuta kuin kyttää meidän tekemisiä. Venäläiset huolehtivat ainoastaan omista asioistaan ja kunnostavat suomalaisten heitteille jättäneen talon. Eli, lisää venäläisiä naapurustoon!

• Tiedänkö?

Juttuhan on näin, että naapurikiinteistöjen arvo laskee jos vierellä asuu kansallisuuksia, joita ei saa nimeltä mainita

• Oksanen

Eli jos heitteille jätetty rapistunut talo kunnostetaan, se alentaa alueen markkina-arvoa mielestäsi? Rauniotko naapurissa ovat mielestäsi parempi vaihtoehto?

• Luulisi hävettävän

Tuo nyt jos mikä ei pidä paikkaansa, taidat olla todella rasistinen, joten kirjoita tänne seuraavaksi omalla nimelläsi.

• Tiedän

Näitä "kunnostettuja taloja" ei osta kukaan Suomalainen, koska ne eivät ole
      ihmisten asuinnoiksi tarkoitettuja. Ostaisitko itse?
      Naapurissa riittää maalattiat, että silleen.
      Parempi vaikka rakentamaton tontti, koska toivossa on hyvä elää.

• Oksanen

Nimimerkille Tiedän
        No huh! Tietosi perustuu varmaan 1800-luvun historiankirjoitukseen.

Nämä asunnot ovat usein suomalaisten rakentamia rintamamiestaloja, jossa sinutkin on ehkä siitetty. Mitäs isäsi ja ukkisi sanoisivat mielipiteistäsi? Näitä talojahan myyvät perikunnat, jotka riitelevät vanhusten rahoista, koska eivät ole itse riittävän valmiita huolehtimaan vanhempiensa muistosta. Olisit tyytyväinen, että joku edes näkee niissä jotain arvokasta.

Minä, Suomessa syntynyt, ostin tällaisen talon, muutekseen. Olisiko pitänyt kysyä ensin Suomi24 -palstalta ja sinulta, onko se soveliasta ja tarkoitettu ihmisten asunnoksi?

• Jos voisin valita

Venäläiset eivät ole niin vaativia ja maksavat hyvän hinnan.Ei silti venäläiset ovat hyviä naapureita ja ovat yleensä siinä naapurustossa vain puoli vuotta, koska heillä on lupa olla vain se aika. Oma kokemukseni venäläisistä naapureina on myönteinen. Osaavat he ainakin tervehtiä ja olla muutenkin ystävällisiä mitä ei muista naapureista voi sanoa (suomalaisista), jotka oikein varovat ettei tarvitse tervehtiä ja siksi luikkivat pihoillaan kuin varkaat.

• Sivistystä kehiin

Ehdottomasti venäläinen sivistynyt naapuri !

• Herää pahvi

Muuta ei voi sanoa kuin, että olet todella tyhmä ihminen. Toinen vaihtoehto on, että provosoit tahallasi, ei kukaan nykyaikainen ihminen ajattele tavallasi!

• temari.,,

Sivistyksestä on kokemusta niin suomalaisista kuin venäläisistäkin.

Molemmista löytyy sivistynyttä ja sivistymätöntä, mutta yleisesti on sanottava, että meitä juntteja löytyy suomalaisista enemmän. Se ei kuitenkaan aina ole sivistymättömyyttä vaan junttius asuu meissä, se on yksi luonteenpiirre, mikä on luonnollistakin.

Suomalaisia ei ole pilattu turhalla sivistyksellä.

Sivistynyt ihminen voi olla joskus tylsä, mutta juntteja jopa rakastetaan.

• vai sivistynyt kansa

Kerro sitten miksi nämä sivistyneet ystäväsi eivät osaa tehdä tarpeitaan pönttöön Suomessa käydessään vaan pakovat vessojen lattialle ja pytyn reunoille ?

Miksi ennen rajaa viskellään roskapussit ja muut paskat Suomen puolelle tienposkeen?

Miksi haetaan vähävaraisille Suomalaisille tarkoitettuja avustuspaketteja ja viedään kotiin venäjälle?

Miksi ovat röuhkeitä ja tuuppivat Suomalaisia kaupassa ja etuilevat?

Ennenkuin haukut Suomalaisia junteiksi, vastaa näihin kysymyksiin, sivistyneiden venäläistesi ystävä..

• Oksanen

Nimimerkille "vai sivistynyt kansa"

Oletko kenties käynyt jälkikoiran kanssa jäljittämässä, että ne kakkijat olivat juuri venäläisiä? Vai omaanko hajuaistiisi luotit? Vai kenties pöntön takana kurkit?

• temari.,,

a) Tätä pitää kysyä heitä itseltään. En ole sattunut yhdenkään venäläisen kanssa samalle pytylle enkä pidä kirjaa kenenkään WC käynneistä.

b) Kuten edellä, mutta onko niistä tienposkeen heitetyistä roskista kukaan tehnyt tutkimusta, ettei vaan osa olisi suomalaisten heittämiä.

c) Avustuspakettien jakaja lähinnä päättää kenelle hän niitä jakaa.

d)En ole sattunut sellaiseen kassajonoon, jossa minua olisi tuupittu. Ehkä odottamaan olen joutunut heidän suurten ostosmääriensä vuoksi, mutta mitä ei tekisi kohteliaisuudesta heitä kohtaan.

e) En ole haukkunut ketään junteiksi. Juntti on lähinnä "hellittelymuoto" tai synonyymi sanasta "raukka" tai " hyvä mies" ym. . Näissäkin paino ratkaisee ja se kuinka sana sanotaan. Voi hyvä mies.

Jollain voi olla parempiakin vaihtoehtoja noille juntin vastineille.

• sivistyksentakia

Siis myyn Venäläisille kaiken ja autan heitä. Sanokaas yksikin järkevä syy miksi ei.
      Suomalaiset ja Imatralaiset on syypäitä kaikkeen joten Venäläisille tottakai myytävä kaikki.
      Venäläiset on sentään sivistyneitä ihmisiä

• Muuttakaa Raumalle

Sinä ja nk. miehesi olette pelkääviä typeryksiä, henkisesti suoraan kuusen alta. Ostakaa vaikka aluksi televisio niin näette mitä tapahtuu syntymäkylänne ulkopuolella nykyään. Taikka toisaalta... alkaisi vain "ahistaa" enemmän rajoitetun käsityskykynne huomioon ottaen.

• Nyt riittää

Muuttakaa Raumalle. Taidan olla itse kuusen alta. Miksi lähtisimme täältä synnyin seudulta pois, koska molemmilla on vakituinen työpaikka. Nykyään sitä ei saa jokapaikasta. Kun ostat oman asunnon, niin tuskin olet siitä heti muuttamassa pois. Minulle on todella tärkeää se mistä alueelta asuntoni ostan ja kuka on naapurina. Jokainen saa itse sentään vielä päättää mistä asuntonsa ostaa ja kysellä ja katsella millaista porukkaa naapurissa asuu. Se on minun mielipiteeni. Itse en halua venäläistä naapuriksi.
      Alkuperäinen ketjun aloittaja.

• DaDAAAAAA

Mua kyllästyttää kun on suomalaisia naapureita,ei saa ajaa ruohoa jos on sunnuntai,ei saa illalla,ei saa aamulla,ei saa käyttää moottorisahaa,mopoäänet häiritsee,kissa häiritsee,raketit häiritsee,ei saa grillata rauhas omalla pihallaan,tulee savua,hitsi olisipa venäläisiä naapureita!

• мы будем me tulemme

Где вы живете?

Missä asutte?

Пожалуйста, подождите, да, вы получите соседей из России.

Odottakaa olkaa hyvä, kyllä te saatte venäläisiä naapureita.

• mee venäjälle

temari kirjoittaa taas useammalla nimimerkillä, säälittävää jos ei muuten saa kannatusta horinoilleen..

• temari.,,

Niinpä, kannatustahan täältä haetaankin. Sitä vain en tiedä missä sen mahdollisesti saadun kannatuksen hyödyntäisi.

Onko ehdotuksia?

• Jepsiinasti niin

Sille myydään, joka maksaa eniten.

• ei raha ratkaise

Eli jos myy asuntoa. Kaksi ostajaa jälellä Suomalainen sekä Venäläinen.
      Suomalainen maksaa 100 000€ ja Venäläinen 150 000€.
      Aloittaja myy Suomalaisella vai.

• Minkähän takia

se venäläinen maksaisi enemmän kuin pyynti on? Eli jos suomalainen myy asuntoa. Kaksi ostajaa jälellä Suomalainen sekä Venäläinen.
      Suomalainen maksaa 100 000€ ja Venäläinen 150 000€.
      Aloittaja myy Suomalaiselle vai.
      Onko se sivistynyt venäläinen ovela vai tyhmä vai jotain muuta jota me suomalaiset ei ymmärretä? Oli tässä talo myynnissä. Ei ostaneet venäläiset ei. Ei halvalla eikä kalliilla. Jopa kaupattiin venäjän puolella. Ei mitään kiinnostusta. Suomalainen osti kohtuu hinnalla.
      Siis ihan aikuisten oikeesti, miksi venäläinen maksaisi enemmän kuin pyydetään?

• Senpähän takia

Minkäkö takia? Jos kaksi eri ihmistä haluaa ostaa saman asunnon niin yleensä se joka on valmis maksamaan enemmän saa sen. Tiedän tapauksia joissa tosiostaja on ollut valmis maksamaan huomattavasti pyyntihintaa korkeamman hinnan varmistaakseen ettei kukaan tarjoa enempää.

• ??

Eli toisin sanoen Raha ratkaisee kaiken vai?

• imperium

Näin. Puti on vähän stalia viksumpi.

• IGOR

JOS VENÄLÄINEN MAKSAA TALOSTA 50 TONNII ENEMMÄN NIIN KAI KUKA TAHANSA MYY.
      EIKÄ NE NAAPURINA HÄIRITSE,MUKAVIA OVAT KUN TÄÄLLÄ ASUVAT.
      SIKAILIJAT EIVÄT ASU TÄÄLLÄ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe