Michael Houellebecq / Mahdollinen saari
dodi, tapahtui sitten se, että innokkaasti lainasin tämän kirjastosta, kun oli siinä tyrkkypöydällä. Ei olisi pitänyt. Nimittäin nyt kävi minulle ohraisesti. Olinhan juuri vähän aikaa sitten lukenut Houellebecqin Maasto ja kartta, ja siitähän laitoin arvostelun tänne myös. Aivan nappisuoritus on se kirja mielestäni. Huippua kaunokirjoitusta, todella nautin siitä lukiessani. Pystyin samastumaan jopa jollakin kolkalla.
Mutta tämä
Mahdollinen saari
bpöh. Ihan oikeasti en aina ymmärtänyt, että mitä mitä mitä se nyt tämä kirjailija yrittää. Eihelvatti. Karseeta poukkoilua, sekaisinko se on ollut.... vai minäkö siis sittenkin? Ja pinnistelin lukemista eteenpäin, että tämähän nyt on niin arvostettu ja ylistetty ja parjattu ja täytyishän mun nyt pysyä siinä tekstimyräkässä ja aiheissa soljuen ja huokaillen nerokkuutta.
Mutta ei ei ei.
En jaksanut sitten sitä sössötystä, vaan harvinaisen voimallisesti teki mieli heittää kirjastokirja ikkunasta pöheikköön.
Mutta palautin kiireenvilkkaa ja otin sitten jälkikäteen selvää, mikä siinä nyt sitten niin vimmastutti.
Ja siis ei mikään ihme sitten, kun luurailin netistä kirja-arvosteluja tästä kirjasta, niin se luokitellaankin
scifi genre.
Että sehän siinä sitten pisti jotenkin niskakarvat kippuraan. Kertakaikkiaan. Ällöttävä kokemus.
No.
Älkää Te minun ällötyksistäni huoliko, vaan lukekaa ja ihmetelkää itseksenne ihan rauhassa.
Kokemus se on sekin.
Saatatte hyvinkin suorastaan palvoutua.
-
Michael Houellebecq / Mahdollinen saari
scarabaeus
1
186
Vastaukset
- austeristi
Mä tykkään, luen parhaillaan. On tuo aikamoista "kikkailua", kun näkökulma poukkoilee nyky-Danielin ja kloonin välillä (olen vasta alle sadan sivun, joten tiedä, tuleeko mukaan muitakin kertojia).
Luin kanssa Maaston ja kartan ja sitä ennen Alkeishiukkaset, Alkeishiukkaset toistaiseksi paras, Mahdollinen saari "huonoin", mutta silti siis tykkään, eikä tosiaan jää kirja kesken. Aluksi häiritsi 1. persoonan kerronta, kun (jos nyt en väärin muista) nuo kaksi muuta on 3. persoonassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1265264Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1844456Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1764390Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1033620Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL593468Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast323378Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173279Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa463261Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas803238Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153229