Michael Houellebecq / Mahdollinen saari

scarabaeus

Michael Houellebecq / Mahdollinen saari

dodi, tapahtui sitten se, että innokkaasti lainasin tämän kirjastosta, kun oli siinä tyrkkypöydällä. Ei olisi pitänyt. Nimittäin nyt kävi minulle ohraisesti. Olinhan juuri vähän aikaa sitten lukenut Houellebecqin Maasto ja kartta, ja siitähän laitoin arvostelun tänne myös. Aivan nappisuoritus on se kirja mielestäni. Huippua kaunokirjoitusta, todella nautin siitä lukiessani. Pystyin samastumaan jopa jollakin kolkalla.
Mutta tämä
Mahdollinen saari
bpöh. Ihan oikeasti en aina ymmärtänyt, että mitä mitä mitä se nyt tämä kirjailija yrittää. Eihelvatti. Karseeta poukkoilua, sekaisinko se on ollut.... vai minäkö siis sittenkin? Ja pinnistelin lukemista eteenpäin, että tämähän nyt on niin arvostettu ja ylistetty ja parjattu ja täytyishän mun nyt pysyä siinä tekstimyräkässä ja aiheissa soljuen ja huokaillen nerokkuutta.
Mutta ei ei ei.
En jaksanut sitten sitä sössötystä, vaan harvinaisen voimallisesti teki mieli heittää kirjastokirja ikkunasta pöheikköön.
Mutta palautin kiireenvilkkaa ja otin sitten jälkikäteen selvää, mikä siinä nyt sitten niin vimmastutti.
Ja siis ei mikään ihme sitten, kun luurailin netistä kirja-arvosteluja tästä kirjasta, niin se luokitellaankin
scifi genre.
Että sehän siinä sitten pisti jotenkin niskakarvat kippuraan. Kertakaikkiaan. Ällöttävä kokemus.
No.
Älkää Te minun ällötyksistäni huoliko, vaan lukekaa ja ihmetelkää itseksenne ihan rauhassa.
Kokemus se on sekin.
Saatatte hyvinkin suorastaan palvoutua.
-

1

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • austeristi

Mä tykkään, luen parhaillaan. On tuo aikamoista "kikkailua", kun näkökulma poukkoilee nyky-Danielin ja kloonin välillä (olen vasta alle sadan sivun, joten tiedä, tuleeko mukaan muitakin kertojia).

Luin kanssa Maaston ja kartan ja sitä ennen Alkeishiukkaset, Alkeishiukkaset toistaiseksi paras, Mahdollinen saari "huonoin", mutta silti siis tykkään, eikä tosiaan jää kirja kesken. Aluksi häiritsi 1. persoonan kerronta, kun (jos nyt en väärin muista) nuo kaksi muuta on 3. persoonassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      33
      2104
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      47
      1721
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1496
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1236
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1034
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      988
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      865
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      862
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      799
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      753
    Aihe