Onko kellään mitään uutta konstia hevosmuurahaisten hävitykseen? Olen käyttänyt kaikenlaisia myrkkyjä, mutta tähän asti parhaiten on toiminut Raid'in Muurahaisspray, mutta se tulee niin pirun kalliiksi käyttää, 7-8 € pieni pullo jolla ei isompia alueita voi myrkyttää.
Minulla on melkein koko pieni saari täynnä noita ötököitä, mutta mökistä sain ne tänä kesänä pois, mutta nyt on vuorossa sauna. Yhden n.25 cm paksuisen lepänkin ne kalvoivat poikki.
Hevosmuurahaiset...
9
1973
Vastaukset
- kääk..
...ei hitto!...
Syökö ne kaiken mikä tielle tulee? Mun saaressa on ihan SAIRAAN SUURIA kekoja siellä täällä.
Musta "matto" menee pitkin polkua.
Aattelin ens kesänä rakentaa, mut pitääkö myydä koko tontti veke, jos niitä ei saa millään pois?
Vähänkö ketuttaa!!!
T:murkkutyttö- Marcus
Itse asiassa ne ei syö puuta ollenkaan vaan jyrsivät niihin pesäkoloja toukkiaan varten. Olen onnistunut kyllä Raid'in Muurahaissprayllä katkaisemaan niiden tulon mökkiin, mutta vielä olis saatava ne pois saunasta, tai lienen jo saanutkin kun ei viikkoon ole näkynyt yhtään ötökkää saunassa. Ne käy kalvamassa puurakenteisiin kolojaan, mutta käyvät "ulkona" syömässä eli kaiketi muita hyönteisiä tms. ja tämä kulkureitti pitää saada katkaistua. Olen saanut mökin sokkelia em. aineella käsiteltyä niin ettei ne ole tulleet mökkiin kuin vähän alkukesänä l. noin kuukausi sitten viimeksi.
- Marcus
Uudelleen luettuani huomasin Sinun puhuneen keoista, nythän ei ole kysymyksessä HEVOSMUURAHAINEN vaan KEKOMUURAHAINEN joka ei syö puuta vaan kerää kekoihin neulasia ym. pintamateriaalia metsästä. sehän ei juurikaan tule sisätiloihin eikä ainakaan syö sulta mökkiäsi. Ei siis niin paha miltä näyttää.
- kääk..
Marcus kirjoitti:
Uudelleen luettuani huomasin Sinun puhuneen keoista, nythän ei ole kysymyksessä HEVOSMUURAHAINEN vaan KEKOMUURAHAINEN joka ei syö puuta vaan kerää kekoihin neulasia ym. pintamateriaalia metsästä. sehän ei juurikaan tule sisätiloihin eikä ainakaan syö sulta mökkiäsi. Ei siis niin paha miltä näyttää.
Joo, tutkin itsekin asiaa ja päädyin samaan lopputulokseen. Eivät syö mökkiä, mut minut kylläkin.. :)
Ei vaan.. ovat vaan ilkeitä, kun kiipeilevät pitkin poikin.
Viimeksi käydessäni niitä oli tarttunut roppakaupalla vaatteisiini ja veneeseenhän ne sit tietty ropisivat..
Aattelin kokeilla onnistuisko kekojen siirtäminen mitenkään ja myrkyt tietty. Tulee vaan tuhottoman kalliiksi ostella niitä pikkupaketteja sellasia muutaman kuution kekoja varten.
Murkkutyttö
- Tepa
Geelimäinen tai jauhemainen hidasvaikutteinen myrkky muurahaisten polulle levitettynä toimii hyvin. Muurahaiset eivät ehdi kuolla ennenkuin vievät myrkyn pesiinsä. Toinen keino on laittaa muutama tippa polttoöljyä muurahaisten reitille.
- pii
ne muurahaiset taisivat olla siellä ennen sinua?
Talon sisään pääsy estyy vain tilkitsemällä ne raot joista pääsevät sisään ja tämän varmaan teitkin. Tee sama saunalle ja yritä kestää ulkona.- Marcus
...olin siellä yli 20 vuotta ennenkuin yhtenä kesänä oli voimakas lentävien muurahaiskuningattarien parveilu ja siinähän ne pudottivat siipensä ja jäivät taloksi. Ensin kylläkin vain kantoihin ja muihin pökkelöihin, mutta sitten ehkä 3-4 vuotta sitten eka kertaa tulivat mökkiin. Tänään kun lähdin sieltä kaupunkiin, en ollut moneen viikkoon tavannut itse mökistä yhtään murkkua ja nyt saunakin näyttää jäävän vähitellen rauhaan vain muutama on pyörinyt saunan lähistöllä, mutta Raid' in muurahaisaerosoli on näköjään ruvennut sielläkin auttamaan.
- Murkku
Malasin, sillä lähtee kaikki
Muista että muurahaiset pitävät käärmeet loitolla- murkkuja
Kertokaapas joku viisas. Onko todellakin niin, että muurahaiset ajavat käärmeet pois. Vai onko niin, että muurahaisilla ja käärmeillä vain on erilaiset vaatimukset elinympäristön suhteen. Eli jos saan murkut häädettyä...saapuvatko käärmeet tilalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740