Aikamoisia summia tuolla ihmiset suunnittelee lainaavansa nollasäästöillä ja ohkaisella takaisnmaksukyvyllä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9644758
Kuinkahan kävi, komppasiko pankii ja kirjoitteleeko isäntä tänne tyyväisenä omistusasukaspropagandaa?
Saivatkohan he lainan?
7
407
Vastaukset
- varmaan saivat
150 tonnia lianaa 5000 bruttotuloilla. Miksi ei onnistuisi?!? Takaajat tarvitaan, mutta kyllä tuon noilla tuloilla maksaa.
Kyse oli ilmeisesti juuri työelämään siirtynyeetä nuoresta parista. Parissa vuodessa yhteiset tulot nousee parilla tonnilla ja sitten laina ei tee enää edes tiukkaa.
Mahollinen lapsen syntymä sekoittaa pakkaa, mutta sitten voi ottaa pankista pari vuotta lyhennysvapaata ja taas on helpompaa mitä olisi vuokralla. - viisas ostaa
Hhehe, onko tämä tyhjännauraja todella noin pihalla asioista vaikka täällä meinaa toisen kuvan välillä saada? Lainaa saa vakuudetta melkein jokaisesta pankista. Ja tuollaisilla tuloilla saa helposti 250te.
Huh huh, en olisi uskonut hahattimen olevan samanlaisten luulojen uhri kuin muutkin tietämättömät. Olen ostanut jo useamman asunnon elämäni aikana ja törmännyt samanlaisiin luuloihin tutuillani: "Ai onko asunnon ostonoin yksinkertaista.. luulin että siihen tarvitaan kauheasti vakuuksia!?" Vaikka ostaisikin 100% lainalla, niin 5 vuoden päästä tilanne on jo aivan toinen.- hahhahhahhaa
Hah, typerä muuli ei tajunnut ironiaa, toki tiedän että joku pankki muulille lainaa mutta onkohan sen muulin ihan viisasta ottaa sitä lainaa, pankiihan nimittäin omansa ottaa jokatapauksessa.
Viisas ostaa joo mutta jos on vain tuulenhuuhtoma perse lainaneuvoitteluihn mennessä eikä pariskunta ole pystynyt yhtään etukäteen säästämään huipputuloistaan niin muuttuuko se muulikandidaatin elämäntyyli kerralla sitten kun on tuo 200te nostettu, tuskinpa. Samaan tahtiin rahaa menee jatkossakin, muuli säästää tietysti vuokra miinus uuden asunnon asumiskulut mutta ei sillä hirveästi vielä lyhennellä tuollaista lainaa. Eri asia jos tuo ostaja olisi kertonut että on tässä jonkinaikaa säästetty ja on jo parikymppiä kasassa, sitten minäkin uskoisin että homma ehkä hoituu.
Niistä pankeista, olisikohan kannattanut höllätä kaasua välilä:
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2012/04/23/suomen-pankit-oletettua-hauraammassa-kunnossa/201227438/12
Siellähän mainittiin Hollanti, eipä mene hyvin niilläkään vaikkakin edellisessä linkissä paremmin kuin Suomella:
http://www.talouselama.fi/uutiset/euron kriisi levisi hollantiin paaministeri eroaa/a2096795
Sitten vielä lopuksi linkki tuohon opettavaiseen avaukseen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10606223
Eli se pitäisi kaikkien ymmärtää että vaikka saisi lainaa 200te ei sitä kaikkea kannata tappiin asti ottaa, pitää vähän jäädä pelivaraa yllätyksien varalle. Sanotaan vaikka näin että jos sinulla välitäjän ja pankin mielestä on varaa maksaa 300te lainaa niin vasta 200te on suh't turvallista ottaa. - voi että....
hahhahhahhaa kirjoitti:
Hah, typerä muuli ei tajunnut ironiaa, toki tiedän että joku pankki muulille lainaa mutta onkohan sen muulin ihan viisasta ottaa sitä lainaa, pankiihan nimittäin omansa ottaa jokatapauksessa.
Viisas ostaa joo mutta jos on vain tuulenhuuhtoma perse lainaneuvoitteluihn mennessä eikä pariskunta ole pystynyt yhtään etukäteen säästämään huipputuloistaan niin muuttuuko se muulikandidaatin elämäntyyli kerralla sitten kun on tuo 200te nostettu, tuskinpa. Samaan tahtiin rahaa menee jatkossakin, muuli säästää tietysti vuokra miinus uuden asunnon asumiskulut mutta ei sillä hirveästi vielä lyhennellä tuollaista lainaa. Eri asia jos tuo ostaja olisi kertonut että on tässä jonkinaikaa säästetty ja on jo parikymppiä kasassa, sitten minäkin uskoisin että homma ehkä hoituu.
Niistä pankeista, olisikohan kannattanut höllätä kaasua välilä:
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2012/04/23/suomen-pankit-oletettua-hauraammassa-kunnossa/201227438/12
Siellähän mainittiin Hollanti, eipä mene hyvin niilläkään vaikkakin edellisessä linkissä paremmin kuin Suomella:
http://www.talouselama.fi/uutiset/euron kriisi levisi hollantiin paaministeri eroaa/a2096795
Sitten vielä lopuksi linkki tuohon opettavaiseen avaukseen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10606223
Eli se pitäisi kaikkien ymmärtää että vaikka saisi lainaa 200te ei sitä kaikkea kannata tappiin asti ottaa, pitää vähän jäädä pelivaraa yllätyksien varalle. Sanotaan vaikka näin että jos sinulla välitäjän ja pankin mielestä on varaa maksaa 300te lainaa niin vasta 200te on suh't turvallista ottaa.Kuvittelotko toope että pankin rahoittamassa vuokra-asunnossa on halvempaa asua?
- Pöyristyttävää!
hahhahhahhaa kirjoitti:
Hah, typerä muuli ei tajunnut ironiaa, toki tiedän että joku pankki muulille lainaa mutta onkohan sen muulin ihan viisasta ottaa sitä lainaa, pankiihan nimittäin omansa ottaa jokatapauksessa.
Viisas ostaa joo mutta jos on vain tuulenhuuhtoma perse lainaneuvoitteluihn mennessä eikä pariskunta ole pystynyt yhtään etukäteen säästämään huipputuloistaan niin muuttuuko se muulikandidaatin elämäntyyli kerralla sitten kun on tuo 200te nostettu, tuskinpa. Samaan tahtiin rahaa menee jatkossakin, muuli säästää tietysti vuokra miinus uuden asunnon asumiskulut mutta ei sillä hirveästi vielä lyhennellä tuollaista lainaa. Eri asia jos tuo ostaja olisi kertonut että on tässä jonkinaikaa säästetty ja on jo parikymppiä kasassa, sitten minäkin uskoisin että homma ehkä hoituu.
Niistä pankeista, olisikohan kannattanut höllätä kaasua välilä:
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2012/04/23/suomen-pankit-oletettua-hauraammassa-kunnossa/201227438/12
Siellähän mainittiin Hollanti, eipä mene hyvin niilläkään vaikkakin edellisessä linkissä paremmin kuin Suomella:
http://www.talouselama.fi/uutiset/euron kriisi levisi hollantiin paaministeri eroaa/a2096795
Sitten vielä lopuksi linkki tuohon opettavaiseen avaukseen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10606223
Eli se pitäisi kaikkien ymmärtää että vaikka saisi lainaa 200te ei sitä kaikkea kannata tappiin asti ottaa, pitää vähän jäädä pelivaraa yllätyksien varalle. Sanotaan vaikka näin että jos sinulla välitäjän ja pankin mielestä on varaa maksaa 300te lainaa niin vasta 200te on suh't turvallista ottaa."pankiihan nimittäin omansa ottaa jokatapauksessa."
No shit, Sherlock! Katsos kun pankkitoimintakin on liiketoimintaa, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa. Kukaan ei lainaa rahaa ilmaiseksi. Sinä varmaan et käy parturissakaan, kun "parturihan ottaa jokatapauksessa omansa". Ruokakin kannattaa muuten kasvattaa itse, sillä arvaas mitä - usko tai älä, mutta ruokakaupallakin on oma katteensa, eli sekin ottaa omansa pois! On se törkeää, eikös vain! - hahhahhahhaa
Pöyristyttävää! kirjoitti:
"pankiihan nimittäin omansa ottaa jokatapauksessa."
No shit, Sherlock! Katsos kun pankkitoimintakin on liiketoimintaa, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa. Kukaan ei lainaa rahaa ilmaiseksi. Sinä varmaan et käy parturissakaan, kun "parturihan ottaa jokatapauksessa omansa". Ruokakin kannattaa muuten kasvattaa itse, sillä arvaas mitä - usko tai älä, mutta ruokakaupallakin on oma katteensa, eli sekin ottaa omansa pois! On se törkeää, eikös vain!Mistä teitä pölhöjä sikiää jotka ette ymmärrä lukemaanne? Tuomitsinko minä tuossa kirjoituksessa pankkia? En mielestäni, toteinpahan vain ettei ota takkiin kuitenkaan vaikka ylihalpoja lainoja on buukannutkin, minusta saisi ottaa enemmänkin siivua lainoista eikä niin kuin nyt että kun lainat on halpoja nostavat sitten palvelumaksuja ym, eivätkä maksa kunnon korkoa talletuksille.
Kirjoituksessani epäilin muulin lainanmaksukykyä joka vaikutti aika heikolta ja sitten kun jossain vaiheessa pankki joutuu nostamaan erinäisiä osuuksiaan saattaa typerä muuli olla vaikeuksissa jos työt loppuu ym. ja on tappilainat ottanut, älä siten mulle tule itkemään etä kuinkas tässä näin kävi.
Joo, no onhan tuossa pankinkin toiminta vähän tuomittavaa jos/kun persaukiselle tuuppaa kaksinkäsin rahaa, kyllä se omansa saa, pakkomyynnin kautta otetaan osa ja loput jää sitten muulille velaksi, makselee minkä jakselee aikansa.
Taisit ottaa tappilainan ja nyt pöyristyttää? No ei se että laitat miinusta järkeville neuvoille vähennä sitä lainaa ollenkaan, olisit miettinyt ensin ja ostanut sellaisen johon oikeasti on varaa, sitten kun siitä mukava siivu maksettuna olisit voinut vaihtaa turvallisin mielin taas pykälää parempaan.
- hmmm..
""pankiihan nimittäin omansa ottaa jokatapauksessa.""
Niin varmasti ottaa mutta vuokraisäntä ottaa sekä pankin ja omat haluamansa rahat vuokrissaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437