Sossu kiristää: kissat pois tai lapset lähtee

karmeaa mielivaltaa

Saatiin tänään tietää että jos meiltä ei lähde kaikki muut paitsi kilteimmät kissat, lähtee lapset huostaan.
Meillä näitä kissoja on siis kerääntynyt aika lailla, niitä on nyt 5, huomenna 2.
näistä viidestä kaksi kuseksii ja paskoo sinne tänne, ne on pitänyt jo antaa ennestään pois , mutta yksi kissa joka kauan sitten karkasi , mutta tuurilla saatiin takasin on myös lähdössä, syytä ei todellakaan tiedetä.
Sossut rupesivat siis kiristämään. Jos ei kissoista muut lähde paitsi meidän siamilainen ja karvapallo, otetaan lapset huostaan. Olen siis yksi lapsista , 15vuotias. en ymmärrä tilannetta.. ärsyttää sen verran että hajoo pää kun viedään tälla lailla kissat pois , ja jos eivät lähtisi me lähdettäisiin. Mitä helvettiä tässä nyt tehdään kun hajoo pää ajatuksesta antaa "nimenomaan mun rakas kissa" pois ilman mitään järkevää syytä.
Pari päivää sitten sanoivat että kolme saa jäädä, joten suunniteltiin niin että se karannut kissa joka saatiin takasin jää, plus karvapallo ja siamilainen, mutta tänään kas kummaa se muuttui ja 2 saa jäädä, ja jollei jää niin me lapset lähetää menee.
rikkoivat siis sopimuksen, ja tänään me sanottiin et ne jää ja sossu sano
" pidetään sopimuksista kiinni , että 2 jää"..

7

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvasta kahakkaa

Yleistä kissoista osiossa suomi24.fi on menossa mielenkiintoinen keskustelu siitä kuinka sossu uhkaa perhettä lasten huostaanotolla ellei perhe luovu kissoista. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10599315#comment-54824294

Tapaus ei ole ainoa laatuaan Suomessa.Löysin linkitkin näihin kammottaviin tapauksiin, joissa eläimet olivat tekosyy turhille huostaanotoille:

Anu Suomelan osiosta J.P. Roosin huostaanottokirjasta löytyy sosiaaliviraston asiakirjojen perusteella tehty tapausseloste perheestä, jonka kaikki lapset ( muistaakseni 5kpl ja nuorinta yritettiin huostata suoraan Synnäriltä)huostattiin, koska ( kunnolliset, raittiit ja mielenterveydeltään moitteettomat) vanhemmat eivät suostuneet luopumaan koirien kasvatuksesta, joka oli myös heidän elinkeinonsa.

Sitten sossussa keksittiin huostan syyksi, ettei perheen talo ollut tarpeeksi hieno (uusi) mutta perhettä ei kuitenkaan haluttu auttaa rakentamaan taloa sossun mielenmukaiseksi. Sijaisvanhemmille, jotka olivat sossun tuttavia maksettiin kuitenkin lasten hoidosta uuden omakotitalon hinnan verran . Omakotitalon verran rahastaneessa sijaisperheessä lapset joutuivat hieromaan sijaisisää vastoin tahtoaan ja olemaan huolissaan riittävätkö rahat ruokaan.
      Tapausseloste on Huostaanottokirjassa nimellä Anu Suomela elämäntavat huostaanoton syynä.
      http://www.mv.helsinki.fi/home/jproos/huostaanottokirja.pdf
      Anu Suomela elämäntavat huostaanoton syynä

Myös eläimenkarvoilla on ollut merkittävä osuus huostaanotoissa. Yksi törkeimpiä Suomessa sattuneita tapauksia on Haapasten tarina, jossa yhden maatalon lapsen vaatteista löytynyt karva( jonka vainoharhainen sossu kuvitteli häpykarvaksi) aiheutti lähes 3 vuotta kestäneen molempien lasten huostaanoton ala-arvoiseen sijoituspaikkaan ilman lakisääteisiä oikeuksia tavata vanhempia .Juttu löytyy nimellä Haapasten tarina.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9294813
      kuinka eläimenkarvasta tulee häpykarva ja väärä insestisyyte pidetään hengissä vuosikaudet

• ???

Meillä sossut pakotti luopumaan koiranpennusta joka oli juuri hankittu, koska pissalehtiä ja kakkaa on "kaikkialla"..
      Ei auttanu selittää että pentu ei ole vielä sisäsiisti, opetettiin vasta..
      Että tämmöstä "auttamista"
      Tietty se koira lähti, mutta kauhea suru siitä tuli kaikille.

• Ei mitään uutta

Minä olen myös joutunut luopumaan koirasta perhetyöntekijän mieliksi. Perhetyöntekijä totesi koiramme turhaksi. Sanoi omalla perhellään olevan ajokoiria tarhassa jotka otetaan häkistä ainoastaan jäniksen metsästystä varten. Sittemmin sossu totesi minutkin turhaksi ja kelvottomaksi ja esitti minullekin päivieni päättämistä. Sossuilla on kovat tappohalut.

Aloituksen kissanomistajalle neuvoisin olla luopumatta lemmikeistään. Kissat saattavat merkitä reviiriään ja siihen voisi kokeilla kastroimista. Se yleensä auttaa ja merkitseminen lakkaa. Kissan pissat ja kakat voi heti korjata ja pyyhkiä lattian, ei se ole kummoinenkaan homma. Sisäkissan jätökset tuskin on terveydelle haitta, kuten tupakka on. Kissat ei ole lueteltu lastensuojelulaissa huostaanoton perusteluksi.

Menneinä aikoina väkivaltaisissa kodeissa narsistiset vanhemmat saattoivat hävittää lapsilleen rakkaita lemmikkejä rangaistuksena tai muutoin vallan käytön välineenä. Sellaistakin olen kuullut että jotkin vanhemmat ovat vaatineet nuoria lopettamaan perheen kissan saamat pennut. Sosiaalityöntekijäsi toimii hyvin samalla tavalla.
        Jos olisi aloittajan tilanteessa tekisin sosiaalityöntekijästä rikosilmoituksen.

• Ivan Orav
        Ei mitään uutta kirjoitti:

Minä olen myös joutunut luopumaan koirasta perhetyöntekijän mieliksi. Perhetyöntekijä totesi koiramme turhaksi. Sanoi omalla perhellään olevan ajokoiria tarhassa jotka otetaan häkistä ainoastaan jäniksen metsästystä varten. Sittemmin sossu totesi minutkin turhaksi ja kelvottomaksi ja esitti minullekin päivieni päättämistä. Sossuilla on kovat tappohalut.

Aloituksen kissanomistajalle neuvoisin olla luopumatta lemmikeistään. Kissat saattavat merkitä reviiriään ja siihen voisi kokeilla kastroimista. Se yleensä auttaa ja merkitseminen lakkaa. Kissan pissat ja kakat voi heti korjata ja pyyhkiä lattian, ei se ole kummoinenkaan homma. Sisäkissan jätökset tuskin on terveydelle haitta, kuten tupakka on. Kissat ei ole lueteltu lastensuojelulaissa huostaanoton perusteluksi.

Menneinä aikoina väkivaltaisissa kodeissa narsistiset vanhemmat saattoivat hävittää lapsilleen rakkaita lemmikkejä rangaistuksena tai muutoin vallan käytön välineenä. Sellaistakin olen kuullut että jotkin vanhemmat ovat vaatineet nuoria lopettamaan perheen kissan saamat pennut. Sosiaalityöntekijäsi toimii hyvin samalla tavalla.
        Jos olisi aloittajan tilanteessa tekisin sosiaalityöntekijästä rikosilmoituksen.

Pitää asia katsoa myös toiselta taholta.
        Jos ette jaksaa siivoa eläinten jäteittä, totta kai lapset tai eläimet!
        Minun naapuritalossa (vuokra-asunnossa!) asuu YH äiti viiden Rottweilerin kanssa.
        Koko katu on paskaa täynnä juuri ”asennevamman” takia.
        Meidän varoista pitää ruokkia hänen koirat, lapsi, maksaa hänen vuokra, kiitollisuus on näin iso, että koiria paskottetaan minun ikkunan taakse.
        Tämä, että koira ei ole vielä sisäsiisti, ei ole minkälainen argumentti, sijoittakaa pennut siihen aikana toiseen tilaan.
        Minikalainen tunne jää lapsille, jos he menevät koulun, hajustettuna kissan kusella?
        Samalla asennella jätetään myös koirien ulosteet kaduille.
        Yleensä ei ole kyseessä lemmikit vain perheen yleinen siisteys.

• petulassa
        Ei mitään uutta kirjoitti:

Oi voi, niin kirjoittaa tässä itsestään taas biovanhempi. Väkivaltaiset narsistivanhemmat saattoivat tappaa perheen lemmikit vallankäytön välineenä. Niin kerrot. Mitä itse olet tehnyt? Olet tappanut perheesi koiran. Ei sossu sitä varmaan piikille vienyt, ihan itse olet sen murhannut. Narsistinen vanhempi joka tappaa lasten koiran. Ei sossu tappanut, sinä tapoit.

• kustajapskaa
        Ivan Orav kirjoitti:

Pitää asia katsoa myös toiselta taholta.
        Jos ette jaksaa siivoa eläinten jäteittä, totta kai lapset tai eläimet!
        Minun naapuritalossa (vuokra-asunnossa!) asuu YH äiti viiden Rottweilerin kanssa.
        Koko katu on paskaa täynnä juuri ”asennevamman” takia.
        Meidän varoista pitää ruokkia hänen koirat, lapsi, maksaa hänen vuokra, kiitollisuus on näin iso, että koiria paskottetaan minun ikkunan taakse.
        Tämä, että koira ei ole vielä sisäsiisti, ei ole minkälainen argumentti, sijoittakaa pennut siihen aikana toiseen tilaan.
        Minikalainen tunne jää lapsille, jos he menevät koulun, hajustettuna kissan kusella?
        Samalla asennella jätetään myös koirien ulosteet kaduille.
        Yleensä ei ole kyseessä lemmikit vain perheen yleinen siisteys.

Olen vieraillut kodissa jossa oli paljon elukoita ja lapset otettu huostaan. Siellä valui kissanpaskaa ja kusta kirjahyllystäkin, lasten lelukopat oli kustu ja sisällä sanomalehtiä joihin isot koirat paskantaneet kun eivät ulos päässeet. Parvekkeeltakin löytyi sontaa.

Kyllä se on huostaanottoperuste jos lapset joutuu ulosteen seassa elämään, ei ole vanhemmuus kunnossa sellaisella ihmisellä.

• .

Aloitus on provo, sama provoilee kattiosastolla...tai jos asia on totta niin miten ihmeessä joku sossu voi tietää kenenkään lemmikkimäärää?!

Miksi perhe edes on tekemisissä sos.viranomaisten kanssa?? Joku syyhän siihen on. Ei kissoista pidetä väestörekisteriä;)))

Ivan OraV; noin on kuten kirjoitat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1615
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      105
      1560
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      14
      1403
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1048
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      826
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      807
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe