Vaihtoon lukion kolmosella?

ykkönen5

Onko vielä kolmosella mahis lähteä? Kirjoitaisin sitten suomessa seuraavana vuonna?
Kiitos vastauksista!

3

249

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • student-

Riippuu tasan siitä, mikä on syntymäaikasi. Järjestöjen nettisivuilta löytyy tarkat syntymäajat ja esimerkiksi USA:an lähtiessä ei saa olla yli 18,5 -vuotias lähtöhetkellä viisumisäädösten takia. Eli jos olet alkuvuonna syntynyt, niin tekee tosi tiukkaa ja saattaa kaatua siihen. Loopuvuodesta syntyneet saattavat vielä ehtiä.

Esim. AFS:n sivulla on ikärajat vuodelle 2012-2013: "Olet syntynyt 1.1.1994–31.12.1996 välisenä aikana. Ikärajat vaihtelevat kohdemaittain." Lukuvuodelle 13-14 ikärajat siirtyvät luonnollisesti vuodella eteenpäin ja saattavat olla erilaiset eri maihin, USA:an on jo mainitsemani rajoitus. Myös YFU:n sivuilla on syntymäajat mainittu:

Ikärajat lukuvuonna 2013-2014

Yhdysvallat, Kanada: 1.3.1995 – 15.7.1998
      Eurooppa, Etelä-Afrikka: 1.3.1995 – 15.7.1998
      Latinalainen Amerikka: 1.7.1995– 1.7.1998
      Japani: 2.4.1996 – 1.4.1998
      Kiina: 30.7.1996 - 30.7.1998
      Etelä-Korea: 1.3.1995 – 31.7.1998

STS:n ikärajat: http://www.sts.fi/finland/hs/ilmoittaudu_tilaa_esite/ansokningsinformation/hintaan-sisaltyy/ikarajat/

Muidenkin järjestöjen sivuja kannattaa tutkailla ja ottaa tarvittaessa yhteyttä, jos ikärajoja ei sivuilta löydy.

• ykkönen5

Moi!

Kiitos vastauksesta. YFU:n kautta ajattelin hakea. Olen syntynyt huhtikuun alussa 1995, joten ei liene onglemia. Ilmeisesti sitten onnistuisi vielä kolmosella iän puolesta. Pitääkö olla yhteydessä vielä opoon kirjoitusten ym. vuoksi? Olisi mukava päästä viettämään vuosi yhdysvalloissa ja kiinnostukseni heräsi vasta nyt ykkösen lopulla.

• 95kans

Kannattaa käydä ainakin jossain vaiheessa ilmottamassa opolle suunnitelmistas. Kiinnostuin kans vaihdosta vasta nyt ykkösellä ja kävin kysyyn opolta, että onnistuisko vaihtoon lähteminen vielä kolmosella. Se on kuulemma ihan hyvin mahdollista, mutta kirjotusten kanssa on sit vaan aika paljon hommaa, kun asioita saattaa paljon unohtua vuoden aikana. Ite päätin sit lopulta lähtee jo talvella, kun mun vaihtomaahan on mahdollista lähtee sillonkin. Mut olisin mä kyllä lähteny silti vaihtoon vaikka oiskin vasta kesällä päässy lähteen, koska ei sellasta mahollisuutta enää myöhemminkään tuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      114
      1361
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      736
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      132
      697
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      499
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      490
    11. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      468
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    13. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      463
    14. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      96
      459
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      458
    16. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    18. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51