elikkä oon menossa tässä kahen viikonsisällä tonne kierukan poistoon, taikka mikä ny onkaa :D leikkaus tehdään terveystalolla ja sen sivulla lukee, että tehdään spinaalipuudutuksessa tai jossain sellasessa. haluisin tietää et saako siellä nukutuksen jos pyytää? kun ei hirveenä huvittais saaha sitä selkäydinpuudutusta. kertokaas kokemuksista.
polventähystys
2
114
Vastaukset
- nukutus on inhottava
Ota vaan spinaali. Paljon helpompi kuin nukutus. Jos olet kestänyt polvikivutkin, niin kestät kyllä sen neulan pistonkin.
- Wolle76
Minä olin polven tähystyksessä Terveystalossa viime syksynä. Alkutiedoissa minullekin ilmoitettiin, että tehdään tuolla spinaali- / selkäpuudutuksella kyseinen toimenpide. Itse asiassa vasta leikkaussalissa sain tietää, että syystä tai toisesta minut nukutetaan. No yhtä kaikki, toinen polven tähystys oli kyseessä ja edellinen tehtiin tuolla selkäpuudutuksella. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Selkäpuudutus on lähes kivuton puudutusmuoto ja sopii mainiosti noihin alaraajoihin liittyviin juttuihin. Huono ja toisaalta hyvä juttu on tietysti se, että pystyy seuraamaan operaatiota halutessaan vaikka ruudulta - kuka mitenkin ajattelee. Huonoa ehkä se, että puudutuksen häviäminen kestää muutaman tunnin.
Nukutus taas oli varsin vaivaton. Tosin itse koin sen ennen nukutusta annetun rauhoittavan ym. lääkkeen varsin epämiellyttäväksi ja pää meni ihan sekaisin. Seuraava muistikuva olikin sitten se, kun heräsi - ja siinä kaikki. Ongelmaksi saattaa tulla myös tuo pahoinvointi, joka minulle iski lopulta kotimatkalla.
Mutta käytännössä, selkäpuudutuksen jälkeen kotiuduin noin kuuden tunnin jälkeen, nukutuksen jälkeen kotiuduin noin kahden tunnin jälkeen.
Molemmat ovat ihan käyttökelpoisia ratkaisuja ja luulenpa, että jos nukutusta toivot, niin toivettasi kuunnellaan ja ainakin perustellaan sitten se, miksi ei nukutettaisi... kaikki vaihtoehdot ovat kuitenkin ihan yhtä hyviä! Tsemppiä operaatioon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591204Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11870Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83643- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501