polventähystys

16 poeka

elikkä oon menossa tässä kahen viikonsisällä tonne kierukan poistoon, taikka mikä ny onkaa :D leikkaus tehdään terveystalolla ja sen sivulla lukee, että tehdään spinaalipuudutuksessa tai jossain sellasessa. haluisin tietää et saako siellä nukutuksen jos pyytää? kun ei hirveenä huvittais saaha sitä selkäydinpuudutusta. kertokaas kokemuksista.

2

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukutus on inhottava

Ota vaan spinaali. Paljon helpompi kuin nukutus. Jos olet kestänyt polvikivutkin, niin kestät kyllä sen neulan pistonkin.

• Wolle76

Minä olin polven tähystyksessä Terveystalossa viime syksynä. Alkutiedoissa minullekin ilmoitettiin, että tehdään tuolla spinaali- / selkäpuudutuksella kyseinen toimenpide. Itse asiassa vasta leikkaussalissa sain tietää, että syystä tai toisesta minut nukutetaan. No yhtä kaikki, toinen polven tähystys oli kyseessä ja edellinen tehtiin tuolla selkäpuudutuksella. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Selkäpuudutus on lähes kivuton puudutusmuoto ja sopii mainiosti noihin alaraajoihin liittyviin juttuihin. Huono ja toisaalta hyvä juttu on tietysti se, että pystyy seuraamaan operaatiota halutessaan vaikka ruudulta - kuka mitenkin ajattelee. Huonoa ehkä se, että puudutuksen häviäminen kestää muutaman tunnin.

Nukutus taas oli varsin vaivaton. Tosin itse koin sen ennen nukutusta annetun rauhoittavan ym. lääkkeen varsin epämiellyttäväksi ja pää meni ihan sekaisin. Seuraava muistikuva olikin sitten se, kun heräsi - ja siinä kaikki. Ongelmaksi saattaa tulla myös tuo pahoinvointi, joka minulle iski lopulta kotimatkalla.

Mutta käytännössä, selkäpuudutuksen jälkeen kotiuduin noin kuuden tunnin jälkeen, nukutuksen jälkeen kotiuduin noin kahden tunnin jälkeen.

Molemmat ovat ihan käyttökelpoisia ratkaisuja ja luulenpa, että jos nukutusta toivot, niin toivettasi kuunnellaan ja ainakin perustellaan sitten se, miksi ei nukutettaisi... kaikki vaihtoehdot ovat kuitenkin ihan yhtä hyviä! Tsemppiä operaatioon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      87
      5439
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4722
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3027
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      88
      2955
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2564
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe