esimies halveksii nyt

fheikki

eli minusta tuli valituksia,että firma muka vaihtuu jos en hoida hommiani kunnolla eräässä kiinteistössä.onpa niille kelvannut vuosia jo jälkeni,mutta pari eukkoa vaan tuntuu olevan jolle ei kelpaa enää.nyt sitten onneksi alueeni vaihdettiin.olen helpottunut,mutta pomoni nyt sittten katsoo minua todella alentavasti ja ei ouhunut kavitellessakaan minulle yhtään mitään.uudesta työntekijästä nyt tykätään kun ei ole valituksia häestä tullut.pomo sanoi mulle että hän on minuun pettynyt.eli otti kunnian päälle,kun minusta pidettiin,nyt ei näköjään.kantsiiko tollanen jättää omaan arvoonsa.nyt uutta suositaan.

83

3124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SSSSSSSSSSSSSSSSS...

Jätä omaan arvoonsa. Teet vain työsi - se riittää.
      Ei siivoojan palkalla kannata ihmemieheksi ruveta ja liikaa päätään vaivata.

• oikea isännöitsijä

olisko esimies,vähän kehityksestä jäänyt jälkeen,ei moisella kannata vaivata päätään paisuu vain mahdottomaksi ja sitten on jo vaihdettava työn antajaa.ei sillä ole mielestäni muuta kuin joku ämmä ei tykännyt sinusta.ja .

• 10+20

Jos hoidat hommasi ja viihdyt työssäsi, kaikki hyvin.
        Epäasilliset ja asillisetkin palautteet työn laadusta kannattaa selvittää.
        Siivous on ammattitaitoa ja asennetta vaativaa, uskon, että olet siinä pätevä.
        Tai perusta oma siivousfirma?

• Laatu
        10+20 kirjoitti:

Jos hoidat hommasi ja viihdyt työssäsi, kaikki hyvin.
        Epäasilliset ja asillisetkin palautteet työn laadusta kannattaa selvittää.
        Siivous on ammattitaitoa ja asennetta vaativaa, uskon, että olet siinä pätevä.
        Tai perusta oma siivousfirma?

Suosittelen perustamaan oman hyvälaatusen huoltoyhtiön joka myy laadukasta työtä eikä haukuta siivoojaksi.

• 57y6h76

Etkö ole MITÄÄN muuta duunia saanut/viitsinyt hakea?

• nim. veronmaksaja

57y6h76: oletko itse hakenut yleensäkään MITÄÄN duunia? Kuka sinut elättää? Vaikka vastaisit mitä niin olen varma että yhteiskunta elättää. Asenteesta näkee.

• hekhekhkdh

Siivoaminen on työ siinä missä muukin. Eikä aina ole valinnanvaraa, varsinkaan nyt kun on tätä taantumaa. Itse kunnioitan jokaista työntekijää ja yrittäjää.

Minua taas vituttaa ne "työttömät" ruikuttajat, jotka väittävät ettei Suomesta saa töitä, mutta eivät suostu tekemään siivoustöitä.

• 10+20

57y6h76,
        Mitä sinä teet työksesi, vai teetkö mitään?

• asennevammat

Siinä vaiheessa kun sen sinun työpaikkasi vessan roskis pursuaa lattilalle, niin sinäkin kaipaat siivoojaa.

• asfasfdgfa
        asennevammat kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun sen sinun työpaikkasi vessan roskis pursuaa lattilalle, niin sinäkin kaipaat siivoojaa.

Niin. Tai "työpaikan".

• vaikka oot provo nii

Arvostan siivojia kyllä paljon enemmän kun jotain kaltaistasi tyhjäntoimittajaa, joka on tekevinään jotain työtä josta ei oikeasti ole mitään hyötyä kenellekkään. Toinen iilimatoluokka ovat vapaaehtoisesti työttömät joille ei mikään työ kelpaa. Nostellaan silti tukia ja valitetaan.

• Sounds awful
        hekhekhkdh kirjoitti:

Siivoaminen on työ siinä missä muukin. Eikä aina ole valinnanvaraa, varsinkaan nyt kun on tätä taantumaa. Itse kunnioitan jokaista työntekijää ja yrittäjää.

Minua taas vituttaa ne "työttömät" ruikuttajat, jotka väittävät ettei Suomesta saa töitä, mutta eivät suostu tekemään siivoustöitä.

Ei mun mielestä tarvitsekaan ottaa vastaan mitä tahansa työtä, ehkä sitten, jos on pitkäaikaistyötön, mutta ei muuten. Vähän voi joustaa, mutta itse en ainakaan heti menisi mihinkään pas*aduuniin vaan hakisin sinnikkäästi jotain edes omaa alaa liippaavaa työtä. Enkä nyt tarkoita, etten arvosta siivojien työtä, vaan sitä, että omalla koulutuksellaan pitää saada koulutukseen sopivaa työtä. Kaikki työ ei vaan sovi kaikille, itse harkitsin epätoivoisessa vaiheessa muitakin vaihtoehtoja, mutta siivoustyö ei allergioiden takia tulisi missään nimessä kyseeseen, olisin vain ollut jatkuvasti sairaslomalla. Onneksi parin kuukauden työnhaun jälkeen sainkin unelmatyön ja sitkeys palkittiin. :)

Mutta siis aloittajalle: Kuulostaa siltä, että työilmapiirissä ja esimiehen johtamistaidoissa on parantamisen varaa, mutta sillehän et hirveästi voi mitään. Et voi muuta kuin tehdä parhaasi ja yrittää selvittää tilannetta avoimesti pomosi kanssa tai vaihtaa työpaikkaa... mikä ei kuulosta huonolta vaihtoehdolta, jos töissä on tuollainen ilmapiiri.

• öööhööömmm
        Sounds awful kirjoitti:

Ei mun mielestä tarvitsekaan ottaa vastaan mitä tahansa työtä, ehkä sitten, jos on pitkäaikaistyötön, mutta ei muuten. Vähän voi joustaa, mutta itse en ainakaan heti menisi mihinkään pas*aduuniin vaan hakisin sinnikkäästi jotain edes omaa alaa liippaavaa työtä. Enkä nyt tarkoita, etten arvosta siivojien työtä, vaan sitä, että omalla koulutuksellaan pitää saada koulutukseen sopivaa työtä. Kaikki työ ei vaan sovi kaikille, itse harkitsin epätoivoisessa vaiheessa muitakin vaihtoehtoja, mutta siivoustyö ei allergioiden takia tulisi missään nimessä kyseeseen, olisin vain ollut jatkuvasti sairaslomalla. Onneksi parin kuukauden työnhaun jälkeen sainkin unelmatyön ja sitkeys palkittiin. :)

Mutta siis aloittajalle: Kuulostaa siltä, että työilmapiirissä ja esimiehen johtamistaidoissa on parantamisen varaa, mutta sillehän et hirveästi voi mitään. Et voi muuta kuin tehdä parhaasi ja yrittää selvittää tilannetta avoimesti pomosi kanssa tai vaihtaa työpaikkaa... mikä ei kuulosta huonolta vaihtoehdolta, jos töissä on tuollainen ilmapiiri.

Kuin sä oot eksynyt Siivoustyö palstalle? Onko kuitenkin niin että vähän liippaa?

• siivonnutkin

Ja mitähän alentavaa arvoisa "57y6h76 yli-ihminen" näkee siivoustyössä?

• poekamie

mä veikkaan että se on ollu jotain henkilökohtaisempaa niiltä eukoilta, (sä et oo "antanu niille" ) tuskin niillä oikeaa syytä on ollut valittaa sun työstä. mä oon huomannu itte, et vaikka tehny hommia vähemmänki laadukkaasti, niin jos on kontaktissa ja tulee asiakkaiden kans toimeen ja vetää pientä flirttiä,huumoria siinä työnteon sivussa ja ottaa mahdollisen negatiivien palautteen vastaan hapantumatta, niin kyl vittu kelpaa huonompiki jälki.. ;)

• Koettu on..

Tuollaista se valitettavasti joskus on. Muista että myös uusi voi olla joskus silmätikku.

Itse aloitin siivoustyöt viime kesänä, olisin saanut vakituisen paikan mutta siivosin noin puoli vuotta. Uusi työntekijä joka teki vanhemman sijaisuuksia joutui heti silmätikuksi. Kerran sain mieltä lämmittävää positiivista palautetta ja joissain paikoissa suhtauduttiin ystävällisesti, mutta lähes joka päivä työpaikalta soitettiin (aina sama henkilö) että oli tullut valituksia, niistä samoista paikoista yleensä.

Kerran tuli taas tekstiviesti että työn jälki on ollut huonoa, johon vastasin että minun on kai parempi sitten vaihtaa kohteita kokonaan. Seuraavaksi tuli viesti että "Nyt työn jäljessä ei ole moitittavaa".

Lisäksi oli huomattavaa minun epäystävällinen suhtautuminen erityisesti tietyn henkilön kohdalla, vrt. muut siivoojat. Kun hän sai kuulla että olen vaihtamassa työpaikkaa, hän oli kuin enkeli sekä pirteä ja iloinen. Epäilen että tuota ennen yritettiin vaan tehdä olo tukalaksi. Myös joidenkin muiden siivoojien kohtelusta minuun suhtautumisen huomasi, mutta oli fiksujakin.

Tsemppiä, itse en siivoustyötä jaksanut pitkään. Jos jäät ilman vakikohteita noiden valitusten vuoksi niin voit joutua keikkaan ja päivät saattaa venyä sinne 10h.

• ViEx

Mä palkkaisinkin mieluiten yläosattoman siivoushommiin tai extra kauniin, kuten virolaiset!

• .

Minäkin katselisin mieluiten esimiestä joka on munasillaan työssä.

• toimeentulosiko

Meillä on aina kolme vaihtoehtoa valittavana ja niin sinullakin nyt.
      Ensin mieti onko työssäsi oikeasti jotain korjattavaa, voisiko jotain tehdä toisin, pyytää työnantajalta koulutuspäiviä, tms. Tai toteat, että tiedät osaavasi työt ja arvostat itseäsi etkä kuuntele ja katsele mollamistasi turhaan.

Kaksi: teet kuten ennenkin ja olet hiljaa ja tyytymätön saamasi kohteluun ja annat katkeruuden kasvaa pikku hiljaa, kun nielet halveksuntaa avaamatta suutasi. Sairastut ja voit huonosti ja viimeinenkin työmotivaatio katoaa.

Kolme: Otat tämän merkkinä siitä, että sinun kannattaa miettiä olisiko aika siirtyä tekemään jotain muuta, kouluttautua tai etsiä ainakin uusi työnantaja tässä työssä.

Jotain näistä siis ja muista arvostaa itseäsi, niin toisetkin tekevät niin sinua kohtaan. Hyvää jatkoa.

• Presidentti2012

Milloin Presidenttti Niinistö lunastaa lupauksensa tehdä jotain nuorisotyööttömyyden ja nuorison syrjäytymisen estämiseksi ja jo syrjäytyneiden auttamiseksi !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• tyhmistäkärsiikansa
        Presidentti2012 kirjoitti:

Milloin Presidenttti Niinistö lunastaa lupauksensa tehdä jotain nuorisotyööttömyyden ja nuorison syrjäytymisen estämiseksi ja jo syrjäytyneiden auttamiseksi !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitä odotellessa...Ethän oikeasti mennyt tuohon vipuun.

• Arvon mekin ansaitse

Hei fheikki, älä pahoita mieltäsi moisesta. Hyvän työn jälki on niin suhteellista. Yleensä taloyhtiöistä löytyy aina yksi ukko tai akka, jolle ei mikään kelpaa. Olisi tietysti hyvä tietää, mikä näiden akkojen mielestä työssäsi oli huonoa, jotta voit parantaa jos parannettavaa on.Totta kai tilanne ottaa kunniasi päälle, jos olet mielestäsi tehnyt hyvää työtä.

En ymmärrä mikä se sellainen pomo on joka "katsoo alentuvasti". Otapa asia hänen kanssaan ihan asiallisesti ja ystävällisesti esille. Pyydä, että määrittelette yhdessä työn laadun tason ja käytte läpi, mitä kaikkea tehtäviisi kuuluu ja mitä ei. Ainakin meidän taloyhtiössä huoltomiestä haukutaan asioista, jotka eivät edes kuulu hänen tehtäviinsä.

Ja niille jotka lausuvat tässä viestiketjussa halventavia lausumia siivous- tai huoltotöistä. Menkääpä katsomaan mitä vessan peilistä näkyy. Näette todella typerän ihmisen.

Fheikille mukavaa kevättä ja työn iloa uuden yhtiön puitteissa.

• siivousharrastaja

"Ja niille jotka lausuvat tässä viestiketjussa halventavia lausumia siivous- tai huoltotöistä. Menkääpä katsomaan mitä vessan peilistä näkyy. Näette todella typerän ihmisen."

Ei sieltä kuule mitään näy. Nämä ihmisressukat kuvittelevat siivouksen olevan jotenkin alaluokkaista hommaa, eivätkä myöskään itse harrasta sitä kotonaan. Kummasti se vessankin peili jää lian taa piiloon ajan mittaan.

• Rääpimistäkö

Jos tekee kaiken mitä sopimuksessa lukee niin se kyllä riittää.Yleistä on että ensin tehdään suunnilleen työt mutta kyllä työn jälki yleensä poikkeksettä muuttuu huonoksi .Tämä kommentti että ennen kelpasi mutta että yksi ihminen valittaa pitää tuskin paikkansa.Taloyhtiössä hallituksen jäsen huomauttaa yleensä työn jäljestä.

• eläkell....

sen verra muutat jotta et mee nokka punasena maanantaina töehen ja lopetat tupakoinnin, teet senkin ajan hommia 1h joka päivä palkatonta ylityötä jne.. loppuu murinat mummoilta ja sulta ajantaju puahaha..

• suosittu on:

Mä olen 58-vuotias ex-siivooja,
      2-vuotisen ammattikoulun alalta käynyt.

Sanosin että tissit on siivouksessa tiellä/hidasteena,
      ja palkkasinkin
      miespuolisen siivoojan firmaani.

Ruma on kuin menninkäinen mutta työnsä tekee ihan hyvin.
      Ei lörpötä kännykkään eikä lisäile huulipunaa kesken siivouksen.

• että silleen

No joo. Jospa siellä taloyhtiössä on porukka sen verran vaihtunut, että odottavat vähän parempaa jälkeä. Oletko ajatellut, että nämä "pari eukkoa" maksavat vastikkeissaan/vuokrassaan sinunkin palkkasi, eli on heillä oikeus vaatiakin. Ja jos työpaikkaa aiot vaihtaa, opettele kirjoittamaan.

• aha-hah

No on tietysti oikeus vaatia. :D Normaali työnjälki pitää riittää heillekin.

• 10+20

Siivouksesta tehdään yleensä kirjallinen sopimus, missä määritellään tavoitetaso ja siivoustiheys.
        Mikäli yhtiössä asuu epäsiistiä väkeä, niinkuin sinun talossasi, kannattaisi sopia isännöitsijän kanssa siivouskertojen tihentämisestä.
        Saat sitten sotkea ja valittaa rauhassa.

• että silleen
        10+20 kirjoitti:

Siivouksesta tehdään yleensä kirjallinen sopimus, missä määritellään tavoitetaso ja siivoustiheys.
        Mikäli yhtiössä asuu epäsiistiä väkeä, niinkuin sinun talossasi, kannattaisi sopia isännöitsijän kanssa siivouskertojen tihentämisestä.
        Saat sitten sotkea ja valittaa rauhassa.

Kuule kun en asu kerrostalossa. Mutta olen siivonnut työkseni, eikä yhtään valitusta tullut.

• joopajoo
        että silleen kirjoitti:

Kuule kun en asu kerrostalossa. Mutta olen siivonnut työkseni, eikä yhtään valitusta tullut.

No jos pari kuukautta on siivonnut niin eihän siinä valituksia vielä kerkeä tulemaan ;) Mistäs sinä tiedät etteikö niitä ole tullut? Ei pomo kaikkia valituksia ilmoita/ kaikkia valituksia ei kerrota esimiehelle.

• mk

Lukekaapa soppari yhdessa mit äsiellä sanotaan ja taloyhtiössä voi olla valittaja joka valittaa valittamisen vuoksi ja niille kun laittaa sopparin luettavaksi että mitä siihen kuluu niin asia selviää. Kyllä pomon pitää alaistaan puolustaa että silleen.

• Työnsä kunnolla teki

Yksi mahdollisuus on, että opettelet siivoamaan kunnolla; ensin sinun on tietysti selvitettävä itsellesi, mitä se tarkoittaa.

• 887rfn

Olipa työ mikä tahansa "siivooja"
        tehtävä kunnolla eikä ruikuttaa,asiakas maksaa niin silloin oikeus vaatia puhdasta jälkeä.

• Lahtelainen

Tervehdys
      Tuollaiselle pomolle potku p...........seen.
      Ei osaa käsitellä alaisiaaa.Tuskimpa on koskaan pitänyt kehityskeskusteluja
      Onko pitkänlinjan tekijästä noussut pomoksi???
      Isännöitsijältä pitäisi saada selvitys asiasta.
      Osaavalle kiinteistönhoitajalle on aina töitä,)))

• vaadittu ja opiskelt

vai että kehityskeskustelu ja paskat, niistä mitään hyödy ei oo ikinä hyötynytkään

• krkari87

Valittajia riittää maailmassa ikävän paljon...

• jaahase

No mistäs sinä tiedät ettei ilkivaltaa tehdä? Laittakaa valvontakamerat/katsokaa niistä.

Ja ei, en ole Pirkan siivoustalosta ikinä kuullutkaan-

• Heippatirallaa
        jaahase kirjoitti:

No mistäs sinä tiedät ettei ilkivaltaa tehdä? Laittakaa valvontakamerat/katsokaa niistä.

Ja ei, en ole Pirkan siivoustalosta ikinä kuullutkaan-

Pirkan Siivoustalo vaikuttaa Nokia-Tampere-akselilla. Tai no eipä juuri töitään tee. Ovat samaa sakkia Pirkan Talohuollon ja Pirkan Isännöintikeskuksen kanssa. Sairasta se on ,kun syyttävät MAKSAVIA asiakkaita siivousilkivallasta! En suosittele näitä kenellekään!

• Katselija

Hyvä siistijä on kullanarvoinen henkilö, seuraan porraskäytävän siivousta, jälki on ihan kiitettävää, vaikka siivojalla on monta kohdetta. Kun siistijä on lomalla käy joku pojankloppi vähän sotkemassa paikkoja

• ent.kiinteistövalvoj

kyllä totuus on että kiinteistöhuoltomiehet ovat laiskoja eivätkä hallitse alaa,mielestäni on pommi kun taloyhtiö käyttää huoltoyhtiötä itse en ole ikinä tavannut huoltoyhtiötä joka hallitsisi alaa. pelkkiä tunareita jotka tuhoavat kiinteistön ,huoltoyhtiöt eivät välitä tehdyistä sopimuksista joka työhön pitää soittaa firmaan .minkäännäköistä omaalotteisuuta en ole huoltomiehiltä löytänyt. tosin syynsä on taloyhtiön hallituksillakin.!en kyllä ymmärrä miksi valitat?jos teet työsi "ammattitaidolla"niin silloin voit jättää pomosi arviot merkityksittömiksi!koko huoltoyhtiötoiminta pitäisi lailla kieltää näin saataisiin taloyhtiöt pysymään kunnossa!

• nähty ja koettu

Talonmiehet takaisin! :)
        Juuri tässä mennään metsään: palkataan esim. isännöitsijän suosittama oma firma, jota ei sitten hallitus uskalla moittia, kun pitää olla hyvää pataa.

• Ihmettelen...

Siivoojan työtä ylistetään aina..

Yhtä asiaa ihmettelen: Siivoojaksi pääsee monesti parin vuoden ammattikoulun käymällä ja töitä on varmasti aina.

Sitten jos satut käymään minkä tahansa muun linjan ammattikoulussa, niin johan tulee haukkumista ja väheksyntää ja sehän on kaiken lisäksi ihan sallittua, sekä yleisesti hyväksyttävää. Vaikka olisi mukava työ ja palkkakin, mutta kun se on se amispohja, niin ei kelpaa. Mutta siivoojan työtä ei saa vähätellä, eikä laikkarin tutkintoa!

Ei mitään siivoojia vastaan, itse en jaksaisi sitä työtä joten nostan hattua. Ymmärrän kyllä sen että paskaan hukuttaisiin, jos ei siivoojan ammattiin enää riittäisi kellään kiinnostusta, mutta maailma ei menisi mihinkään jos ihmisillä lopahtaa kiinnostus moneen muuhun koulutukseen. Eli siivooja on tarpeellisempi kuin moni muu, mutta millä logiikalla väheksytään jotain muuta 120 ov tutkintoa? Siivoojaa ei saa sanoa tyhmäksi, mutta floristia saa ;)

• sviips

Laikkarin paprut saa kyllä myös n. 10kk työvoimapoliittisella koulutuksella johon sisältyy pari kuuden viikon työharjoittelujaksoa. Siivoojaa ei tunnu kukaan arvostavan, mutta auta armias jos meikäläiset menisivät vaikkapa parin viikon lakkoon. Kuka siivoaisi kaupat, laitokset, kerrostalon käytävät, ravintolat ym ym. Mutta lakko ei alalla ole mahdollinen koska työntekijät ovat eri liitoissa tai opiskelijoita. Ja siivousalan liitto on naisvaltainen liitto ja ns. munaton työehtoasioita sopiessaan. Joten kärvistellään sitten pienellä palkalla ja melko epämääräisin työehdoin. Mutta en valita, saan palkkaa muutaman satskun enemmän kuin jos olisin kotona makailemassa sillä ansiosidonnaisella. Ja sitä paitsi, tapaa ihmisiä ja on ne arkirutiinit, siksi siivoustyö kelpaa myös minulle. Yksi miinus on se että työ on rankkaa ja kuluttavaa, ranteet ja selkä ovat välillä tiukoilla.Ja myös kiireinen aikataulu välillä riepoo, kun on tietty minuuttimäärä tiettyyn hommaan niin auta armias jos tulee "yllätyksiä" vastaan, silloin loppupäivä menee juostessa että saa kaikki työtehtävät tehdyksi.

• miksi näin

Kummallinen juttu, hyvää huoltomiestä ei huomioida, huono saa heti huomion osakseen.

• ....................

Olisiko Liian Vähän laskettu aikaa työhön. Kuin yleensä näillä aloilla

• häirikköheikki

odotan innolla kesää, pääsen leikkaamaan kiinteistöjen nurmikoita, jolloin parkekkeet täyttyvät ihailevista naisista

• Huoltomies/vahtimest

Mulla kävi viellä pahemmin. Hoidin tonttini 150% varmuudella, ja asiakkaat oli hommassa mukana ja tykkäsi palveluistani!! Mutta esimieheni ei voinnut suvaita sitä että tulen asiakkaitteni kanssa h.......n hyvin toimeen, ja meni kertomaan ylemmälle johtoportaalle minusta p.......aa, ja niin jouduin sitten ilmoittautumaan työkkäriin,työttömäksityön hakijaksi!!! Asiakkaani jolle tein palveluita olivat ihan ihmeissään, että minkä takia tälläistä voi tapahtua!! Suomalaisten pahin sairaus on KATEUS..... T: Huoltomies/vahtimestari

• mä.......

kyllä se on niin että jos meitä siivoojia ei olis niin suomi hukkuis p..kaan=)

• ARVOSTAVA ER S.HOIT

EI LÄÄKÄRI eikä muunkaan henk kunnan työstä tulis mitään ilman siivoojaa..siksi arvostan heitä..Kaikista ei olekaan kirurgisille osastoille...kouluja käyneet nämä eikä pöpöjä...ANNETAAN ARVO KAIKESTA REHELLISESTÄ TYÖSTÄ...KAIKKEE HYVÄÄ SIIVOOJILLE ..Kotonakin pitää siivota mut se erilaista

• näinpä

Itse tässä juuri töistä palasin 11 tunnin työvuoron jälkeen, ja siivojan hommia tällä hetkellä teen xb Pari vuotta on opiskelujen ohella tullut siivoojan hommia tehtyä, ja niitä valittajia ja alaspäinkatsojia ja nirppanokkaisia toimistotätejä on tullut nähtyä. Asenne vaan kohilleen niin kyllä se siitä =) Itse saan sisäistä mielihyvää siitä, että jonain päivänä valmistuttuani tulen luultavasti tienaamaan niin paljon enemmän kuin he, ja ehkä vielä silkkaa kettumaisuuttani pääsen soittamaan suutani heidän esimiehenään ;D Ja te jotka ette arvosta tätä työtä tai vertaatte siivoojia maahanmuuttajiin, niin painukaa pellolle te oikein "isänmaantoivot". Perustakaa kommuuni siperiaan ja eläkää siellä poissa muitten ihmisten jaloista x)

• 50v

Voi että-siivojat ovat tarpeen. Kuka tiputtaa roskat rappuun, kenen tupakkatumppi ei löydä roskikseen, kuka tuo kuraa rappuun, kenen koiralta lähtee karvoja jne. jne. Kuka näitä siivoaisi jos ei siivojaa!1 Et varmaan sinä itse!

Näin on-hyvin hoidettu kiinteistö ei huomata-ei saa kiitosta! Mutta heti huonosti hoidettu moititaan!

Talkkarin vaimo!

• pian ex-siivooja

Itsekin olen ollut kohta pari vuotta siivousalalla ja alkaa kyllä riittämään! Aivan sama mitä teet ja miten teet niin aina tulee haukut niskaan ja pomokin puhhuu selän takana paskaa muille työntekijöille ku ei ole tällä meidän neidillä nyt kaikki hyvin, asenteessa ongelmaa ja muutenkin täys laiska paska.. Kiva mennä töihin joka päivä ku pomon naama vituttaa. Sitten kun lähden niin sanon tälle naikkoselle, että nostais hänkin joskus perseensä siittä penkistä ylös ja lähtis itte töihin!!

Kerran on tämän parin vuoden aikana eräs vanha rouva sanonu mulle, että ompas täällä ihanan puhdasta ja tuoksuu hyvälle! Kiitos hänelle!

• kiittäen siistijöitä

ei siivoojia arvosteta mutta tarvitsemme niitä kyllä, itse hankkisin potkut siivousfirmasta jos joutuisin töihin sinne. siivoojaa tai siistijää nykypäivänä ei arvosteta yhtään.. vasta sitten ko on oikeesta 100 kg paskaa lattialla tajutaan et meillä ei ole siivoojaa;) iso kumarrus ja kiitos kaikille jotka pystyy siihen rankkaa on sen tiedän...

• saman kokenut

Ja valitettavasti on niitäkin jotka tiputtavat nenäliinan rappujen alimmalle tasolle mahdollisemman hankalaan paikkaan tarkkaillakseen sitä häviääkö se eli onko tosiaan siivottu joka ikinen nurkka. Kun siivooja poistuu paikalta pyyhitään sormella sentin "ikkunalauta", että lähteekö siitä pölyä, tutkitaan löytyykö saunan lauteiden alta mitään roskan näköistä. Tässä vain yksi esimerkki eräästä pariskunnasta ei enää ikinä rappukäytäviä! Ja pomona ammattitaidoton...

Voimia sinulle ja ehdottomasti kannattaa jättää omaan arvoonsa molemmat sekä valittajat sekä pomon epäasiallinen käytös. Kyllä se uusikin vielä ehtii ne valitukset saamaan odotahan vain!

• riippuu mistä roikku

Itsekin siivoojana kommentoisin, että vaikka näitä "tarkkariroskia" ilmestyy niihin tiettyihin rappuihin tulee meidän myös ne sieltä siivota jos sopimus niin sanoo. Tuntuuhan se epäreilulta että joku sotkee rappua huvikseen, mutta tällaisiin ihmisiin pitää osata suhtautua välinpitämättömästi. Ehkä he jonakin päivänä tajuavat että ei se siivooja sitä paskaa rappuun ämpärillä tuo vaan asukas itse.

• vesa.honkaheimo

ikäväkseni pakko todeta et tällä alalla toi aika yleistä ja riittää et on yksi joka ei tykkää sun naamasta. Esimiehellesi terveiset ei ole ajan tasalla työnsä kaa jos noin tekee terveisin jo 20 vuotta näitä hommia tehnyt ammattilainen.Eli jätä todellakin omaan arvoonsa toi ei ole esimiesainesta ollenkaan....

• puhdasta tuloo

Minä olen myös siivous alalla ja huomannut sen että sitten kun menee asiakkaalla huonosti niin valitetaan aivan olemattomasta ja siivouksen laatu ei miellytä siitä kun ei haluta maksaa et joku siivoaa itse eivät kumminkaan halua sitä tehdä ja luulevat saavansa halvemmalla kun valittavat.Asiakkailla kun on käsitys et me saamme sen rahan käteen mitä he maksavat yksikin yllättyi kun sanoin et mulle maksetaan10e tunti Muttakun tämäkin työ on pakko tehdä jonkun ja mieluummin siivoon ku jään työttömyyskorvauksella eleleen

• .............;-)

puhdasta tuloo on myöskin kun putsaa sammuneiden lompakot
        paras ansio on ollut 1200e/min

• putsveks1

Paskaan hukuttas jos ei olis siivoojia ja muita putsauspalvelunihmisiä :)

• kunnia siivoojille!

Nostan hattua jokaiselle joka viittii tän valittavan paskakansan jälkiä siivota.

• Esimies ,eläkel.

Helsingissä Malmilla kaupungin vuokrataloissa on tosi siistit raput siivouksen hoitaa Palmia.Olen vieraillut useassa kiinteistössä sama jälki.Oli katsoa hyvää siivous jälkeä joka on tosi harvinaista tänä päivänä.

• heehhhe
        Esimies ,eläkel. kirjoitti:

Helsingissä Malmilla kaupungin vuokrataloissa on tosi siistit raput siivouksen hoitaa Palmia.Olen vieraillut useassa kiinteistössä sama jälki.Oli katsoa hyvää siivous jälkeä joka on tosi harvinaista tänä päivänä.

Olet esimies Palmiasta?

• opiskelija

Olet varmaan jossain reilussa ja hyvässä siivousfirmassa töissä kun välität. Mä paskat välitän saamistani valituksista, jos jotain sanomista tulee, siivoon vaan entistä paskemmin, nähää. Palkka on niin törkeän pieni ettei mun kannata tehdä mitään hyvin. Teen kaiken juosten kusten ja lähden töistä aikaisemmin kuin pitäisi. Jos valituksia satelee, syljen lattialle ja pesen sen valittajan pöydän vessan rätillä. :)

• syteli

itse olen ollut laitoshuoltajana 24vuotta.paljon on muuttunut näinä vuosina nämäkin hommat.siinä missä ennen oli kolme siivoojaa niin nyt on yksi.kyllä tietää siivonneesa,kun päivä on täynnä.jälki pitäisi kuitenkin olla samanlaista,kuin kolmen siivoojan aikana.onhan tietenkin välineet muuttuneet kuten siivous menetelmätkin.pitää vaan yrittää tehdä jälkeä,johon on itse tyytyväinen sekä asiakkaat.olen tehnyt selväksi sen,jos ei jotakuta tyydytä siivouksen taso,niin tulee sanomaan siitä suoraan.kyllä aina joku ratkaisu löytyy.kyllä ne akatkin saa hiljaiseksi,jos menee suoraan kysymään miten heidän mielestä pitäisi homma oikein hoitaa ja selittää ettei kaikki vain ole mahdollista.arvostan jokaista siivoojaa sydänmeni pohjasta.täällähän hukkuttaisi paskaan ilman meitä.nämä hommat eivät lopu ikinä.jaksamista kaikille siivoojille kuten myös muiden alan ammattilaisille.arvostakaa toistemme työtä.

• JaViNi

Olen 25v ja ihan vapaaehtoisesti opiskellut siivousalalle. Ensin yläasteen jälkeen kävin alaa johon kuului siivousta ja sen jälkeen vielä kävin laitoshuoltajan ammattitutkintoon vaadittavan kurssin. Nyt voin sanoa ettei työt lopu. ;)

• Kuluttava ala

Noilla tiedoilla saatat saada oikean näkemyksen työn kuvasta mutta käytäntö sanelee miten pystyt sen toteuttamaan käytäntöön.Koulutus antaa paljon työkaluja työhön ja myös kiinnostusta kyseiseen alaan.Olen ollut kolme vuotta eläkkeellä ja täytyy sanoa että en olisi jaksanut näin pitkää aikaa jos en olisi koko ajan kouluttautunut.

• tsemppiä!

Siivoan niin hyvin kun pystyn, mutta joistakin asiakkaista huomaa aika pian että vaativat mahdottomia. Valittamalla pyritään laskemaan jo ennestään alhaista hintaa (siivoojahan saa murto-osan siitä mitä varsinainen siivousfirma). Mutta aika selkeää on että 2 tuntia 2 x viikossa ei yksinkertaisesti riitä vaikka 600 neliön lafkan siivoamiseen.

Yleensä ne jotka on vaihtanut siivousfirmaa on turhan tarkkoja. Onneksi ammattitaitoinen esimies tietää työntekijänsä jäljen ja tason ja osaa erottaa turhasta valittajat normaaleista asiakkaista. Kyllähän se jälki tsekataan aina kun valituksia tulee.

Jotainhan kertoo sekin, että kun on siivonnut vuoden ajan ilman valituksia, ja viimeisimmästä paikasta niitä tuleekin yhtäkkiä roppakaupalla, että vika ei välttämättä todellakaan ole siivoojassa. Ammattitaitoinen esimies tietää tämän.

Vaihda siivousfirmaa, jos siltä tuntuu. Toiset työnantajat (ja firmat!) on reilumpia.

• ARVOSTAN TYÖTÄNNE

Aloitin osa-aikatyössä siivoojana (ilman koulutusta) ja minusta tuntuu etten riitä mihinkään. Pelkään kokoajan että valituksia alkaa satelemaan, kun en kertakaikkiaan kerkeä työajassani työmäärääni tekemään kunnolla. Aluksi tein yliaikaa aina mutta ensimmäisen palkan jälkeen päätin etten todellakaan vietä siellä pskaläjässä minuuttiakaan yliaikaa.

• riippuu firmastakin

Juu, ne kohteet ja ajat lasketaan kilpailutuksen vuoksi toisinaan ihan päin prinkkalaa. Yksi siivooja joutuu tekemään työnsä 1/3 siinä ajassa, mitä siihen ennen meni. Tai vastaavasti oli 3 siivojaa tekemässä saman työn, mihin nykyään pitäisi riittää 1.

• äly hoi hohoi
        riippuu firmastakin kirjoitti:

Juu, ne kohteet ja ajat lasketaan kilpailutuksen vuoksi toisinaan ihan päin prinkkalaa. Yksi siivooja joutuu tekemään työnsä 1/3 siinä ajassa, mitä siihen ennen meni. Tai vastaavasti oli 3 siivojaa tekemässä saman työn, mihin nykyään pitäisi riittää 1.

No ei kyllä ole ihme että kouluissakin on pöly-, haju- ym. ongelmia .... perkeleen huono sisäilma.

• mikä liitto?

Valitus ammattiliittoon. Kaihan olet järjestäytynyt ?!

• terveys meni

Jos olette sitä mieltä, että siivousfirman alaisena olette hirveän työtaakan alla, niin alkakaapas franchising -yrittäjäksi siivousalalle... Silloin työtaakka on sietämätön!! Siivousalueet ovat käsittämättömän laajat. Ja joudutte olemaan sairaanakin töissä, sijaisia ei järjestä kukaan, paitsi jos itse saat hankittua, mutta alussa, ei ole rahaa edes palkata ketään.

Juu, alkakaa vaan franchising -yrittäjäksi, niin tiedätte mitä on kun työskentelette äärirajoilla...

• _Aamunkoi_

Itse siivoan erästä toimistoa muutaman kerran viikossa opiskeluiden ohella. Kummasti opettaa arvostamaan kyseistä alaa. Työ on todella rankkaa, ja palkkakaan ei ole mikään huippuhyvä. Onneksi toimiston työntekijät kuitenkin osaavat arvostaa puurtamistani, ja antavat positiivista palautetta ja kutsuvat kahvitauoille. Työni on niin yksinäistä loppujen lopuksi, että seurustelu toimiston työntekijöiden kanssa antaa jaksamista. Koskaan kukaan ei valita, mutta jos unohdan tehdä jotakin, niin muistuttavat asiasta, mikä onkin ihan paikallaan. Olen pikkuhiljaa oppinut pitämään toimiston työntekijöitä "työkavereinani", mikä on aika hassua, koska työkuvamme ovat niin erilaiset.

• tasac

Tässä maassa siivoojilla ja kaikilla muillakin käsityö aloilla palkat ovat todella huonot mutta siitä huolimatta ihmiset näitä matalapalkka töitä tekevät, toisin oli ennen 1980 luvullakin käsityö ammateilla elätti itsensä ja perheensä ei enään ja syykin on selvä Suomeen tuli 1990 luvun alku vuosina tulospalkkaus järjestelmä joka söi palkat kaikilta muilta paitsi korkeimmilta johtajilta.

• ei siistijä

Olen käynyt 9 kuukautta kestävän koulutuksen sivoojaksi .näyttötutkintoineen ,vielä en ole kuullut kielteistä arvostelua työstäni jota olen tehnyt 10 vuotta, jos joku huomauttaa , korjaan asian jos siihen on aihetta,en koe sitä valituksena.

• siisti muija

Meillä ainakin töissä siivotaan niin saatanan huonosti. Ollaan kestetty vuodesta toiseen, mutta nyt kun oireillaan jo asmaa niin tehdään valitus.

Aika monissa työpaikoissa keskustelumme mukaan siivous on ihan jotain muuta kuin pitäisi.

Itse ollaan vedeldy pahimmat pölyt, kun siivoojat ei kertakaikkiaan näe niitä.

Sunkin tapauksessas voi olla sama juttu. Ollaan kauan kateltu ja sitten pinna on palanut. Kato vähän mistä valittivat ja paranna. Etkö tajua että laatua voi aina parantaa.

• astmaa ja astmaa

Oma vikanne jos olette jo vuosia sietäneet huonoa palvelua. Kyllä sille palveluesimiehelle pitää ilmoittaa, jos jälki ei ole sitä mitä pitäisi.
        Syynä voi olla vaikka mitä. Huono siivooja tai väärin laskettu siivousaika.

• Olisko mitään jos et ottaisi hernettä nenääsi. Jos tiedät valittajat niin voisit ystävällisesti keskustella missä on parantamisen varaa heidän mielestään. Asiakas on viime kädessä maksaja, joten en lähestyisi asenteella kuule ämmä minä tiedän työni, se on kelvannut tähänkin asti ja saa kelvata eteen päin myöskin.
      Olet silloin varmasti häviäjä, vaikka oikeassa olisitkin. Ystävällinen asenne voi paljon hankalissakin tilanteissa. Tiedän tämän koska olen itse työskennellyt asiakkaiden kanssa, myöskin Siivouspäällikkönä joten neuvon sinua en keljuile, enkä epäile ettet osaisi työtäsi. Kun tälläisiä henkilöitä lähestyy ystävällisesti heiltä usein menee jauhot suuhun eivätkä oikein tiedä mitä tehdä, ja usein käy niin että kyse ei ole mistään suuresta asiasta vaan aivan merkityksettömästä joko unohduksesta tai muusta sen kaltaisesta asiasta. Asiat saadaan hyvin nopesti kuntoon ja saat maineesi puhdistettua ja ehkä kannattajiasikin joten kokeile.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      7197
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4986
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2821
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2328
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1328
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      186
      1250
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1063
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      283
      945
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      876
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      850
    Aihe