Monia arvioita lukeneena alan kallistumaan kyseisen vaihtoehtoon ensimmäiseksi autoksi. Kriteerit ovat lähinnä luotettavuus ja taloudellisuus. Tämä vvt-i moottorikin on ilmeisesti (paljonkin) parempi kuin vanhempien mallien moottorit. Kyseisen -00 mallin ulkonäkökin (varsinkin etuvalojen sijoittelu) miellyttää silmää, jopa enemmän, kuin uudemmat corollat.
Saisin tällaisen: 140k ajettu, 4400e...
Onko muilla kokemuksia kyseisestä -00 mallista? Viat, kulutus, ajettavuus. Ruostuuko? Ruosteensuojauksen kannattaa varmaankin laittaa heti kun ostaa? Mitä näissä kannattaa ostaessa tarkistaa?
(Kaksi muuta ostovaihtoehtoa: Avensis -98 1.6L, 148k, 4600e ja Nissan Almera -04 1.5L, 115k, 5400e)
Kiitos vastauksista!
Corolla 1.4 VVT-i vm.2000
55
17265
Vastaukset
- wafg
Corollan ajo-ominaisuudet ja mukavuus ovat melko huonot verrattuna eurooppalaisiin kilpailjoihin. Ohjaustuntuma on lähinnä keinotekoinen, jousituksen kantovarat ovat lyhyet ja jouset pohjassa suht pienelläkin kuormalla. Kunnollisen ajo-asennon löytäminen on mahdotonta. Sisämelu on suuri ja sisustan halvat muovit natisevat jatkuvasti. Muotoilu on mitäänsanomatonta ja auto on melkolailla rumuuden perikuva. Lisäksi VVT-i koneissa esiintyy tapauksesta riippuen hyvinkin suurta öljynkulutusta eivätkä vaihteistoviatkaan eivät ole poissuljettuja. Tässä corolla-mallissa myös jarruilla on taipumusta jäädä laahaamaan. Ruoste on toyotassa aina jonkin sortin ongelma. Hyvinä puolia on se, että auto kuljettaa A->B suht varmasti ja on keveiden hallintalaitteiden ansiosta ok kaupunkiauto. Ei muuta kuin maksamaan ylihintaa muun köyhän tuulipukukansan tavoin. Tänä päivänä ainut syy ostaa corolla on lähinnä se ettei ole tajunnut kokeilla muita.
- ensiautoksi
Kiitos vastauksesta ja mielipiteestäsi...joka taitaa perustua kyseisen mallin käyttökokemuksiin?
Mitä muita taloudellisia ja luotettavia 4-5 tuhannen euron käytettyjä autoja sitten suosittelisit? Eurooppalaisilla kilpailijoilla et varmaankaan tarkoittanut ranskalaisia tai fiatia?
Muiden kokemuksia ja mielipiteitä...Corolla 1.4 VVT-i vm.2000, tai sitten ne kaksi muuta aiemmin mainittua vaihtoehtoa. - laajempi ajattelu
Itse olen kokeillut monia automerkkejä ja malleja, sitä varten autoja saa koeajaa. Ihmetellen näkemystäsi, kyseinen auto on vastaavaa vuosimallia ja hintaluokkaa nähden miellyttävin, laadukas ja turvallisin vaihtoehto.
On se helppoa mustamaalata jotain tiettyä autoa, joidenkin kummallisten omien etujen vuoksi. On myöskin melko typerää tuoda vain huonoja puolia esiin, niitä korostaen, ja samalla jätetään mainitsematta muiden autojen huonoja puolia. Näin ei synny vertailua. - -------------------
ensiautoksi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta ja mielipiteestäsi...joka taitaa perustua kyseisen mallin käyttökokemuksiin?
Mitä muita taloudellisia ja luotettavia 4-5 tuhannen euron käytettyjä autoja sitten suosittelisit? Eurooppalaisilla kilpailijoilla et varmaankaan tarkoittanut ranskalaisia tai fiatia?
Muiden kokemuksia ja mielipiteitä...Corolla 1.4 VVT-i vm.2000, tai sitten ne kaksi muuta aiemmin mainittua vaihtoehtoa."Kiitos vastauksesta ja mielipiteestäsi...joka taitaa perustua kyseisen mallin käyttökokemuksiin?"
Ei perustu. Edellisen kirjoittajan vuodatus pohjautuu puhtaaseen kateuteen vierasta automerkkiä kohtaan. Ollut palstalla maskottina uunotettavana jo vuosia. - Oikeestinyt
------------------- kirjoitti:
"Kiitos vastauksesta ja mielipiteestäsi...joka taitaa perustua kyseisen mallin käyttökokemuksiin?"
Ei perustu. Edellisen kirjoittajan vuodatus pohjautuu puhtaaseen kateuteen vierasta automerkkiä kohtaan. Ollut palstalla maskottina uunotettavana jo vuosia.Meinaat että kuustoistavuotias korolla aiheuttaa voimakkaita kateuden tunteita ihmisissä?
- Hijaccer
Koe ajappas vanha mirafiori, kyl toi corolla on iha kiva kaupunki, ja miksi ei kesäloma reissu auto.:-)
- Anonyymi
Traficomin tilastoissa Toyotat on aina olleet
vähiten vikaantuneet eli vika- listan loppupäässä.
olen omistanut 12 eri merkkistä autoa joista 6 kpl
olivat ihan uusia ja nyt 4v ajan Corollan, ei ole
pahaa sanaa sanottavissa tästä merkistä , kaikki autot ruostuu joita ei ole suojattu ja joilla ajetaan
suolatuilla teillä . käyttövarma auto joka låhtee
joka pakkasella eikä jätä tielle vaikka on jo 20v vanha Verso , mutta seuraava on vähän uudempi
corolla , joku oli ajanut bensa Corollalla 700.000 km , myynnissä olevilla corolloilla on yleensä ajettu 250.000 - 350.000 jo 10v vanhoillakin autoilla, se joka luottaa laatuun ostaa Corollan.
ja mikä merkki olis sitten se paras ? ja mikä auto
ei muka ruostu ja hajoa muka käytössä , naapurin
vanha Pösö hajosi, tuo osti uudehkon Mersun johon heti piti tehdä 750 € remontti jotta meni läpi katsastuksesta ! - Anonyymi
Toyota on kalliimpi kuin eurooppalaiset autot mutta Traficomin katsastus rekistereissä aina
se vähävikaisin auto , vähävarainen ostaa tietty
halbimman auton , naapuri osti juuri uuden Skodan 1,0 moottorilla, on halpa ja hyvä mutta
ei jaksa nousta mäkiä ylös . tuo reppana joutuu
peruuttamaan ja taas yrittää uudestaan kun
tuo ei jaksa pelittäå .... iso moottori on vankempi
ja kestää kauemmin , siksi se on kalliimpi .
- suosittelen tuota
- ensiautoksi
Kiitokset linkistä.
Halvalla ja vähän ajettu kyllä on. Pidän kyllä mielessä...mutta alunperin tarkoituksena oli hankkia vähän pienempi ja sedan näin ensimmäiseksi autoksi kaksihenkiseen perheeseen. Miten on tämä aiempi mainitsemani pienempi nissan..almera? Jäi vaan sellainen kuva että sen -04 nissanin 1.5L moottori on huomattavasti heikompi&nälkäisempi kuin tämä corollan 1.4 VVT-i..onkohan näin?
- ensiautoksi
Onko muilla kokemuksia tuosta Corolla 1.4 VVT-i vm.2000...luotettavuus, kulutus, ajettavuus?
- lada1974
kyllä nykyään ihmiset saa hyviä autoja ekaksi autoksi,vaikka kaikki on kallista,meikä sai 1200L-ladan v-81
- ensiautoksi
Niin, sitä kun on vähän säästänyt..niin jopa :) vm.2000 corollaankin riittää. Mutta tosiaankin, olisi tässä tarkoitus tiedustella, että onko se oikeastikin hyvä vaihtoehto.
- toyo_mekaanikko_
Ketjukone ei jakohihnan vaihtoja, halvat varaosat (motonet yms). Ihan ok kärry ajaa. Perustekniikkaa, muissa merkeissä enemmän vikoja. Tuulilasi mitannu 10hp enemmän koneesta. Taloudellinen ja suht rivakka tuo 1.4 vvt-i. En keksi mitään syytä mikset ostaisi sitä. Katso, että huollot on tehty ajallaan ja leimat löytyy vihkosta. Jos katsastus lähellä, niin vaadi se kaupan tekijäksi mahdollisten vikojen korjaus. Jarrujen laahaaminen on kyllä enemmänkin 2002 kopan ominaisuus, ei vielä tässä vanhassa.Tuo liftback malli olisi kaikista paras, sinne mahtuu telkkarit yms heittämällä ja penkit kaatuu vielä. Sedan mallissa todella huono kontti, sinne et saa mitään isoa ja se on ruma. Tässä olisi sisäänajettu 2000vm Corolla kurkkaas.
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4666959
Tuolla ajaa 300-400tkm helposti normaaleilla huolloilla.
Toisaalta hinta ero uudempaan koppaan on pieni ja 5500e saa jo 1.4 vm.2002, joka oikeesti tuntuu jo autolta ( ;) ). Ajettavuudessa, melussa yms on eroja. Käyppä kokeilemassa. Kilometreistä ei niin kannata pelästyä. Näillä ajaa pitkään. Sama se miltä se auto näyttää jos se tulee vaan kulkupeliksi. Ei näillä Toyotilla naapuria kateelliseksi saa tai naista kosteaksi. Väärä luulo. Sanan varsinaisessa merkityksessä kulkuneuvoja ovat, ei muuta.- ensiautoksi
Olipa kattava ja asiantunteva vastaus, tuosta on nimittäin paljonkin apua, kiitokset toyo_mekaanikko_ !
Kyllä tämä 00-01 malli saa minulle kelvata, kun kerran on suht. halpa, luotettava ja hyvällä moottorilla. Niiden 02-.. mallien koppa miellyttää silmää jopa vähemmän (mielipidekysymys, tietenkin).
Eli 00-01 mennään. Sedanin takaosa ja varsinkin valot ovat tosiaankin aika rumat. Miten on tämä pienemmän kolmiovisen mallin ominaisuudet? Onko siinä pahemmin eroja sedaniin verrattuna?
Siihen saisi Dectanen takavalot (120e) alkuperäisten tilalle, niin heti ulkonäkökin vähän/hillitysti paranisi:
https://www.dectane.de/index.php?cat=c1224_Corolla-E11-97-00-Corolla-E11-97-00.html
Olisi tällainen 1.4 VVT-i Linea Terra 3ov Hatchback
2001, 115k ajettu, 5900e.
Taitaa olla ylihintainen? Mutta toisaalta aika vähän ajettu ja ilmastoinnilla.
Onko saman vuosimallin avensiksista kokemuksia? Sekin 1.6 VVT-i vaihtoehto kiinnostaisi, kun niiden hintataso on aika lailla sama. Eroja corollaan? - E12 1,6
ensiautoksi kirjoitti:
Olipa kattava ja asiantunteva vastaus, tuosta on nimittäin paljonkin apua, kiitokset toyo_mekaanikko_ !
Kyllä tämä 00-01 malli saa minulle kelvata, kun kerran on suht. halpa, luotettava ja hyvällä moottorilla. Niiden 02-.. mallien koppa miellyttää silmää jopa vähemmän (mielipidekysymys, tietenkin).
Eli 00-01 mennään. Sedanin takaosa ja varsinkin valot ovat tosiaankin aika rumat. Miten on tämä pienemmän kolmiovisen mallin ominaisuudet? Onko siinä pahemmin eroja sedaniin verrattuna?
Siihen saisi Dectanen takavalot (120e) alkuperäisten tilalle, niin heti ulkonäkökin vähän/hillitysti paranisi:
https://www.dectane.de/index.php?cat=c1224_Corolla-E11-97-00-Corolla-E11-97-00.html
Olisi tällainen 1.4 VVT-i Linea Terra 3ov Hatchback
2001, 115k ajettu, 5900e.
Taitaa olla ylihintainen? Mutta toisaalta aika vähän ajettu ja ilmastoinnilla.
Onko saman vuosimallin avensiksista kokemuksia? Sekin 1.6 VVT-i vaihtoehto kiinnostaisi, kun niiden hintataso on aika lailla sama. Eroja corollaan?Avensis on paljon enemmän auto, kuin Corolla. Hiljaisempi ja parempi ajaa. Talvisella maantiellä(etenkin) tulee Corollan ratin takana helposti äitiä ikävä.
- eitoitojaanyt
ensiautoksi kirjoitti:
Olipa kattava ja asiantunteva vastaus, tuosta on nimittäin paljonkin apua, kiitokset toyo_mekaanikko_ !
Kyllä tämä 00-01 malli saa minulle kelvata, kun kerran on suht. halpa, luotettava ja hyvällä moottorilla. Niiden 02-.. mallien koppa miellyttää silmää jopa vähemmän (mielipidekysymys, tietenkin).
Eli 00-01 mennään. Sedanin takaosa ja varsinkin valot ovat tosiaankin aika rumat. Miten on tämä pienemmän kolmiovisen mallin ominaisuudet? Onko siinä pahemmin eroja sedaniin verrattuna?
Siihen saisi Dectanen takavalot (120e) alkuperäisten tilalle, niin heti ulkonäkökin vähän/hillitysti paranisi:
https://www.dectane.de/index.php?cat=c1224_Corolla-E11-97-00-Corolla-E11-97-00.html
Olisi tällainen 1.4 VVT-i Linea Terra 3ov Hatchback
2001, 115k ajettu, 5900e.
Taitaa olla ylihintainen? Mutta toisaalta aika vähän ajettu ja ilmastoinnilla.
Onko saman vuosimallin avensiksista kokemuksia? Sekin 1.6 VVT-i vaihtoehto kiinnostaisi, kun niiden hintataso on aika lailla sama. Eroja corollaan?Osta vaikka audi a6.
On tilaa, hiljainen ja aivan eri luokkaa.
Tuolla hinnallla saa vähän ajettua vanhakoppaista ja on hyvin sinkitty.
- toyo_mekaanikko_
Aika hintava tuo 3-ovinen. 84tkm ajetun isommalla kontilla olevan saa alta 5000€.
Tuossa autoa kymmeniksi vuosiksi: http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4666959 Ota huomioon, että tuossa on tilaa enemmän kuin farmarikontissa ja penkit taittuu vielä. Tuonne saa mitä vaan isoa kyytiin.
Avensis isompi, jämäkämpi ja parempi ajaa. Käy kokeilemassa. Se näyttää myös ulospäin paremmalta. Hatchback kontilla kannattaa ottaa, sedaniin et saa mitään kun on pieni aukko.
Makuasia kumpaan päätyy. Varaosissa ei mitään suurta eroa, molempiin saa tarvikeosat halvalla motonetista. VVT-i koneella ehdottomasti, ei tule kallista jakohihnan vaihtoa. Moottorit on samat, Avensis vaan isompi kärry. Jos löytyy vähän ajettu Anjovis niin tee kaupat. Tai sitten tinkaa Corollasta tonni pois ainakin. Tosin saisit jo vähän ajetun Yariksen 2004 mallia(vanhempi ei kannata ei abs:iä) pienellä kulutuksella ja samanlaisella suorituskyvyllä (1.3). Kontissa ei ole juuri paljon mitään eroa Corollan 3-ovisen hb:n konttiin. Molemmissa taittuu penkit tarvittaessa.
Vaikea päätös. Tärkeintä on että otat Toyotan. Ei tarvitse rassailla autoa jatkuvasti.- zanneliz
"varaosat halvalla motonetistä" ja "ei tarvitse rassailla"
ei käy yksiin oikein :-DDD lopuksi on takakoppa täynnä varaosia joita ei ikiihanassa toitojassa tarvii lainkaan, niinkö ??
- ensiautoksi
Kiitokset taas kommenteista.
Ostaisin mieluummin sen avensiksen, mutta niitä 1.6 vvt-i malleja ei ole kovin paljon myynnissä, varsinkin suht. vähän (alle 200k) ajettuina. Onko näin, että avensikseen tuli vvt-i moottorit vasta 01 malleissa, kun taas corollassa jo vm.2000? Tuosta corollan ajettavuudesta...kaverilla oli vanha (oliko vm89) corolla, niin hän oli oikein tyytyväinen ajettavuuteen; talvet/kesät moottoritiellä tai kaupungissa. Kyllä kait siihen ajettavuuteen siis tottuu, varsinkin kun en ole muitakaan autoja vielä pääsyt pahemmin ajamaan. Ei taida olla paljoa eroa 1.6 aven ja 1.6 corollan kulutuksessa? 1.4 corolla taitaa olla selvästi vähäruokaisempi, varsinkin jos ottaa se pienemmän 3d hatchback-mallin?- suosittelen Avea
Ei se 1,4:nen ole sen pienempi ruokainen, kuin 1,6:kaan. Ei tosin ole suorituskyvyssäkään mitään järisyttävää eroa.
Corolla tosiaan on kamala auto ajaa, E12 malli hiukka parempi kuin E11, mutta kaukana kunnon autoista(siis ajo-ominaisuuksiltaan). - ensiautoksi
suosittelen Avea kirjoitti:
Ei se 1,4:nen ole sen pienempi ruokainen, kuin 1,6:kaan. Ei tosin ole suorituskyvyssäkään mitään järisyttävää eroa.
Corolla tosiaan on kamala auto ajaa, E12 malli hiukka parempi kuin E11, mutta kaukana kunnon autoista(siis ajo-ominaisuuksiltaan).Pidän mielessä ja ostan sen aven, jos vaan sopiva vvt-i malli löytyy alle 6000e. Muuten sitten vvt-i 00-01 corolla. Niin kuin tuossa sanoin jo ajettavuudesta, tuttuni oli erittäinkin tyytyväinen omaan -89 corollaan..niin kait se reilun 10v uudemmassa mallissa ajettavuus on vielä vähän parempi, tai ei ainakaan pitäisi olla huonompi..?
- suosittelen Avea
ensiautoksi kirjoitti:
Pidän mielessä ja ostan sen aven, jos vaan sopiva vvt-i malli löytyy alle 6000e. Muuten sitten vvt-i 00-01 corolla. Niin kuin tuossa sanoin jo ajettavuudesta, tuttuni oli erittäinkin tyytyväinen omaan -89 corollaan..niin kait se reilun 10v uudemmassa mallissa ajettavuus on vielä vähän parempi, tai ei ainakaan pitäisi olla huonompi..?
No tuota itse ajoin joskus sukulaisen vm. -86 Corollalla ja siinä oli mielestäni parempi ohjaustuntuma kuin uudemmissa.
Ei kannata liikaa takertua ajo-ominaisuus kommentteihin, koska sekin on myös makuasia.
Ota se yksilö mikä parhaimmalta vaikuttaa. Avensikset hyviä niillä vanhemmilla hihnakoneilla, mutta eiköhän aika pitkälti ole ne alkupään VVTi:n öljynsyöntimurheetkin korjattu.
- tojomies
Hyvä auto, öljyjäkään ei tarvitse vaihtaa, ne vaihtuvat itsestään!
Kuulosuojaimetkaan eivät ole pakolliset jos olet ajanut Tojolla jo pitempään. - ensiautoksi
Kiitos kaikille vastauksista, erityisesti VegaHB ja toyo_mekaanikko_ ! Oli paljon apua ja näiden tietojen perusteella löydän varmastikin luotettavan käyttöauton! Toivottavasti joku muukin joskus hyötyy näistä asiantuntevista vastauksista autoa etsiessä!
Nyt sitten toyo-koeajoille ja ostoksille.
Hyvää kesää! - toyotisti*
Olen ajanut -98 mallista Corollaa 1.6 4AF-E koneella hyvän tovin ja myöskin useampaan otteeseen tuttavan -03 Corollaa 1.6 joka siis uudemman mallinen.
Tuo -98 malli on se mulkosilmä "sammakko" valoinen ennen faceliftiä. Ei VVT-i koneet, jakohihnalla siis, mutta legendaarinen 4AFE mylly, joka kestää isältä pojan pojille. Auto oli ok muuten, mutta koppa ruostu herkästi. 110heppaa liikutti varsin rivakasti autoa. Ehkä vähän kiikkerän oloinen, jämäkkyys puuttui(vaikka uudehkot iskarit), mutta kevyt pyöriteltävä kaupungissa. Vanhan Toyotan tuntuma ohjauksessa. Tottumiskysymys siis. Facelift mallissa VVT-i ketjukoneet, samat tehot, pienempi kulutus, uusi ratti sisustus. En tiedä tehtiinkö ajettavuuteen mitään muutoksia, hiukan epäilen. Ekaa kärryä ostavalle ei hullumpi peli. Vikoja on keskimääräistä vähemmän kuin muissa merkeissä samassa hintaluokassa. Varaosat tarvikkeena ehdottomasti, osa Motonetin osista on japanilaisia. Eli voi olla kaksi osaa mitkä käy, toinen vaan muutaman euron/kympin kalliimpi ja laadukkaampi. Silti paljon halvempia kuin merkkiliikkeen. Huollot tekee jossain hyvän hinta/laatu suhteen omaavassa lähihuoltamossa. Sitä kannattaa tutkia ja kysellä. Hinnoissa ja työn laaduissa isot erot!
2002-2007 valmistettava Corolla on ajettavuudeltaan aika iso hyppäys parempaan. Ohjaus on paljon "jäykempi" ja auto jämäkämpi huomattavasti. Kiikkeryys puuttuu tyystin, auto menee luotisuoraan ja ohjaus on jäykempi. Maanteillä mukavampi ajella. Toki sitten turvallisuus on myös eri tasoa kuin edellisessä mallissa. Sivuturvatyynyt ja kori vahvempi. Ei ruostu kaiketi niin herkästi myöskään. Ilmastointi on VAKIONA ja sähköikkunaa peiliä yms. Hiljaisempi jne. Ei niitä kilometrejä kannata niin pelätä, näitäkin saa esim. 150tkm ajettuna 6480e (Tuusula, Espoo yms) jossa on tinkimisvaraa. Nettiauto.com auki ja selaamaan.
Ekoissa VVT-i Avensiksissa on tiedostettu öljyvika 1.6 ja 1.8 koneissa. Ne syö öljyä, koneremppa maksaa aika paljon. Siellä oli jotain alimitoitettua osaa tms. Eli mielummin Corollasta kauppaa. Se kestää ja on halpa huoltaa! Auto kannattaa ostaa periaatteessa niin uusi kuin mahdollista, ei ole halpaa korjailla ruosteongelmia. Siinä mielessä tuo uudempi koppainen Corolla olisi parempi. - Suosittelen ehdoitta
Aivan hyvä perusauto, ja ensimmäiseksi autoksi oikein passeli speli! Ainut hieman heikompi lenkki onkin sitten ajaminen moottoritienopeuksiissa, tuulisella säällä ja loskaisella tiellä. Auto nimittäin vetelee rajusti, on uraherkkä ja tähän kun lisätään kehno suuntavakaus, on ajomukavuus vähän niin ja näin. Ja tähän ei auta edes aurauskulmien loputon säätö. Ainut millä asia hieman paranee on löytää hyvin käyvät kemmit.
Eli rengasliikkeissä kannattaakin yrittää päästä kokeilemaan rahaa vastaan erimallisia renkaita. Se kallein kun ei aina ole se kaikkein vakaimman loputuloksen rengas.
Itselläni parhaimman käynnin antoi kaikkein halvi pinnoitettu rengas. Ja mitään 165r leveämpää kemmiä ei kannata sitten edes harkita. Menee ajaminen vain hakuammunnaksi ja arpomiseksi minne seuraavaksi mentäisiin.
Jukuripäinen juhta, mutta plussana mainittakoon hyvä kestävyys, lukuunottamatta herkästi ruosteeseen jämähtäviä jarrusatuloita. Jarruja kannattaakin huoltaa joka kevät ja syksy, niin pysyvät toimintakunnossa. Erityisesti ennen katsastusta on syytä mennä auton alle ja tarkastaa levyjen ja satuloiden kunto. Jos jokin levy on päässyt pahasti ruostumaan, on sen satula melkovarmasti taas jumissa.
Eli sellaista pientä ja mitätöntä kyllä löytyy, mutta plussaa on sitäkin enemmin sitten!- Kauppakassinen
Kuulostaa aivan normaalilta autolta! Ostoon menee!
- Ave02
Itellä on tuollainen -02 vm 1.6 koneella. Avesis ja siis tosiaan jo sitä facelift-mallia että keulalle vaihtuivat nuo vvt-i koneet ja ilmastoinkin taisi tulla sitten vakiovarusteeksi pieminpäänkin koneeseen.
Nytten on mittarissa se 218tkm ja ostehetkellä oli 168tkm ja tuo väli on kyllä mennyt erittäin mukavasti, öljyä ei kulu ja korikin on oikein siisti kuntoinen. Tässä tosiaan kori oli massattu jälkeenpäin edellisen omistajan toimesta, itse en ole uusintakäsittelyä tehnyt, lähinnä vaan olen seuraillut että miten massa on pysynyt kiinni pohjassa, toistaiseksi ei vielä ole tarvinnut lisäillä.
Autossa tosiaan ainut isompi vika oli talvipakkasilla hajonnut ikkunannostin, jonka korjasin itse purkaamosta hankitulla varaosanostimella.
Mutta siis summa summarum. Noita VVT-i koneita on tässä tullut nähtyä useampiakin ja ovat kyllä toimineet hyvin, öljynsyöntiongelma rajoittuu lähinnä alkupään koneisiin joissa käytettiin vääriä männänrenkaita. Ja tosiaan suosittelen kyllä autoon ehdottomasti massausta olipa se sitten toyota, ford ,bmw tai mikä tahansa suomessa kumminkin olosuhteiden pakosta teitä suolataan ja se jos mikä peltiä syön ja on tuossa massauksessa sekin hyvä puoli että ainakin omassa avensiksessa ohjaamosta tuli hiljaisempi vaikkei se ilman massakaan mitenkään erityisen äänekäs auto ollut.- SIIS TÄH??
"Tässä tosiaan kori oli massattu jälkeenpäin edellisen omistajan toimesta, itse en ole uusintakäsittelyä tehnyt"
"tuossa massauksessa sekin hyvä puoli että ainakin omassa avensiksessa ohjaamosta tuli hiljaisempi vaikkei se ilman massakaan mitenkään erityisen äänekäs auto ollut. "
Otitko koeajolla massat pois?
- Ave02
Olen ehkä päässyt ajamaan vastaavalla autolla jossa ei ollut jälkikäteen tehtyä ruostesuojausta?
- hämhf
hei minulla on toyota corolla 2000 autommatti vaihto milloin pitaes vaihta vahteistoöljy ?
- ja toimii
Kyllä ne kannattaa 40-60tkm vaihtaa, vaikka huolto-ohjeet ei välttämättä vaihtoväliä ilmoitakaan.
- a(2)
Huolto-ohjelman mukaan automaattivaihteistoöljyn vaihtoväli taitaa olla 45tkm tai 3 vuotta, sama kuin manuaalivaihteiston öljyntarkastusväli.
Jos ajat paljon kaupunkiajoa, tai muuten vaihteistoa rasittavaa ajoa, kannattaa vaihteistoöljy vaihtaa useamminkin. Postinkäytössä taisivat noita automaattivaihteistoöljyjä vaihtaa jossain 20tkm välein. Automaattivaihteiston toiminta perustuu tuohon öljyyn, ja huono öljy kuluttaa vaihteistoa nopeasti. Myöskin tuosta 3 vuoden aikarajasta kannattaa pitää kiinni, sillä öljy vaihdelaatikossa vanhenee vaikkei sitä käyttäisikään.
- Yup
Yeps.
Kyllä Toyota Corolla hatchback vm 2000, On hyvä ja luotettava auto. ajettu vain 110tkm
Vikoja ei ole paljoa ollut muutakuin takaiskarit vaihdettu muuta vikaa ei ole sitten ollukkaan.
lähtee käyntiin säällä kuin säällä. lämpiää nopeasti vaikka omassa ei ole ilmastointia. mukava pikku auto kuluttaa vähän. vaikka kaikki sanovat että mukavaa ajoasentoa on vaikea löytää niin se on kyllä täyttä paskaa löysin itse mukavan ajoasennon kun aloin ajamaan.
ja ohjaustuntuma on juuri sopiva.
Olen muuttanut kyseisellä autolla muutaman kerran talosta toiseen ja on ollut auto niin täynnä kuin pystyy mikään osa alustasta ei ole ottanut maahan.
Kyllä jos joku haluaa löytää hyvän pienen käyttöauton niin kannattaa ostaa Toyota Corolla vaikka olisi sitten vanhempikin malli.
Kyllähän voit tietenkin ostaa helvetin kalliin Mersun, audin, Bmw tai muun eurooppalaisin jossa kaikki on luksusta mutta kun hajoavat ovat kalliita korjauttaa.. Muutenkin kaikki jotka Niitä kalliimman puoleisia Saksalaisia haluaa niin eivät uskalla niillä edes ajaa kunnolla.. kaikki tiet pitää olla niille asfaltoitu että uskaltavat edes vilkaista sinne päin.. - 4a-fe
Noi vvt-i koneet on täysiä paskoja verrattuna toyotan vanhoihin koneisin joita ei ajamalla hajalle saanu!
- Veoijo
Joo ei mikään lexus mutta ranskalaiset voittaa, eikä kaalliitten sakemannien pikkuvikoja.
Niin ja jos viittii laittaa taakse ne jäykät jouset ja iskarit ni on ajo ominaisuudet asfaltilla todella tyrnät, ohjaus toimii ja ei venkuloi. - näillä.avuilla.mennään
Minulla on ollut aloittajan tarkoittama Corolla alusta asti. Tähän mennessä tehdyt korjaukset: pakokaasuanturi/tunnistin, takaluukun toisen pumpun vaihto, etujarrupalat vaihdettu toissa vuonna. Näiden lisäksi tietysti normaalit nesteet, suodattimet, tulpat, renkaat, akku. Ajettu n. 180 000 km. Koneelle ei ole tehty muuta kuin tulppien vaihtoa. Öljyä kuluu vaihtovälillä n. 1 litra. Ei näytä tulevan kummempia korjauksia seuraavaan 10 vuoteen. Sitten voisi vaikka vaihtaa uudempaan. Ruostesuojaukset on tehty 2 kertaa.
- köyhän.miehen.sportti
Tämä Corolla on viimeisiä oikean auton näköisiä malleja.
- ajattelija2
Minulla tuo malli 187000km. TakaIskarit vaihdettu , tulpat,renkaat,akku ,oljyä ja suodattimia, ohjaustehostin piti meteliä, mutta korjaantui kun vahtoi oljyt. 2000 vuoden trafin tilastossa Corollalla vähiten vikoja. Kivan näköiset etulamput pystyy kyllä itsekin vaihtamaan kun ottaa ensin akun pois.
- pekma80
Mulla 2005 farmari corollaan 178000km ajetuun vaihdettu etujarrusatulat kun meni niin jumiin että kuumensi vanteet. Muuten toiminu ok. Kesällä ok. Mutta tänään 600km ajettu matka ajoa ja oli järkyttävän paljon tehtävä korjausliikkeitä kun ohjautui aina johonki suuntaan. Mulla oli saman ikäinen civic joka ajettavuudeltaan oli parempi mut siinä oli airbagvikoja ja sytytti sen valon palamaan.
- saksalaista.totta.kai
Autojen öljynkulutuksissa on 'pieniä' eroja. BMW ilmoittaa normikulutuksen olevan 1,4 litraa TUHANNELLA kilometrillä. Tojo ei vei IHAN niin paljon.
- öljysyöppö.tojo
Tojo ilmoittaa vain litran tuhannelle.
Minulla 1,6 2005 Corolla.Öljyn vaihtoväli 15 000.Ei tarvitse öljyä lisätä.Ehkä desi kuluu öljyn vaihtovälillä.Tavallisella ajolla erittäin vähän kuluttaa bensaa.Hyviä moottoreita ja kestäviä koneita.
- ihaok
Mulla 1,4 ja -07 , tosi tyytyväinen ollu , mitään ei ole mulla menny rikki , edes poltinta 3-vuoteen , normi jarrupalojen vaihto eli kulutusosia ja huollot , aina kats. läpi laakista , huomannu jotta -98okt kun ajelee niin ei tule tuota yleistä nykimisilmiötä. täähän on vanhemmalla koneella oleva uudempi koppa joka on myös made in japan , eli valmistenrossa kirjaimet JPN. Ainoa huono puoli toistaiseksi ettei tällästä viitsi pois vaihtaa vaikka yleensä autoa usein tullu vaihdeltua ihan vaihtelun vuoksi.
- Kallu68
Niin, mitä tuohon nyt sitten vastaisi. Itselläni ensimmäinen Corolla vm 98v, Terselin jätin väliin . Nyt perheessä kolme Toyotaa, 2 Corollaa yksi Avensis. Tiedä nyt sitten noiden huonoudest, ainakaan katsastajat päästäneet läpi kehujen kanssa, meidän 08 E MB aina jotain sanomista siinä sitä johtotähteä. Vanhin Toyotamme 02v on ilman ruostevaurioita liekö syy että hoidettu kohtuudella ja suolakeleillä pesu noin parinviikon välein ja ulkosäilytys.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162178Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842128- 1011397
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101306Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841207Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 78869
- 63854