Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Honda NC 700 X

vääääntöööö

Tuli hankittua tuollainen menopeli, alku tuntuu todella hyvältä. Todella vääntävä kone ja helppo ajaa, pieni polttoaine kulutus, kaksi päälläkin menee hienosti. Hyvä såilytystila jonne mahtuu mm. kypärä , ainut mikä arvelutti oli tuo ketjuveto kun kaikki muut on olleet kardaanivetoisia. Tuulisuoja on aika mitätön joskin sitä voi säätää ylöspäin noin 3 cm, no moottoripyöräilyyn kuuluu pikku viima. Todennäköisesti kypärä on niin huono, että aiheuttaa kovan suhinan. Hyvä peli cruisailuun ja ehken pidemmällekkin matkalle. Sopii aloittelijalle, uudelleen innostuneelle motoristille ehken myös vanhoille konkareille. Itse hommasin ketjurasvaajan ja takalaukun ja tarkoitus olisi heittää hieman pitempääkin siivua kesällä.

Olisi kiva kuulla muittenkin kommentteja yllämainitusta pyörästä, ulkomaisilta nettisivuilta saa aika hyviä arvosteluja. Kenties uusi hittipyörä ;)

29

10288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusiomotoristi

      Miten päädyit x:ään? Testasitko s:ää tai skootteria? Tai siis ehkä tyhmä kysymys, suurinosa päätynee samaan...

      • Se vaan tuntui heti sopivalta ja helpolta ajettavalta, viime vuonna noita skoottereita ajelin ja customia myös. ABS ja pieni polttoaineen kulutus ja kyytiläisen kanssa hieman ketterämpi ajella. Toki nuo skootteritkin ja customikin olivat hyviä pelejä ajella, ainakin skoottereissa oli aika hyvin tuulelta suojassa, mutta ei tämäkään kelvoton siinä suhteessa ole.


    • uusiomotoristi

      Kävin eilen koeajolla ja pitkästä aikaa sellainen pyörä, joka todella sytytti. Ohjaustuntumassa on juuri sellaista ajamisen keveyttä ja kuitenkin jämäkkyyttä, jota haen. On tullut kuitenkin testattua gessu ja suurin osa sen kilpailijoista. Tuo nc lähtee matalilla kierroksilla ripeämmin kuin useimmat 1200:set, hm.... Ja korkeita kierroksia en tykkää käyttää nykyisessäkään pyörässä. Vaikka siinä on tuplasti enemmän hevosia kuin nc:ssä, niin käytännössä tehottomamman tuntuinen. Panee kyllä miettimään kehityksen suuntaa. Siis ei millään uskoisi, että hinta voi olla nelinumeroinen.

      Pleksistä olen sitä mieltä, että tuollainen pieni, taaksepäin kallistettu ja ilmaa alle päästävä on paras. Nykyisessä pyörässä olen yrittänyt hirvittävällä säätämisellä päästä samaan, mutta huonompi on kuin tuon NC:n vakio. Eilen en tosin ehtinyt riittävän nopealle tielle, että tietäisi, miltä tuntuu motarin vasemmalla kaistalla. Kaikki suuripleksiset, joita olen testannut, ovat kovassa nopeudessa aivan hirvittäviä, ainakin minun mielestä. Sitä kypärän pauketta ei jaksaisi kuunnella, kypärä on muuten Schuberth S1.

      • suhisooooo vuan

        Eipä auttanut kypärän vaihto yhtään, eikä pleksin säätökään eikä ilman pleksiäkään toiminut. Vielä pitäisi testata korkeampaa pleksiä. Jos ei toimi niin pyörä vaihtoon piakkoin. Muuten toimii kuin unelma, mutta helvetinmoinen suhina korvissa.


    • väääntöööö

      Hienoa saada kokemuksen omaavaa tietoa tuosta pleksistä, harkitsenkin nyt kypärän vaihtamista pleksin sijaan. Pyörällä on kohta tuhat kilometriä takana ja päivä päivältä tuntuu paremmalta, tukeva, kevyt ohjata, kohtuullinen,edullinen hankinta hinta ja useampia malleja,vakuutusmaksu, pieni kulutus. Ei se hevosvoimien määrä ratkaise tässä pyörässä vaan miten ne hyödynnetään käytännössä on mielestäni hyvin onnistunut.

    • BumtsiBum

      Kerroppas joko kaupasta sai varusteita ko. pyörään? Sivulaukkuja ym. muuta matkarompetta? Oletko kulutusarvoja todennut vielä?

      • väääntöööö

        Näitä normi standardi varusteita takalaukku tarviketuote, ketjurasvaaja, etupleksiä ei ole vielä laukkusarjan hondan oman saa tilaamalla. Mitäpä muuta kaipailit, malli on tämänvuoden joten tyköistuvia varusteita voi joutua vielä odottelemaan.


    • BumtsiBum

      Joo ihan aattelin pleksiä, käsisuojia, lämpökahvoja ja sivulaukkuja. Onko vakiona keskiseisontatukea? Hondan sivuilta kun katsoo, lisävarusteita ei vielä juuri ole... mutta sehän ei estä nauttimasta hyvästä pyörästä.

      • väääntöööö

        Luulisin noitten lämpökahvojen ja käsisuojien olevan sellaisia tuotteita, että ne soveltuu melkein jokaiseen muuhunkin malliin. Keskitukea ei ole, mutta oletan senkin olevan sellainen tarvikeosa joka käy useampiin malleihin. Laukkusarjan saa tilaamalla Hondan oman. Oletko käyny tyypittämässä kyseistä mopoa.


    • Harkitsija.

      MIllainen tuo on moottorin puolesta ajaa? Joutuuko vaihteita kelaamaan ylös alas jatkuvasti kaupungissa, koska tuo punarajahan on jo 6500rpm kohdilla?

      Miten jaksaa mennä kakkosella tai kolmosella, ihan tyhjäkäyntikieroksillako? Voiko kakkosella lähteä liikkeelle kytkintä kauheasti kuitenkaan luistattamatta?

      Täytyy käydä kyllä itse kokeilemassa kun kerkeis..

      • väääntöööö

        Vaihteita ei tartte kelata kakkosella ja kolmosella jaksaa mennä 50-60 vauhtia hyvin ja jopa nelosella ehkenpä vielä vitosellakin. Kutonen on sitten ns. ylivaihde polttoaineen säästö vaihde korkeimmilla nopeuksilla 80 ->
        100 vauhdissa kone kiertää noin 3000 kierrosta ja 120 hieman yli. Liikkeellelähtö vaihde on 1:nen, tosin voi reilummalla kaasunkäytöllä lähteä myös kakkosella, ainakin pienestä liikkeestä 10-20km/h. Vääntö 62 tulee jo hieman yli 4000 kierroksella, kun vastaavan kokoiset tarvitsevat jo yli 8000 kierrosta samaan.

        No käyhän testailemassa.


      • väääntöööö
        väääntöööö kirjoitti:

        Vaihteita ei tartte kelata kakkosella ja kolmosella jaksaa mennä 50-60 vauhtia hyvin ja jopa nelosella ehkenpä vielä vitosellakin. Kutonen on sitten ns. ylivaihde polttoaineen säästö vaihde korkeimmilla nopeuksilla 80 ->
        100 vauhdissa kone kiertää noin 3000 kierrosta ja 120 hieman yli. Liikkeellelähtö vaihde on 1:nen, tosin voi reilummalla kaasunkäytöllä lähteä myös kakkosella, ainakin pienestä liikkeestä 10-20km/h. Vääntö 62 tulee jo hieman yli 4000 kierroksella, kun vastaavan kokoiset tarvitsevat jo yli 8000 kierrosta samaan.

        No käyhän testailemassa.

        Ekassa huollossa tuli ongelma vastaan, pyörään ei voi asentaa ketjunrasvaaja Scottoileria. Siitä ei saa alipainetta otettua rasvaajaan, joten eikun spreijaamaan öljyt ketjuun tarvittaessa.


    • Muurahhinen

      Vaihtoehto Scotille ja mielestäni parempi on Pro-Oiler, ei syötä öljyä ellei pyörä ole liikkeessä kuten Scott tekee ja ei tarvitse alipainetta.
      Ollut itsellä asennettuna n.3 vuotta ja hyvin toimii, paluuta Scottiin tuskin tapahtuu.

      • väääntööö

        Kiitos vinkistä, kävin pyörän kanssa valtuutetussa Honda huollossa ja siellä ihmetteli ettei muka voitu asentaa ketjurasvaajaa ja kuulemma sähkökäyttöinenkin löytyy ettei tarvitse alipainetta ottaa. Tosin huollon kaveri kyllä suositteli joka tapauksessa keskitukea ja spreijaamista. Joten tuli vähän jymäytetyn olo. No ensi kerralla käyttää heti osaavassa huollossa ja asiantuntijoilla, ei missään ison firman huollossa. Pyörällä ajettuna 4500 km:ä ja kone on mielestäni todella hyvä ja riittävä, kulutuskin todella alle 4 litraa 100 kilometrillä.


    • viuhööörn

      ihan mopo,osta MOOTTORIPYÖRÄ,mut älä harrikkaa

    • wannabe-motoristi

      Hienoa, että löysit sopivan pyörän! Oon lukenut arvosteluita ja samaan suuntaan ovat olleet kaikki. Uskaltaa siis ostaa ekaksi oikeaksi pyöräksi 125 cc skootterin jälkeen. Taidan tosin ostaa vasta ensi keväänä. Hyvällä säkällä joku luopuu omasta sisäänajetusta pyörästäänkin...
      Toisena halvempana vaihtoehtona olen miettinyt vähän käytettyä Honda CBF 600:a. Onko kellään kokemuksia ensipyöränä?

      • CBF:n omistaja

        CBF:ssä on reilusti enemmän tehoja kuin NC700:ssa mutta se on helppo ajettava. Ovatko nämä noin 220 kilon pyörät sitten sopivia ensipyöräksi? Mene istumaan päälle niin tiedät onko paino hallittavissa. Tehot ainakin on.


    • NC700X

      Bmw R 1200 GS vaihtui tänään NC700X:ään . Ei Gessussa mitään moitittavaa ollut kuin hirveesti kilometrejä joita se kestää vielä paljon lisääkin.
      Mutta tämä ajamisen vaivattomuus ja helppous ja taloudellisuus ja jämäkkyys sekä tärinättömyys sai Gessun tuntumaan vanhanaikaiselta.
      14 litran tankista ei mennyt vasta kuin puolet 200km matkalla . Tervetullutta nyky hinnoilla.
      Vielä kun tuohon saa asennettua vakionopeus-säätimen niin avot.

      • cbf 1000

        Miltä nc on tuntunut muutaman päivän jälkeen? Itsekin ihastuin kevään koeajolla ajamisen vaivattomuuteen, mutta jäänyt vielä idea-asteelle, kun tehon puolittuminen arveluttaa. Kaipaatko Gessun tehoja?


    • Viikko sitten hommasin Honda NC700X pyörän. Aiempaa kokemusta moottoripyöräilystä oli viimeksi noin 20 vuoden takaa kevarilla, joten mielestäni lähdin hommaan jokseenkin nollasta. Moottori on kyllä niinkun diesel-autossa, kierroksia ei juuri tule, mutta vetoa löytyy. Moottori vähän täristää, eikä ihan tyhjäkäyntikierroksilta siististi lähde, mutta 2000 - 6000 alueella menee kuin juna. Ainakaan minä en kaipaa enempää tehoja - tuolla kyllä kerkee.

      Pyörä tuntui alkuun kyllä melko painavalta, mutta melko pian sen painon kanssa pääsi sinuiksi. Pyörällä on mielestäni helppo ajaa ja tällainen perusjantteri (90 kg/180cm) mahtuu pyörän selkään hyvin, eikä tartte hirveesti kyykkiä. Jalkapohjat ylettää maahan, kun istuu satulassa paikallaan. Hallintalaitteet on helpot ja selkeät, mittarin olisin mielummin suonut olla analoginen, lisäksi olisin toivonut vaihdenäyttöä. No, kaikella on hintansa.

      Nyt kilsoja mittarissa vähän alle tonni, keskikulutus on ollut kolmella tankkauksella noin 3,5l/100km.

      Tyytyväinen siis tähän saakka - fingers crossed

      • Niin, jäi vielä mainitsematta, että edessä normaalin polttoainetankin paikalla oleva tavaratila on kyllä todella loistava juttu. Sinne mahtuu pienet kauppaostokset tai vaihtoehtoisesti läppäri ja muut etätyövälineet. Myös kypärän hanskoineen voi jättää säilöön, kun lähtee asioille.


    • Yxert

      Itse ostin tollasen nc:n tänä kesänä. Olin alottelija pyöräilyn saralla. Mutta valitettavasti pyörä alkoi tuntua auttamattomasti tuhnulta melko pian oston jälkeen. Eihän tuo jaksanut oikein siististi vetää 5/6 vaihteella 70-80 km/h vaudeissa. Vaihdoin tuon sit 5 viikon ajelun jälkeen tehokkaampaan pyörään. Jos hyviä asioita tusta pyörästä pitää mainita niin esim kulutus on todella pieni. Ajettavuus helppoa. Ajoasento hyvä. Sekä tietty tavaratila. Muuta hyvää tuosta nyt äkkiseltään en keksi.

      Ajo-ominaisuudet ja jousitus ei ole häävi. Tehot oikeasti onnettomat. Vanhan ajan piikit saattavat jättää tämän pyörän. Tuuli ottaa rajusti vastaan. Vaihteisto ei kovin hyvä.

      Mutta ihan ok pyörä jos ei paremmasta tiedä.

      • Kuutosvaihdehan tässä vessassa on selvästi ylivaihde, sitä tarvitaan vasta yli 110 km/h nopeuksissa. Kun pitää kierrokset 3000 - 6000 välillä, niin hyvin kulkee. Kaupunkinopeuksissa ei juuri kolmosta isompaa tartte.

        Jos haluaa kovakulkuisen pyörän, tämä ei varmasti ole ratkaisu. Helppoutta, taloudellisuutta ja vaivattomuutta tällä kyllä saa, --> argumentit on esitettty edellä.


      • CBF 600 N

        Onpa siinä sitten eroa edellä mainittuun CBF600-moottoriin. CBF:llä vaihdetaan kutoselle 60 km/h nopeudessa, eikä sen jälkeen tarvitse vaihteita miettiä. Kutosella onnistuu kaikki ohitukset maantiellä turvallisesti.


      • CBF
        CBF 600 N kirjoitti:

        Onpa siinä sitten eroa edellä mainittuun CBF600-moottoriin. CBF:llä vaihdetaan kutoselle 60 km/h nopeudessa, eikä sen jälkeen tarvitse vaihteita miettiä. Kutosella onnistuu kaikki ohitukset maantiellä turvallisesti.

        CBF600 huonoin puoli on moottori tärinät. 5000rpm paikkealta alkaen.
        Moottoritie nopeuksissa lähes sietämätön värinöiden takia.

        Hornet 600 ei tuota tee, en tiedä miksi eivät ole saaneet vibroja kuriin CBF600:n moottorissa.


      • omafjrtäriseeenemmän

        Itse tuli ajeltua vaimon cbf600:lla noin 5500km kesän aikana, ei mielestäni kyllä tärise - pisin päivämatka 1700km. Oletko varma että pyöräsi on kunnossa?


      • Jutustelija1

    • Mietin750 sarjaa

      Mitenkä nyt kun pyörillä on ajettu enemmän. Onko vikoja havaittavissa, ketjut?

      Vieläkö pyörät on kommentoijilla vai joko meni vaihtoon?

      • mitä mieltä olette ?

        Nyt on tullut lisää tehoja vääntöö kuutioita vuoden 14 750 Nchen,hintakin pysynyt melkein samana,jokohan kannattaa ostaa tuollainen ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe