sisutuspuolella ei yhtäkään vastausta seinän pinnoittamista koskevaan kysymykseen. Eli kolme tavoitetta:
a) sisustukselliset näkökohdat
b) akustinen huoneen vaimentaminen
c) seinään ripustettavan taulu-tv:n johtojen piilottaminen materiaalin sisään tai taakse (koolaus?)
eli mitä levyä tai pinnoitetta ehdottaisitte seinän päällystämiseen? Kyseessä on noin 3 m levyinen seinän osuus.
Kysytään sitten täällä:
7
303
Vastaukset
- r- remppa
Yhden sortin nykymuoti on raakalauta vaakaan tai pystyyn, koolauksen päälle, parin millin raot, koska kuivuu kuitenkin raoille. Jos käytät sisustuskiveä, niin levy ensin, jonka koolaukseen johdot. Myöhemmin helppo purkaa, kun kyllästyy. Itse päällystin seinän bambutapetilla. 3 - 5 mm. leveitä halkaistuja säleitä liimattuna paperipohjaan. Metrin leveää rullatavaraa, liisterillä kiinni. Saa myös värjättynä. Nämä tulivat Saksasta. Mielikuvitusta kehiin !
- ste_reo_TYYP_pi
Kiitos vastauksesta, tuo bambutapetti oli ihan mielenkiintoinen.
http://www.youtube.com/watch?v=WZ-lmLshx4k
Mutta millä muulla seinät voisi pällystää?
- akustisilla
Puuriman pätkillä, joissa pitkä kiilaus. Rimat asetetaan poikittain seinään, kiilattu puoli seinää vasten, osittain päällekkäin, jolloin osa riman ohuemmasta päästä peittyy seuraavan alle. Neliön, tai muun muotoinen pää sojottaa ulospäin, kumpaan suuntaan haluat. Seuraava kerros edellisen päälle kattoon saakka, ellet halua jättää tyhjää tilaa, vaikka taululle. Seinä ainakin näyttäisi akustiselta ja samalla myös arkkitehdin suunnittelemalta, he kun haluavat aina niitä rimoja. Tällaisessa seinässäkin, vain mielikuvitus on rajana.
- Tyhmä tyyppi
Anteeksi, mutta nyt meni ohi. En ole ammattimies niin en tiedä mitä tarkoittaa kiilaus? Ja mitä tarkoittaa että rimat asetetaan poikittain?
- SE ON SITTENKIN
PITKITTÄIN ----Esim. 20 senttim. pitkä rimanpätkä sahataan aloittaen puolivälistä, riman päähän asti, sen vastakkaiseen reunaan. Näin muodostuu kiilamainen pätkä rimaa. Kiila. On siis toisesta päästä terävä, tai ainakin terävämpi, kuin, toinen... --Jos asetat sen riman sojottaman pystyasentoon, lattiasta kattoon, niin se on pystyssä, kuin Jaskan m.... --Jos taas pistät sen vaaka-asentoon, vasemmalta oikealle, tai päinvastoin, se on poikittain, kuin entisellä tummalla tytöllä, sanovat isot pojat, jotka paljon matkustavat.
- Kiilapää Puupää
No selkis. Hetken jo luulin, että palikat lyödään kiilakärki edellä seinää päin, kun puhuttiin, että "neliön, tai muun muotinen pää sojottaa ulospäin".
Jos jotain tuollaista värkkäisi, niin laittaisin joka toisen riman vastakkaiseen suuntaan, eli paksummat päät olisivat aina kohdakkain.
- Ä. Akusti
No, löytyihän sitä mielikuvitusta. Siten tulee äänelle jokin aaltomainen liike. Mutta myös kimpoilee aika pahasti. Pitäisi ainakin kerroksittain pistää eri tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569