Kivasti posti

MöKin-MuiJa

toi syöpä Cea uutisia,elikkä 4v kontrollissa ceat laskussa,joten ei muita tutkimuksia tarvita,syksyllä verikoe ja siitä sitten katsotaan etiäpäin.
Onhan tämä aina tätä konrollista seuraavaan elämistä,niin mulle kuin kaikille muillekkin samassa tilanteessa oleville.
Kohtahan pääsen korvasieniä hamuilemaan metsiin ja sillai liikuntaa lisäämään.
Voimia kaikille joilla on hoidot päällä,kyllä ne tuloksiakin tuovat,niin minä uskon.

18

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+1

      Onko seuraava kontrollisi puolen vuoden vai vuoden kuluttua? Aiemmin puhuttiin kontrollikäynneistä jossain aloituksessa, kuinka usein tulee käytyä niissä? Kiva lukea vaihteeksi hyviä uutisia! :)
      Löysin viime keväänä pari pientä korvasientä, annoin kasvaa ja leviytyä laajemmalle, toivottavasti parin vuoden kuluttua tulee 10 korvasientä!

    • -ra

      Tutkimuspotilailla on 3 kuukauden välein kontrolleja.

      • tutkimuspotilas.

        Ei ole,ei ainakaan minulla,olen tutkimus potilas ja kontrollit on vuoden välein.Otetaan kontrollissa ylimääräinen verinäyte,ei muuta.


    • 14+6

      jankun jankun

    • Todella hienoa kuulla tuollaisia uutisia. Minulla syksyllä 3-vuotiskontrolli, edellinen kontrolli oli viime syksynä. Toivottelen jo näin etukäteen Hauskaa Vappua ja keväistä toukokuuta.

      • MöKin-MuiJa

        Niinpä näkyy että sinäkin MTJ saat viettää leppoisaa vaunuelämää kesän T_saaressa,se on tosi kiva asia ja saa uskoa jotta ehken tauti olisi selätetty tykkänään.Saako t-saaren
        -torilta savustettua kampelaa,se kun on tosiherkkua
        ehken ei vielä mutta myöhemmin.
        Kivaa kevättä sinulle ja kaikille "syöpäläisille"


      • MöKin-MuiJa kirjoitti:

        Niinpä näkyy että sinäkin MTJ saat viettää leppoisaa vaunuelämää kesän T_saaressa,se on tosi kiva asia ja saa uskoa jotta ehken tauti olisi selätetty tykkänään.Saako t-saaren
        -torilta savustettua kampelaa,se kun on tosiherkkua
        ehken ei vielä mutta myöhemmin.
        Kivaa kevättä sinulle ja kaikille "syöpäläisille"

        Kiitos M-M :). Täytyy pitää sinun vinkki savukampelan suhteen mielessä kun kesän aikana T.saaren torilla tulee käytyä, yleensä siellä on hyvä tarjonta ja kaiken lisäksi olen kalan ystävä. Paistettu ahvenfile on suurinta herkkua, ihan jo sen vuoksi, että sitä tulee harvoin syötyä sen kalliin hinnan vuoksi.


      • vierailija vaan.
        MTJ kirjoitti:

        Kiitos M-M :). Täytyy pitää sinun vinkki savukampelan suhteen mielessä kun kesän aikana T.saaren torilla tulee käytyä, yleensä siellä on hyvä tarjonta ja kaiken lisäksi olen kalan ystävä. Paistettu ahvenfile on suurinta herkkua, ihan jo sen vuoksi, että sitä tulee harvoin syötyä sen kalliin hinnan vuoksi.

        Pärjääkö Tammisaaren torilla suomen kielellä vai täytyykö talar svenska?


      • vierailija vaan. kirjoitti:

        Pärjääkö Tammisaaren torilla suomen kielellä vai täytyykö talar svenska?

        Hyvin pärjää suomella. Ikinä ei ole ongelmia kielen kanssa ollut, vaikka muuten siellä tuntee olevansa "ulkomailla" :).


    • palstan ulkopuolinen

      Miten te oikeasti jaksatte vääntään kaikista turhista asioista kuin esimerkiksi kellä on kontrollit mihinkin aikaan? eikö jokainen tiedä ite onko tutkimuspotilas ja milloin menee kontrolleihin. Itse olen HUS:in potilas ja minulla on ollut kontrolleja niin uoden kuin 6kk ja 3kk välein.
      Että antakaa ihmisten kertoa täällä omia asioitaan ja älkää motatko jos että todellisuudessa tiedä kuka toinen on ja mikä hänen tilanteensa on.
      Kun musta ainakin syöpäpotilaana tuntuu , että on ihanaa että tutkitaan ja hutkitaan mutta ei minulla ainakaan olisi mielenkiintoa koko ajan vetvoa ja vatvoa muiden asioita.

      Nyt minulla on kontrolli toukokuussa eli 3kk sitten olen nähnyt ihanan lääkärini. Aamulle menen otetaan MRI ja veikkaisin että thorax tai jos lääkäri oikein on minua ajatellut niin on voinut jopa kirjottaa CT:seen lähetteen. Ja samana päivänä käyn kuuntelemassa iltapäivällä tulokset. Näin mulla löytysköhän jotain spekuloitatavaa. Ai niin ja joo kyllä juon havupuu-uutetta ja koitan syödä marjoja. Mutta saatan myös ottaa campari-lasin jos meinaa henkeä ahistaa kun niin jännittää tämä elämä ja kontrollit.

      • Tää on niin tätä

        Tämä palsta on aina suurinpiirtein ollut tällainen. Ei täällä pääse oikein varsinaisesti koksaan oikein kunnolla kerskustelemaan mistään kun kaikki energia käytetään toisten mollaamiseen.


      • Syöpis

        Osittain yksinpuhelua ja pienen ryhmän harmitonta kuulumisten vaihtoahan tämä on.
        Paino sanalla harmiton!

        Haluaisin saada kokemusperäisiä vinkkejä muilta peräsuolileikatuilta koskien lihaskunnon palautumismenetelmiä ja aikatauluja.
        En vaan ole löytänyt kavereita ikäryhmien, syöpäläisten, kuntoilijoiden enkä ikäryhmien osastoilta.

        Leikkaus- ja avanneaukkojen jäljet ovat tuhonneet vatsalihaksiston niin ettei mitään pysty tekemään kunnolla.
        Vuodessa on, revityn vatsan vuoksi, 68-vuotisen ukon maastaveto pudonnut 180kg > 140kg.
        Leuanvedot 10 > 5:een.
        Etukyykky pohjaan 110kg > 80kg:oon.
        Pystypunnerrus 80kg > 65kg:oon.
        Jne.

        Mistähän löytyisi kolleega jonka kanssa voisi vaihtaa kokemuksia?

        Myös muutoksia miekunnossa on havaittavissa.
        Ei niinkään aktiivisuudessa eikä tuntemuksissa mutta varsinaisen ilmiön mekaniikassa.
        Ym. mielenkiintoista.


    • Syöpis

      Kuullostaa hyvältä!
      Vastaavaa toivon itselleni.

      09.05. on labra ja tähystys 11.05.
      Kyse on toisesta tähystyksestä kesäkuisen leikkauksen jälkeen.

      Parantumattomana optimistina on hyllyssä Espanjan lennot 18.05 - 15.06. sekä Muenchenin lennot ja hotskuvaraus heinäkuun alkuviikolle.

      Revitty maha on rajoittanut koko kropan lihaskunnon palautumista mutta jotain olen yrittänyt kipristellä.

      Totta puhuen, tämä alitajuinen varautuminen muutoksiin kyllä hieman rassaa koska aikaisemmin totuimme valmistelemaan menemisemme pitemmällekin eten päin, totunnaisten lisäksi.

    • Myös "revitty vatsa"

      Kyllä pääset haluamiin tavoitteisiisi vielä n.vuoden sisällä, kunhan rauhallisesti etenet kuntoilussa. Minulla on myös revitty vatsa, yli 30 cm pitkä pystysuora leikkausarpi. Eri syöpä kuin sinulla, neljä vuotta sitten. Nykyään revitty vatsani on ihan ok, ei rajoita esim. kaivuuhommia tai puutarhahommia. Silti en paljoakaan kuntoile... Minullakin kontrolli toukokuussa, verikokeet ja keuhkokuvaus.
      Hieman kärsivällisyyttä ja aikaa.... ja hauskaa matkaa 18.5!

      • Syöpis

        Kiitoksia kannustuksesta ja toivotuksesta!

        Pahinta vatsani lihaksistossa lienee se, että viillot ovat alavatsan sekä oikealla ja vasemmalla puolella ja lihaksistoon nähden poikkisyin.

        Ikäiseni ukon ( 68v ) useamman kuukauden "lepojakso" josta huomattava osa makuuta, aiheuttaa taantuman jota ei enää voi korjata.

        Alkukuukausina painoni putosi 6kg lähtien lähinnä reisien, pakaroiden ja selän lihaksista korvautuen sittemmin vastaavalla määrällä laardia.
        En välitä ulkomuodosta mutta pienempi lihasmassa tarkoittaa myös pienempää peruskulutusta ja sen vaatimaa muutosta ruokailutottumuksiin.

        Suolen toiminta asettaa vieläkin omat reunaehtonsa syömiselle joka puolestaan ei suosi solujakauman suunnittelua.

        Joskus tuntuu, ja vaimoni väittää minun pähkäilevän toisarvoisia asioita.


      • IkiMuori
        Syöpis kirjoitti:

        Kiitoksia kannustuksesta ja toivotuksesta!

        Pahinta vatsani lihaksistossa lienee se, että viillot ovat alavatsan sekä oikealla ja vasemmalla puolella ja lihaksistoon nähden poikkisyin.

        Ikäiseni ukon ( 68v ) useamman kuukauden "lepojakso" josta huomattava osa makuuta, aiheuttaa taantuman jota ei enää voi korjata.

        Alkukuukausina painoni putosi 6kg lähtien lähinnä reisien, pakaroiden ja selän lihaksista korvautuen sittemmin vastaavalla määrällä laardia.
        En välitä ulkomuodosta mutta pienempi lihasmassa tarkoittaa myös pienempää peruskulutusta ja sen vaatimaa muutosta ruokailutottumuksiin.

        Suolen toiminta asettaa vieläkin omat reunaehtonsa syömiselle joka puolestaan ei suosi solujakauman suunnittelua.

        Joskus tuntuu, ja vaimoni väittää minun pähkäilevän toisarvoisia asioita.

        No se on positivista että kiinnostus riittää vielä pähkäilyyn :).


    • Lysu 10

      Mökin-Muorille onnittelut hyvästä tilanteesta terveydessä koskien äskeistä kontrollia. Kaikille palstalaisille hyvää vappua!

      • MöKin-MuiJa

        M.Muija kiittää Lysy 10 onnittelusta,onhan se aina kiva jatkaa elämää,kun ne cea,t viittaa hyvään suuntaan tämän taudin puitteissa,ja sinulle L10 tervehdyttää kevättä ja voimia kuntoutumiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1574
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1278
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1209
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1177
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1085
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1026
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      997
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    Aihe