Parturi

M.y.m

Oman matkan lähestyessä, näin kevään korvalla tuli tällainenkin asia mieleen, jaettavaksikin.

Suomessa käyttämäni parturi veloittaa nykyisin 28€ leikkauksesta. Olisihan se kiva mennä jo kesätukalla reissuun mutta, khao lakissa parturi veloittaa 200thb, eli noin vitosen.

Kesätukka taitaa tulla sitten vasta reissussa. Säästö se on pienikin säästö.

7

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rrrrakastan

      Missäs sä oikein käyt kun noin paljon maksaa? Aika outoo... Mutta joo, säästä vaan se tukan leikkuu sinne reissuun, se on oikeasti paljon halvempaa. Asiasta kookospalmuun, KESÄ TULEE! Meillä eilen auringossa 22, virallista lukemaa en tiedä. Ulkona skootteria vahailin hihattomissa ja jalat paljaina eikä ollut edes kylmä. Kyllä ehtikin olla jo aurinkoa ikävä...

    • oikaisu

      ei nyt miesten hiusten leikkuu maksaa 200bht? 20 bht on se oikea hinta ja epäilen koko parturi hommaa sinun tapauksessa. Tunnin hieronnan saa 100 bht ja sinun mielestä 10 minuutin tukan leikkuu siis 200bht? Oletko edes käynnyt Thaimaassa?
      Minä leikkasin joulukuussa Hua Hinissä hiukset ja parturin poika vei vielä kämpille mopolla ja koko homma maksoi 20 bht. Khao Laki onkin kyllä todella kallis paikka mutta ei sielläkään 200 bht tuo maksa.

    • IhanaThaimaa

      Kyllä se vaan maksaa. Ootkos oikaisija itse käynyt ollenkaan tuolla "thaimaan paremmalla rannikolla"? ;) Itse en ole muuallapäin käynyt kuin Phuketissa ja Khaolakissa, mutta keskusteluista ymmärtäneenä kaikki siellä maksaa enempi kuin muuallapäin. Pikkupoikien tukanleikkuuta tuolla suunniteltiin ja kyllä niistäkin ois saanu parisataa pulittaa. Miehen päästä muistaaksen Kamalan rannalla peräti 300 oli pyynti.

      Ja m.y.m on muuten käynyt aika monta kertaa tuollapäin, turha sitä on ruveta täällä epäilemään.

    • mies yksin matkalla

      Oikaisun kaltaisiin provoihin en lähde mukaan, mutta tohon asiaan olenko käynyt monta kertaa... niin voin todeta että omasta mielestäni aivan liian vähän :))).
      onneksi asiaan saadaan parannusta heti alkuviikosta.

      • Rrrrakastan

        Hauskaa tukanleikkuuta sitten vaan :D Missä hotellissa sä muuten majailet?


    • riku rikas

      Sama kai se on kuka mitäkin maksaa. Varmasti on halvempaa kuin Suomessa. Kerran värjäytin pitkät hiukset, joiden värjäys Suomessa maksaa helposti 100-150€. KohTaolla maksoin noin 40€.

      Hyvää matkaa ja rokeasti hiusten leikkuuseen, maksoi mitä maksoi.

    • m*y*m

      Tukan leikkuu maksoi sen 200 thb:tä kuten arvelinkin entuudestaan. Tämä tiedoksi pohtijoille. Kävin oikein kauneussalongissa leikkauttamassa, kauniimmaksi en kuitenkaan muuttunut, siistimmäksi vain.
      Joku kyseli hotelleja, ja varmaan oivaltanutkin että majoitun ensin bay fronttiin. sieltä vaihdoin diamondiin koska tiesin siellä viihtyväni paremmin, ja hintaerokin oli kohtuullinen.
      Tosin sielläkään en montaa yötä viettänyt, koska matkustin osaksi aikaa lomasta koillis-thaimaahan Phang Ngu nimiseen kylään. Muutamakymmentäkilometriä Udon thanista laosin suuntaan, maaseudulle vieraaksi.
      Sieltä sitten shoppailemaan pariksipäiväksi udon thaniin. josta palasin khao lakkiin, loppulomani asuin Merlinissä. Joka oma suosikkini khao lakissa.
      Hieno matka oli, joskin aivan liian paljon matkustamista ja siirtymistä. Toisaalta isaan on kiehtonut pitkään... nyt oli mahdollisuus käydä, todella syrjäisellä maaseudulla, tottakai hieno kokemus.

      Seuraava loma toivottavasti vietetään taas kokonaan khao lak:ssa.

      Siitäpä tuli mieleeni... Onko kukaan *valloittanut* Khao lak vuorta? Siis käynyt huipulla? jollakin vähän etäämpänä olen itse käynyt, mutta khao lak vuori on valloittamatta. Ajelin Lam kaen kautta sivutietä jonka oletin vievän sille vuorelle, Sellaisessa vihreässä taulussa jossa näistä luontojutuista usein opastetaan, luki jotain 23 000thb:stä, en uskaltanut jatkaa pidenmälle :DD
      Enkä muistanut asiaa myöhemmin tiedustella paikallisilta ystäviltäni :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe