Ollikaisen halu muuttaa lavatanssia sosiaalifosin suuntaan on saanut vahvaa kannatusta. Samoilla linjoilla on lavojen työntekijöitä, tanssien järjestäjiä, useampiakin bändejä ja myös saman suuntainen kanta on myös radion sekahaku ohjeman juontajalla. Ainakin kahden bändin kanta tuli julki sekahaku ohjelmassa. Palaneen Kyröskosken suurlavan omistajan tuki on myös vahva "nuoret kädenalitanssijat tanssii kuin Euroopan omistajat ja pelottaa muut tanssijat pois lavalta".
Ollikaisen Sosiaalifoksilinja saa vahvaa kannatusta
29
275
Vastaukset
- Kesäillan walz
Jep joo. Eli Kesäillan valssi tyyppistä 'tanssia' .
- tanssinharrastelija
No ne sekahaun juontajat ei lavoilla paljon käykkään kuin virkansa puolesta.
Tanssien järjestäjät ja lavojen työntekijät voivat olla huoleti.
Minäkin lopetin lavoilla käymisen, ettei lavat vain kuole.- hyvä näin
Hyvä. Ei siellä kopteroivia mulkkuja kaivatakaa.
- Kaikki pois
Kysymys kuuluu, että miksi jättää vain kädenalitustanssit pois? Miksiei samantien palata aivan alkulähteille ja jätetään pois myös humppa, tango, jenkka, polkka,valssi ja mennään vain ja ainoastaan sosiaalifoksia.
- jeekivaa
Mainitsemasi "muut tanssit" on jo jätetty pois, kun kappaleet on sovitettu uudelleen eurohumpaksi.. ..jota voi mennä myös sosiaalifoxina.
Eli nythän molemmille ko. ryhmille (ka ja sos.fox) on sitä samaa jumppa-humppaa koko illan ajaksi...
- osaajat ja muka-
Niin, ja kuinkahan paljon meitä sosiaalifoxaajia on, jotka eivät enää lähde tanssipaikoille, koska "nuoret kädenalitanssijat tanssii kuin Euroopan omistajat ja pelottaa muut tanssijat pois lavalta".
Olisipa vielä sellaisia tanssilavoja ja -bändejä, joiden pääasiallisin musiikki on perinteistä tango-valssi-foxi-jenkka-humppalinjaa?? Tietysti lisänä rumba, hidasvalssi, masurkka ja polkka. Eikä ne muutamat jivetkään ole kiellettyjä. Haaveeksi taitaa jäädä, kun kaikki em. kappaleet on "sovitettu" eurohumpaksi, joita ns. tanssitaan toisistaan erillään, kävelyaskelilla ja huiskimalla ympäriinsä.
Ajatelkaas, kunka helppoa on ka-tanssijoilla, ei tarvitse osata, kuin ne yhdet askeleet (bugg) ja kävelemällä voikin sitten pyöritellä mitä moninaisempia kuvioita?- Tavisfuskaaja
"Ajatelkaas, kunka helppoa on ka-tanssijoilla, ei tarvitse osata, kuin ne yhdet askeleet (bugg) ja kävelemällä voikin sitten pyöritellä mitä moninaisempia kuvioita?"
No juuri sen takiahan bugg on nykyään kaikkien aloittelijoiden suosikki. Toinen lähes yhtä helppo alkeistanssi on fusku. Helppouden lisäksi niitä on hauskaa tanssia, minkä takia ne ovat suosittuja vähän edistyneempienkin keskuudessa. - Sossutaivas
Nykyinen tanssimusiikkitarjonta on sosiaalifoksaajan taivas. Koskaan sosiaalifoksiin ei ole ollut niin paljon erilaista musiikkia kuin nykyisin. Suurin osa tanssilajinomaisesta musiikista toimii myös sosiaalifoksina. Sosiaalifoksaajilla on valinnanvaraa runsain mitoin.
En ole ollut koskaan tansseissa että ei olisi ollut riittävästi sosiaalifoksiin sopivaa musiikkia. Samoin tangoa, valssia, humppaa, soi runsaanlaisesti. Ja tietenkin pakolliset jenkka, polkka ja aika usein myös masurkka ja jopa hambo. - Old time dance
Olihan näitä useampikin merkittävä tanssipaikka, mutta kun vanhakantaisella linjalla ei pärjää.
Mutta miten näille olikaan käydä. Ne oli vähällä kuihtua kokonaan pois.
Tanssijoiden määrä laski niin että huonoimmillaan oli enää 100 - 200 tanssijaa ja allekin, ja ne lähes kaikki pariskuntia.
Nyt kun ne on saatu elvytettyä niin tanssijoiden määrä on moninkertaistunut ja näistä on tullut myös erittäin suosittuja nuorten tanssipaikkoja.
Yhden tanssipaikan tarina on suorastaan surkuhupaisa. Paikka oli erittäin suosittu nuorten tanssipaikka ja siellä toimi vireä tanssiklubi. Paikan ylläpitäjät oletti saavansa suurista ikäluokista vieläkin enemmäm tanssijoita jos ohjelmistoa muutetaan "suurille ikäluokille sopivaksi". Näin tehtiin, ja myös tanssiklubin toiminta lakkautettiin, mutta seurauksena oli paikan suosion romahtaminen. Lisäksi kärhämän seurauksena edelleenkin alueen tanssijat karsastavat kyseistä tanssipaikkaa ja hakeutuvat muualle tanssimaan. Pahimmasta romahduksesta on hiukan toipumista tapahtunut ja mitään välitöntä katastrofin vaaraa ei enää ole.
Sitä jaksetaan valittaa, että kädenalittajat valtaa tanssipaikat, mutta perinteisen tarjonnan paikkoihin ei kuitenkaan riitä tanssijoita. - 11
Tavisfuskaaja kirjoitti:
"Ajatelkaas, kunka helppoa on ka-tanssijoilla, ei tarvitse osata, kuin ne yhdet askeleet (bugg) ja kävelemällä voikin sitten pyöritellä mitä moninaisempia kuvioita?"
No juuri sen takiahan bugg on nykyään kaikkien aloittelijoiden suosikki. Toinen lähes yhtä helppo alkeistanssi on fusku. Helppouden lisäksi niitä on hauskaa tanssia, minkä takia ne ovat suosittuja vähän edistyneempienkin keskuudessa.Se bugg on muuten yksinkertaisuudessa paljon vaativampaa kuin arvaakaan.
Monesti olen vienyt sellaista tavisbuggaajanaista jolla ei vasteesta ole tietoakaan.
- Mielipiteen vapaus
"Ollikaisen halu muuttaa lavatanssia sosiaalifosin suuntaan on saanut vahvaa kannatusta."
- ymmärsitkö ollenkaan, että kyseessä oli vain mielipidekirjoitus? Kyllä mielipiteitä maailmaan mahtuu. Älä kuitenkaan luule, että mielipidekirjoituksella muutetaan lavojen nykymeininkiä suuntaan tai toiseen. Näin se vaan menee, joten turha vouhkata.- Myös muusikot
Sekahaun juontajan lisäksi on muitakin vouhkaajia vaihtoaskelfoksin suuntaan. Bändit ja tanssipaikka jäivät tuntemattomiksi, mutta ohjelmasta sai sen käsityksen että vaihtoaskelfoksin suuntaan haikailevia muusikoita olisi ollut useampiakin.
- Ei vaikuta mihinkään
Myös muusikot kirjoitti:
Sekahaun juontajan lisäksi on muitakin vouhkaajia vaihtoaskelfoksin suuntaan. Bändit ja tanssipaikka jäivät tuntemattomiksi, mutta ohjelmasta sai sen käsityksen että vaihtoaskelfoksin suuntaan haikailevia muusikoita olisi ollut useampiakin.
Aihe on ylittänyt uutiskynnyksen, mutta kohta tulee uusia aiheita. Lienee uutispulaa.
- Maito ja hunaja
No, Ruotsissahan on vain pari tapaa kaikki tanssit. Miten siellä on kukoistukset kohdallaan?
- suomessa tanssin
evvk ruottin meininki
- Niin minäkin
suomessa tanssin kirjoitti:
evvk ruottin meininki
Samanlaista yhtenäistämistähän täällä haikaillaan kuin Ruotsissa.
- Hyvä Suomi!
Niin minäkin kirjoitti:
Samanlaista yhtenäistämistähän täällä haikaillaan kuin Ruotsissa.
Niin, jotkut Suomessa haluaa aina samaa mitä naapurissa on. Onneksi tanssin suhteen ainakin on meillä asiat paljon paremmin eli erittäin monipuolista tanssitarjontaa ja lajivalikoimaa ompi meillä :D. Ei tartte ottaa mallia ruåttista!
- Yksflikka1111
"nuoret kädenalitanssijat"
Siis NUORET. Lavojen kävijäkunnan ikäjakauma on jo tässä vaiheessa varsin korkea monella paikalla. Ennen pitkää käy niin, että tämä vanhempi väki poistuu lavoilta ns. "luonnollisen poistuman kautta". Nuoriso bilettää yökerhoissa, discoissa ja kapakoissa. Sosiaalifoksi ei heitä kiinnosta.. Niin mitäpä te luulette tapahtuvan tanssilavoille, kun se vanhempi tanssiväki jää pois, ellei mistään tule uusia tanssijoita?
Nuorissa se tanssikulttuurin tulevaisuus on, ei keski-iän ylittäneissä! Jos nuoret tulevat lavatansseihin vauhdikkaiden kädenalittelujen perässä, niin se ei ole häviö, vaan voitto, joka takaa sen, että niitä tansseja tullaan järjestämään myös 20 vuoden päästä!
Tosiasia on, että lavatanssikulttuurin on pakko uudistua, jotta se säilyisi hengissä.. ihan kuin kaiken muunkin tässä maailmassa on kyettävä uudistumaan ja mukautumaan aikaansa. Tämän murrosvaiheen aikana me kaikki taatusti mahdumme samoille lavoille.. niin sosiaalifoksaajat kuin kädenalittelijatkin.. se ei vaadi yhtään mitään muuta kuin reipasta mieltä ja suvaitsevaa asennetta.. Antakaa nyt kaikkien kukkien vaan kukkia, älkääkä talloko niitä itsekkyyksissänne jalkoihinne. "Minä minä minä" asenteella ei voita kukaan pidemmän päälle. - Vanhat ensin
Minäkin olen nähnyt lavoilla muutamia 60 kädenalittajia. Pitäisköhän heiltäkin kieltää kädenalitustanssit kokonaan?
- Original R 'n' R
Muutamalla tanssipaikalla just 60 tanssijat ovat niitä innokkaimpia kädenalitanssijoita, ja näyttäisi olevan myös niitä taitavimpia. Mutta onhan myös jo eläkeläisille suunnatuissa tansseissa runsaasti kädenalitanssijoita.
Onhan sitä perinteistä jiveä(fuskua) opetettu jo 60-tanssikursseillakin. Sen aikaisilla lavoilla oli kuitenkin niin valtava tungos, että jivet jäi jo siitä syystä tanssimatta.
60 on original rock 'n' roll sukupolvea.
- hidashidasnopeanopea
Täällä Jarno Ollikainen kommentoi tanssilavojen nykymenoa vastaan ja sosiaalifoksin puolesta.
Nyt osoite toimii.
http://tutkamedia.fi/index.php/en/reportaasitmenu/juttusarjat/1557-suojelemisen-arvoinen-kulttuuri - Tanssimuseo
Hienoa kun jaksat pitää asiaasi agendalla.
- Vakaa harrastus
Kysykää Ollikaiselta itseltään aikooko hän ryhtyä tämän uhokansanliikkeen kapinakenraaliksi ja oliko tarkoitus alunperinkin se?
Minusta täälläkin tehdään erikoista noste hybetystä muka hänen suullaan ikään kuin hän toisaan olisi halunnut tanssiväkeä lähteä jakamaan kahtia tai osiin.
Tuota ei usko kukaan!
Kun tuota jakolinjaa ei ole olemassakaan vaan se on täysi nmuutamien ihmisten mielikuvituksen ja kateuden tuotosta johon ei pidä eikä tanssi-ihmiset titenkään osallistu mitenkään. Pöyhikää tunkionne ihna itse äkääkä Bändejä sekä Ollikaista käyttäkö esiliinoinne.- Yleinen tapa
Onhan sitä paskankääntämistä harrastettu vuosikausia. Nyt sattui niin että sontatalikkoon tarttui tunnettu muusikki vieläkin tunnetummasta bändistä. Tässä kävi täysin odotetusti. Kun talikollinen heilahtaa tunnetun tanssimuusikon toimesta, niin ei siinä muuta tarvita. Kannanottoja aletaan käyttämään hyödyksi.
Ja on täysin normaali tapa käyttää hyödyksi tunnettujen henkilöiden kannanottoja tai myös institutionaalisia mielipiteitä. Eikä se ole niin tavatonta että tämän tyyppiset kannanotot tuottavat lisää kannanottoja puolesta ja vastaan.
Yksi julkisen kannanoton tarkoitus on saada asia julkisuuteen ja yleisen keskustelun kohteeksi, ja se onnistuu parhaiten, kun kannanoton taustalla on tunnettuja henkilöitä. Tässä Jarno Ollikainen on onnistunut erittäin hyvin.
Jarno Ollikainen on ollut taatusti tietoinen siitä, kun tunnetun bändin tunnettu muusikko esittää voimakasta kritiikkiä tanssilavojen nykytilasta, niin siihen myös reagoidaan voimakkaasti ja kannanottoa käytetään hyväksi yleisemminkin.
Tämä on yleisesti käytetty tapa tuoda asia julkiseen keskusteluun.
- Kim Jong IIIIIIIIII
Herrajumala vieläkö täällä jauhetaan tätä samaa agendaa, meno ja mielipiteet kuin Pohjois Koreassa.
Kuka helvetti sitä jaksaa koko ilan nyhjätä sylitansseja ja miten ihmeessä löytyy aina noita kieltäjiä ja vain oman totuuden airueita.
Ei maailma pyöri vain oman mielen ympärillä.- jackoat
MInä jaksan helposti. Sitäpaitsi olin siellä ennen sinua. Joten sinun osasi on odottaa kunnes poistun. Sen jälkeen toteuta itseäsi miten haluat.
- eestaaseestaas
jackoat kirjoitti:
MInä jaksan helposti. Sitäpaitsi olin siellä ennen sinua. Joten sinun osasi on odottaa kunnes poistun. Sen jälkeen toteuta itseäsi miten haluat.
Täällä Jarno Ollikainen kommentoi tanssilavojen nykymenoa vastaan ja sosiaalifoksin puolesta.
Nyt osoite toimii.
http://tutkamedia.fi/index.php/en/reportaasitmenu/juttusarjat/1557-suojelemisen-arvoinen-kulttuuri - Hggfj
jackoat kirjoitti:
Jackoat: Taidat olla alaikäinen, kun et vielä ole oppinut, että muutkin ihmiset on otettava huomioon? Tai jos se ei tule kysymykseen, voit ehkä perustaa oman tanssipaikan itsellesi? Hauskoja tansseja kaikesta huolimatta!
- Peippinen
Mun pieneen päähän ei mahdu sellainen, että miten ihmeessä me ei kaikki mahduta sinne lavoille?? Jos musiikki on monipuolista niin keneltä se on pois? Hyvät orkesterit täydentävät toisiaan ja niidenkään ei tarvitse aina kaikkien soittaa kaikkea. Mutta se monipuolinen musiikki...keneltä se on pois? Sos.foksaajat voivat tanssia niitä kaikkia ihan sujuvasti ja ne jotka tykkää mennä jollain muulla tavalla niin pärjäävät omillaan. En ymmärrä miksi jonkun tyylinedustajat olisivat jotenkin sopimattomia lavoille?
Idiootit eivät kunnioita toisia, eivätkä osaa antaa tilaa ja heitä löytyy joka tyyliluokasta niin lavoilla kuin muuallakin.
Itse olen tanssinut kauan, käynyt myös kursseilla ja leireillä. Tansseissa on kivan ja sopivan parin kanssa hauskaa hullutella ja kikkailla mutta itse en tee sitä siksi, että haluisin näyttää muille kuinka hyvä olen vaan siksi että se on kivaa, teen sen itselleni ja parilleni. Mutta tottakai muutkin sen näkee, koska lavalla ollaan, julkisella paikalla. Mutta keneltä se on pois?
On myös ihanaa joskus vaan löntystellä lattiaa ympäri hyvässä seurassa ja jutella tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770