max 50 sivua ja aikaa 4 kk!

maksimit!

Meidän yliopistollamme on 1.1.2012 lähtien uusi sääntö: gradun maksimisivumäärä saa olla 50 sivua 10 sivua liitteitä, ja lisäksi aikaa tehdä koko työ on on 4kk! Mitäs sanotte tästä?
Opiskelen Ruotsissa ja itse aloitin juuri graduni teon.. Aikataulu on tiukka ja turhia löpinäitä ei kannata kirjoittaa... kuulostaa helpolta, mutta itseasiassa on varmasti vaikeaa tähdätä juuri tuohon 50 sivuun.. koska mielestäni aiheet on niin erilaisia ja aika kummaa rajata ja standardoida maks.sivumäärää.. mutta, katsotaan, mitä tästä tulee! :)

6

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono homma

      Toki monissa tiedekunnissa graduaiheet ovat sellaisia, että 50 sivua on oikein hyvä rajaus. Toisaalta on aiheita, joissa pelkkä teoreettisen viitekehyksen muodostaminen vie tuon sivumäärän. Kurjaa, jos kategorinen määräys heikentää joidenkin töiden tasoa.

    • -

      Järkyttävää kerrassaan. Käsittääkseni monissa yliopistoissa saa kandiakin kirjoittaa ainakin yli vuoden.

      Naurettavat vaatimukset.

    • Kunnolla keppiä

      Kuulostaa hyvältä. Ettepä enää ehdi vetelehtiä yliopiston aulakahvioissa.

    • maksimit!

      ja vielä lisäys, että esityksen jälkeen on aikaa korjailuun tasan 1 viikko. En tiedä, miten teillä siellä Suomessa asia on. Tämä tiukka aikataulu on aika haastava, koska itselläni on monia haastatteluita yms. ja muutenkin haastava aihe. Toisaalta, tuleepahan homma tehtyä pois alta ja ainakaan ei mene koko homma turhaksi jaaritteluksi. Pitää ajatella asiaa positiviisesti :)

    • iA

      No Ruottsissa koulujen taso onkin aivan surkea. Joten riittää, että teet huonon gradun, ja siihen riittää mainiosti tuo määritelty aika.

      • JuhoL

        Totta! Paikallinen lukiosysteemikin on romahtanut täysin, kun ylioppilaskirjoituksia ei enää ole. Joissain maajanmuuttajalukioissa ollaan vihkotyöskentelystäkin osittain luovuttu! Arvosanat annetaan lonkalta ja lapsukaiset pääsevät sitten jatkamaan elämässään kohti uusia haasteita.

        Tämä kehitys johtaa tietysti siihen, että Ruotsin korkeakoulujärjestelmä ottaa vastaan sylikaupalla paskaa! Esimerkiski joka neljäs lääkäri on Ruotsissa ulkomaalaistaustainen - kiitos alasajetun koulutuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe