Itseäni kovasti kiinnostaa ja netistä (Ebay) ja ulkomaisista foorumeista olen paljon lueskellut. Nyt löysin yhden kurssin missä niitä pääsisi käytännössä kokeilemaan ja oppimaan http://www.kskoolitus.com/arkkitehtuurivalokuvaus.html
Totta kyllä että ne soveltuvat rakennusten kuvaamiseen hyvin, mutta samoja oppeja voi soveltaa laajoihin maisemakuviin, mikä lähinnä on itsellä suunnitelmissa. Hinnat ovat melkein tuplasti mitä runko ja hyvä objektiivi mutta ei varmaan aivan suoraa vertailua edes pysty tekemään.
Kiinnostaako palkkikamerat?
6
287
Vastaukset
- kngkellg
Olis pitänyt ostaa silloin, kun Matti myi niitä 3500 mk kuvauskunnossa.
Filmikustannukset vain maksoi maltaita. Rullafilmiperä hieman helpotti tilannetta. - Perinteet
Itseäni ainakin jokin kiehtoo näissä, no sanotaanko niitä sitten perinteisiksi kameroiksi vai joksin muuksi.
Mileenkiintoista tosiaan olisi päästä kuvaamaan, ei hassumpi kurssi siinä mielessä. Varsinkin näin digiaikana missä otetaan muistikortti täyteen ja sieltä sitten ehkä muutama onnistunut löytyy. Harkintaa peliin ja otetaan vain se yksi onnistunut.
http://www.kskoolitus.com/arkkitehtuurivalokuvaus.html - arkkikuvaaja
Mielenkiintoista, todellakin, kalliita tosin uutena mutta mitä pikaisesti Ebay:tä katsoin niin käytettyjä saa samalla hinnalla kuin vähän parempaa digijärkkäriä uutena.
Mutta ymmärsin että tämä vain yksi vaihtoehto jos haluaa esim. laajoja maisemakuvia tai sitä arkkitehtuuria. Kyllähän laajakulmalla saa myös, ja tilt-shift linssillä saa sen perspektiivin korjattua jo kuvaa ottaessa. Varmasti hyvä kurssikin, Tiaisen yhden kirjan olen nähnyt ja onhan ne upeita kuvia.- olen nähnyt
Palkissa ei käytetä tilt-shift linssiä vaan perspektiivin ja terävyysalueen hallinta hoidetaan etu tai/ja takalautaa siirtämällä ja kallistamalla. Tämän takia palkkikamerassa pitää olla objektiivi jossa on suuri kuvaympyrän halkaisija.
- J©B
Perinteinen palkkikamera ja digi ei ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Aika moneen palkiin saa sovitteen digiperää varten.
Minua kiehtoo 39 mp:n mustavalkoinen perä Phase One Achromatic - peiui
Palkkikamera, tai miksei myös helpommin kuljetettava landkamera, on ainoa "oikea" kamera. Palkin tai landin voi tehdä itsekin ja eräs tuttu hankki sellaisen rakennussarjana, mutta on niitä väsätty ihan kotitarpeistakin.
Objektiivit ja filmikasetit kannattaa hankkia valmiina.
Käyhän siihen digiperätkin, mutta ovat turhan kalliita.
Palkki sopii kaikkeen kuvaukseen, missä kohde ei liiku ja liikkuvaakin voidaan kuvata, kun tiedetään kohteen tarkka kulkureitti etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442288
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521563- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121131Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226975- 156926
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20819