Kyllähän se on niin, että romahdus on nyt täällä! Sanokaa mitä sanotte!
"Markkinakorkojen lasku on pudottanut asuntolainan korot ennätyksellisen alas. Sadantuhannen euron lainan kuukausierä on Helsingin Sanomien teettämän laskelman mukaan nyt 179 euroa halvempi kuin neljä vuotta sitten. Laskelmassa oletetaan, että lainan takaisinmaksuaika on 20 vuotta ja viitekorko kolmen kuukauden euribor."
http://www.hs.fi/talous/Asuntolainojen korkokulut romahtivat/a1305560550157
HS: "Romahdus alkanut!!!"
3
129
Vastaukset
- Joskus isäntä
Nyt vielä kun asuntojen hinnat ovat pysyneet syksyn ja kevään lähes ennallaan, tulee kohta suoranainen ostoryntäys.
- Kannattaa
Kyllä nyt jos joskus kannatta ostaa. Noilla lainan hinnoilla menisin itse saman tien ostamaan jos olisi juuri nyt tarve. Tai voishan sitä sijoitusasuntoa kattella.
Tämä vielä päälle että EKP ja suomalaiset pankit ovat luvanneet pitää korot alhaalla vielä vuosia eteenpäin. Nyt on ostajan markkinat, ehdottomasti. Erityisesti kattelisin isoa perheasuntoa kehien sisältä. Ostamalla nyt esim. 400 000 Euron asunnon voi tehdä aivan mielettömän tilin. Asunnon arvo nuosee seuraavat vuodet joka vuosi 10-20.000 Euroa.- Muista tämä
Jos otat pitkän 25 vuoden lainan, on oikeastaan aivan sama nouseeko lainan korko nyt vai 3-4 vuoden päästä, joten kenenkään lainanottajan ei kannata ottaa lainaa nykyisen koron perusteella (itse käyttäisin edelleen 7-8% korko-oletusta unohtaen kokonaan nykykorot). Lisäksi, EKP:n ja pankkien lupauksiin luottaa ainoastaan typerykset. Poliitikotkin ovat paljon pankkeja luotettavampia, ongelmatilanteessa pankkien "lupaukset" ovat vessapaperiakin arvottomampia (eikä pankit ole mitään oikeasti luvanneet, ne ovat vain ennusteita).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550