Työpäivänne pituus

Jospa kerran sinne..

Itselläni on ollut ajoittain viikkoja, kun aloittanut varttia vajaa 8 hakemalla välineitä,listat, työpuhelimen, ym. toimistolta.
Keikkoja ollut 5-6 eritasoisia plus minun vaki-iltakohde. Kello ollut noin 19.30-20.00 kun pääsen töistä.Pestyäni, desinfioituani käsin kohteen siivouspyykin, mikä sekään ei ole "tuottoa", josta mitään maksetaan.
Tunteja saa ilmoittaa tuottotunnit, ei muuta. ei siis asiakasjuttujen hoitoa, ei välinehakuja eikä listojen räknäyksiä, lappulippujuttuja.
Nyt sitten on tehty joku järjestely... Mutta tunnit hupenivat samantien, toimeentulo vaikeutui.

onko muilla miten, että pitää olla 11-12 h vastuussa työasioista? Saatteko palkan koko asiasta, vai mistä?
Voiko työn luonteeseen vedoten Ta pitää asioita noin, eikä palkata lisää ihmisiä, että jaksaminen kestää?
Osa kohteista pitää hankalammin... Pinttyneitä hapettuneita likoja, ottavat aikaa, ja ajastukset pissivät jaloille.
Ehdittekö te muut elävän listan kanssa tehdä millään normityöajoilla, vai joudutteko itse hommaamaan kaverin jelpiksi tekemään, ja onko selvää, kukamikätaho sen kamun sitten maksaa?

6

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinne-satum...

Jaa kukaa ei ole täl taval duunissa?Minä olen... Jotain muutosta tulollaan, mutta yhä se puhelin vaan aamuin muistuttaa. Huippujuttu, ei pomo, vaan kamu...

Josko jaksaa. Ellei rupea, pitää minun katella, jäänkö pois- toimeentulo siitä ei hupene, saman saa tekemättäkin. Ne tunnnit ja työt kun on eri asia usein...
      Ja mikä muute tepsii laattasaumojen ruosteisiin? Mieto hapan ja neur. ei-

• PAMMMmisssti

Voi pyhä jysäys! Työaikaa on se mitä työnantajan MÄÄRÄYKSELLÄ tehdään. Siirtyminen välittömästi kohteesta toiseen on myös työaikaa.
      Tee vain se mistä palkka maksetaan!
      Voi pyhä syvi, että ei ilmaistyötä kovinkaan runsaasti kannata tehdä.
      Tutustukaahan PAMin sivuihin..

• Maahan...

Niinpä, mutta sitten kun asian esille ottaa... Se kostetaan ta:n taholta. Kuten nyt on käynyt minulle. eihän niitä tiettyjä kukaan "määrää"- mutta tehtävä ne on, kuten oltava asiakasjuttujen kanssa tekemisissä...
      Totuus on toinen kuin Pam sanoo. Kukaan ja mikään taho ei ole ttk työläisen puolella, ja siihen ta laskee. Vakikohteitahan nuokin on... Sopimus ei oikein vastaa siis todellisuutta.
      Illasta taas putsaan hienoa rautaa ja isänmaata myös omalla ajalla- Toisentyyppistä keikkaa kävin juuri, normaali koti.

Pomo ei edes tiedä, millaista missäkin tehdään. Joillekin ikävämmille tekisi mieli pyytää katsomaan, ja suojaimia ym. tuomaan...
      Rekloja ei aiemmin juuri kertoiltu... Nyt sit tulee ruosteesta reklaa sieltäkin, missei hapolla voi, kun putket valurautaa.
      Nyt tulee reklaa hitaudesta- kura, pinttyneet hapettuneet liat, jne.
      Nyt tulee reklaa muillekkin työntek. eikä vain minulle.
      Tupla ja kuitti-
      Pahinta kun pyyhkii toimistokäytävää, joku juuri sillä hetkellä- illasta, jättää moneen kertaan kenkäjälkeä, kostealle- nieleksi, pese, muutenkin väärä ajastus pissii lisää, ja kun yrittää sentän jotain kunnollakin tehdä...

Kohta kohti iltakohdetta.Olin häijy. Jätin oman puh. kotiin. Senkun piipittää vaan...Työrauha taattu, miltä taholta tahansa.

Ja kumma kyllä, ruoste on metalliteollisuuden jutuissa inhottavin riesa...ja tavallisin.vaikkei pyttyihin edes pistetä siivousvesiä.
      Pääasia kai, että töitä on. Pamilaisia en ole, tuskin ta tykkäisi liitossa olevia pitää.
      Joissain kohteissa on ollut ylläri, että ihan puhun suomea ja itämurrettakin vielä.

• käydä vois, sieltä..

Ja nollatuntisopimus. Siin pitää olla nöyrä- mutta viimeviikot vei jaksamista kyllä alas.
        Kun piti saada tasoiteltua töitä. vakit vähempi- ja minua kopistelevat.
        Juu... No ny ei niin, pomo puuttui siihen.

• Rohkeutta lisää

Ei orjaks kannata alkaa. Liittoon vaan ja asiat selviks. Tai vaihda työnantajaa nyt ensin. Vaikka ISS´íä moititaan niin PAMin luottarin avulla on mutkia oiottu.
      Ei ISS nyt ihan niin huono työnantaja ole.
      Kyllä työelämässä niinkuin elämässä muutenkin on ensin itse "kyntensä" löydettävä ja puolensa pidettävä.
      Muuten huomaat että joku pyyhkii sulla lattiaa.
      Liittoon kuuluminen on työntekijän henk.koht. asia eikä kuulu työnantajalle sen kummemmin kuin raidallisten aluskalsareitten käyttäminen.

• hileitä

Toki on itse... työpaikoilla missä muutama tekee ne ruuhkatkin? Joku päivä on nyt ollut helppoa-
      Pahimmat kivutkin asettui, tunto käsiin palasi.
      Olen nukkunut aamuisin pitempään, ja iltakohteesta poikävellessä jaksoin ihan vihellellä hiukan, hymykin irtoaa. Maskin oton jälkeen rautahiukkaset kimaltaa naamalla... Vain silmät kettuilevat seur. päivän.
      Pitänee kysyä, potkisiko pois, ja ottaisi nuoremman... jos meinaa, että irrotetaan jaksamisen rajoille vielä-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe