Renault Megane ei käynnisty

tuomainen

Elikkä minulla on Renaul Megane 98 1,6 kotia tultaessa sammutin auton normaalisti ja hetken päästä olin lähdössä
niin auto ei lähtenyt enään käyntiin ja taulussa palaa bensansuihkutus järjestelmän vikavalo ja kipinää ei tule käynnistyksen esto lähtee pois päältä. bensan paineen säädin vaihdettu. tulpat katsottu / vaihdettu. bensapumppu toimii.. mutta vika jatkuu

13

1937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • le patong v6

Kampiakselin asentoanturi voi olla syynä..

• megane00

Veikkaan myös tuota anturia, voi olla vain kosketushäiriö, eli kannattaa hieman heilutella. Omassa Meganessa tämä on aina auttanut.

• tuomainen

juu anturi katsottu ja mitattu ehjä oli myös liittimet putsattu...mutta eip toimi

• Rellumies
        tuomainen kirjoitti:

juu anturi katsottu ja mitattu ehjä oli myös liittimet putsattu...mutta eip toimi

Asentoanturin liittimen liikuttelu auttoi minulla hyvin Cliossa. Nyt on nyt myös Megane. Ilmoitathan tänne mikä vaivasi kun saat auton jälleen toimimaan. Kuinkas virtapuoli - > AKKU?

• tuomainen
        Rellumies kirjoitti:

Asentoanturin liittimen liikuttelu auttoi minulla hyvin Cliossa. Nyt on nyt myös Megane. Ilmoitathan tänne mikä vaivasi kun saat auton jälleen toimimaan. Kuinkas virtapuoli - > AKKU?

akku on kyl aika uus et ehjä pitäisi olla.
        pitäiskö tuon bensa pumpun sammua ennen käynnistystä ja startatessa lähteä uudestaan käyntiin ku tossa meganessa se huutaa kokoajan aika lujaan ääneen ihan kun kun se heittäis paineita pois jostain esim paineen säätimest..

• Rellujakuusollu

Minulla kahdessa eri Rellussa ollut tämä:

Maadoitusjohto liian lyhyt ja liikkuu moottorin myötä eikä käynnistynyt.
      R19 vm n. 99 ja
      R Megane 05 kun oli vuoden vanha.

• r19 valmistus lopetettiin -96

• Jep jep

Rellupojat ne vaihtaa kuulumisia.Hyvä että samoja vikoja löytyy niin löytyy apujakin

• kyl kyl

Olet täysin oikeassa. Kun kysyy neuvoja muilta relluilijoilta, niin isoltakin tuntuva vika voi olla helppo korjata. Toista se on eräässä japsissa, jossa on kaikenlaisia erilaisia vikoja, kuten kojelaudan halkeaminen pakkasella, kaasun jumittuminen pohjaan, pahoja ruostevaurioita jne jne jne...

• Bordermoor

Mulla on ollu sama käynnistysvika jo kahdessa autossa (2000 ja 2003) ja olen kuullut monelta muulta TYÖNTÄJÄLTÄ, että on törmännyt samaan vikaan. Kyllä Renaultin maahantuojan pitäisi jo OTTAA vika käsittelyyn. Mielestäni vika on sen laatuinen, että katson sen jo VALMISTUSVIAKSI. Ei ole mukavaa herätä aamuisin ja alkaa heti miettimään KÄYNNISTYYKÖ Rellu vai EI !!!

• "Ominaisuus"

Moni on päässyt "viasta" eroon, kunhan malttaa käynnistystilanteessa odottaa "ylimääräisten varoitusvalojen" sammumisen mittaritaulusta. Samaa ominaisuuttaa esiintyy useissakin automerkeissä ja malleissa. Häiriöherkkyys vaihtelee merkeittäin ja esiintyy satunnaisesti tai sitten on enemmän vakio.

• Kerran jätti

Täällä oli tänään myös mielenkiintoinen tilanne. Ajelin 10km matkan lääkäriin ja kun tulin 20 minuutin päästä autolle, ei se enää käynnistynyt. Starttasi komeasti ja kaikki toimi kuten pitää, mutta ei mitään eloa.

Hinattiin kotiin ja kotikadulla todettiin, että voishan tuota vetämällä koittaa käyntiin. Ja sehän käynnistyi heti. Sen jälkeen näytti toimivan normaalisti.

Jossain relluissa on aika vammanen ajonesto? Miten tämmösessa Meganessa 1.4 16V -00 mahtaa olla. Vai mikä tämän kepposen mahtoi aiheuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2088
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      46
      1705
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1476
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1226
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1024
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      968
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      855
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      832
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      789
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      743
    Aihe