Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Renault Megane ei käynnisty

tuomainen

Elikkä minulla on Renaul Megane 98 1,6 kotia tultaessa sammutin auton normaalisti ja hetken päästä olin lähdössä
niin auto ei lähtenyt enään käyntiin ja taulussa palaa bensansuihkutus järjestelmän vikavalo ja kipinää ei tule käynnistyksen esto lähtee pois päältä. bensan paineen säädin vaihdettu. tulpat katsottu / vaihdettu. bensapumppu toimii.. mutta vika jatkuu

13

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • le patong v6

      Kampiakselin asentoanturi voi olla syynä..

    • megane00

      Veikkaan myös tuota anturia, voi olla vain kosketushäiriö, eli kannattaa hieman heilutella. Omassa Meganessa tämä on aina auttanut.

      • tuomainen

        juu anturi katsottu ja mitattu ehjä oli myös liittimet putsattu...mutta eip toimi


      • Rellumies
        tuomainen kirjoitti:

        juu anturi katsottu ja mitattu ehjä oli myös liittimet putsattu...mutta eip toimi

        Asentoanturin liittimen liikuttelu auttoi minulla hyvin Cliossa. Nyt on nyt myös Megane. Ilmoitathan tänne mikä vaivasi kun saat auton jälleen toimimaan. Kuinkas virtapuoli - > AKKU?


      • tuomainen
        Rellumies kirjoitti:

        Asentoanturin liittimen liikuttelu auttoi minulla hyvin Cliossa. Nyt on nyt myös Megane. Ilmoitathan tänne mikä vaivasi kun saat auton jälleen toimimaan. Kuinkas virtapuoli - > AKKU?

        akku on kyl aika uus et ehjä pitäisi olla.
        pitäiskö tuon bensa pumpun sammua ennen käynnistystä ja startatessa lähteä uudestaan käyntiin ku tossa meganessa se huutaa kokoajan aika lujaan ääneen ihan kun kun se heittäis paineita pois jostain esim paineen säätimest..


    • Rellujakuusollu

      Minulla kahdessa eri Rellussa ollut tämä:

      Maadoitusjohto liian lyhyt ja liikkuu moottorin myötä eikä käynnistynyt.
      R19 vm n. 99 ja
      R Megane 05 kun oli vuoden vanha.

      • r19 valmistus lopetettiin -96


    • Jep jep

      Rellupojat ne vaihtaa kuulumisia.Hyvä että samoja vikoja löytyy niin löytyy apujakin

      • kyl kyl

        Olet täysin oikeassa. Kun kysyy neuvoja muilta relluilijoilta, niin isoltakin tuntuva vika voi olla helppo korjata. Toista se on eräässä japsissa, jossa on kaikenlaisia erilaisia vikoja, kuten kojelaudan halkeaminen pakkasella, kaasun jumittuminen pohjaan, pahoja ruostevaurioita jne jne jne...


    • Bordermoor

      Mulla on ollu sama käynnistysvika jo kahdessa autossa (2000 ja 2003) ja olen kuullut monelta muulta TYÖNTÄJÄLTÄ, että on törmännyt samaan vikaan. Kyllä Renaultin maahantuojan pitäisi jo OTTAA vika käsittelyyn. Mielestäni vika on sen laatuinen, että katson sen jo VALMISTUSVIAKSI. Ei ole mukavaa herätä aamuisin ja alkaa heti miettimään KÄYNNISTYYKÖ Rellu vai EI !!!

    • "Ominaisuus"

      Moni on päässyt "viasta" eroon, kunhan malttaa käynnistystilanteessa odottaa "ylimääräisten varoitusvalojen" sammumisen mittaritaulusta. Samaa ominaisuuttaa esiintyy useissakin automerkeissä ja malleissa. Häiriöherkkyys vaihtelee merkeittäin ja esiintyy satunnaisesti tai sitten on enemmän vakio.

    • Kerran jätti

      Täällä oli tänään myös mielenkiintoinen tilanne. Ajelin 10km matkan lääkäriin ja kun tulin 20 minuutin päästä autolle, ei se enää käynnistynyt. Starttasi komeasti ja kaikki toimi kuten pitää, mutta ei mitään eloa.

      Hinattiin kotiin ja kotikadulla todettiin, että voishan tuota vetämällä koittaa käyntiin. Ja sehän käynnistyi heti. Sen jälkeen näytti toimivan normaalisti.

      Jossain relluissa on aika vammanen ajonesto? Miten tämmösessa Meganessa 1.4 16V -00 mahtaa olla. Vai mikä tämän kepposen mahtoi aiheuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe