Olen kahden viikon kuluttua lähdössä Istanbuliin. Olisi pitänyt ostaa pari kuukautta sitten liput kun tuntuu että nyt alkaa olla melko kallista jo. Mutta onko joku saanut äkkilähdön Istanbuliin tähän aikaan vuodesta ja mihin hintaan? Kannattaako odotella äkkilähtöä vai ostanko normaalihintaiset lentoliput?
Äkkilähtö Istanbuliin
27
552
Vastaukset
- Reissaajat.
Lennothan eivät ole ns. äkkilähtöjä. Niiden hintahan yleensä nousee, kun lähtöpäivä lähenee. Maaliskuussa saimme (aina vain suorat lennnot eli THY) 250 eurolla. Toukokuussa ja kesäkuussa olisi 240 e hintaan. Jos katsoo kaikkia lentoja, useasti välilaskulliset ovat kalliimpia jopa.
Itse katson ja ostan eniten Supersaverista. Niitähän on vaikka kuinka monta muutakin hakusivua. Joskun Turkish Airlinesin lennot saa halvemmalla Supersaverin kautta kuin sen omilta sivuilta.
Kilpailuta eri sivuilla lentoyhtiöitä, hinnat elävät samanakin päivänä voi olla isot erot.
Toivottavasti löydät sopivan hintaiset lennot, Istanbul on ihana mihin vuodenaikaan hyvänsä. Kuukausi sitten tultiin ja nyt jo suunnitellaan uutta reissua, kuudetta sinne suuntaan. - reppureissaaja
Skyscannerin kautta oon kattonu ja onko airbaltic sitte lentoyhtiö vai mikä, mutta niillä on ollut halvin yhdellä pysähdyksellä Riikassa. Mutta katson tämän viikon loppuun miten noi hinnat muuttuu.
- halvalla pääsee
Skyscannerista löytyy ja muistaakseni Supersaverin vai Seat24n kautta kun varas 30 päivää aiemmin sai helmi-huhtikuulle edestakas lennot 180 euroon. THYn omilta sivuilta oli10 euroa kalliimmalla.
Muistathan että AirBalticilla tulee 20 vai 25e/suunta matkatavaramaksua, jos sinulla on ruumaan menevä laukku. Eikä koneessa ole maksutonta ateriaa juomineen.
- Joumäään
Katsoin kerran halvatlennot.fi -sivulta kaksi päivää ennen suunniteltua lähtöpäivää ja löysin Finnairilta (!) lennon ees taas ilman välilaskuja 120e. Ne menee kyllä äkkiä, niissä saa olla tarkkana. Mutta siis juuri ennen lähtöä saattaa löytää tosi halvalla. Balticairilla olen yleensä lentänyt välilaskun kanssa 140e 20e matkalaukusta. Paitsi joskus ollut niinkin hyvä tuuri että matkalaukun velottaja oli sairastunut ja toimisto oli kiinni, jotenka säästyin tämän maksamiselta. XD
Nytkin olen löytänyt Turkish airlinesilta 180e kieppeillä, mutten ole vielä varannut mitään. En ole muistaakseni koskaan maksanut yli 200e lennosta Istanbuliin.- Reissaajat.
Finnair lopetti viime vuonna suorat lennot Istanbuliin. Milloin olet löytänyt tuon hinnan?
Kiinnostaa tuon THY:n 180 e, mutta minä päivinä se on voimassa? Kerrothan, kun olet kerran löytänyt. Näin tuollaisen 188 e, mutta klikkaamalla eteenpäin piti itse antaa päivät, jolloin hinta olikin ihan muuta. Eivät perskatti voi laittaa milloin voimassa :(
- Joumääään
Ai, no voihan hittolainen. Se Finskin matka oli 2009 eli onhan siitä jo muutama vuosi vierähtänyt. Piru vie kun menivät lopettamaan sen reitin.
Mun on tarkoitus lähteä kesällä 2-3 kuukaudeksi mutta kuukautta ei ole vielä lyöty lukkoon, sen takia en voinut varata, silloin kun löysin sen THY:n matkan. Muistaakseni se kuitenkin löytyi halvatlennot-sivulta ja oli joko kesä- tai heinäkuussa. Ja paluu syyskuussa.
Heitin äsken hakuun, niin tuli:
9. heinäkuuta - 9. syyskuuta = 228e (THY)
1. elokuuta - 1. syyskuuta = 179e (THY)
Mutta mulla on huono tapa jättää noi lentolippujen hankkimiset aina viime tinkaan. Yleensä kyllä ostan vaan menolipun, kun en oo varma miten pitkään jaksan olla sukuloimassa. Sitten kun haluan takasin Suomeen niin meen ostamaan lipun sille päivälle millon on halvinta löytää. :)- skyscanner.com
No onneks Finski on Istanbulin reitin lopettanu. THY huomattavasti parempi!! Ja halvempi, vaikkei kilpailua reitillä olekaan.
Kesällä on tottakai kalliimpaa, huhtikuun alussa vielä edullista ja taas syyskuun alusta edullisempaa.
- Reissaajat.
No voi. En voi yleensä olla kuin 4-6 pv. Olisihan se ihanaa olla parikin viikkoa...Eli toi hinta ei sitten ole mua varten. Voi sinua onnellista, joka voit päättää oleskelusi keston!
- skyscanner.com
Reissaajille tiedoksi, että YLEENSÄ se on aivan se ja sama, oletko reissussa 2 päivää vai 2 kuukautta, lentohinnat on samat!
- Reissaajat.
skyscanner.com kirjoitti:
Reissaajille tiedoksi, että YLEENSÄ se on aivan se ja sama, oletko reissussa 2 päivää vai 2 kuukautta, lentohinnat on samat!
Vastasin kyllä tuolle Joumääänille.
Hänen löytämänsä hinta oli ajoille, joillon ei ole mahdollista minun matkustaa, eikä harmikseni koskaan olla pitkää aikaa. Lyhyita reissuja varten tykkään suorista lennoista, ettei tuhraannu aikaa matkustamiseen ja välilennoilla kentillä notkumiseen.. Tosin on ollut monta kertaa, että jos olisi ollut muutaman päivän pitempään, olisi saanut halvemmat lennot, koska matkustuspäivät olisi eri.
Pitkä oleskelu taisaisi hintaa, koska Istanbulissa on niin halpaa. Ja hotellin voi varata kukkaronsa mukaan. Mutta lentoihin ei voi aina täysin vaikuttaa, jos on pakko matkuistaa tiettynä loma-aikana. Jota ei aina edes tiedä tarpeeksi kauan etukäteen.
Vaan haaveissa onkin pitkä oleskelu Istanbulissa, minä vuonna voisi toteutu, onkin eri juttu.
Herkese iyi yolculuklar! - skyscanner.com
Reissaajat. kirjoitti:
Vastasin kyllä tuolle Joumääänille.
Hänen löytämänsä hinta oli ajoille, joillon ei ole mahdollista minun matkustaa, eikä harmikseni koskaan olla pitkää aikaa. Lyhyita reissuja varten tykkään suorista lennoista, ettei tuhraannu aikaa matkustamiseen ja välilennoilla kentillä notkumiseen.. Tosin on ollut monta kertaa, että jos olisi ollut muutaman päivän pitempään, olisi saanut halvemmat lennot, koska matkustuspäivät olisi eri.
Pitkä oleskelu taisaisi hintaa, koska Istanbulissa on niin halpaa. Ja hotellin voi varata kukkaronsa mukaan. Mutta lentoihin ei voi aina täysin vaikuttaa, jos on pakko matkuistaa tiettynä loma-aikana. Jota ei aina edes tiedä tarpeeksi kauan etukäteen.
Vaan haaveissa onkin pitkä oleskelu Istanbulissa, minä vuonna voisi toteutu, onkin eri juttu.
Herkese iyi yolculuklar!Ootsä oikeesti näin yksinkertainen? Kyllä mä ymmärsin, kelle sä vastaat, mutta minäpä vastasin sulle!
Edelleen väännän sulle, että lennot on YLEENSÄ samanhintaiset, varasitpa viikon reissun tai 4 kuukauden reissun.
Miksi Istanbuliin nyt lentää jonkun Riian kautta ja säästä 10 euroa? Jos sulla on rahasta noin tiukkaa, niin harkitse asunnon vuokrausta hotellin sijaan. - Reissaajat.
Ootsä oikeesti näin yksinkertainen? Kyllä mä ymmärsin, kelle sä vastaat, mutta minäpä vastasin sulle!
Edelleen väännän sulle, että lennot on YLEENSÄ samanhintaiset, varasitpa viikon reissun tai 4 kuukauden reissun.
Miksi Istanbuliin nyt lentää jonkun Riian kautta ja säästä 10 euroa? Jos sulla on rahasta noin tiukkaa, niin harkitse asunnon vuokrausta hotellin sijaan.Pliide, älä vastaa kun ei kukaan pyydä ;D
Et edes ymmärrä oikein: nimenomaan en lennä Riian enkä minkään muunkaan kautta. Siis SUORAT LENNOT AINA ja nyt vain yksi vaihtoehto eli THY.
Sinulle tuskin kuuluu kenenkään rahat, ethän edes ymmärtänyt mitä tarkoitin. Mulla ei TYÖN VUOKSI ole mahdollisuutta olla pidempään. Vaikea tajuta?
Taidat olla se räykkäri, joka ennenkin on känynyt täällä tyrkyttämässä omaa juttuaan ainoana oikeana. Ei kiinnosta mielipiteesi ja vääntösi. Voit tehdä sitä ihan itseksesi, itse tiedän mitä olen mistäkin maksanut. Ja mitä suostun maksamaan. Sinun tapasi ovat herttaisen yhdentekeviä, en ole niistä mitään kysynytkään eikä kukaan muukaan, sinä besserwisser.
Muutenkin omasta puolestani: sana ne. Bana göre hava hos. Tamam mi? - skyscanner.com
Reissaajat. kirjoitti:
Pliide, älä vastaa kun ei kukaan pyydä ;D
Et edes ymmärrä oikein: nimenomaan en lennä Riian enkä minkään muunkaan kautta. Siis SUORAT LENNOT AINA ja nyt vain yksi vaihtoehto eli THY.
Sinulle tuskin kuuluu kenenkään rahat, ethän edes ymmärtänyt mitä tarkoitin. Mulla ei TYÖN VUOKSI ole mahdollisuutta olla pidempään. Vaikea tajuta?
Taidat olla se räykkäri, joka ennenkin on känynyt täällä tyrkyttämässä omaa juttuaan ainoana oikeana. Ei kiinnosta mielipiteesi ja vääntösi. Voit tehdä sitä ihan itseksesi, itse tiedän mitä olen mistäkin maksanut. Ja mitä suostun maksamaan. Sinun tapasi ovat herttaisen yhdentekeviä, en ole niistä mitään kysynytkään eikä kukaan muukaan, sinä besserwisser.
Muutenkin omasta puolestani: sana ne. Bana göre hava hos. Tamam mi?Mikä on sun ongelma? Tämä on keskustelupalsta, ei mikään sun privaattialue.
Mulle on aivan se ja sama, minkä takia sä ressu et voi matkustaa pidemmäksi aikaa. Ei kiinnosta, yritin vain teroittaa, että tajuutsä lentohinnoittelusta, että menopaluuhinnat on samat olit sä sitten pelipaikoilla päivän tai 3 kuukautta! Mutta kun ei mene jakeluun ja neuvot ei kelpaa, niin tee kuin parhaakses näet. Mutta jos täällä kysytään HALVINTA vaihtoehtoa, niin ei silloin oma mielipide ole se oikea, vaan se HALVIN!!
Minä väännän mitä haluan, mutta jos sinä pelle et halua tietää niitä kysymiäsi HALVIMPIA vaihtoehtoja, niin ole kysymättä, ääliö! - Sairaanhoitaja67
Mikä on sun ongelma? Tämä on keskustelupalsta, ei mikään sun privaattialue.
Mulle on aivan se ja sama, minkä takia sä ressu et voi matkustaa pidemmäksi aikaa. Ei kiinnosta, yritin vain teroittaa, että tajuutsä lentohinnoittelusta, että menopaluuhinnat on samat olit sä sitten pelipaikoilla päivän tai 3 kuukautta! Mutta kun ei mene jakeluun ja neuvot ei kelpaa, niin tee kuin parhaakses näet. Mutta jos täällä kysytään HALVINTA vaihtoehtoa, niin ei silloin oma mielipide ole se oikea, vaan se HALVIN!!
Minä väännän mitä haluan, mutta jos sinä pelle et halua tietää niitä kysymiäsi HALVIMPIA vaihtoehtoja, niin ole kysymättä, ääliö!Gauhee huutaja.... Ääliöt, ressut ja pellet.... Keskustelua? Ongelmia hänellä? Ei ole maailma ainakaan mitään opettanut eikä matkustaminen avartanut....Harvinaisen huonot hermot ehkä? Nämä nykyajan narsistit....
- 436+6
Sairaanhoitaja67 kirjoitti:
Gauhee huutaja.... Ääliöt, ressut ja pellet.... Keskustelua? Ongelmia hänellä? Ei ole maailma ainakaan mitään opettanut eikä matkustaminen avartanut....Harvinaisen huonot hermot ehkä? Nämä nykyajan narsistit....
Sun keskusteluhan mainiota on. Ja erittäin antoisaa.
- 17+11
Mikä on sun ongelma? Tämä on keskustelupalsta, ei mikään sun privaattialue.
Minä väännän mitä haluan, mutta jos sinä pelle et halua tietää niitä kysymiäsi HALVIMPIA vaihtoehtoja, niin ole kysymättä, ääliö!Mitä itse olen lentoja etsinyt niin ei tasan ole samat hinnat, olenko viikon vai kuukauden reissussa! Ja halvimmat saa, jos pystyy lähtemään milloin vain mutta harvassa työssä pystyy.
- THYllä
17+11 kirjoitti:
Mitä itse olen lentoja etsinyt niin ei tasan ole samat hinnat, olenko viikon vai kuukauden reissussa! Ja halvimmat saa, jos pystyy lähtemään milloin vain mutta harvassa työssä pystyy.
No oli miten oli, mulla ei oo koskaan vaikuttanut lennon hintoihin matkan pituus!
Esim. Istanbuliin pitkä viikonloppu tai 1 kuukausi perillä, sama lentohinta THY:llä.
- reppureissaaja
Hahah mikä taistelu... Kiitos vastauksista, vähän reissu lykkääntyi mut toivottavasti nyt löytäisin ne mahd. halvat lennot :)
- reppureissaaja
Niin ja vielä näin blondina....... Kun muutamaa päivää ennen varaa ja muutenkin.. Tulostatko jotain vai onko joku numero vai lentokentällä tiedossa kuka on menossa? :D Melkeen nolottaa tää kysymys..
- tarvi mtn tulosteita
reppureissaaja kirjoitti:
Niin ja vielä näin blondina....... Kun muutamaa päivää ennen varaa ja muutenkin.. Tulostatko jotain vai onko joku numero vai lentokentällä tiedossa kuka on menossa? :D Melkeen nolottaa tää kysymys..
Näytät lähtöselvityksessä passin, sieltä ne sun lentotiedot löytyy.
- 9+8
Sinuna varmuudella tulostaisin tai olisi jokin lennonvaraus-, tai varausnumero tai jokin muukin dokumentti kuin vain passi. Joihinkin maihin lentäessä ovat äkäisenä pyytäneet sitä, kun eivät kelpuuttaneet pelkkää passia (mikä sai minut todella hämilleni). En muista oliko Turkki yksi näistä, mutta Egypti oli ainakin.
- harvoin näin
Ei se maasta riipu, joskus virkailija on liian innokas ja vaatii kaikenlaista lisätilpehööriä. Sähköinen matkalippu on aina järjestelmässä. Mutta jos järjestelmä kaatuu, on hyvä olla jotain konkreettista paperia olemassa.
- matkoilla tapahtuu
Ostin keväämmällä kesämatkalle lennot Istanbuliin, vaihtelin päiviä ja lisäsin tai vähensin yhden päivän; aina eri hinnat. Aivan normaalia lentolippuja ostaessa, että päivänkin heitolla hinnoissa voi olal huomattaviakin eroja.
Kerran olen ollut lähdössä Lyonista; koko lippujärjestelmä oli kaatunut; kirjoittivat käsin boardingkortteja. Oli siinä Pariisissa virkailijoilla ihmettelemistä, kun näytin käsinkirjoitettua jatkolennon boardingkorttia, varaus kuitenkin löytyi ja laukkukin tuli Helsinkiin asti.- minä vaan
Ketä kiinnostaa sun käsinkirjoitetut boarding passit?
Mäpä lähden ylihuomenna Istanbuliin ja lennot maksoi 228 euroa! - satunnainen matkaili
eri hintoja eri päivinä juu, mutt ei ne perilläoloajasta sinänsä riipu, vaan eri vkonpäivinä on eri määrä matkustajia ja eri kuukausina samoin koneet on joko täydempiä tai tyhjempiä ja siksi hinnat vaihtelee.
Ja tosiaan joakus saa liput edullisemmin, kun tilaa riittävän ajoissa, mutt kyll joskus jos onkin oletettua vähempi kulkijoita, niin voi myöhemmin ostaessakin saada halvemmalla. Ja kyllä äkkilähtöhintojakin on lentomatkalle.
Eli en minä ainakaan ole vielä oppinut, milloin on edullisinta hankkia lentoliput ja hotellivaraukset tehdä ja päästä vielä haluamaansa 'luukkuun' majoittumaan.
- 6*12
Taas skyscanner.com asialla. Ketään ei kiinnosta sun reissusi.
- Minä myös
Mäpälle tiedoksi, boarding passi on tarpeen koneeseen nousua varten ja sekin on hyvä tietää, että sen voi saada vaikka käsinkirjoitettuna.
Nykyisin on monella kentällä mahdollisuus tehdä lähtöselvitys itse automaatilla ja siinä on hyvä olla varaustunnus tai passin viivakoodillakin sen saa.
Automaatti tulostaa myös jatkolennolle liput ja matkalukkuun saa liimatarrat.
Netissä ja kännykälläkin lähtöselvitys onnistuu.
On se niin heleppoo..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675800Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344274Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.971916- 631445
- 2611137
- 471132
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126989Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49826Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31753Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39725