helpp?

tyttö-98-

olen nyt seiskalla.... olen harkinnut vaihtaa koulua...onko se vielä mahdollista vaihtaa kasille eri kouluun?? oma kouluni on 8km meidän kotoa, minusta se on turhan pitkä koulu matka.. äitini kaiken lisäksi pakottaa minut pyöräilemään koulu matkani, se on rankkaa... jos sataa en pääse bussilla kouluun, tai autolla... joudun menemään pyörällä.. äitini anoi minut tähän nykyiseen kouluun, koska olisin joutunut läheisempään kouluuni, kavereideni takia.. haluisin vaihtaa entisen kaverini olevaan kouluun, se on lähempänä kuin nykyinen kouluni.. enkä oikeastaan pidä nykyisestä, opettajat ovat tiukkoja ja ärsyttäviä... miten tämä koulun vaihto tapahtuu?? onko se vaikeaa alkaa kesken yläastetta alkaa vaihtamaan eri kouluun? pelkään kuitenkin uudessa koulussa, että minua aletaan haukkua nimeni vuoksi.... en pidä nimestäni, itsekkään...Miten numerot, ne jotka olen saanut totariin siirtyvät uuteen kouluuni, jos vaihdan sitä.... meidän koulussa kun kaikki numerot seiskaluokan totarissa näkyy vielä kasillakin, en ole varma ysistä? tartten oikeeesti apuu!!!! en jaksa enää tät pyöräilemist ym...... kaipailisin vaan vastauksia... ;D

9

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potari

Eikö kunto riitä?

• tyttö-98-

eikö 8km ylikin ole mielestäsi liian rankka pyöräily matka helteellä? se on myös rankkaa koulun jälkeen opiskella kun on jo todella poikki koulumatkasta! tottakai kuntoni on hyvä!! liikun ja minulla on paljon harrastuksia! ;D

• juuffkkyg

Koulun pitäisi tarjota taksi kyydin jos matka on yli 5km, ainakin meilä. Olen 8 luokalla

• tyttö-98-

olemme anoneet luvan, jolloin silloin en saa koululta kyytiä... kuuluisin oikeasti toiseen kouluun muuttaessani! mutta vaihdoin koulua kavereideni takia, mutta nyt olen alkanut harkita koulun vaihtamista...

• eege

Helpoiten koulun vaihto onnistuu uuden lukuvuoden alussa. On paljon nihkeämpää vaihtaa kesken vuoden. Sinänsä siis aika on ihan otollinen. Sitten pitäisi vielä olla perustelu sille, miksi haluat vaihtaa koulua, vaikka sinulle nimenomaan on anottu erikseen opiskelupaikkaa toiseen kouluun.

Todistuksen numerot kyllä siirtyvät uuteen kouluun mukanasi. Voi joutua sumplimaan vähän, jos toisessa koulussa on opiskeltu eri tavalla. Kurssimäärä on kuitenkin sama, joten kyllä ne asiat järjestyvät. OPO on varmasti siinä apuna, jos on jotain yhteensopivuusongelmia.

Paljon tuo vaihto on myös kiinni sen toisen koulun oppilasmääristä. Jos ei yksinkertaisesti ole paikkaa uudelle opiskelijalle tai uusia tulokkaita on liikaa, voi olla ettet pääse toiseen kouluun siirtymään.

Ja tosiaan noinhan se usein menee, että jos ei käy lähikoulussa ja sen takia koulumatkaa tulee paljon, ei kaupunki ole velvollinen kuljetusta järjestämään.

• tyttö-98-

kiitos vastauksista!

• oneotherstudent_98
        tyttö-98- kirjoitti:

kiitos vastauksista!

mulla on aika sama tilanne. Käyn seiskaa ja haluaisin vaihtaa koulua. Mulla ehkä suurin syy on koulun taso ja opettajat. Mutta musta meillä menee se niin et puhutaa reksin kaa asioit ja sit puhutaa siel uudes koulus ja annetaa todistus yms. Jos haluut vaihtaa kouluu, se kannattaa tehä nyt kun meet kasille tai vasta lukion kohalla. Mieti onko uus koulu parempi, vaikka matka on lyhyempi. Ja kannattais puhua sun äitin kaa, se helpottaa asioita paljon ! :) tsemppii :))

• tyttö-98-
        oneotherstudent_98 kirjoitti:

mulla on aika sama tilanne. Käyn seiskaa ja haluaisin vaihtaa koulua. Mulla ehkä suurin syy on koulun taso ja opettajat. Mutta musta meillä menee se niin et puhutaa reksin kaa asioit ja sit puhutaa siel uudes koulus ja annetaa todistus yms. Jos haluut vaihtaa kouluu, se kannattaa tehä nyt kun meet kasille tai vasta lukion kohalla. Mieti onko uus koulu parempi, vaikka matka on lyhyempi. Ja kannattais puhua sun äitin kaa, se helpottaa asioita paljon ! :) tsemppii :))

kiitos samoin, sinnekkin! ;) tsemppiä samoin ! ;D

• kasvatus kunniaan

nykyinen koulu pitäisi opettaa nuorille kuria.olin 1999v.kauhea kokemus.liian löysä kasvatus on huonoa.liikunta kuuluu ei 8km liian pitkä.kunto pitäisi riitää tuohon.opettajat ihan hyviä.pitää oppia sietämään erillaisia ihmisiä.nuorena pitää liikkua eikä maata sohvalla ja surffata netissä.tsemppiä kouluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe