Tämä palsta ja sen kirjoittajat

Olen tätä palstaa ja sen kirjoituksia kritisoinut ja saanut köniinikin kirjoituksistani.

Nyt on aika sanoa jotain myönteistäkin:

Kirjoittelen paljon, milloin mitäkin. Kun mieleeni pälkähtää jotakin pientä mietittävää tai kerron omista vähäisistä kokemuksistani, te palstamestarit teette pienestä ja mitättömästäkin ihan suurta ja ihmeellistä. Ajatustenne lämpö, viisaus ja kauneus, saavat pään pyörälle.

Mistä olette tänne kerääntyneet hienotunteisine, kantavine ja erinomaisine ajatuksinenne.

Jokainen tietää kyllä minkälainen oli se suunnaton jäävuori johon Titanic törmäsi.

Harva edes tietää mitään mitättömän näköisestä ja pienestä. vesipisarakin sentään mainittiin. Kohta nähdään pienen ruohonkorren tunkeutuvan esiin asvaltin halkeamasta. Kysessä voi olla myös koivun taimi, joka on toivottomissa oloissa juurtunut ja elämänuskoisena työntää varttaan ihailtavaksemme.

Eteenpäin eläväin mieli!

30

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm

Myöhäistä.

• ei kai

Miten niin myöhäistä Ruunehan siinä vaan istuskelee oksalla ylimllä ja tarkastelee valtakuntaansa.

• ei nimellä enään

Niin, pienessäkin voi nähdä suurta, tallattunakin, ja lyttyyn lyötynä ajoittain, voi elinvoima sittenkin löytyä kun uskoo hyvyyteen!

• vain.minä

Syystä tai toisesta, aloitus sai minut muistamaan runon Suomen Runottarestani. Se kertoo etanasta, joka törmäsi, en nyt muista, sieneen vai ruusuunko se oli.
      Törmättyään se vain röyhisti rintaansa, ja jatkoi tyyriinä tietään.
      Jollain lailla tunnistan siitä itseni.
      En ylpeillen, vaan muistutuksena siitä, kuinka vastoinkäymisistä huolimatta on elämässä aina aihetta lauluun.

Monin vaikeuksin elämä on minua yrittänyt lannistaa, mutta tässä vain olen ja nautin elämästäni.
      Kovin monin omin mielihaluin ja yrityksin voi omaa mieltään huoltaa, kun vain saa onnen lahjan sitä jaksaa.
      Toivon olevani oman mummoni kaltainen, joka loppuun asti jaksoi pitää itsensä uteliaana maailman menosta ja päivän tapahtumista.

Saatoin puhua omiani, siis ulkona aloituksesta. Mutta hyvä aloitus antaa tilaa tajunnanvirralle.

• Anna tajuntasi virran kulke, eteenpäin soljua. Olen minäkin elämässäni taistellut, mutta jotenkuten selvinnyt.

Ellei suuria iloja saakaan koettavaksi, on tyydyttävä pieniin iloihin.

Minullakin on omat muistoni ja kokemukseni. Jokaisella on äiti ja myös iso-äiti. Minulla tuo oli mummo ja vielä pelkitetymmin mummu.

Muistan mummun sanoneen aina: "en minä mutta muut!" Toisten paras oli aina päällimmäisenä mielessä.

• vain.minä

Mukavaa lukea muistojamme, mummu oli minunkin isäni äiti, nimenomaan mummu.
        Rakas minulle, ja minä rakkain lastenlapsistaan hänelle.
        Minun mummuni ei ollut epäitsekäs, kovinkin itsekäs.
        Pappani rakasti, tottakai häntä yli kaiken, ja asetti mummuni vaateet kaikkein ylimmäksi.

Toinen mummuni taas oli oikea ihmisrakas, antoi kummatkin itsetekemänsä leivän puolikkaat saunassa yöpyneille romaneille.
        Mummuja on moneksi, ihan kuin kaikkia ihmisiä, iästä huolimatta.

Yritetään meloskella elämän virrassa.

• Rantakivellä

Kirkkaissa virroissa on viihtyisää kenen tahansa olla. Miten voikaan positiiviset tunteet saada vastakaikua näillä palstoillakin.

• he

En yhtään viestiä ole nostellut arkistosta, siis vanhija turhaa minua syytätte..
        Kun en edes osaakaan ,vasta opettelemaan alkanut opissakaan en ole ollut ,joten yhden sormen naputtelija olen...

• kuunnellen ja kokien

Ihminen tulee hyvälle mielelle kuullessaan, tai lukiessaan ajatuskia jotka sopivasti kuvaavat omaa mielen tilaa.

Harvoinpa täällä poiketessa löytää myönteistä viestiketjua, iloa ja mielihyvää muiden sanomasta.
      On hieno tunne katsella luonnon muutoksia kevään edistyessä, kuunnella lintujen riemua, lasten iloisia huutoja keväisessä illassa ja hiekan rapinaa polulla kulkijan jalan alla. Sitä kaikkea on kevät.

Otetaan tavaksi kuunnella ja katsella tarkemmin, havannointi ja siitä kertominen ovat sitä elämän riemua joka meistä vielä pitäisi löytyä. Kaiken ilo kruunaa kun muistaa;... aa, tämän minä olen ennenkin nähnyt, se oli silloin.... ja siitä alkavat muistot joita aina kannamme mukanamme. Kaikista asioista on muistoja, nautitaan niistä yhdessä ja yksin.
      Aurinkoista kevättä.

• Kirje tuntemattomalt

No,,, mistä nyt tuulee Ruuneperi ??? ennemmin et löytänyt mitään positiivista sanottavaa, mutta aina olet löytänyt moitittavaa, olet heilunut kuin kukko tunkiolla, ja vaikeroinut kuinka palstalla menee huonosti ja yrittänyt tehdä jos jommostakin karsinaa, että saisit omat mietteesi kuuluville ja haalinut ympärillesi, välillä kehumallakin, kirjoittajia.

Siis aiemmin ei ollut mitään hyvää palstalaisista sinulla sanomista ja nyt löydät sanoja jotka menee yli ymmärryksen ampuvaa kehumisillasi,,,,olet löytänyt sanat- ajatusten lämpö, viisaus ja kauneus palstalaisista, eikä ne tähän lopu vielä satuilet palstalaisista - hienotunteiset, kantavat palstamestarit, mistä sinä oikein nyt puhutkaan, kai itsekkin huomaat mitenkä ajatuksesi lentää, että ei ole määrää, kuinka sinä muutut kuin kameliontti, joka vaihtaa väriään .

Olen ennenkin ihmetellyt että sinä miehenä viihdyt naisten seurassa että mistähän se johtuu, mutta kyllä kai sinullakin on heikko kohtasi ?

• Kukin tyylillään

No voi helskutti.

Mitä ihmettelemistä siinä on, jos mies viihtyy keskustelupalstalla.
        Huonomminkin voisi aikansa viettää.
        Eikä meidän tarvitse analysoida jokaista kirjoittajaa, ei asettaa johonkin muottiin, ei miettiä mielentilaa, ei karsinoida vain jonkin mielipiteen kannattajaksi... tai ei muutoinkaan asettaa kirjoittajia ruutuihin kuin pensaita puutarhaan.

Annetaan jokaiselle oikeus kirjoittaa sen hetkisen mielentilan mukaan, näkyjä, kokemuksia, muistoja, mielipiteitä, hyvää ja pahaa mieltä purkaen.
        Kaikilla ruusuilla ja nokkosilla on ihailjansa, kaikkea ei voi syödä piikkeinensä, mutta polttavinkin nokkonen on nautittavaa kun ei laske piikkejä.

• hyvä sinä
        Kukin tyylillään kirjoitti:

No voi helskutti.

Mitä ihmettelemistä siinä on, jos mies viihtyy keskustelupalstalla.
        Huonomminkin voisi aikansa viettää.
        Eikä meidän tarvitse analysoida jokaista kirjoittajaa, ei asettaa johonkin muottiin, ei miettiä mielentilaa, ei karsinoida vain jonkin mielipiteen kannattajaksi... tai ei muutoinkaan asettaa kirjoittajia ruutuihin kuin pensaita puutarhaan.

Annetaan jokaiselle oikeus kirjoittaa sen hetkisen mielentilan mukaan, näkyjä, kokemuksia, muistoja, mielipiteitä, hyvää ja pahaa mieltä purkaen.
        Kaikilla ruusuilla ja nokkosilla on ihailjansa, kaikkea ei voi syödä piikkeinensä, mutta polttavinkin nokkonen on nautittavaa kun ei laske piikkejä.

näinhän aina juhlapuheissa, mutta käytännössä jokainen itseään paremmaksi huomattu kirjoittaja tai onnellisemmaksi nähty teilataan, tavalla tai toisella. Tämä saitti on joillekkin elämää suurempi, siksi pitää koota samanhenkinen teloitusporukka vittuilemaan ja vastakkaista sukupuolta nuolemaan. Välillä nämä naiset on toisiaan vastaan, mutta yhteinen kateuden kohde saa yhdistämään voimat. Miehet on reilumpia, ilman muuta.Mutta sehän on näiden piruparkojen ongelma, säälittäviä ovat.

• Olen moittinut vain palstahäirikköjä, jotka pilaava kaikki kirjoittelut.

Viimemainittuun ihmettelyysi voin hyvinkin vastata. Minä satun pitämään naisista ja olen aina pitänyt.
        Tulen kyllä miestenkin kanssa toimeeen jos he ovat järkrviä ja normaaleja.

Kyllä kirjoittavalta ihmiseltä vaaditaan mielikuvitustakin, muuten joudutaan kirjoittamaan vanhojen ukkojen ja akkojen tapoista ja murhista ja siitä miten Jyrki Katainen kantaa säkeissä rahaa Bryssaliin.

Mielikuvitustam hyväntahtoisuutta ja hiven runollisuuttakin. Edellisessä perusaineksia kirjoitteluun.

Pihoillakin suositaan enemmän kauniita kukkia kuin nokkosia ja karhiaisia. Komeaa on kotkan kaartelu sinitaivaan alla, mutta enemmän viehättää pieneten lintujen kauniin laulun kuuntelu.

Saa se variskin silti laulaa ja harakka nauraa, kukin omalla äänellään.

• atsul
        Ruuneperi kirjoitti:

Olen moittinut vain palstahäirikköjä, jotka pilaava kaikki kirjoittelut.

Viimemainittuun ihmettelyysi voin hyvinkin vastata. Minä satun pitämään naisista ja olen aina pitänyt.

Kyllä kirjoittavalta ihmiseltä vaaditaan mielikuvitustakin, muuten joudutaan kirjoittamaan vanhojen ukkojen ja akkojen tapoista ja murhista ja siitä miten Jyrki Katainen kantaa säkeissä rahaa Bryssaliin.

Mielikuvitustam hyväntahtoisuutta ja hiven runollisuuttakin. Edellisessä perusaineksia kirjoitteluun.

Pihoillakin suositaan enemmän kauniita kukkia kuin nokkosia ja karhiaisia. Komeaa on kotkan kaartelu sinitaivaan alla, mutta enemmän viehättää pieneten lintujen kauniin laulun kuuntelu.

Vaikea kuvitella tällä Ruuneperilla olevankaan oikeasti varsinaista naista oikeassa elämässä sen paremmin kuin miestäkään. Ei siihen ympärivuorokauden palstalla roikkumisen lisäksi aikaa jäisikään.
        Kouluajoilta muistuu mieleen muutamat tyttömäiset pojat jotka tultuaan syrjityksi poika porukassa hakeutuvat sitten tyttöjen leikkeihin.
        Naimattomiksi poikamieheksi moni jäikin. Hyvin ymmärtää Ruuneperiakin joka ei pärjää miesporukassa vaan pakenee naisten hameen alla. Amankin hameen alle yritti, tosin Ama rämäytti reilun pierun jolloin Ruuneperilla tuli kiire raittiiseen ilmaan.

• Tuon tunnistaa heti!
        atsul kirjoitti:

Vaikea kuvitella tällä Ruuneperilla olevankaan oikeasti varsinaista naista oikeassa elämässä sen paremmin kuin miestäkään. Ei siihen ympärivuorokauden palstalla roikkumisen lisäksi aikaa jäisikään.
        Kouluajoilta muistuu mieleen muutamat tyttömäiset pojat jotka tultuaan syrjityksi poika porukassa hakeutuvat sitten tyttöjen leikkeihin.
        Naimattomiksi poikamieheksi moni jäikin. Hyvin ymmärtää Ruuneperiakin joka ei pärjää miesporukassa vaan pakenee naisten hameen alla. Amankin hameen alle yritti, tosin Ama rämäytti reilun pierun jolloin Ruuneperilla tuli kiire raittiiseen ilmaan.

Siinä m.v. taas puhuu omaa mieliasiaansa, rumia alatyylisiä ilmaisujaan.

• DDDDDDDDDDD
        Tuon tunnistaa heti! kirjoitti:

Siinä m.v. taas puhuu omaa mieliasiaansa, rumia alatyylisiä ilmaisujaan.

Oli kenen oli. Onpahan todenperäistä huumoria sisällään pitävää tekstiä.

• atsul kirjoitti:

Kerro nyt lisää valheitasi kun totuudesta et mitään tiedä!

• pusi pusi !
        Ruuneperi kirjoitti:

Olen moittinut vain palstahäirikköjä, jotka pilaava kaikki kirjoittelut.

Näin tilittää tuntojaan palstan ikioma Auervaara....

• atsul kirjoitti:

Minua ei olla poikaporukassakaan syrjitty. Kokoni on XL ja hartioitteni leveys ladonovien luokkaa. Kas kun et bassoäänestäni maininnut.

Ei yöllinen valvominen ole tietääkseni kielletty, ei kirjoittaminenkaan!

Naisten seurassa viihdyn MYÖS siksi, että heillä on kirjoituskykyä, tietoja ja taitoja, joiden varassa ihminen voi elää.

Valheisiin perustuvaa mustamaalausta ei kukaan pysty perustelemaan.

• barbaarille

Raukkamaista palstalaisen kohtelua! Kaikkia sääntöjä rikot, henkilöön menevällä herjauksellasi. Kyllä Ruuneperillä on leveät ja miehekkäät hartiat, on kohtelias ja hyvin käyttäytyvä!

Taidat kokea hänet uhkana ja kilpailijana, huono olet häviämään!

• Barbaari ...
        barbaarille kirjoitti:

Raukkamaista palstalaisen kohtelua! Kaikkia sääntöjä rikot, henkilöön menevällä herjauksellasi. Kyllä Ruuneperillä on leveät ja miehekkäät hartiat, on kohtelias ja hyvin käyttäytyvä!

Nyt kyllä alan jo epäilemään ettei se lahous rajoitu pelkästään hartiohin vaan se on jo levinny päähänkin.

• Barbaari.......
        barbaarille kirjoitti:

Mitähän pahaa siinä on jos joku tasoitaa narsistin kehuja, Hänhän valehtelee
        Kertoo hartioidensa olevan leveät kuin ladon ovet, totuushan on että ne ovat lahot kuin ladon ovet.
        Onhan persuksilla kokoa jos ne on kokoa XL.Ruipelosta kehosta ei rautakangen takana seisoessa näysikkään kuin isot korvat ja XL luokaa oleva isoperse.

• Ruuneperin puolesta
        Barbaari ... kirjoitti:

Nyt kyllä alan jo epäilemään ettei se lahous rajoitu pelkästään hartiohin vaan se on jo levinny päähänkin.

Olen kauan kaukaa ihaillut Ruuneperiä palstan veturina, mutta en vakinikkiä enää käytä, olen jättäytynyt hiljaisena taka alalle. Mutta se on minun valintani, koska olen nähnyt kateuden niitä kohtaan jotka ovat saaneet huomiota. Täällähän ei saa kehua eikä kannustaa, heti syytetään nuolemisesta ja aletaan vainota perskärpäsenä. Kuinkahan moni on lähtenyt sen takia muille palstoille tai "pusikkoon". Ruuneperinkin pitäisi ymmärtää tämä eikä halveksia nimettöminä kirjoittavia.Taitaa olla Kahvipirtissäkin moni sen takia eikä kirjoittele juurikaan muualle. Harmi koko palstan kannalta.

• barbaari....
        Ruuneperin puolesta kirjoitti:

Olen kauan kaukaa ihaillut Ruuneperiä palstan veturina, mutta en vakinikkiä enää käytä, olen jättäytynyt hiljaisena taka alalle. Mutta se on minun valintani, koska olen nähnyt kateuden niitä kohtaan jotka ovat saaneet huomiota. Täällähän ei saa kehua eikä kannustaa, heti syytetään nuolemisesta ja aletaan vainota perskärpäsenä. Kuinkahan moni on lähtenyt sen takia muille palstoille tai "pusikkoon". Ruuneperinkin pitäisi ymmärtää tämä eikä halveksia nimettöminä kirjoittavia.Taitaa olla Kahvipirtissäkin moni sen takia eikä kirjoittele juurikaan muualle. Harmi koko palstan kannalta.

Ruuneperin puolustaja

hyvä asia tsellesi. että pysyttelet puskassa poissa ja piilossa. Ei tuosta ruikuttamisestasi kukaan järkevä ihminen saa mitään tolkkua. Uskonkin jos palstan kirjoitukset laskevat tasollesi lähtee loputkin osaavat ja aitavat kirjoittajat palstalta.

• Attila-
        barbaarille kirjoitti:

Mistä hitosta sä Ruuna kaivat alati noita uusia nikkejä- Etkö sä jo ymmärrä useampikin pystyy tarkastamaan mistä toosasta törky tulee...moni hallitsee sumean logiikan käytön.

• yx monista
        barbaari.... kirjoitti:

Ruuneperin puolustaja

hyvä asia tsellesi. että pysyttelet puskassa poissa ja piilossa. Ei tuosta ruikuttamisestasi kukaan järkevä ihminen saa mitään tolkkua. Uskonkin jos palstan kirjoitukset laskevat tasollesi lähtee loputkin osaavat ja aitavat kirjoittajat palstalta.

Kyllä täällä monikin ihmettelee, miksi näitä vihanilmauksia satelee Ruuneperin hyvään ketjuun!
        Sinä se ruikutat ja yrität kaivaa maata aina jonkun palstalaisen jalkojen alta!

Luonnevikainen olet!

• haukka...

Satu

onkin sitä mieltä ....

Vaikka perse maata viiltäisi, niin ilmojen halki käy lentäjämtie

• Yksi Kauneimmista sä

• On kaunista

kunneltavaa ja katsottavaa tuo !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      160
      3566
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      51
      2030
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1088
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1024
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe