Hei!
olen 18-vuotias tyttö ja tällä hetkellä kärsin ärsyttävästä kutinasta alapäässäni. Olen menettänyt neitsyyteni yli vuosi sitten ja olen edelleen yhdessä saman miehen kanssa. Kummallakaan ei ole sukupuolitauteja. Olen syönyt myös pian vuoden e-pillereitä joten kondomin käyttö jää joskus pois. Sunnuntaina harrastimme viime kerran seksiä ja maanantaista asti alapääni on kutissut erittäin paljon. Kutinaa on erityisesti emättimen suulla. Mitään muita hiivaan liittyviä oireita ei ole joten haluaisin nyt tietää onko teillä muille kokemusta samasta? Mitä pitäisi tehdä? Olen nyt käyttänyt bepanthenia aamuin illoin parin päivän aikana ja se helpottaa aina hetkeksi mutta sitten kutina tulee uudestaan. Minulla on pian gynekologille aika papa koetta varten ja siellä toki saan ammattilaisen vastauksen ongelmiini mutta haluan silti tietää onko muilla kokemusta tällaisesta?
kutiseva alapää
2
238
Vastaukset
- Joku vaan
Minulla ei läheskään aina ole mitään vuotoa hiivatulehduksen kanssa vaan sietämätön kutina juuri emättimen aukolla ja arkakin voi olla.
Harvoin enään saan hiivatulehduksia kun en ole ollut seksisuhteissa aikoihin ja ainostaan antibioottikuurit aikoinaan aiheutti hiivatulehduksen alapäähän ja joskus peräti kieleenkin.Näistä antibiootin aiheuttamista harmeista olen päässyt eroon kuurin aikana kun käytä lacto 7.....
Jos sinulla ei ole ennen ollut hiivatulehdusta pitää käydä näyttämässä alapäätään jotta asia varmistuu.Sitten kun ikää tulee enemmän sitä osaa tulkita oman hiivatulehduksensa ja lääkityksen voi hakea resepti vapaasti apteeksita - nuuuurse
Kyllä se voi hiiva olla. Siihen viittaisi kutina! Onko sulla rakeista ja/tai runsasta valkovuotoa? Siinä toinen hiivan merkki.. kaikkia oireita ei tarvitse edes olla. Jos epäilet hiivaa, seksiä ei kannata harrastaa! Siitä oireet vain lisääntyvät. Voithan kokeilla Canesten kombia. Jos oireet lähtevät, se oli hiiva. Hiivan aikana ei kannata syödä makeaa, eikä vaaleita jauhoja, ne pahentavat oireita! Käytä paljon hapanmaitotuotteita ja vaikkapa puolukkamehua... Hiiva voi myös tarttua kumppaniin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067492
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1045274Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253471Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3531515Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?571330