Lesboystävät

Ystävänaiset_hukassa

Hejs, oon ihan melkolailla onnellisessa parisuhteessa naiseni kanssa, mut oon huomannut viime aikoina, että kaipaisin elämääni "omia" lesbokavereita, joiden kanssa jakaa asioita. Enemmän niitä tuntuu olevan meillä vaan toisella osapuolella. Ongelmaks tietysti tulee helposti se, etten oikein voi/osaa lähestyä muita naisia ilman tyttöystäväni ajatusta jostain ihan muusta kuin kaveruudesta. Enkä oikein tiedä itsekään, miten pitäis toimia ilman väärinkäsityksiä. "Etsin lesbokaveria"-ilmotukset kuullostaa vähän kornilta :D

36

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä tee ongelmaa

No kylläpä minäkin ihmettelisin suuresti jos vaimoni lähtisi ihan etsimällä etsimään lesboystäviä itselleen suhteen ulkopuolelta, ystävää pelkästään itselleen, ja vielä lesboa nimenomaan... Oikeat ystävyyssuhteet eivät synny väkisin yrittämällä kuitenkaan, ja ystävyyden syntymiseksi tarvitsee viettää paljon aikaa toisen henkilön kanssa, paljon keskusteluja, paljon yhteisiä ajatuksia, tekemistä jne. jne. Eikös vain kuulostakin samalta kuin etsisi itselleen uutta tyttöystävää... liikut vaarallisilla vesillä.
      Sinun olisi pitänyt pitää kiinni ystävistäsi jo ennen suhdettasi. Myös heteroystävistä, jos sinulla sellaisia on ollut. Jokainen ystävä on tärkeä.
      Jos nyt välttämättä haluat pilata suhteesi, niin go for it, mutta en todellakaan suosittele, että alat etsiskelemään itsellesi lesboystävää, kuinka helppo sellaiseen onkaan ihastua ja rakastua. Ja siinä sitten olette ''vain ystäviä''.
      Mikset voi jakaa asioita oman tyttöystäväsi kanssa? Parastahan naisten välisissä suhteissa on just se, että kaiken voi jakaa toisen kanssa ja toinen ymmärtää.

• 28 + 13

Erittäin hyvin sanottu.. voin kertoa omasta kokemuksesta , että kun puolisoni lähti etsimään lesboystäviä, niin lähtikin sille tielleen.. löysi uuden.. että sillein.. ehkä meidän parisuhde oli jo ohi kun teki mieli lähteä etsimään "ystäviä".. en ole katkera, mutta kuitenkin..

• ystävää etsimässä

Kokemusta on asiasta. Vastasin aikoinaan ilmotukseen, jossa l-nainen etsii ystävää itselleen, siis ystävää, kertoi olevansa parisuhteessa. Itse olin kyllä tuolloin sinkku, mutta mielestäni ystävät ovat aina tervetulleita. Lähdin siis itse ystäväpohjalta liikkeelle.

Tutustuin naiseen ja hän oli oikein mukava, kävi kuitenkin ilmi, että hän etsii uutta tyttöystävää, koska parisuhteessa ei ole ollut vuosiin seksiä. Hän siis petti tyttöystäväänsä. Itse kyllä tykästyin tuolloin häneen, muuten niin mukava ja viehättävä.En kuitenkaan jatkanut yhteydenpitoa, joten sen pituinen se. Tapahtui vuosia, vuosia sitten.

• selvennystä

Tässä ei nyt käynyt selväksi, että onko sinulla kuitenkin heteroystäviä. Eikö samat asiat voi jakaa heteroystävien kanssa?

• 6+9

Toi on yhtä vakuuttavaa kuin mun tyttöystävän selitykset,
      että miksi hän on vastaillut suurinpiirtein kaikkiin mahdollisiin treffiilmoituksiin.
      "Halusin vaan puhua jonkun kanssa"
      "Kun sinä et kuuntele minua"
      "Ei minulla ole mitään meneillään"

Jäin kiinni tuohon ensimmäiseen lauseeseen mitä kirjoitit
      "Hejs, oon ihan melkolailla onnellisessa parisuhteessa naiseni kanssa"
      Siis mitä tarkoittaa melkolailla?
      Kuitenkin kiva olisi löytää joku muu "ihan juttukaveriksi" Vai ???

Kyllä mulla ainakin alkoi kellot kilkattaa kun niitä "kavereita" etsitään ilmoituksilla
      Ja jos sun tyttöystävä ei ole ihan palikka niin kilkkaa silläkin.

Eikö ennemminkin pitäsi etsiä niitä uusia tuttavuuksia yhdessä?

• +++++++

Ei kai siinä mitään pahaa ole jos haluaa itselleen uusia kavereita. Ehkä se herättää epäluuloa, jos haluaa ainoastaan lesbokaverin. Mun mielestä pariskunnallakin olisi hyvä olla omia kavereita. Ei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä.

• eipäs leimata syyttä

Oon samaa mieltä kuin aiemmat. Kyllä mä ainakin pystyn jakamaan asiani ihan heterokavereiden ja lesbokavereiden kanssa. Ystävät on aina ystäviä oli ne sitten mitä seksuaaliselta suuntautumukseltaan. Ystävyyteen menee pitkä aika että sellainen syntyy, ja kuinka hyvin ystävä lopulta tunteekin toisen ystävän nimenomaan pitkän tutustumisprosessin takia. Ei siihen aina tarvita mitään toista lesbokaveria, jolle pystyy pelkästään jakamaan asiat.

Ei kannata heterokavereita heittää sivuun pelkästään olettamuksen takia, että "ne ei ymmärrä mun maailmaa". Koska kyllä nekin ymmärtävät, tuntevathan ne sinut!!

• Jebba
        eipäs leimata syyttä kirjoitti:

Oon samaa mieltä kuin aiemmat. Kyllä mä ainakin pystyn jakamaan asiani ihan heterokavereiden ja lesbokavereiden kanssa. Ystävät on aina ystäviä oli ne sitten mitä seksuaaliselta suuntautumukseltaan. Ystävyyteen menee pitkä aika että sellainen syntyy, ja kuinka hyvin ystävä lopulta tunteekin toisen ystävän nimenomaan pitkän tutustumisprosessin takia. Ei siihen aina tarvita mitään toista lesbokaveria, jolle pystyy pelkästään jakamaan asiat.

Ei kannata heterokavereita heittää sivuun pelkästään olettamuksen takia, että "ne ei ymmärrä mun maailmaa". Koska kyllä nekin ymmärtävät, tuntevathan ne sinut!!

Eihän tässä vissiin ollutkaan kyse vanhojen ystävien "heivaamisesta"..? Vaan siitä että ystävänä olisi samanhenkinen ihminen, joka elää samaa elämää. Tässä on varmaan ihan turhaa sellainen, "kyllä mä pystyn jakamaan asiat heterokavereiden kanssa" jne... Kaikilla kun ei ole sellaisia heterokavereita jotka ymmärtäisivät ja hyväksyisivät täysin lesbomaailmaa ja pystyisivät keskustelemaan herkimmistäkin asioista. Vaikka kuinka jooku olisi ystävä, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että hän hyväksyisi täysin suuntautumisesi. Aina kaikki ei mene niin kivasti... Joten good for you :)

• jebba

Nimenomaan. Kaikkea ei SAA tehdä yhdessä. Jos haluaa että suhde voisi myös hengittää ja sitä myötä kestää.

• eipäs leimata syyttä
        Jebba kirjoitti:

Eihän tässä vissiin ollutkaan kyse vanhojen ystävien "heivaamisesta"..? Vaan siitä että ystävänä olisi samanhenkinen ihminen, joka elää samaa elämää. Tässä on varmaan ihan turhaa sellainen, "kyllä mä pystyn jakamaan asiat heterokavereiden kanssa" jne... Kaikilla kun ei ole sellaisia heterokavereita jotka ymmärtäisivät ja hyväksyisivät täysin lesbomaailmaa ja pystyisivät keskustelemaan herkimmistäkin asioista. Vaikka kuinka jooku olisi ystävä, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että hän hyväksyisi täysin suuntautumisesi. Aina kaikki ei mene niin kivasti... Joten good for you :)

En puhunutkaan vanhoista, vaan uusien ystävien hakemisesta. No tässäkin keskustelussa ap:lta puuttuu lähtökohdat, esimerkiksi että onko hänellä edes paljoa ystäviä, muita kuin puolison, eikä sitä että onko hän mahdollisesti kaapissa. niistä kun en tiedä. Sillä sanoinkin mielipiteeni sen pohjalta, että itte pystyn jakamaan asiani kaikkien ystävien kanssa, myös heteroystävien, koska tottakai he tietävät mun suuntautumuksen ja hyväksyvät mut tämmöisenään, ei ne muuten mun ystäviä olis.

Mutta tosiaan itse asiasta: Kaikki ystävät ovat tärkeitä ja niitä pitää olla! Joten ap:lle onnea yritykseen ystävien etsinnässä! :) Myös niitä omia ystäviä, eikä pelkästään yhteisiä.

• f4ck
        jebba kirjoitti:

Nimenomaan. Kaikkea ei SAA tehdä yhdessä. Jos haluaa että suhde voisi myös hengittää ja sitä myötä kestää.

mua kiinnostaa tää ett mitä ei kannata tehdä yhdessä? Milloin se ihminen jota rakastat muuttuu sellaiseksi joka estää hengittämästä.
        Eikö se oma rakas kuuluisi olla myös paras ystävä? Jos on aiheita mistä ei voi puhua sen kanssa ni onko sellainen hyvä suhde vai melkolailla hyvä?

Jos haluaa mennä kavereitten kaa ulos tai avautua ystävälle niin sehän on ihanaa kun niin voi tehdä eikä siinä mitää pahaa ole, mut jos menee kavereiden kaa ulos kun sen oman kullan kanssa ei ny jaksa tai pitäis voida avautua kavereille kun sille omalle kullalle ei pysty, ni kuulostaa vähän ikävälle.

Mikä tää kuristuminen suhteessa oikeen on, tai joo, tiedänhän mä kyl millaista sekin on mut silloin suhde ei ookkaan kauaa kestänyt. Onko se sitten lisäajan ostamista jos oma suhde ei kestä jakaa kaikkea tai tehdä kaikkea yhdessä ja tekee, puhuu ne muiden kaa?

Hyvä suhde hengittää toisista, siitä toisesta saa sellaista lisähappea jokaiseen päivään ja aurinkoa sateeseen. Miksi ja mitä siis ei saisi tehdä toisen kanssa?

• yeba
        f4ck kirjoitti:

mua kiinnostaa tää ett mitä ei kannata tehdä yhdessä? Milloin se ihminen jota rakastat muuttuu sellaiseksi joka estää hengittämästä.
        Eikö se oma rakas kuuluisi olla myös paras ystävä? Jos on aiheita mistä ei voi puhua sen kanssa ni onko sellainen hyvä suhde vai melkolailla hyvä?

Jos haluaa mennä kavereitten kaa ulos tai avautua ystävälle niin sehän on ihanaa kun niin voi tehdä eikä siinä mitää pahaa ole, mut jos menee kavereiden kaa ulos kun sen oman kullan kanssa ei ny jaksa tai pitäis voida avautua kavereille kun sille omalle kullalle ei pysty, ni kuulostaa vähän ikävälle.

Mikä tää kuristuminen suhteessa oikeen on, tai joo, tiedänhän mä kyl millaista sekin on mut silloin suhde ei ookkaan kauaa kestänyt. Onko se sitten lisäajan ostamista jos oma suhde ei kestä jakaa kaikkea tai tehdä kaikkea yhdessä ja tekee, puhuu ne muiden kaa?

Hyvä suhde hengittää toisista, siitä toisesta saa sellaista lisähappea jokaiseen päivään ja aurinkoa sateeseen. Miksi ja mitä siis ei saisi tehdä toisen kanssa?

No joo, puhut kyllä asiaa. Kyllä se kertoo ns. sellaisesta suhteesta missä kaikki asiat ei oo hyvin jos ei pysty kaikkea jakamaan kumppanilleen. (hiipi hiljaa mieleen omat ex parisuhde-kuviot kun tarkalleen mietti). Ehkä juurikin kuristamissuhde - Alistettu -alistava-suhde. Sellaisissahan just avaudutaan toisille kumppanista, jos ei pysty kumppanille puhumaan suoraan. Tai vaikka oltaiskin puhuttu, mutta ilman tulosta. Puretaan sitä pahaa oloa muille. Sit on myös näitä ketkä haluu lähteen irrotteleen kavereiden kanssa, kun kumppanin kanssa ei voi irtautua samalla tavalla.

Nyt kun alkaa miettiin, niin yllättävän monessa parisuhteessa menee tän kuvion mukaan. Mä oon kyllä aikani mittaan oppinut hyvin tunteen omat arvoni että mitä minä haluan parisuhteelta, ja sen mitä voin myös toiselle antaa. Mulla ei ole varaa arvosteleen toisten parisuhteita, koska jokainen elää tavallaan, mutta oon sitä mieltä että nykypäivänä ryhdytään liian nopeisiin päätöksiin ja ryhdytään liian helpoin perustein parisuhteeseen. Ikään kuin ei jakseta odottaa, vaan otetaan se helpon vastaantuleva.

Oon aina miettiny että oonko vaan liian kriittinen ihminen, mutta oon tullut siihen tulokseen mun ex-suhteiden kautta, että haluan oikeesti odottaa ja valikoida sellainen ihminen mun elämään, kenen kanssa oikeesti vois natsata, kuka on saman henkinen, ja kenen kanssa voin jakaa kaiken. Kait siinä itelläkin pitäis hälytyskellot soida jos muille pitää jatkuvasti purkautua muille suhteestaan.

• Jebba
        f4ck kirjoitti:

Puhut asiaa :) Tarkoitin sitä, että mun mielestä se ei oo ok että suhteessa Kaikki tehdään yhdessä. pitää olla tilaa ystäville ja muulle elämälle. Eikä se, että haluaa joskus olla mieluummin ystävien kanssa ja jutella niille omia asioitaa, saa olla olla kumppanille mustasukkaisuuden aihe.

Ja kyllä, kumppani on myös paras ystävä. Mutta edelleen, ihminen tarvitsee myös muita ystäviä hengittääkseen. Suhde kumppaniin on tietenkin syvempi ja herkempi, ja myös tästä syystä mun mielestä on joskus paljon terveellisempää puhella asioita ystävien kuin oman kumppanin kanssa.

• yksvaan
        Jebba kirjoitti:

Puhut asiaa :) Tarkoitin sitä, että mun mielestä se ei oo ok että suhteessa Kaikki tehdään yhdessä. pitää olla tilaa ystäville ja muulle elämälle. Eikä se, että haluaa joskus olla mieluummin ystävien kanssa ja jutella niille omia asioitaa, saa olla olla kumppanille mustasukkaisuuden aihe.

Ja kyllä, kumppani on myös paras ystävä. Mutta edelleen, ihminen tarvitsee myös muita ystäviä hengittääkseen. Suhde kumppaniin on tietenkin syvempi ja herkempi, ja myös tästä syystä mun mielestä on joskus paljon terveellisempää puhella asioita ystävien kuin oman kumppanin kanssa.

Oletko Jenni?

• ertuet6uru

Oikeastaan en etsi "kavereita" vaan pelkästään suhetta tai sitten olen sinkkuna.

• jebba

Huoh. Mä en ymmärrä joskus näitä vastauksia.... Mä tajuan täysin alkuperäisen kirjoittajan ajatukset. Kyllä se vaan niin on että monilla heteroilla on kuitenkin erilaisia ajatuksia asioita joista itse haluaisi jutella. En osaa selittää... Kahden naisen ja miehen naisen suhde on kuitenkin niin erilainen, heterot eivät vaan usein ymmärrä...

Enemmänkin musta tuntuu että usein naisten yltiöpäinen mustasukkaisuus saa noita asioita aikaiseksi. Toisen tekemisiä kytätään minkä keretään, kaikesta pitää olla tilivelvollinen. Jos toinen haluaa lesboystäviä niin en näe siinä MITÄÄn pahaa! Toki ikävää on tuo mitä muutama aiempi kirjoittanut, että oma nainen oli jäänyt sille matkalle. Silloin tosin saattaa olla jokin muu jo pielessä lähtökohtaisesti.

Älä siis lannistu alkuperäinen :) Mä olisin itse aika pettynyt omaan naiseeni, jos hän kieltäisi minulta ystäväkontaktit muihin lesboihin. Sen verran luottoa täytyy olla suhteessa, eihän koko suhteen pohja ole muuten kunnossa. Jos ystävyys sitten muuttukin joksikin muuksi, sen suhteen ei ollutkaan tarkoitus elää.

• *

Olen samaa mieltä. Mullakaan ei ole liiaksi ystäviä/kavereita, ja vaikka heteroystävät ovat tietysti mukavia, niiden kanssa ei kuitenkaan voi puhua ihan kaikista asioista eivätkä ne ymmärrä täysin elämää lesbona. Toisaalta on asioita, joista mieluummin puhuisin jonkun muun kuin sen oman puolison kanssa.

Kyllä voi olla ystävä jonkun kanssa ilman että siinä on mitään säpinää tai että seurauksena on valtava suhdekriisi.

• ystävänaiset_hukassa

Mahtavaa, et tää on herättänyt näin paljon keskustelua! ja kiitos jebba ja muut, jotka ymmärrätte, mitä haen takaa. Rakastan mun tyttöystävää, enkä todellakaan halua pettää! Tiedän, mitä paskaa se on... ja oon myös sitä mieltä, että joitain asioita ois helpompi jakaa lesboystävien/kavereiden kanssa, vaikka mulla onkin tosi tärkeitä ja hyviä heteroystäviä. Mutta se tosiaan on vähän vaikeeta löytää sellasia ystäviä. Johtuuko se sit mun luonteesta vai muista vaikeista lesboista, jotka ei ymmärrä, että voi olla kiinnostunut muussakin kuin "siinä mielessä"..

• Tiedäpä sitä

Et ymmärrä vastauksia, koska olet hyvin kapeakatseinen, eikä ajatusmaailmasi kykene käsittelemään aihetta kuin juuri sillä omalla tavallasi, ja sekin on juuri se nuorisopalstalta opittu, ei elämällä opittu.
        Se juuri niitä ongelmia aiheuttaa, ettei tekemisiensä seurauksia ajatella etukäteen, ajatellaan vain mitä MINÄ haluan juuri nyt, mitä MINÄ haluan MINULLE, eikä ajatella mitä minun ´haluamiseni tekevät meidän suhteellemme pidemmällä juoksulla...
        jos minä alan haluamaan itselleni suhteen ulkopuolisia uusia lesbotuttavuuksia, ja alan toimia sen asian suhteen, niin jokainen voi kuvitella, mitä kaikkea siitä voi seurata, kuinka paljon mielipahaa, kuinka paljon selittelyjä, riitaa, mustasukkaisuutta(aiheellista tai aiheetonta). Elämässä kun on myös mahdollista elää kutakuinkin loukkaamatta toista, kunnioittaen. Eikö ystäviä muka voi löytää työn ja harrastuksen parista luonnollisella tavalla...
        Vai onko kenties niin että aloittaja kokee mustasukkaisuutta kumppaninsa omista ystävistä, ja haluaa itselleen ystäviä kokonaan vääristä syistä jopa... (?)

• f4ck

kyl mäkin oon samoilla linjoilla ett mitä lesbompi sen parempi ystävänä, siis silloin asiat on vaa helpompi jakaa ja toinen ymmärtää.
      Ystävät kyl tulee niistä kavereista, ajan kanssa joidenki kans vaa hengaa enempi ja jakaa itelleen tärkeemipä asioita. Joten aloita vaa rohkeesti niide kavereiden ettiminen.
      Tosin mua kans vähän arveluttaa kun laitoit ett melkolailla onnellisessa parisuhteessa ett siksikö sä haluat nyt ettii kavereita kun sun tyttis ei riitä kaikkeen tai sovellu kaikkeen?

Aiheuttaako se melkolailla-osa se sen epävarmuuden sun tyttiksessä jos sanoisit etsiväsi vähän uusii kavereita, ettei teillä oo asiat ihan kunnossa ja sä alat ettii kavereita voi kyl kuulostaa ikävälle sen korviin.

Jos sä puhut sille suoraan ett tarvis vähän uutta verta kaveripiiriin ni kai siinä keskustelussa te voisitte käydä miikat ja plussat, ja jos ette koko keskustelua voi käydä ni sitte teillä on enempi kuin melkolailla vialla suhteessa.

Mä suosittelen siis ekana asiasta avoimesti puhumista sun naises kanssa ja siitä sitten eteenpäin. Jos se sanoo jyrkän ei:n ni kai sillä pitää olla siihen joku syy ja sitten voitte jutella siitäki samalla. Ja ihan vain pieni vilkaisu sinne pääkoppaasi ett oleksä itelles ihan rehellinen tässä asiassa, koska nää asiat on hyvä miettii kunnolla, ettei sitte levitellä tyhmänä käsiä kun eka kaveriehdokas tulee ja sitten lankee siihen kun oma suhde oli jo niin huonona ettei se enää kiinnosta eikä halua sen korjaamisee ole. Silloin mä katsoisin ett koko asia on huonosti hoidettu ja sillain ei ihmissuhteita, ei edes niitä päättyviä hoideta ikinä. Joten mieti itekki mitä sieltä voi tulla vastaan ja oleksä valmistautunu siihen ett kun tutustuu johonki uuteen ihmiseen joka on kiva ja hauska ja mukava ja sen kanssa viihtyy, ja sitte voi alkaa miettii ett oonkohan mä ihastunu ja apua, onkohan seki. Osaako siis käsitellä tunteita jotka tulee kun joku oikeanlainen ihminen osuu kohdalle, se ei tarkoita automaattisesti ett sen kaa on pantava tai koitettava muuttaa yhteen, tai molempii. Siitä voi diggailla ja välittää ystävänäkin.

• ystävänaiset hukassa

Kyllä mä oon tästä ihan avoimesti puhunut myös mun tyttöystävän kanssa, siis siitä, että mulla ei oikein ole kovin läheisiä lesbokavereita. Ja itseasiassa hän oli se, joka otti asian esille aluksi. Tietenkin mun pitää miettiä, miten itse sitten sellasissa tilanteissa käyttäydyn. Sehän tässä mun viestissä se alkuperäinen pointti olikin. Siis että pitäisi keksiä joku keino siihen :)

• f4ck
        ystävänaiset hukassa kirjoitti:

Kyllä mä oon tästä ihan avoimesti puhunut myös mun tyttöystävän kanssa, siis siitä, että mulla ei oikein ole kovin läheisiä lesbokavereita. Ja itseasiassa hän oli se, joka otti asian esille aluksi. Tietenkin mun pitää miettiä, miten itse sitten sellasissa tilanteissa käyttäydyn. Sehän tässä mun viestissä se alkuperäinen pointti olikin. Siis että pitäisi keksiä joku keino siihen :)

nää ystäväsysteemit on kyl ihan yhtä vaikeita tyhjästä nyhjästä, ihan kuin parisuhdekkin.
        Ystävyys kuitenki vaatii vuosia ja paljon historiaa ett voi kutsua toista ystäväksi. Kavereita saa kun käy ulkona ja on vähän sosiaalinen. Joten en mä tiedä kandeeko sun kauheesti kelata tässä vaiheessa ett mitä jos ne tulevat ystävät/kaverit ymmärtää sut väärin. Jos ne ymmärtää ni sitten ne oikaistaan ja jos se sellainen yhteys on ett homma jatkuu pienestä väärinymmäryksestä huolimatta, ni sehän on vain lähentävä asia.

Joten ennenku analysoit ihan kauheesti ni ala mielummin vaa hommiin. Jos sulla on puhtaat aikeet ystävyydestä ja kaveruudesta ni kyllä sä löydät niitä. Muistat vaa korjata heti kun luultavammin joku aina koittaa pokatakki. Se ei ole katastrofi vaan ihan normi homma kun kaksi ihmistä kohtaa. Toiset osaa sanoa ja ottaa ei:n, toiset ei. Joten ei muuta kuin ulos ja sosiaaliset verkot veteen.

Voithan sä hakea esim johonki harrastukseen kaveria? Eiks sun tyttiksen tutuilla oo ketään joka vois olla sellainen ett haluaisit tutustua. Kyllä se siitä ku vaa reippain mielin ja et hairahdu asiasta.

• mieti pari kertaa

Mulla puolisko lähti tälläsen ilmotuksen perään ja lopputuloksena oli suhde toiseen naiseen ja pirstaleiksi räsähtänyt parisuhde. Mieti kaksi kertaa. Itse kaipaan ystäviä, ihan sama mikä seksuaalinen suuntautuminen, mutta ymmärrän että ois kiva olla lepakko kavereitaki ystäväpiirissä.. ristiriitaista.

• ensisij.ihminen.

Keskustelua sivusta seuranneena herää mieleeni kysymys...... Oletteko ensisijaisesti ihmisiä vai seksuaaliselta suuntautuneisuudeltanne lesboja? Miksi ystävyydessä on niin tärkeää sukupuoli ja seksuaalinen suuntautuminen? Todellisessa ystävyydessä noilla kahdella ei ole mitään merkitystä. Ainoastaan keskinäinen kemia merkitsee. Sitä on, jos on ollakseen.

Itse olen ensijaisesti ihminen. Seksuaaliselta suuntautumiseltani lesbo.

• ystävänaiset hukassa

Kyllä mäkin olen ensisijaisesti ihminen ja seksuaaliselta suuntautumiseltani lesbo. Ei ystävyydessä ole tärkeää sukupuoli tai seks.suunt., vaan tietenkin se, että voi kohdata toisen ja ymmärtää toista ja jakaa asioita. En usko, että kukaan sitä täällä kieltää. Joitain asioita voi kuitenkin olla helpompi jakaa samanlaisen ihmisen kanssa (siis ihmisen omaa saman suuntautumisen kuin itse). Ei se todellakaan tarkoita, etten rakastaisi tai arvostaisi heteroystäviäni tai että he eivät pysty tarjoamaan sellaista ystävyyttä, mitä tarvitsen. Kyse on enemmän siitä, että haluaisin vain laajentaa kaveripiiriäni.

• f4ck

mua taas ihmetyttää miks ei saa sanoo ett viihtyy lesbojen kaa ilman ett aletaa ihmetellä onko eka ihminen vai suuntautuminen. Jos tuntee ett haluaa lesbon ystäväksi ni kyl sen nykypäivänä saa ihan hakea sieltä ilman ett aletaan miettii millainen ihminen se oikeen on kun laittaa tollain lesbouden tärkeäksi. Justhan se selitti että haluis samanhenkistä seuraa, ni mikä vitun ihmisyyden puute muka silloin on?

• Tshup!

No mitäs sanotte naisesta ( ? ) joka alotta toisen suhteen ja kolmannenkin ennen kuin kertoo sille ekalle että näin kävi ? Tykkää panna kaikkia ?

• Se siitä

Sanoisin että moi sit huora ja hyvää jatkoa!

• f4ck

ei kai siinä mitää jos nii tekee, ei kaikki oo enkeleitä eikä niitä kande alkaa sen enempää miettimää. Joskus käy vähän huono säkä ja ihastuu vääränlaiseen mut ei siihen kuole ja saattaa jopa lähteä eteenpän vähän viisastuneena. EI toista ihmistä voi muuttaa eikä kannata energiaa sellaiseen tuhlata. Jos jotai panettaa ja se haluaa leikkiä monella ni kyl se elämä joskus tasoittaa tilit. Ehkä sen joskus on vaikeempi saada ihmisten luottamusta tai osata pysähtyä ja jne. Miks sä antaisit sen pilata enempää sun elämää?

Eteenpäin ja turha tomussa kieriminen pois. Ei elämä ole kellekkään valmiiksi taputeltu, vaan koetaan ja opitaan ja löydetään se oma juttu jota seurataa. Turhaan johonki sivujuoneen joka ei vieny mihinkää on enempää sivuja tuhlata.

• Lorezzz

Ymmärrän ketjun aloittajan pointin, mutta en motiiveja. " Oon ihan melkolailla onnellisessa parisuhteessa", mutta mitä sinun parisuhteen tila tänne kuuluu? Kaikki ei oo syntyessään ruuneperejä, ja veikkaan, ettei kirjoittanut tarkottanut jättää tollasta porsaanaukkoa tekstiinsä. En vaan ymmärrä, miksi kaikista suhteista pitää vängätä. Ystävyys on samankaltainen tila, kuin parisuhde. Sitä ei etsimällä löydä. Itse olen löytänyt parhaat ystäväni sattumalta, niin livenä kuin netistä. Parhaat tyypit kyllä heti huomaa, kun ne tapaa.

Oma ystäväpiirini koostuu kaikenlaisista ihmisistä. Lesboja, homoja, vanhoja, nuoria, heteroita, ystäviä jolla on lapsia etc. En mä tutustu seksuaalisuuteen, vaan persoonaan. Olen jopa kokenut, että joillekin heteroille, on helpompi puhua tietyistä asioista, kun lesboille.

Kyllä mua avopuolisona loukkaisi, jos kumppanin ystävät oisivat vain hänen ystäviään. Enhän mä silti ole ulkopuolinen, vaikka satunkin seurustelemaan k.o ihmisen kanssa.

• f4ck

siis sanoksä ett sun kumppanin ystävien tulisi olla sunki ystäviä tai loukkaannut? Eli jos joku sen ystävistä joka on tottunut avautumaan kumppanillesi ja jakamaan henkilökohtaisia asioitaan hänen kanssaan ei tee sitä samaa sun kanssa ni sä olet loukkaantunut?
        Sekoitatko sä nyt kaveruuden ja ystävyyden? Huomioimisen ja hyvät tavat vai oletatko sä oikeesti ett kaikki mika on sun kumppanin on myös sun oltava? Miks sä sanot että seksuaalisella suuntautumisella ei pitäis olla vaikutusta kaverisuhteeseen mut sitte taas susta on helpompi puhuu jostain heterokaverilles kuin lesbokaverilles. Eksä just sitte irrottanut persoonan koko asiasta ja teit siitä suuntautumiskysymyksen.

• Ystävänaiset hukassa
        f4ck kirjoitti:

siis sanoksä ett sun kumppanin ystävien tulisi olla sunki ystäviä tai loukkaannut? Eli jos joku sen ystävistä joka on tottunut avautumaan kumppanillesi ja jakamaan henkilökohtaisia asioitaan hänen kanssaan ei tee sitä samaa sun kanssa ni sä olet loukkaantunut?
        Sekoitatko sä nyt kaveruuden ja ystävyyden? Huomioimisen ja hyvät tavat vai oletatko sä oikeesti ett kaikki mika on sun kumppanin on myös sun oltava? Miks sä sanot että seksuaalisella suuntautumisella ei pitäis olla vaikutusta kaverisuhteeseen mut sitte taas susta on helpompi puhuu jostain heterokaverilles kuin lesbokaverilles. Eksä just sitte irrottanut persoonan koko asiasta ja teit siitä suuntautumiskysymyksen.

Hahah, f4ck, tykkään sun vastauksista! Hyvä asenne sanoisin :) sun vastaukset oli eniten sitä, mitä toivoin. Tavotit mun ajatuksen.. Ehkäpä just sun tyyppistä ihmistä toivonkin elämääni. Toivottavasti jossain kohtaa tupsahtaa kohdalle.

• *

Öööö...? Mitäs jos et esim. haluaisi viettää aikaa kumppanisi ystävien kanssa? Olen kyllä tavannut oman kumppanini ystäviä jonkin verran ohimenne, mutta heillä on niin erilaiset yhteiset harrastukset ettei mua kiinnosta niiden parissa tai muutenkaan erityisemmin viettää aikaa. Se sopii meille kaikille hyvin, ja voin vastaavasti viettää aikaa omien ystävieni kanssa erillään kumppanistani.

Ystäviä ei ehkä etsimällä löydä, mutta elämäntilanne on sellainen, että töissä ei ole ystävämateriaalia eikä ole aikaa käydä kodin ulkopuolella harrastuksissa. Tässä tilanteessa voisin ihan hyvin harkita tällaisiin ystävänhakuilmoituksiin vastaamista, eihän niistäkään koskaan tiedä josko tapaisi sattumalta jonkun hyvän tyypin.

• ....................

Onko ok jos tyttöystävällä on nettikaverina tyyppi jonka kanssa ollut joskus pientä flirttiä ja on sanonut voivansa ajatella tätä yhden kerran hoitona...Pitää edelleen tyypin tiukasti ystävänä

• f4ck

mä kyllä ottaisin asenteen ett niin kauan luotetaan kunnes tulee se hetki kun toisin todistetaan. Jos alkaa miettii mitä jos-juttui ni kyllähän ne ajan kanssa ainakin saa vaikka mitkä mittasuhteet. Tollainen on aika pikku juttu, älä ala kuvittelemaan että se suunnittelee hoitoja.

Yleensäkkin kannattaa ottaa rennosti, jos katselee pöydällään arvokasta maljakkoa ja pelkää että tönäisee sen joskus siitä alas, ni unohtaa nauttia kun pelko vie koko aika enempi tilaa ajatuksista. Ketään sä et voi omistaa ja pitää poissa hoidoista jos sen mieli sanoo toisin. Joten nauti, elä onnea kun sitä on äläkkä pilaa sitä miettimällä ett se on kohta ehkä pilalla.

Elämässa on aina hyviä ja huonoja hetkiä, olisi hienoa osata nauttia kun asiat on hyvin eikä koittaa kehittää niihin jotain pilviä taivaalle. Kyllä se sataa jos näin on määrä tapahtua.

Eli on ok, sun tyttis on sanonu miten asia on, jos se olis salannu asian se ehkä olis enempi voinu tuntua salamyhkäiseltä, jos olisit saanut sen kauttan rantain kuulla.

• baboom

Tämän on nyt ihan sinkkunaisen mielipide, mutta mä toivoisin että mulla olisi enemmän lesbokavereita, heteronaisten jutut kun alkaa joskus puuduttamaan. Ja siis nimenomaan kavereita, mutta niidenpä hankkiminen onkin sitten hieman kinkkisempi homma. Kun pyydät jotakuta ulos, tulkitaan se melkein poikkeuksetta treffipyynnöksi. Siinäpä sitten yrität sumplia, että miten tehdä asian oikea laita selväksi tyypille, joka ilmaantuu kahville täydessä tällingissä ja kutsuu sut tapaamisen lopuksi kahdenkeskiselle illalliselle kotiinsa. Ehkä olisi helpompaa jos olisi se tyttöystävä, niin ei tulisi väärinkäsityksiä. Tosin sitten ongelmana olisi todennäköisesti mustasukkainen tyttis... Suo siellä, vetelä täällä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe