Olen 11-vuotias tyttö ja haluaisin kesyrottia.
Purevatko kesyrotat usein?
Pitääkö niiden hännät rasvata? Ja jos pitää niin kuinka usein?
Pitääkö kesyrotat pestä? Jos pitää niin kuinka usein?
Tiedän, että kesyrottien kynnet pitää leikata kerran kahdessa viikossa.
Ja voisiko joku ystävällinen kertoa muuta tietoa kesyrottien hoidosta?
Moih!
2
189
Vastaukset
- minä vain
Kesyrotat eivät yleensä pure aivan kuin eivät muutkaan eläimet, ellei niitä ole laitettu niille pelottavaan tai vieraaseen tilanteeseen, ja toki voi olla laji- ja luonnekohtaisia eroja.
Häntä kannattaa pestä kerran parissa viikossa koska se likaantuu helposti. Itse rasvaan hännät ainakin kerran viikossa, varsinkin talvella. Rotta puhdistaa yleensä itsensä aivan kuin koira, mutta jos se on oikein likainen, sen voi pestä esim laimennetulla fairylla. Tietenkin huolellisesti huuhdellen ja kuivaten, koska rotat vilustuvat hyvin herkästi. Joillakin rotilla, erityisesti uroksilla, iho saattaa rasvoittua hyvin herkästi, ja niitä täytyy pestä hieman useammin. Kynsiä ei välttämättä tarvitse leikata kerran kahdessa viikossa, kynsien kasvu on vaihtelevaa eri rotilla.
Rotat kannattaa ehdottomasti hankkia hyvältä kasvattajalta, kesyrotta ry:n kotisivuilta löydät virallisia ja luotettavia kasvattajia, jotka varmasti osaavat neuvoa rottien hoidossa ja ruokinnassa ym. Onnea rottien hankintaan! - geh
Normaalitilassa kesyrotta ei pure ihmistä. Piste. Useimmat eivät pure edes niille kivuliaissa tilanteissa tai sairaana.
Häntä pestään kun se on likainen. Samoin rotta. Ei Fairyllä, vaan esim. koiranshampoolla. Fairy kuivattaa ihoa ja turkkia, eikä kyllä muutenkaan sovi eläimen pesemiseen.
Minä vain taitaa viitata kissaan eikä koiraan, enpä ole nähnyt koiran nuolevan itseään puhtaaksi... Rotta tosiaan siistii itseään usein. Kiittämättömyyden huippu on se, kun rotta alkaa pestä itseään välittömästi kun olet rapsutellut sitä. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2134322
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.232400Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062205Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341849- 1811614
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut271541Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111293Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2201235- 391202
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1361191