Menin uusimaan reseptilääkettä hieman normaalia aiemmin kun en löytänyt kotonta lääkepakkausta, missä oli vielä noin kymmenen kappaletta lääkkeitä jäljellä. Yllätyksekseni minulle EI MYYTY lääkettä, koska KELA:n mukaan niitä on muutama jäljellä ja voin tulla hakemaan niitä vasta ensi lauantaina (3 päivän päästä). Voimme kyllä myydä niitä täyteen hintaan ja hae sitten KELA:lta korvauksia.
Totesin, että en löytänyt mihin olin laittanut vajaan lääkepakkauksen ja ollaan sitten ilman lääkettä, jos se KELA:lle on mieluisampaa ja läksin pois.
Sinä vellihousu apteekkari, en tule enää koskaan asioimaan liikkeessänne huonon palvelun johdosta! Sinun nimesi on ylhäällä, jos joudun ensiapuun tai minulle käy jotain kun e,n saanut sydänlääkettä mihin minulla on resepti ja KELA:n korvausmääräys. Ymmärrän, jos kyseessä olisi esim. jokin huumaava lääke muuta kun ei ole. Lisäksi lääkehoitoa on ollut todistetusti kaksi vuotta ja nyt hain kuukauden lääkkeitä muutamaa päivää etuajassa (en tiennyt, että niissä on jokin aikaraja). Kuitenkin niitä sitten voidaan myydä kerralla 3 kuukauden edestä.
KEHOTAN MYÖS MUITA BOIKOTOIMAAN KELJON APTEEKKIA
CM Keljon Apteekki
18
891
Vastaukset
- sedregr
Minusta tuo kuulostaa oikein hyvältä palvelulta, että sentään annetaan mahdollisuus ostaa lääkkeitä täyteen hintaan. Ei kai apteekki voi mitään KELA:n säännöille? Säännöt on säännöt. Miksi et valita KELA:n säännöistä vaan syyllistät apteekkia, joka noudattaa sääntöjä?
- fiksumpi asiakas
Oletpas lapsellien! (mies?) Turha kiukutella apteekin rarmaseutille..pitäisi toi sun jo tieää että Kela on tarkka ! En minäkään voi etukäteen ottaa erityiskorvattavia lääkkeitä vaan sitten kun ne ovat lopussa-haetaan uusi satsi..Ja oma vikasi kun hävität lääkepurkkejasi-pönttö! Hävettää puolestasi koska veikkaan että et osaa sitä tunnetta...
- Kokemusta on
Näin on, Kela on äärettömän tarkka, joka sentti on maksettava takaisin jos jotain häikkää tulee. Mulle on käynyt näin.
- Ymmärrys hoi hoi
Kokemusta on kirjoitti:
Näin on, Kela on äärettömän tarkka, joka sentti on maksettava takaisin jos jotain häikkää tulee. Mulle on käynyt näin.
Jos julkisesti ryhdyt moittimaan apteekin asiallista ja määräystenmukaista toimintaa, niin toivottavasti älyät edes pahoitella toimintaasi mieluiten suoraan apteekin henkilökunnalle. Edellyttäen että omaa huolimattomuuttasi et ole jo poistunut.
- blum
5.3.4 Ostojen väliaika
Uusi erityiskorvattavien lääkkeiden, rajoitetusti korvattavien lääkkeiden, kliinisten ravintovalmisteiden tai lisäkorvattavien lääkkeiden erä voidaan luovuttaa korvattuna vasta,
kun edellinen erä on käytetty lääkärin ohjeen mukaan lähes kokonaan.
Ostojen väliaikaa laskettaessa noudatetaan tarpeellista joustavuutta. Apteekki voi luovuttaa
valmisteen korvattuna kaksi viikkoa ennen edellisen lääke-erän loppumista, jos asiakas on
ostanut valmisteen kolmen kuukauden hoitoaikaa vastaavana eränä. Joustoaika on vastaavasti lyhyempi, jos valmistetta ostetaan pienemmissä erissä. Joustoaika lasketaan hoitoajasta, jonka lääkemäärä riittää annostusohjeen mukaan käytettynä.
Esim. Yhden tabletin vuorokausiannoksella 100 tabletin pakkaus riittää sadaksi päiväksi ja kahden viikon joustoaika lasketaan tästä hoitoajasta. Uusi lääke-erä voidaan toimittaa aikaisintaan 86 päivän kuluttua edellisen erän toimituksesta.
Esim. Jos valmistetta on toimitettu edellisellä kerralla 90 tabletin pakkaus ja annostus
on yksi tabletti päivässä, voidaan seuraava lääke-erä toimittaa 76 päivän kuluttua edellisen erän toimituksesta.
Esim. Jos valmistetta on toimitettu edellisellä kerralla 112 tabletin lääke-erä (esim. 4 x
28 tabl.) ja annostus on 1 tabletti päivässä, voidaan seuraava lääke-erä toimittaa 98
päivän kuluttua edellisen erän toimittamisesta.
Kopioitu kelan sairausvakuutusohjeesta, jota apteekit noudattaa . - osaa arvostaa!
hohhoijaa, tää on taas tätä perus hetimullekaikkinyt ja jos asia ei mee ku on olettanu se on jonku muun lakia noudattavan työntekijän syy :D
suomalaiset on oppinu liian hyvälle, mitenkähän ihmiset selviää ku tulee tää kauan povattu työvoima pula suurien ikäluokkien siirtyessä eläkkeelle, varmaan marina alkaa joka asiasta xD - Mietimpähän vaan..
Ei se apteekkarin vika ole, että olet sairas. Mitä lie oisit niillä lääkkeillä tehnyt..
- Iter ter
Apteekki toiminut siis juuri kuin pitääkin. Valitettavasti tavallisen kadun tallaajan saattaa olla mahdotonta käsittää kuinka tarkkaa on lääkkeen toimitus apteekista. Kaiken on mentävä pilkulleen, tai apteekki voi joutua maksamaan virheellisistä t oimituksista Kelalle "sakkomaksua".
Saisit siis vain olla tyytyväinen saadessasi asiantuntevaa ja jämptiä palvelua:) - DueDecimVeritas
Olisit mennyt viereiseen Alkoon ja ostanut omalla reseptillä kunnon lääkkeet. Niin minä olen aina tehnyt, mitä nyt välillä Virosta pirtua hakenut...
- Poltettujo
Tainnut aloittaja jo kuolla viidessä vuodessa ja joku savipää vaan kaivelee vanhoja viestejä kun ei itsellä ole mitään kerrottavaa!
- noin.se.menee
Kyllä minäkin olen saanut tökeröä palvelua ko.apteekista.
- Mikäfiilis
Minä haen myös bentsoni samasta apteekista ja siinä samalla käväsen Alkosta parit kossut. Kyllä tulee hyvä cocktaili kun nämä kaksi huumaavaa ainetta yhdistää.
- Saanponusta
Mikäfiilis kirjoitti:
Minä haen myös bentsoni samasta apteekista ja siinä samalla käväsen Alkosta parit kossut. Kyllä tulee hyvä cocktaili kun nämä kaksi huumaavaa ainetta yhdistää.
Minä ostan bensiinini Prisman automaatista. Samalla haen marketista parit tossut.
- Tyytyväinen-asiakas
noin.se.menee kirjoitti:
Kyllä minäkin olen saanut tökeröä palvelua ko.apteekista.
Vuosia monia olen tuossa apteekissa asioinut ja pelkkää hyvää sanottavaa. Parasta palvelua.
- Voevoee
Nämä nyt on näitä kitupiikki nillittäjiä
- Rahatpoissinulta
Jokaisessa apteekissahan joku harjoittelija tai lääkeopas hyökkää niskaan heti kun ovesta sisään pääsee. Ne kutsuvat sitä palveluksi. Tai luulevat asiakasta varkaaksi. Apteekkarien vuosituloista päätellen niitä kannattaa pitää joka hyllynvälissä.
- ValvontaaKaikkialla
Siihen on menty kun siirrytty itsepalveluun, halunnevat pitää hävikin nollassa, etenkin kun tuotteissa ei ole hälytystarroja. Marketeissahan hävikki on joitain prosentteja myynnistä...Apteekkituotteet keskimäärin hintavampia, pienikokoisia ja osa lisäksi väärissä käsissä jopa hengenvaarallisia
- Pilleribileet
Kyllä pikku sekoitus pillereitä tekee terää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883