"LUOMUSIVUSTO
Sivustoni perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja osittain sähköpostin kautta saatuihin vihjeisiin. Kuten huomaatte, olen rakentanut sivuston Pellinki -dieetin periaatteiden mukaisesti. Luomu ei ole kasvissyöjien yksinoikeus. Koko sana luomu on Suomessa vielä epämääräinen. Siksi pitäisikin miettiä, mitä itse kukin luomulla tarkoittaa. Jos ajatellaan kaikkea, mitä kasvatetaan, odottaisin sen tapahtuvan menetelmillä, jotka ovat kullekin lajille ominaisia. Maan muokkaaminen ja ryöstöviljely kemikaaleineen ei ole luomua. Eläinten ruokkiminen halvimmalla mahdollisella rehulla ei ole luomua. GM-soija alkaa olla lähes jokaisen eläimen perusraaka-aine. Suurimalle osalle eläimistä soija ei ole oikeaa ravintoa vaan ahneen ihmisen pikaruokaa, jonka tarkoitus on vain lihottaa eläin nopeasti teurastettavaksi. Rehuun lisätään myös kasiöljyjä, joka yhdessä soijan kanssa muuttaa oleellisella tavalla eläimen rasvan koostumusta haitalliseen suuntaan. Rehu lisää omega-6-rasvoja, joiden liika määrä aiheuttaa tulehdusta eläimissä ja etenkin lopputuotteessa, ihmisessä. Eläin tapetaan ennen kuin haitat ilmaantuvat, mutta entä miten käy ihmisen? Omega-6-rasvat ovat keskeinen syy nykyiseen diabetesepidemiaan. Vilja ei myöskään ole eläinten luonnollista ravintoa.
Viljapossu ei ole luomua. En syö lainkaan kotimaista sianlihaa. Valitettavasti, sillä pidän sianlihasta. Sika on kaikkiruokainen ja tarvitsee eläinproteiinia. Tilanne muuttui Suomessa radikaalisti silloin, kun sikaloita kiellettiin käyttämästä ruuan tähteitä ruokinnassa. Niin valtava voima parilla rehu- ja makkaratehtaalla on tässä maassa. Miksi tähteitä ei voisi käyttää? Syy on täysin perusteeton, on ajateltu vain rahaa ja ahneutta. Eikö olisi parempi palata entiseen näin ilmastomuutoksenkin takia? Rehun tuottaminen aiheuttaa paljon kaikenlaista turhaa ja haitallista.
Lehmiäkin ruokitaan soijalla, mutta tiettävästi luomumaito tulee lehmästä, joka on saanut luonnollista ravintoa. AIV-rehu oli aikoinaan loistava keksintö, joka toi Nobelin Suomeen. AIV on ruohoa, joka on lehmän luonnollinen ravinto. Soija ei ole. Märehtijät ovat pelkästään ruohonsyöjiä. Hullun lehmän tauti alkoi siitä, että lehmille alettiin syöttää teurasjätteitä. Ihminen on ahneuksissaan nerokas.
Luomu tarkoittaa myös eläinten asiallista kohtelua.
Olen muutamana vuonna saanut naapurilta Pellingissä kauralyhteen joululahjaksi. Linnut eivät ole koskeneet lainkaan kauraan. Myös margariini jää koirilta syömättä, miksiköhän? Voi sen sijaan maistuu. Jo 60-luvulla siipikarjalla tehdyissä kokeissa todettiin kanan verisuonten kalkkeutuvan 2 vuodessa merkittävästi vapaisiin kanoihin verrattuna. En tiedä, mitä luomumuna sisältää. Pyrin ostamaan luomumunia, mutta kotimaiset luomumunat eivät maistu lainkaan niiltä, joita joskus matkoillaan maailmalla voi saada. Kana on sian lailla kaikkiruokainen ja tarvitsee ruuakseen eläinproteiinia matojen yms. muodossa. Mutta kanankin kohdalla ajatellaan että on sama mistä proteiini tulee. Kuitenkin eron huomaa maussa, mikä tarkoittaa, että sellainen muna sisältää oleellisesti jotain muuta kuin tusinamunat.
Ihminen on sian ja kanan tapaan kaikkiruokainen. En usko kasvisravintoon. Se on uskonto, ja lapsellinen toive olla hyvä. Tilastot osoittavat, että vegetaristit kuolevat nuorempina. Liika hiilihydraatti ja kasvisrasva ei ole ihmisravintoa, vaan tappaa enemmin tai myöhemmin.
Toivon, että rakennamme tästä sivusta mahdollisimman kattavan. Jokainen voisi miettiä, mistä löytyvät omalta asuinpaikkakunnalta vastaavat kaupat ja lähettää sitten osoitteet minulle sivustolle laitettavaksi.
Luomu ja ymmärrys ruuan valmistuksesta on lisääntynyt huimaa vauhtia.
Luomua löytää jo marketeista. Stockmann, K- ja S-kauppa myyvät sitä vaihtelevasti. Kauppias ei enää naureskele luomulle, sillä asiakkaat äänestävät joka päivä ostoskäyttäytymisellään. Äänestäkää ostamalla luomua, siten voitte vaikuttaa suoraan ruokatiskin valikoimiin
Olen listannut myös oman asuinalueeni luomukaupat. Pellingin lammas on uskomattoman hyvää. Porvoon Anton & Anton on uuden ajan ruokakauppa, jonne tavara tulee suoraan tuottajilta. Porvoon Pienen suklaatehtaan suklaa on liioittelematta maailman parasta."
Asiaa Pellingistä!
7
189
Vastaukset
- Hullunlehmäntautia
> Märehtijät ovat pelkästään ruohonsyöjiä. Hullun lehmän tauti alkoi siitä, että lehmille alettiin syöttää teurasjätteitä. Ihminen on ahneuksissaan nerokas.
Jälleen sitä on havaitu. Nyt Kaliforniassa.
http://www.uutisaalto.fi/uutiset/1526530-kaliforniasta-löytyi-hullun-lehmän-tautia- Havainnoitsija......
Minä taas olen havainnut sitä palstan sk......jen keskuudessa!
- pällinki
>Omega-6-rasvat ovat keskeinen syy nykyiseen diabetesepidemiaan.
Heh heh. Tämä oli hauska. Eikö olekaan niin, että diabeteksen yleistyminen on ensisijaisesti kakkostyypin diabetesta? Se johtuu aika pitkällä äärimmäisen passiivisesta elämäntavasta ja siihen liittyvästä itsensä lihottamisesta. Vielä päälle viinan kanssa pelaaminen ja tupakinpoltto, niin paketti alkaa olla kasassa.
Olet varmaan marketeissa havainnut näitä tyyppejä, joilla tikkujalkojen yläpuolella on niin iso rasvapatti, että vyön pituus ei enää riitä. Laardi on saatu kerättyä vatsaonteloon ja sisäelinten ympärille. Se aiheuttaa aineenvaihdunnan häiriön ja jatkuvan tulehdustilan. Jos lifestyleä ei halua muuttaa metabolinen oireyhtymä etenee diabetekseksi ja sitten ihmetellään, kuinka sattuu ja jalat eivät pelaa.
Sä voit tykätä porsaasta mutta sun ei kannata tehdä itsestäsi sellaista.
Kauralyhdejutun voit soittaa vaikka luontoiltaan Peteliukselle. Se ei kuulu palstalle.- Skäpölandia
Mee leikkaukseen, jos sulls on liian iso ihramaha, äläkä sitä valita täällä palstalla.
Sun ihramahas ei kuulu palstan aihepiiriin. - Osta Hyvä Kirja!
"Olen kivunhoitoon perehtynyt kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri. Näkemykseni kivunhoidosta on kokonaisvaltainen ja perustuu jo -80-luvulla tekemääni havaintoon, että leikkaushoito auttaa vain murto-osaa potilaista.
Kokonaisvaltaista lääketieteellistä näkemystäni edustava uusin kirjani SIUNATTU KIPU on ilmestynyt. Kirjan esittelyyn pääset tästä. Kirja on ehdoton pääteokseni.
Moni yhdysvaltalainen kirurgikollega on opiskellut psykiatriksi, ja myös itse olen jo pitkään tutkinut ihmisen psyyken osuutta kipujen syntyyn. Olen luopunut leikkauksista ja pyrin hoitamaan kipuja myös ilman lääkkeitä.
Kokonaisvaltaisesta näkemyksestäni johtuen olen aina myös kartoittanut kipupotilaideni ruokailutottumukset ja ohjannut heitä kohti ravintorikasta ja luonnonmukaista ruokavaliota. Ruokavalion suotuista vaikutukset ovat olleet monen selittämättömistä kivuista kärsivän potilaan kohdalla dramaattiset. Samalla on käynyt ilmi, että ruokavalio auttaa moneen muuhunkin vaivaan, pääasiassa ns. elintasosairauksiin.
Kliinisen kokemukseni pohjalta olen kirjoittanut aiheesta suurelle yleisölle selkokielellä, jotta jokainen voi itse vaikuttaa parantavasti elämänsä laatuun ilman lääkkeitä ja asiantuntijoita. Ravinteikas, vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa, jos ongelmana on:
• ylipaino (varsinkin vartalolihavuus)
• diabetes, sokeritasapainohäiriöt
• metabolinen oireyhtymä
• kohonnut verenpaine
• kohonneet veren rasva-arvot
• toistuvat tulehdukset
• krooniset ihottumat
• masennus
• mielialan vaihtelut
Olen vuosina 2002–2008 julkaissut ravinteikasta, vähähiilihydraattista ruokavaliota käsittelevän kirjasarjan Elämän paras aika, Hyvän olon keittokirja, Hyvän olon keittokirja 2, Ravinto & Terveys, Näin me keitämme ja Diabeteksen hoito ruokavaliolla, joka palkittiin kansainvälisellä palkinnolla kesällä 2009 Pariisissa. Esittelemäni ruokavalio tunnetaan myös nimellä Pellinki –dieetti. Tähän täydelliseen sarjaan ei ole mitään lisättävää.
Omien potilaiden tervehtymisen lisäksi olen saanut sähköpostipalautetta reippaasti yli 4.000 potilaalta, joista valtaosa on päässyt vaivoistaan. Mikä parasta, he ovat päässeet eroon heille loppuelämäksi määrätyistä lääkkeistä.
Hyvin monet ovat viesteissään toivoneet keskustelupalstaa ravintoasioista ja diabeteksesta. Sellainen on nyt olemassa dojossa, itsenäisesti ajattelevien ihmisten kohtaamispaikalla. Dojon Foorumissa voit vaihtaa tietoa ja kokemuksia muiden samanhenkisten kanssa. Siellä alkaa toimia myös ravintovalmennus. Osoite on www.dojolaiset.com. Dojo on ilmainen, mutta vaatii rekisteröitymisen.
Kohdelkaa itseänne hyvin ja uskokaa, mitä oma ruumis kertoo.
Pellingissä 30. elokuuta 2009
Antti Heikkilä" - heikkilän kauralyhde
Osta Hyvä Kirja! kirjoitti:
"Olen kivunhoitoon perehtynyt kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri. Näkemykseni kivunhoidosta on kokonaisvaltainen ja perustuu jo -80-luvulla tekemääni havaintoon, että leikkaushoito auttaa vain murto-osaa potilaista.
Kokonaisvaltaista lääketieteellistä näkemystäni edustava uusin kirjani SIUNATTU KIPU on ilmestynyt. Kirjan esittelyyn pääset tästä. Kirja on ehdoton pääteokseni.
Moni yhdysvaltalainen kirurgikollega on opiskellut psykiatriksi, ja myös itse olen jo pitkään tutkinut ihmisen psyyken osuutta kipujen syntyyn. Olen luopunut leikkauksista ja pyrin hoitamaan kipuja myös ilman lääkkeitä.
Kokonaisvaltaisesta näkemyksestäni johtuen olen aina myös kartoittanut kipupotilaideni ruokailutottumukset ja ohjannut heitä kohti ravintorikasta ja luonnonmukaista ruokavaliota. Ruokavalion suotuista vaikutukset ovat olleet monen selittämättömistä kivuista kärsivän potilaan kohdalla dramaattiset. Samalla on käynyt ilmi, että ruokavalio auttaa moneen muuhunkin vaivaan, pääasiassa ns. elintasosairauksiin.
Kliinisen kokemukseni pohjalta olen kirjoittanut aiheesta suurelle yleisölle selkokielellä, jotta jokainen voi itse vaikuttaa parantavasti elämänsä laatuun ilman lääkkeitä ja asiantuntijoita. Ravinteikas, vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa, jos ongelmana on:
• ylipaino (varsinkin vartalolihavuus)
• diabetes, sokeritasapainohäiriöt
• metabolinen oireyhtymä
• kohonnut verenpaine
• kohonneet veren rasva-arvot
• toistuvat tulehdukset
• krooniset ihottumat
• masennus
• mielialan vaihtelut
Olen vuosina 2002–2008 julkaissut ravinteikasta, vähähiilihydraattista ruokavaliota käsittelevän kirjasarjan Elämän paras aika, Hyvän olon keittokirja, Hyvän olon keittokirja 2, Ravinto & Terveys, Näin me keitämme ja Diabeteksen hoito ruokavaliolla, joka palkittiin kansainvälisellä palkinnolla kesällä 2009 Pariisissa. Esittelemäni ruokavalio tunnetaan myös nimellä Pellinki –dieetti. Tähän täydelliseen sarjaan ei ole mitään lisättävää.
Omien potilaiden tervehtymisen lisäksi olen saanut sähköpostipalautetta reippaasti yli 4.000 potilaalta, joista valtaosa on päässyt vaivoistaan. Mikä parasta, he ovat päässeet eroon heille loppuelämäksi määrätyistä lääkkeistä.
Hyvin monet ovat viesteissään toivoneet keskustelupalstaa ravintoasioista ja diabeteksesta. Sellainen on nyt olemassa dojossa, itsenäisesti ajattelevien ihmisten kohtaamispaikalla. Dojon Foorumissa voit vaihtaa tietoa ja kokemuksia muiden samanhenkisten kanssa. Siellä alkaa toimia myös ravintovalmennus. Osoite on www.dojolaiset.com. Dojo on ilmainen, mutta vaatii rekisteröitymisen.
Kohdelkaa itseänne hyvin ja uskokaa, mitä oma ruumis kertoo.
Pellingissä 30. elokuuta 2009
Antti Heikkilä""Diabeteksen hoito ruokavaliolla, joka palkittiin kansainvälisellä palkinnolla kesällä 2009 Pariisissa."
Tajusitko missään vaiheessa, että sait palkinnon keittokirjamessuilla lautakunnalta, jonkä jäsenistä yksikään ei osaa lukea kieltä, jolla kirjasi on tehty? - Lisää hyviä kirjoja:
heikkilän kauralyhde kirjoitti:
"Diabeteksen hoito ruokavaliolla, joka palkittiin kansainvälisellä palkinnolla kesällä 2009 Pariisissa."
Tajusitko missään vaiheessa, että sait palkinnon keittokirjamessuilla lautakunnalta, jonkä jäsenistä yksikään ei osaa lukea kieltä, jolla kirjasi on tehty?"Stanton Peele: MITEN VOITAT RIIPPUVUUDET
7 vallankumouksellista keinoa riippuvuuksista vapautumiseksi. Stanton Peele on pitkän linjan alkoholismi- ja riippuvuustutkija. Hän toimii vierailevana professorina New Yorkin yliopistossa (University School of Social Work).
Peelen viesti on radikaali mutta samalla hyvin optimistinen ja rohkaiseva jokaiselle riippuvuuksista kärsivälle. Alkoholismi ja muut riippuvuudet eivät ole sairauksia. Useimmat ihmiset toipuvat ilman hoitoja ja tukiryhmiä. Tutkimukset tukevat Peelen väitettä.
Peele kertoo kirjassaan, kuinka riippuvuushoidot ovat muuttuneet valtavaksi teollisuudeksi, joka elää vanhoista väittämistä ja myyteistä. Peele antaa kirjassaan yksinkertaisen ohjelman, jonka avulla jokainen voi toipua riippuvuudestaan, johtuu se sitten alkoholista, huumeista, tupakasta, seksistä tai shoppailusta.
Lehtiarvostelut
Miten voitat riippuvuudet on erinomainen lisä yksipuoliseen suomenkieliseen huumeita ja riippuvuuksia käsittelevään kirjallisuuteen ja ehdottoman suositeltava alan ihmisille ja päättäjille.
-Helsingin Sanomat-
Lukijoiden kommentteja
"Suomi tarvitsee uutta asennoitumista riippuvuuskeskusteluun."
- Lääkäri Antti Heikkilä, Riippuvuus - valheiden verkko -kirjan tekijä "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191682En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321565- 731563
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262