Ihana hormonihoito

N52

Ihmettelen kovasti, kun tällä palstalla epäillään/pelätään/kauhistellaan hormonihoitoa. Moni kuitenkin käyttää verenpainelääkkeitä ja syö kolesterolilääkkeitä eikä epäile niitä yhtään. Kun sanotaan, että vaihdevuodet on normaali asia, niin yhtä normaalia on, että ihmiselle tulee iän myötä muitakin vaivoja. Miksi vaihdevuosiaan ei tekisi helpommiksi, kun siihen nykyaikana on mahdollisuus?

Nuoria naisia syyllistetään helposti, kun he pelkäävät synnytystä. Sekin kun on niin normaali asia. Ihmettelen, miksi niin kivuliasta tapahtumaa ei saisi lievittää lääkityksellä, kun siihen on mahdollisuus. Joidenkin mielestä kaikki naisen elämän kurjat asiat ovat normaaleja eikä niitä saa lievittää. Antaa naisten kärsiä.

22

3298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helena

      Söin itsekin 4 vuotta hormoonia, mutta tuli rintasyöpä ja ne kiellettiin. Sitähän ei voi tietää oliko rintasyövän tuleminen minulle mistä johtuvaa, mutta varsinkin jos lähisukulaisilla on todettu syöpää (sisaruksilla tai vanhemmilla) en missään nimessä söisi hormoonia, koska hormoonit kiihdyttää myös syöpäsolujen kasvua. En tiedä jatkaisitko sinä hormoonien syömistä jos saisit syövän? Kyllä niiden syönti helpottaa kovasti vaihdevuosioireita, mutta kannattaa ottaa kyllä aina riskitekijät huomioon ennen alkaa niitä syömään.Kyllä itsekin välillä olen miettinyt olisinko säästynyt tältä sairaudelta jos en olis aloittanut hormoonikorvaushoitoa.

      • N52

        Olen kyllä sairastanut syöpää, ja sytostaattihoitojen takia munasarjani lopettivatkin toimintansa. Elämä muuttui helvetilliseksi. Siinä tilanteessa hormonilääkitys oli kuin taivaan lahja. Olen nyt syönyt hormonilääkeitä yli kymmenen vuotta, enkä ole suunnitellut lopettamista. En aio liittyä niiden työpaikalla rähisevien ja itkevien keski-ikäisten naisten kaartiin.


      • irina
        N52 kirjoitti:

        Olen kyllä sairastanut syöpää, ja sytostaattihoitojen takia munasarjani lopettivatkin toimintansa. Elämä muuttui helvetilliseksi. Siinä tilanteessa hormonilääkitys oli kuin taivaan lahja. Olen nyt syönyt hormonilääkeitä yli kymmenen vuotta, enkä ole suunnitellut lopettamista. En aio liittyä niiden työpaikalla rähisevien ja itkevien keski-ikäisten naisten kaartiin.

        Toi on tosi hienoa, että nainen tajuaa paikkansa. Mielyttämäänhän kiltit tytöt on luotu.
        Meilllä toisilla taas on omiakin mielipiteitä ja ihan ne uskalletaan jopa työpaikalla kertoa kilttien tyttöjen äänettömästä painostuksesta huolimatta.


      • Milja
        N52 kirjoitti:

        Olen kyllä sairastanut syöpää, ja sytostaattihoitojen takia munasarjani lopettivatkin toimintansa. Elämä muuttui helvetilliseksi. Siinä tilanteessa hormonilääkitys oli kuin taivaan lahja. Olen nyt syönyt hormonilääkeitä yli kymmenen vuotta, enkä ole suunnitellut lopettamista. En aio liittyä niiden työpaikalla rähisevien ja itkevien keski-ikäisten naisten kaartiin.

        ...silloin hormonihoitoa ei voi käyttää...


      • N52
        irina kirjoitti:

        Toi on tosi hienoa, että nainen tajuaa paikkansa. Mielyttämäänhän kiltit tytöt on luotu.
        Meilllä toisilla taas on omiakin mielipiteitä ja ihan ne uskalletaan jopa työpaikalla kertoa kilttien tyttöjen äänettömästä painostuksesta huolimatta.

        En ole kiltti, ja juuri siksi en työpaikalla itke, jos jokin asia menee poskelleen. Saatan sanoa rumastikin mutta en Järjestä "kohtausta". Hävettää ja harmittaa, kun ikätoverit antavat itkemisellään kaikki aseet miespuolisten työtovereiden käsiin


      • N52
        Milja kirjoitti:

        ...silloin hormonihoitoa ei voi käyttää...

        Se on totta. Olen sairastanut non Hodginin lymfoomaa, jolla tiettävästi ei ole mitään tekemistä hormonien kanssa.


      • Minna
        irina kirjoitti:

        Toi on tosi hienoa, että nainen tajuaa paikkansa. Mielyttämäänhän kiltit tytöt on luotu.
        Meilllä toisilla taas on omiakin mielipiteitä ja ihan ne uskalletaan jopa työpaikalla kertoa kilttien tyttöjen äänettömästä painostuksesta huolimatta.

        Mielipiteiden sanominen on aivan eri asia kun jatkuva raivoaminen, haukkuminen ja uhmaikäisen tavoin temppuilu.


    • Päppä

      Kannattaa toki myös olla valppaana sen suhteen OVATKO OIREET MITENKÄÄN MERKITTÄVIÄ. Nykyään yritetään kaikki saada syömään hormoneita. KAIKILLE EI TODELLAKAAN TULE OIREITA SIINÄ MITTAKAAVASSA, ETTÄ LÄÄKITYSTÄ TARVITTAISIIN. Ei kannata alkaa hormonihoitoja edes tietämättä mitä oireita tulee saamaan, niin kuin tiedän monen tehneen.
      Itselleni on jo kaksi kertaa gynekologi antanut reseptin, vaikka olen sanonut, ettei mitään vähäistä hikoilua ja satunnaista unettomuutta kummempaa ole ilmennyt, vaikka menkat jäivätkin pois noin vuosi sitten jonkin ajan kestäneen epäsäännällisyyden jälkeen.
      VAIHDEVUOSET OVAT NYKYÄÄN YLIMAINOSTETUT. Siitä seuraa, että oireettomattomatkin alkavat käyttämään hormoneita.

      • Vedenkeitin

        nimittäin siitä, että liian helposti liuotetaan pienetkin oireet hormoonihoidolla.
        Itse käytin geeliä kahdeksan vuotta munasarjojen poiston jälkeen ja lopetin helmikuussa.Oma hormoonituotanto on siis nolla, joten kuumat aallot jyllää - niin ja kylmät. Elämä on siis tasapainossa, ei vainenkaan, olen yrittänyt saada huonolla tuloksella apua luontaistuotteista ja päätynen ottamaan oireet tähän elämänaikaan kuuluviksi, jotka ajan kanssa häviävät.


      • N55
        Vedenkeitin kirjoitti:

        nimittäin siitä, että liian helposti liuotetaan pienetkin oireet hormoonihoidolla.
        Itse käytin geeliä kahdeksan vuotta munasarjojen poiston jälkeen ja lopetin helmikuussa.Oma hormoonituotanto on siis nolla, joten kuumat aallot jyllää - niin ja kylmät. Elämä on siis tasapainossa, ei vainenkaan, olen yrittänyt saada huonolla tuloksella apua luontaistuotteista ja päätynen ottamaan oireet tähän elämänaikaan kuuluviksi, jotka ajan kanssa häviävät.

        Minäkin torjuin hormonihoidon ja nyt, kun kuumat aallot alkoivat jyllätä, oli pakko turvautua johonkin tuotteeseen. Luontaistuote Pro Balance on minulle sopiva eikä hikoiluta eikä palele. Olen onnellinen että pärjään nyt hyvin enkä usko että tuosta soijavalmisteesta on mitään haittaa.

        Kokeile Sinäkin..!


      • Vedenkeitin
        N55 kirjoitti:

        Minäkin torjuin hormonihoidon ja nyt, kun kuumat aallot alkoivat jyllätä, oli pakko turvautua johonkin tuotteeseen. Luontaistuote Pro Balance on minulle sopiva eikä hikoiluta eikä palele. Olen onnellinen että pärjään nyt hyvin enkä usko että tuosta soijavalmisteesta on mitään haittaa.

        Kokeile Sinäkin..!

        Soija Flavonaa ja Vogelin kahdenlaisiakin tippoja - en tietenkään yhtäaikaa. Kuppi keikahti edelleen nurin yöllä joka kerta kun kylkeä käänsi, kuin myös edelleen.
        Käytän myös ravitsemuksessa erilaisia soijavalmisteita. Harkitsen Menofemin aloittamista.
        Onko tuttu valmiste?


      • Anonyymi
        Vedenkeitin kirjoitti:

        nimittäin siitä, että liian helposti liuotetaan pienetkin oireet hormoonihoidolla.
        Itse käytin geeliä kahdeksan vuotta munasarjojen poiston jälkeen ja lopetin helmikuussa.Oma hormoonituotanto on siis nolla, joten kuumat aallot jyllää - niin ja kylmät. Elämä on siis tasapainossa, ei vainenkaan, olen yrittänyt saada huonolla tuloksella apua luontaistuotteista ja päätynen ottamaan oireet tähän elämänaikaan kuuluviksi, jotka ajan kanssa häviävät.

        Otin hormonihoidon korvikkeeksi erään psyykelääkkeen.


    • vuosimalli 51

      Ei mielewtäni muitakaan lääkkeitä kannata niin kovin helposti lähteä syömään. Nykyään syödään liikaa lääkkeitä ym. valmisteita. Niissä kaikissa on omat sivuvaikutuksensa, eivätkä lääketehtaat ole mitään hyväntekijöitä. Kyllä lääkefirmat ovat liikelaitoksia, joiden pääasiallinen tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen. Turhia lääkkeitä syödään tässä maassa ihan tolkuttomasti. Ja ne myös sairastuttavat ihmisiä. Suomessa kuolee noin 1000 henkeä vuodessa lääkkeisiin. eikä tämä tarkoita itsemurhia, vaan lääkkeiden "normaalia" käyttöä-.

      • Anonyymi

        Oli siinäkin omanlainen kommentti.
        Jokainen tehdas tekee voittoa, miten sen pitäisi lääketehtaan mielestäsi olla.
        Niillä on kovat menot myös ,raaka aineet, työläisten palkat , sosiaalimaksut , hygieeninen ympäristö jossa siivotaan koko ajan jne
        En ole koskaan nähnyt yhtäkään tehdasta joka toimisi tappiolla ja hyväntekeväisyydellä•


    • emma48

      mulla on hyviä kokemuksia hormooneista. mulla on masennusta ja koska syön siihen lääkkeitä ei lääkärit suhtautunu aluks tosissaan siihen et mul vois ol vaihdevuodet kun oon vielä alle 50.
      lopulta löyty lääkäri joka uskoi itkuisuuteni ja muiden oireiden johtuvan vaihdevuosista eikä psyykkisestä sairaudestani ja lääkkeiden sivuvaikutuksista. oon tällä hetkellä energinen ja muutenkin kuin toinen ihminen. ja seksikin maistaa aivan uudella tavalla. oon ajatellu syödä hormooneita ainakin seuraavat viisi vuotta
      sillä elämänlaatuni on niin paljon parantunut.

      • Utelias

        minkälaisella hormonilääkityksellä olet?


      • emma48
        Utelias kirjoitti:

        minkälaisella hormonilääkityksellä olet?

        mulla on estrogeenia tabletteina ja keltarauhashormonia kierukkana koska vaikka vaih
        devuosioireeni olivat voimakkaat kuukautiseni ei
        olleet vielä loppu. mutta on tosi vaikeaa saada
        hormoonihoitoa jos sattuu samaan aikaan oleen
        vaikka mielialalääkitys päällä. mä jouduin tän asian takia kärsimään 2 vuotta.


    • Anonyymi

      Älkää ihmeessä syökö naisten vaivoihinne synteettisiä hormoneja. Kukaan lääkäri kanna vastuuta, jos ne eivät sovi sinulle ja menetät terveytesi kuten itselleni kävi!! Minut 58 vuotiaana lähes pakotettiin ottamaan kierukka, vaikka sellaista toimenpidettä
      ei edes sovittu. Meni liikuntakyky (homonien aiheuttamat selkäongelmat) Turpoaminen , pahat PMS-oireet ja yllättäen ilmaantuneet ja säännöllisiksi muuttuneet kuukautiset 61 vuotiaalla !!! Ja mitä vielä lisäksi Jos olet allerginen, pysy hyvän matkan päässä gynekologista. Olet aika avuton hoitopöydällä gynekologin sinua "hoidellessa". Saatat lähteä kierukka sisässäni, vaikka et sitä edes tullut ottamaan . Gynekologit ovat osaavia Mirena- mainosnaisia eikä silloin EI-sana välttämättä päde.

    • Anonyymi

      Hei vaan ihana! Minulla alkoi HELVETTI, kun kierukka asennettiin!!! Selkä romahti, liikuntakyky meni! Allergiset oireet repivät ihon arville, tukka lähti ... Ettekö te tiedä, että teidän hormonijätteet päätyvät vesistöihin ja aiheuttavat kaloissa mutatoitumista! Ne ovat luonnon eliöille myrkkyjä! Minut pakotettiin ottamaan kierukka, elimistöni meni aivan sekaisin, tuleeko minusta koskaan se entinen TERVE nainen?

      • Anonyymi

        Ei tule tuolla luonteella!


    • Anonyymi

      Hassua, luonneko on syypää allergisoitumiseen? Taas keskustelupalstoilla hörhöt höpöttelevät! Mutta onneksi täällä, eivät ole hakkaamassa muita ihmisiä!

    • Anonyymi

      Käytin vaihdevuosioireisiin hormoneja. Ainoastaan kuukauden söin niitä siten, kun lääkäri määräsi. Sen jälkeen otin joka toinen päivä. Gynekologi ei moittinut, sanoi, että niitähän kehitetään kevyempiä vaihtoehtoja. Pari tuttua oli saanut rintasyövän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe