M1800R

intikkako??

Oisko juttua tästä kunkusta?
Varmaan varmatoiminen ja hyvä pyörä?
Oon kattellu seuraavaks pyöräks tuommosta, on ollu aina vaan katupyöriä ja tuo ois semmone customi mikä kiinnostas.

21

4237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poronpurija.

      Tuo kuten muutkin Suzukin customit on hyviä ja kestäviä ajopelejä,isossa iitassa on kyllä ominaisuudet kohdillaan,customi,matkapyörä ja liikkuukin varsin ripeästi tarvittaessa,ja se vääntö on mannaa,ja vähä kulutuksinen kummiskin.ainoa mikä maksaa pikkasen enempi on rengassarja kun joutuu uusimaan,tosin niittekin hinnat tullu alas ja tilaamalla netistä ihan kohtuuhintaset.Ajoasento hyvä , ihan eri vehe kuin nuo "classk"malliset pyörät ja erottuu kyllä massasta,joku tykkää joku ei,katuraaserin jälkeen varmaan yks parhaita valintoja customiksi.

    • mitä eroja????

      Tere vaan, mitä eroja on noilla mustavanteisilla M1800RZ malleilla ja tavallisilla R1800Z malleilla??

      2010 näköjään huomasin vaan että on kiekkamittari mennyt tuonne lampun sisään ja ne vanteet on mustat, muuta en tiedä, osaisk joku kertoo??

      Onn meinaan kattellu myös tollasta cruiseria ja niinku ketkjun aloittajalla, niin mullakin on katupyörä taustat pitkälti, paria enduroo lukkunottamatta :)

      • sukisuki m 1800 r

        noistahan löytyy juttua moottoripyörä.org ,intruder club finland ja jenkkipoikien m109riders sivustoilta.tuo kiekkamittari tuli oikeastaan 2011 malleihin noita 2010 malleja myytiin vähän molemmilla kiekkamittareilla,mut pyörissä on lähinnä kosmeettisia eroja tuo jossa on mustat vanteet on myös raita koko pyörän yli ja lampun kromi on maalattu yli.joissakin malleissa näky olevan pyöreä nopeusmittari siinäpä ne tärkeimmät,sit löytyy myös r2 malli jossa erillainen etu lamppu joku sanoo sitä kauniimmaksi mut makuasia?itellä oli ennen pääasiassa endurovehkeitä ja suzukin koeajopäivillä kävin huvikseen kokeileen m1800r:mallia ja sellanenhan oli pakko saada.sehän on sellanen et joku tykkää ja joku ei tuo pitkä raideväli ja leveä takanakki (orinaali 240 mut jenkkipojat laittaa 300 leveitä )tekee tiukoista liikenneympyröistä mielenkiintosia aluksi kun pyörä ikään kuin puskis kunnolla ,mut siihen tottuu äkkiä ja normaali kyykky tuntuu tosi huteralta peliltä hetken päästä.


    • .,m.b,m.n,mnm.,m,,

      Ahaa, mites tuosta kiekkamittarista, niin tuota oon nähny just tuommosessa 2010 mallisessa rz mallissa kiekkamittarissa vaihdenäytön, en siis mitään jälkiasennettua giproa vaan ihan siinä mittarissa olevan oman, onko se vaan noissa rz malleissa? ...tuossa suskan omassa vaihdenäytössä ei varmaan ole gipron atre ominaisuutta?
      Oon vaan lukassu tuolta netistä, että kannatta laittaa tre koska vakiona säädöt yms. on "laihoja"

      Pitänee hankkiutua koeajoille johonkin....

      • sukisuki m 1800 r

        omassa 2011 mallissa joka on 1800 r on kiekkamittarissa vakiona vaihdenäyttö ja varmaan se on muissakin ,ainakin siinä raitamallissa jonka koe ajoin oli semmonen,se on totta et aika laihoille ovat tehtaalla säätäneet ?mullakin on 2200rpm:llä pientä nykimistä ja jokiniemen huollossa sanoivat et täytys käyttää penkissä et saisi säädettyä oman ruiskun käyttö mukavaksi.sitä käy kuulema säätää jonkin verran?


      • sukisuki m 1800 r
        sukisuki m 1800 r kirjoitti:

        omassa 2011 mallissa joka on 1800 r on kiekkamittarissa vakiona vaihdenäyttö ja varmaan se on muissakin ,ainakin siinä raitamallissa jonka koe ajoin oli semmonen,se on totta et aika laihoille ovat tehtaalla säätäneet ?mullakin on 2200rpm:llä pientä nykimistä ja jokiniemen huollossa sanoivat et täytys käyttää penkissä et saisi säädettyä oman ruiskun käyttö mukavaksi.sitä käy kuulema säätää jonkin verran?

        tuolta www.m109riders kannattaa etsiä tietoa jos pyörä kiinnostaa.


      • sukisuki m 1800 r
        sukisuki m 1800 r kirjoitti:

        tuolta www.m109riders kannattaa etsiä tietoa jos pyörä kiinnostaa.

        tarkemmin www.m109riders.com


    • bnmbmmnb

      Jees, kiitti

    • cruiseria

      Oiesko suomenkielistä juttua tuosta M 1800 R pyörästä?
      Minä en tykkää yhtää suomentaa kokoaikaa ja en ymmärrä teknistä sanastoa niin hyvin....

    • VL
    • VL
    • cruisailija......

      Mulla on vakio m1800r, se on aivan helkatin hyvä pyörä. Kuten olen lukenut niin juurikin vakiokuntoisena kaikki uudet pyörät on tietyillä kierrosalueilla "nuhaisia" ja muutenkin aika laihalle säädettyjä kaikkine rajoittimineen yms.

      Mitenhän tuota vakiota saisi piristettyä ilman putkiston vaihtoa?
      Esim. jos 2 vaihteella lähettää 3 tonnista lämän pohjaan se lähtee vetämään mutta tuntuu semmonen "kuoppa" n.3-5000 kierroksissa, eikös siinä ole just joku rajotin 1,2 ja 5 vaihteella?
      Eli saako sen miten pois ja saako vakioboksia säädettyä siten, että sais vähän kaakkia enempi käyttöön ja kaasuun vastaavuutta?

    • sukisuki m 1800 r

      ookko nyt ihan tosissaan?nykypyörät on tehtaalla säädetty tosi laihoille seoksille ja se tekee nykimistä tietyllä kierrosluvulla, joka saadaan pois säätämällä seoksia rikkaammalle samalla paranee kaasun vaste herkemmäksi.vakiopoksissa pystyy parhan väännön säätämään joko ala keski tai ylä kierroksille,mut jos haluaa kunnon väännön koko kierros alueelle täytyy turvautua toisenlaisiin boxeihin mut silti putkistoa ei tarvi vaihtaa.tuo rajotinhan tarkoittaa ettei pyörä ota ylikierroksia ja rupee pätkimään kiekkamittarin mentyä punaselle,ja r:mallissa rajotin on vain vitos vaihteella eli huiput otetaan nelosella jos niitä tarvit vitonen jaksaa pitää noin 200km/h matkavauhtia rajoittimen kanssa.

      • cruisailija.........

        Tosissaan juu, niin tarkotin rajottimella sitä että se rajottas tehoja tietyillä vaihteilla/kierroksilla, eikös aika monessa pärrässä näin ole...ainakin varmaksi tiedän ktm superduken osalta.

        Se Tre taitaapi poistaa sen rajoittimen sitten...eikös juu??

        En nyt tarkota, että laiska olisi tuo pyörä, mutta siis sellainen "orkkis nuhainen" kylläkin jota varmaan sais säädöillä parannettua.


      • sukisuki m 1800 r
        cruisailija......... kirjoitti:

        Tosissaan juu, niin tarkotin rajottimella sitä että se rajottas tehoja tietyillä vaihteilla/kierroksilla, eikös aika monessa pärrässä näin ole...ainakin varmaksi tiedän ktm superduken osalta.

        Se Tre taitaapi poistaa sen rajoittimen sitten...eikös juu??

        En nyt tarkota, että laiska olisi tuo pyörä, mutta siis sellainen "orkkis nuhainen" kylläkin jota varmaan sais säädöillä parannettua.

        siitä tehon rajoittamisesta en tiedä? ainakin tuolla muualla lukee et bandiitin 1250cc olisi tehoa rajoitettu kakkos ja kolmos vaihteella keulimisen estämiseksi,ja triumphin roketissa on rajoitin joillakin pikku pykälillä.onhan noita rajoittimen poistajia myynnis mut bandiitissa on kuulema sähkönen härveli josta voi ottaa piuhat irti ilman ongelmia,mut tiedän joitakin kyykkyjä joista rajoittimen poisto on tuonu vähän osia moottorin kyljestä ulos.mut täytyyhän jokaisen saada tehtyä pyörästä mieleisensä.


      • Jos rajoitettu
        sukisuki m 1800 r kirjoitti:

        siitä tehon rajoittamisesta en tiedä? ainakin tuolla muualla lukee et bandiitin 1250cc olisi tehoa rajoitettu kakkos ja kolmos vaihteella keulimisen estämiseksi,ja triumphin roketissa on rajoitin joillakin pikku pykälillä.onhan noita rajoittimen poistajia myynnis mut bandiitissa on kuulema sähkönen härveli josta voi ottaa piuhat irti ilman ongelmia,mut tiedän joitakin kyykkyjä joista rajoittimen poisto on tuonu vähän osia moottorin kyljestä ulos.mut täytyyhän jokaisen saada tehtyä pyörästä mieleisensä.

        kakkos- ja kolmosvaihteilla niin miksei sitten ykkösvaihteellakin,luulisi ykkösellä keulivan vielä herkemmin? Luuletko,että Bandiitin tehoilla keulitaan vielä kolmosella? Sama rajoitin on m1800ssa,se rajoitus on 1-3 vaihteilla eikä siinä tehoa rajoiteta vaan kaasuunvastaavutta. M1800 ei keuli ilman rajoitintakaan niinkuin varmaan ymmärrät,mutta on hivenen säyseämpi ajettava kun kaasua kääntämällä empii ennen kunnon vetoa.


    • sukisuki m 1800 r

      bandiitissa on hieman eri, kun akseliväli on lyhyempi ja nytkin jo keulii kakspäällä turhankin herkästi kakkosella ja kolmosellakin.vaikka fa malli on orggis säädöissä tosin kyytiläinen on hieman pyöreämpää sorttia,mut täytyypi udella alan asiantuntijoilta joskus miten on. tähän mennessä on tullu luettua lähinnä netti juttuja?

      • itellä 1250 s

        ja ei keuli edes ykkösellä. Eikä ole keulinut kavereillakaan. On se nyt ihme jos alkaa keulimaan kakkosella ja kolmosellakin jos pelkästään täyskate lisätään! Tottakai se keula hieman kevenee jos on takapainoa,mutta vanha 1200kin keuli sentään ykkösellä tuo vesirruutta ei todellakaan kakkosella ilman kytkintä vakiona vakiovälityksillä.


    • sukisuki m 1800 r

      en tiedä mikä tuota työkaverin fa mallia sit vaivaa?aika helpon näkösesti valoista kunnolla kiihdyttäessä kakspäällä etupyörä nousee.

    • tyyppivikoja

      Saattaa heittää veivit mäelle helposti jos alkaa liikaa kierrättää,samoin on herkkä puklauttamaan öljynsä pihalle,joku paineventtiili vika kuulemma...

    • sukisuki m 1800 r

      tarkoitat varmaan m1800r:ää?tuo öljyn heitto johtuu yleensä liian suuresta öljymäärästä,kun tuo öljyn tarkistus on tehty tosi vaikeeksi.oikeaoppisesti täytys pitää pyörä suorassa ja antaa käydä tyhjäkäyntiä 15 min,sammutus pyörä edelleen suorassa 3 min odotus ja öljyn tarkistus.opettivat jokiniemen huollossa kun kiireessäni vilkasin vain tikkua ja ihmettelin mihin öljy oli joutunu ? tekee kuulema sen että heittää huohottimen kautta öljyt ilmanfiltteriin ja kun ottaa kunnon kiihytyksen taakse jää sellanen savupilvi ,et takana olijat saavat ihmetellä minne se hävis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe