kiveskipu 12v

ekivalorinta

Moi olen 12v poika ja minun vasen kives on sattunut 7päivää. ensin kipu tuntui ala vatsassa ja sitten siirtyi kivekseen pitäisikö huolestua tai kertoa jonkulle mutta olen arka luonteinen eli en viitsis näyttää terkareille pallejani.se kives on noussut ylös ja vasen kives pussi on hiukan paisunut se on myös hiukan punaisempi kuin oikean puoleinen pussi. kiitos etukäteen vastanneille ja mieluiten pian vastaukset

62

2359

Vastaukset

• Moi
      Jos se vieläkin sattuu ja on turvonnut, niin varaa aika uroloogille, se on kullien ja pallien erikoislääkäri ja ne osaa suhtautuu kunnolla noihin kun joka päivä munia räpläävät. Ei terkkari välttämättä tajua oikeen mitään noista. Ei kannata olla kivun kanssa turhaan.

• Niin vielä: ootko saanut iskun munille vai miten toi sai alkunsa?
        Sit vielä eräs mahdollisuus, mistä voi johtua, niin jos sulla on liian
        piukat kalsarit, jotka puristaa vehkeitä.

• Vanha ketju, mutta kerron kokemuksesta. Itselle tuli 12v iässä kova kipu. Kives oli turvonnut ja monen tunnin päästä pääsin ensin lähisairaalaan ja sitä kautta alueen isompaan. Kiveskiertymä joka oli johtanut kiveksen kuolioon. Siinä se sitten jouduttiin poistamaan, koska se oli mennyt niin pitkälle. Syitähän voi olla monia, mutta kiertymä on ihan mahdollinen.

• Sulla voi olla lisäkivestulehdus, jonka oireena kivespussi voi olla turvonnut, punainen ja kosketusarka ja lisäkives kipeä, lisäksi voi olla kuumetta.

Noin nuorella tavallisimmat aiheuttajat ovat virtsateiden bakteerit, mihin viittaa se että kipu alkoi alavatsalta.

Pyydä nyt vanhempiasi tilaaman sulle ajan vaikka ihan yleislääkärille terveyskeskukseen ja sano vaikka, että epäilet sulla olevan virtsiitti. Hoitamattomana virtsatietulehduskin voi aiheuttaa myös munuaisvaivoja.

• Hei kittos kaikille vastanneille ja kipu tuli varmaa liian piene kalsarit.

• muuten kipu lähti pois onneksi

• ekivalorinta kirjoitti:

muuten kipu lähti pois onneksi

Juu hyvä että ei satu enää. Osta vaan miesten kokoa kalsareita, M tai mitä sulle meneekään, kun kulli ja pallit kasvaa niin saavat tilaa :)

• joo mulla ihan sama mutta okee kives kipeenä se on kuulema ihan normaalia se johtuu yleensä murrosiästä :)

• hyvä että kipu meni ohi!
      Nyt pojat sitten erittäin tärkeää asiaa joten pankaas korvan taakse:

Äkillinen, ilman vammaa alkanut voimakas kipu kiveksissä on aina akuutti (kiireellisesti tutkittava) vaiva.

erityisesti nuorella 10-20 vuotiaalla, syynä voi olla kiveksen kiertyminen, jossa kives pääsee ikään kuin kääntymään, siten että siemenjohtimeen tulee kierre. siemenjohtimen rinnalla kulkee verisuonet kivekseen jolloin verenkierto kivekseen loppuu-->kipu.-->mikä tahansa solu kuolee ilman happea, jolloin voidaan koko kives menettää. (tässä on määrä-aika minkä puitteissa pitää hoitoon ehtiä)

siinä on mun mielestä kyllä tarpeeks syytä unohtaa et nolottaa riisua ja hakeutua lääkäriin. jos alkaa koulussa kannattaa mennä terveydenhoitajalle (heti) muuten kannattaa hakeutua välittömästi terveyskeskuksen päivystykseen. (huom! ei kannata yrittää varata aikaa esim. yllä mainitulle urologille, koska sinne tarvii lähetteen, sieltä terveyskeskuksesta).

alle 18 vuotiaalta ei peritä terveyskeskusmaksua, eli ei haittaa vaikkei olis rahaa/vanhemmat kotona, saa sinne lääkäriin mennä vaikka ilman vanhempiakin. jos onkin muu syy/ "väärä hälytys" ei käynnistä ole tarpeen edes soittaa vanhemmille, eikä pystykään jos potilas sen kieltää.
      jos matka tk:hon on semmonen ettei pääse yksin, niin kipeä et liikkuminen vaikeaa tai porukat on esim. töissä niin on ihan perusteltua soittaa 112, sieltä saa vähintään jonkun ammattilaisen kotiin auttamaan päätöksen teossa että pitääkö lähtee vai ei sekä tarvittaessa kyydin.
      hoitopolkua nopeuttaa jos pääsee suoraan hakeutumaan päivystykseen sellaiseen sairaalaan jossa on kirurgian päivystys, mutta ensisijaisesti oman alueen päivystykseen.

kives kiertyy n. 1/4000 ihmisellä, tuntemattomasta syystä, useimmiten nuoruudessa kun kivekset alkavat enemmän roikkua.
      siihen VOI liittyä:
      -kova virtsaamistarve, jota yrittää pidätellä, saattaa vaikuttaa kiertymiseen
      -tai virtsan karkaaminen housuun kiveksen kierryttyä, kivun vuoksi.
      siis VOI, ei aina, mutta joskus.

pitäkää siis "tärkeistä asioista" huolta. ja luottakaa siihen terveyden huollon vaitiolovelvollisuuteen. jos on elin on pieni,se on pieni, jos on ihan valtava elinan surma niin on semmonen, jos alkaa tutkimisen aikana seisomaan, niin alkaa mutta se ei vaikuta mihinkään kun kaikkia noita on jo nähty ja mistään noista ei varmasti kukaan muu kun hoitaja/lääkäri ja sinä itse saa tietää, vaikka vanhemmat olis odotushuoneessa ei kukaan noista puhu niillekään kun ainoat asiat mikä kiinnostaa on diagnoosi ja hoito, ei se mitenpäin makasit siinä sängyllä.

-Rohkeutta niihin omien tärkeiden asioiden hoitoon.

• Joo se johtuu varmaa liia tiukoista alkkareista. pitää hommata isompia

• Mulla sama onneksi auttoi ehdin jo huolestua

• mul on jsut sama juttu ja oon saman etunimi ja huolestuttaaa

• Moi mulla on koskenu vähä aikaa mut liittyyks tää jotenki murrosikään vai pitääkö mennä jonnekki lääkäriin vastauksii nopeesti

• Varmaan vehkeet alkaneet kasvaa ja kalsarit liika pienet? Osta vaan miesten koko olevii :)
        Kun vaihtelet asentoa nii tunnet puristuuko ne jalkojen ja kankaan väliin. Tää siis yleisin syy pallien kipeytymiseen jos ei mitään muita oireita ole. Voit myös kokeilla palleja vaik suihkussa kävellä että onko niis joku kipee kohta. Ethän oo palelluttanu munias? Siitä voi tulla kives/eturauhastulehdus. Jos et löydä mitään syytä mistä kipu ja se jatkuu niin mee lääkäriin.

• Liian pienet kalsarit voi tuottaa kipua alavatsalle ja alapäähän ylipäätään, varsinkin istuessa mutta toki muutenkin. Kannatta alkaa hankkimaan isompia kalsareita kun vähänkin tuntuu tiukalle siellä. Myös liian tiukat farkut tms housut voivat olla kivun syynä.
      Toinen syy miksi alapäähän tulee kipua on alkava tulehdus esim virtsateissä tai eturauhasessa. Molemmat vaativat lääkärikäynnin ja antibioottikuurin.
      Kolmas syy on se, että satuttaa jotenkin alapäätään esim urheilussa tai muuten.

• Sama minulla. Tänään aamulla heräsin oudossa asennossa ja alavatsa vähän kipeä. Noin 30 min ja kipu oli vasemmassa kiveksessä. On ollut nyt jo yli 4 tuntia. Ei siis ole niin kipeä mutta ei myöskään turpoa tai punastu kivespussi. Olen huolissani. Mikä on syy. Pidän tosiaan ehkä vähän liian tiukkoja alkkareita. Onko syy siinä?

• Onko siellä missä asut jo ollut pakkasia ja oot kulkenut ilman pitkii kalsareita?
        Entäs ku kopeloit kiveksiä nii tuntuuko arkuutta? Osta kunnon miesten kokoa kalsareita eläkä kulje kylmässä ilman pitkiksiä, voi tulla eturauhastulehdus koska se joskus myös heijastuu kipuna palleihin. Sattuuko kuseminen tai mällääminen?

• Kivessyöpä.. kuulosta selvältä tapaukselta.. kannattaa käydä lekurilla.

• Moi Mulla alko Eilen sattuu toiseen kivekseen en tiiä mikä on syy. Mulla on tiukat housut jotka puristaa. vastauksia nopeaa.

• Tohon ei voi vastata muuta kuin laita jalkaan isommat pöksyT! :)
        Siitä johtuu tod näk eli kun kulli ja pallit puristuu seuraa siitä kiveksiin kipua.
        Älä unohda käyttää ulkona pitkiä kalsareita, ehkäisee eturauhastulehdusta ja
        muita miesten vaivoja :D

• Oon 14v ja mua eilen ku heräsin sattu alavatsaan. Nyt sattuu kiveksiin. (On nyt 1pv sattunu)
      Ku kosken mun kivestä ni se sattuu. EI oo punanen tai mitää.
      Sitku istun sattuu vatsaan
      .

• kives voi nousta ylös takaisin vatsaonteloon jos käyttää liian kireitä kalsareita tai muita housuja. Esim. jatkuva istuminen koulussa tai kotona pahentaa kipua. Kokeile käsillä kevyesti vatsan päältä hieroa niin että hieromasuunta on navasta alaspäin. Kiveksen pitäisi tulla itsestään ulos hieromisen seurauksena.
      Jos alapäässä tuntuu kipua, kannattaa entiset kalsarit hävittää pois ja hankkia isomman koon kasareita, se yleensä riittää. Jos kipu ei lakkaa vaikka olet nuo edellä mainitut konstit kokeillut, kannattaa rohkeasti mennä lääkäriin, se voi olla myös nivustyrä joka vaatii pienen leikkauksen.

• Moi olen 12v poika ja mulla olis sellane juttu että vasen kives sattuu jo toista päivää. Kivespussi on ihan normaalin näkönen ja ihan muuten näyttäs olevan kaikki hyvin mutta välillä siihen ei satu ja väillä niinku kutittaa. Oon menos huomen kolun terkkarille.

• Kylmettyminen voi laukaista myös kipua alapäässä eli jos oot liian kevyesti pukeutunut ulkona ollessasi. Varsinkin tuuli on paha jos sulla ei ole tuulipuvun housut jalassa.
      Kiveksiä kannattaa rohkeasti tutkia käsin koskettelemalla sekä kevyesti puristaen. Jos sieltä löytyy joku kova pieni patti (yleensä suunnilleen herneen kokoinen) niin se voi olla merkki jostain vakavammasta. Joskus se voi olla myös lisäkives joka tuntuu normaalia selvemmin. Alkava tulehdus voi myös turvottaa kivestä.

• Ja sitten minua kiinostasi vielä tietää milloin murrosiän kuuluisi alkaa. Täytin tammikuussa 12 ja ei oo vielkää mitää. Kaveri on mua 11 kuukautta nuorempi ja sillä näyttäs olevan jo murrosikä.

• Murrosikä alkaa ja etenee aina täysin yksilöllisesti. Ikä ei siis ole mikään tärkeä kriteeri. Toisilla voi alkaa jo 11v ja toisilla joitain vuosia myöhemmin. Siksi ei tarvitse olla huolissaan. Uskon että sinullakin se alkaa vuoden sisällä.

• Vasemman kiveksen päässä on sellainen outo viivan tapainen juttu ja siihen sattuu kun siihen koskee. Kävin noin kolme viikkoa sittten lääkärillä siellä tutkittiin ultra äänellä sitä kivestä mutte ei löydetty mitään.

• Moi
      Minulla tuli oikean puoliseen kivekseen paha kipu kun pyöräilen enkä pysty siätämään sitä kun rakastan pyöräilemistä sai sinko nopeasti vastauksia

• Liian pienet kalsarit ja housut?

• Mulla on semmonen että välillä ku vaikka makaan kivekseen tulee semmone lievä kipu joka kestää niiku 1 tai 2 sekunttia mut siihe ei satu jos koskettaa ni voiko olla kiveksenkiertymä

• Moro ! Ite kans 12v mulla on oikee kives vähän kipee jos ajattelen sitä. Jos en aattele sitä en tunne mitään. Lääkärissä käyty ja kaikki pitäis olla ok. Se tuntuu niinkun kiveksen yläpäästä. Luulen itse että kun nukun kives jää puristuksiin. Mitä mieltä asiasta? Kiitos jo etukäteen.

• Oot varmaan jo murrosiässä ja vehkeet kasvaa joten osta isompia kalsareita! :)

• Anonyymi kirjoitti:

Oot varmaan jo murrosiässä ja vehkeet kasvaa joten osta isompia kalsareita! :)

Kiitos ! Kokeillaan

• Anonyymi kirjoitti:

Oot varmaan jo murrosiässä ja vehkeet kasvaa joten osta isompia kalsareita! :)

Kiitos ! Kokeillaan

• Moi! Oon 12V ja vasen kives kipeä n.vasemman puolen kohdalta kun siihen koskee tai se on kosketuksessa. Voiko joku auttaa? En tiiä onko liian pienet boxerit vai? Nopeita vastauksia!!!

• Moi!
        https://www.msn.com/fi-fi/terveysjafitness/hyvinvointi/kivessyöpä-–-tunnista-8-huomaamatonta-oiretta/ar-BB10exG6?ocid=spartanntp
        Sulla on pallisyöpä!
        No ei vaineskaan.
        Varmaan vaan murrosikä alkanut ja kulli ja pallit kasvaa nii osta hyvä mies tarpeeksi isot kalsongit! Miesten kokoa, ei mistää laste hyllystä :)
        Ja kylmällä laita pitkät kalsarit!

• Anonyymi kirjoitti:

Moi!
        https://www.msn.com/fi-fi/terveysjafitness/hyvinvointi/kivessyöpä-–-tunnista-8-huomaamatonta-oiretta/ar-BB10exG6?ocid=spartanntp
        Sulla on pallisyöpä!
        No ei vaineskaan.
        Varmaan vaan murrosikä alkanut ja kulli ja pallit kasvaa nii osta hyvä mies tarpeeksi isot kalsongit! Miesten kokoa, ei mistää laste hyllystä :)
        Ja kylmällä laita pitkät kalsarit!

Ootko aivan varma? Todella kosketusherkkä toi kives ja säteilee tohon jalan taipeeseen. Välillä vähän kihelmöi ja sattuu ilman että koskee.

• Anonyymi kirjoitti:

Ootko aivan varma? Todella kosketusherkkä toi kives ja säteilee tohon jalan taipeeseen. Välillä vähän kihelmöi ja sattuu ilman että koskee.

No lue se mun viesti loppuu, tuskin on syöpä vaikka mahis siihen aina on kyllä.
        Koitapa liikutella sitä kivestä jos se on puristuksissa.

• Joko kivessyopä tai iian vähän runkkaamista.
      Jos epäilet syöpää, niin turhaan mihinkään terkkariin mennä, siellä saat vaan koronan. Ota vaan terävä puukko ja leikkaa kassit juuresta irti. Kyllä se siitä.
      Ehkä kannattaa kuitenkin aluksi kokeilla runkkaamista kymmenkunta kertaa päivässä, tuota kymmenen krt/vrk kuuria on syytä jatkaa ainakin puoli vuotta ennen kuin tulokset ovat havaittavia.

• Kiitos kun et voi ees auttaa😐 oon paniikissa ja mietin mikä mulla on.

• Ja mulla ei tunnu mitään kovaa siinä. Kives on suurimman osan ajast piilossa kun taas toinen alhaalla. Ei siinä kiveksessä kai muuta kun se hirveä kosketusarka. En tiiä johtuuko siitä kun lääkäri tutki mun kiveksiä yks noin 2vk sitte. Mun toinen kives on aina ollut herkempi kun toinen mutta nyt siihen sattuu todella kovaa jos siihen koskee.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mulla ei tunnu mitään kovaa siinä. Kives on suurimman osan ajast piilossa kun taas toinen alhaalla. Ei siinä kiveksessä kai muuta kun se hirveä kosketusarka. En tiiä johtuuko siitä kun lääkäri tutki mun kiveksiä yks noin 2vk sitte. Mun toinen kives on aina ollut herkempi kun toinen mutta nyt siihen sattuu todella kovaa jos siihen koskee.

Oliko sulla vehkeissä jotaki vikaa jo aikasemmin?
        Koitas tutkia niitä lämpimäs saunassa, sielä kivespussin iho löystyy.
        Lisäkivestulehdus se vois ehkä myös olla.
        Onko sun munat saanu kylmää tai ootko satuttanu niitä?
        Jos toi todella sua vaivaa nii mee uudestaa lääkärii, varaa aika uroloogilta,
        samalla se tutkii joka paikan sieltä kunnolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis ihan normaalisti toimii. Tosin runkannu en oo vielä. Virtsaaminen ei satu yms. En tiiä mistä johtuu. Haittaako jos ei mee lääkärii?

• Anonyymi kirjoitti:

En haluis mennä lääkärin/kertoo mutsille. En oo satuttanu sitä mihinkää, kylmässä se on ollu mutta toppatakki melkein polvii asti nii en usko että johtuu kylmästä. Tää vaiva alko eilen. Mun kives ei punota (ainakaa päällepäi) ja se on vaa kokoaja ylhäällä ja tosi kosketusarka. Voisko se lähtee ajan kuluessa? Ja johtuuko se murrosiästä?

• Anonyymi kirjoitti:

En haluis mennä lääkärin/kertoo mutsille. En oo satuttanu sitä mihinkää, kylmässä se on ollu mutta toppatakki melkein polvii asti nii en usko että johtuu kylmästä. Tää vaiva alko eilen. Mun kives ei punota (ainakaa päällepäi) ja se on vaa kokoaja ylhäällä ja tosi kosketusarka. Voisko se lähtee ajan kuluessa? Ja johtuuko se murrosiästä?

Noh murrosiässähän vehkeet kasvaa ja kalsarit jää pieneksi, jo se riittää saamaan tollasia oireita. Sattuuko kives silleen että särkee oikeen mahottoman kovaa?
        Sanoin että mee lääkäriin jos toi homma vaivaa sua sillä saat viimeistään rauhan.
        Kiveksen kiertymän pitäis olla oikeen "helvetin kipee" kait.

• Anonyymi kirjoitti:

Noh murrosiässähän vehkeet kasvaa ja kalsarit jää pieneksi, jo se riittää saamaan tollasia oireita. Sattuuko kives silleen että särkee oikeen mahottoman kovaa?
        Sanoin että mee lääkäriin jos toi homma vaivaa sua sillä saat viimeistään rauhan.
        Kiveksen kiertymän pitäis olla oikeen "helvetin kipee" kait.

No ei satu muuten paitsi jos siihen koskee VÄLILLÄ pientä vihlontaa. Ei muuta. Tärisen ja mua pelottaa aivan vi****i

• Anonyymi kirjoitti:

No ei satu muuten paitsi jos siihen koskee VÄLILLÄ pientä vihlontaa. Ei muuta. Tärisen ja mua pelottaa aivan vi****i

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voi-johtaa-kiveksen-menettamiseen-nama-oireet-kaikkien-vanhempien-ja-miesten-tulisi-tuntea/7082924#gs.14kte9
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/6-syyta-miksi-kiveksiisi-sattuu-ja-milloin-siita-pitaa-olla-huolissaan/7111650#gs.14kte2
        https://www.terveyskyla.fi/miestalo/sukuelin/kivespussin-kipu-ja-tulehdukset/kiveksen-kiertymä

Kiveskiertymä on ihan vakava juttu ja siksi kyllä olis hyvä mennä lääkäriin ja uskon että on paha olo jo nyt.

Kokeiles nyt vielä että kun liikutat sitä pallia kädellä/sormilla siellä pussin sisällä niin paheneeko kipu.

Siis, murrosiässä kun penis ja kivekset kasvaa ja kivespussi löystyy, kivespussi voi tehdä tollasta, itellä oli joskus ja boxereiden sauma jopa saatto käydä palleihin kipeetä. Onko sulla nyt 2 päivän aikana ollu liian pienet alkkarit vai teitkö jotaki muuta enne kun kipu alko?

• Anonyymi kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voi-johtaa-kiveksen-menettamiseen-nama-oireet-kaikkien-vanhempien-ja-miesten-tulisi-tuntea/7082924#gs.14kte9
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/6-syyta-miksi-kiveksiisi-sattuu-ja-milloin-siita-pitaa-olla-huolissaan/7111650#gs.14kte2
        https://www.terveyskyla.fi/miestalo/sukuelin/kivespussin-kipu-ja-tulehdukset/kiveksen-kiertymä

Kiveskiertymä on ihan vakava juttu ja siksi kyllä olis hyvä mennä lääkäriin ja uskon että on paha olo jo nyt.

Kokeiles nyt vielä että kun liikutat sitä pallia kädellä/sormilla siellä pussin sisällä niin paheneeko kipu.

Siis, murrosiässä kun penis ja kivekset kasvaa ja kivespussi löystyy, kivespussi voi tehdä tollasta, itellä oli joskus ja boxereiden sauma jopa saatto käydä palleihin kipeetä. Onko sulla nyt 2 päivän aikana ollu liian pienet alkkarit vai teitkö jotaki muuta enne kun kipu alko?

En tehny

• Anonyymi kirjoitti:

Mua pelottaa, sen takia huono olo. Just kerroin äitille.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollu tässä mistä jalka alkaa tässä tapeessa nii ennenki kovaa kipua kun oon istunu ristiistunnossa pitkiä pätkiä. Voiko se säteillä esim kivekseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollu tässä mistä jalka alkaa tässä tapeessa nii ennenki kovaa kipua kun oon istunu ristiistunnossa pitkiä pätkiä. Voiko se säteillä esim kivekseen?

Joo no jos ollu liika ahtaasti pöksyissä ja vaatteet painanu sitä vasten. Mitä äitis tuumaa?
        Ei se nii noloa oo sanoa kun kandee melkeen mennä nyt kyllä lääkäriin! :)

• Anonyymi kirjoitti:

Joo no jos ollu liika ahtaasti pöksyissä ja vaatteet painanu sitä vasten. Mitä äitis tuumaa?
        Ei se nii noloa oo sanoa kun kandee melkeen mennä nyt kyllä lääkäriin! :)

Äiti soitti terveyskeskukseen mutta ei vastannu. Se palli on kokoajan ylhäällä ja äiti sano että en kuole ja tuskin se on mikään vakava. Pitää nyt kattoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Äiti soitti terveyskeskukseen mutta ei vastannu. Se palli on kokoajan ylhäällä ja äiti sano että en kuole ja tuskin se on mikään vakava. Pitää nyt kattoa.

Hyvä kun sanoit äitille.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Cremaster-lihas
        "Cremaster-lihas voimakkaasti supistuessaan saattaa vetää kivekset osittain nivuskanavan sisälle, joissain tapauksissa jopa kokonaan. "

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun sanoit äitille.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Cremaster-lihas
        "Cremaster-lihas voimakkaasti supistuessaan saattaa vetää kivekset osittain nivuskanavan sisälle, joissain tapauksissa jopa kokonaan. "

Joo. Me mennään todennäkösesti lääkäriin vielä. Mitä kaikkia näytteitä joudutaan ottaa. Ja mitä toi nyt autta kun se pääsyy on kipu ja sit toinen se et se vetäytyy sisää.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo. Me mennään todennäkösesti lääkäriin vielä. Mitä kaikkia näytteitä joudutaan ottaa. Ja mitä toi nyt autta kun se pääsyy on kipu ja sit toinen se et se vetäytyy sisää.

Jepp, lääkäriin meno on just ok ny!
        Toi oli vaan esimerkkinä että pallien kuuluuki vetäytyy ylemmäs joskus mutta ei siit saa tulla kipua.

Ei se lääkäri mikää paha oo, tutkii peniksen/esinahan ja kivekset, jossakin tapauksessa voi myös kokeilla eturauhasen hanurin kautta. Pissanäyte ehkä ja verikoe jos epäilee tulehdusta. Sit se voi kysyä tuleeko runkatessa tai kustessa verta. Kivekset voi myös tutkia ultraäänellä. Sää voit sanoa että tahot että äitis oottaa käytävällä jos haluat.

Onnea lääkärireissulle ja kerro muillekki sit miten kävi koska monella muullakin on toi ollut joskus!

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kaikesta. Käväistiin sairaalassa ja sanoivat että todennäkösesti tulehdus (en muista missä lol) se oli joku turha osa sun kiveksen vieressä. Huomenna otetaan vielä ultra-ääni ja siitä selvii sitte 100% mikä on!

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kaikesta. Käväistiin sairaalassa ja sanoivat että todennäkösesti tulehdus (en muista missä lol) se oli joku turha osa sun kiveksen vieressä. Huomenna otetaan vielä ultra-ääni ja siitä selvii sitte 100% mikä on!

Selvä juttu! Tulehdukset hoituu lääkkeillä onneksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Selvä juttu! Tulehdukset hoituu lääkkeillä onneksi.

Joo. Käytiin ultrassa ja siellä ei ollut enään mitään. Sanoivat että todennäkösesti lisäkives oli kääntynyt ja sitten kääntynyt takaisin!

• Moi oon 12v poika ja mun kiveksen yläosassa on joku pehmee osa joka on kipeä kun siihen koskee. Onks vaarallista

• Kannattaa ajoissa poistattaa molemmat kivekset, niin ei tule hankaluuksia.

• Ihan oikeesti nyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikeesti nyt.

Noh lue mitä tolle edelliselle 12v pojalle kävi eli mars lääkäriin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Torppa sairaalaan

Kas kas..oliko ullatus, että taas tapahtuu..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2192