Koiran omistajia, kokemuksia, ehdotuksia..

Hansu-91

Heip.

Olen hankkimassa ensimmäistä koiraani ja minulla on jo 3 rotua mielessä;
1.ranskalainen bulldoggi 2.bostoninterrieri 3. mopsi

Kaikilla jollain tapaa sama "näkö" ja seurakoiria jokanen.

Onko kellään jotain kokemuksia mistään näistä roduista?

Asun rivitalossa, pienet tilat eikä omaa takapihaa tai mahollisuutta pitää koiraa "vapaana" ulkosalla. Tykkään käydä pitkillä kuin myös lyhyeillä lenkeillä, säällä kuin säällä. En kaipaa juoksulenkkejä mutta rauhallisia ja pitkiä.

En tiedä hinta-eroja näillä kolmella koiralla mutta rotukoiristahan saa maksaa enemmän.

Jollai kenellä on kokemusta tai tietää koirista?

*tyhmä kysymys*

Mikä olisi ns "paras" vaihtoehto?

7

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista

Googlaapa esim. pilalle jalostetut koirarodut, sairaimmat koirarodut jne. ja mieti asiaa sitten uudelleen...

• Lue
    • hansu-91

Kiitos linkistä!:)

• ranskis2

*vähän myöhässä, mutta vastaan silti*

EHDOTTOMASTI ranskan bulldogi! söpömpää & ihanampaa rotua, EN ole tavannut! sydän sulaa joka kerta kun sellaisen näkee. Ovat mahdottomat energisia & kiltteja eivätkä hajota paikkoja. Helposti koulutettavia (ei siis mitän sirkustemmpuilijoita, mutta perusjutut sujuu). Huom eivät sovi sohvaperunalle!

Kannattaa huomioida seuraavat jutut: IHON KUNTO ja hengityselimet. Näiden kanssa kun ravaa eläinlääkärillä, niin helposti omaisuus siihen tuhlaantuu.

entinen ranskis-omistaja ja ikuinen ranskis-ihailija :D

• ghgjgjhgjj

No tiputtaisin mopsin pois hengitystieongelmien takia..se söpö tuhina on hengitystieongelma.

Ranskis ja bostoni terveempiä..eli jompi kumpi niistä. :)

Bostonilaisen olen tuntenut ja mukava otus. Eikä ranskiskaan hullumpi. Luulisin että bostonilainen on helpompi rotuna. Ja se olisi oma valintani.

Saattaa olla kallis sillä Niinistöllä sellainen ja hinta noussut.

Eli frakkipukuinen herra olisi minun valintani. ;)

• nennaa52

voi luoja!! ei kaikilla mopseilla ole hengitysongelmia, eteenkään jos ei päästä lihomaan !! miettikää nyt oikeesti ihmiset............

• hgjyiyyyiyy
        nennaa52 kirjoitti:

voi luoja!! ei kaikilla mopseilla ole hengitysongelmia, eteenkään jos ei päästä lihomaan !! miettikää nyt oikeesti ihmiset............

Suurin osa mopseista hengittää erittäin raskaasti..jalostuksella siitä päästäisiin jos haluttaisiin. :(

Ranskis ja griffonit ja bostonilainen hengittää normaalisti yleisemmin yllättävää kyllä.

Toki lihavuus pahentaa mutta laihuuskaan ei auta rakenteeseen. Jalostukseen pitäisi puuttua ja saada hieman enemmän kuonoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe