Voiko talvikoita olla 2??

Kaksi talvikkoa?

Haluaisin kaksi hamsteria, roborovskeja pitää olla kaksi, mutta ne ovat arkoja eivätkä kesyynny, minulla on ollut talvikko joka kuoli vähän aikaa sitten. (se ja kaverini hamsteri tulivat hyvin toimeen) mutta haluaisin uuden, tai oikeastaan kaksi, kertokaa voiko ottaa kaksi talvikkoa.

11

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdgfdgdgfdgd

      Talvikko ei tarvitse kaveria, eivätkä ne välttämättä tule edes keskenään toimeen. Saattaa olla mahdollista, että kaksi pienestä pitäen yhdessä ollutta talvikkoa (mieluusti urosta) tulevat toimeen, mutta niiden erottamiseen on varauduttava heti, kun näyttää siltä, että tappeluja syntyy. Useimmiten siinä 4-5 kuukauden iässä talvikot viimein "erakoituvat" ja aikuistuvat, eivätkä enää tule toisen kanssa toimeen.

      Sanoisin siis, että omalla vastuulla ja sinulla on oltava asumus myös sille toiselle siltä varalta, että tappeluja syntyy. Pääasiallisesti talvikko kun on erakko, eikä laumaeläin.

      • Ei, ei todellakaan uroksia saa laittaa samaan häkkiin, nehän tappelevat reviiristään ihan toden teolla, niitähän pitäisi vahtia kaksneljäseiska :---o :---D


      • dsgfasdfsdfsdfsd
        laurakukkonen kirjoitti:

        Ei, ei todellakaan uroksia saa laittaa samaan häkkiin, nehän tappelevat reviiristään ihan toden teolla, niitähän pitäisi vahtia kaksneljäseiska :---o :---D

        Ota selvää faktoista ennen kuin pädet. Saa laittaa kun tietää mitä tekee ja kun on varautunut erottamaan.


    • Voi ottaa ! :--) Mulla on kaksi talvikkoa, eivät ole vielä toisiaan nähneet, mutta pianhan sekin aika koittaa, kun naaras vähän vanhenee ;) Mutta ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LAITA SAMAAN HÄKKIIN HEITÄ, hamsterit elävät yksin, joten jos aiot poikasia teettää, niin kannattaa perehtyä asiaan, ennenkun alat mitään tekemään. :--D

      • dsfsdfsdfsdfsfssrtrh

        Ja kuule sinulle ihan sama mitä itset sanot: perehdy asioihin. Teetät poikasia,etkä tiedä edes sitä yksinkertaisinta asiaa, että talvikot voi laittaa pareittain, vaikka ne PÄÄOSIN erakkoja ovatkin.


    • Nice ihminen

      Talvikotkin ovat pääosissa erakoita.
      Toki voi olla luonne-eroja ja niin onkin!
      Mutta ei nyt suurin osa kaverin kanssa viihdy...

    • helinä keiju

      voi ostaa jos ne ei ole tyttö ja tyttö tai poika ja poika
      ja jos on tyttö ja poika niin sillo tulee pentuja(meillä on)

    • KaksiTalvikkoaOmistava;)

      Ei kannata laittaa talvikoita samaan häkkiin,ei tyttöä ja tyttöä, ei poikaa ja poikaa, ei tyttöä ja poikaa. Talvikot ovat erakoita ja ne tappelevat reviiristään jopa niin kauan kunnes toinen kuolee....:( voit tuetenkin laittaa tytön ja pojan samaan häkkiin jos haluat poikasia. Se häkki jossa haluat hamstereiden parittelevan, tulee olla juuri siivottu, jotta siellä ei ole kummankaan hamsterin omaa hajua koska silloin se kenen hajua siellä on niin rupee puolustamaan reviiriään.
      Minulla itsellä on kaksi talvikkoa ja ne asuvat omissa lasiterraatioissaan! :)
      kesäisin ne ulkoilevat omissa aitauksissaan pihalla ;) haha toinen niistä kellahti selälleen ja näytti ihankuin se olisi ottanut aurinkoa XD :D

      • sdfsfssf

        Ei hamstereita ulos, ikinä. -____-


    • talvikonomistaja

      oon itekki kuullu tosta ettei hamstereita sais pitää ulkona. itse päästän ne välillä ulos juoksentelemaan , tietenkin valvonnassa. ei kyllä ole ollut mitään vahinkoa. ei vaan pitäs päästää hirveen aukeelle alueelle ettei vaan stressaannu vaan johonkin seinän vierelle kävelemää ja syömää ruohoo ja kaivaa kuoppia. kuitenki ku talvikolla pitää leikata kynnet nii on aika kätevää että ne kynnet itestää kuluu siellä kaivellessa .

      • Sedä

        Paljon turvallisempaa on esim laittaa varastolastikkoon pussi multaa ja istuttaa siihen vaikka vehnää eli "kissanruohoa". Hamsu kun ulkona jakaa, niin se on mennyttä... Lisäksi ulkoilu on stressitekijä ja siellä voi vilustua tai saada ties minkä bakteerin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe