Joko kesälomat

-ra

ovat tiedossa.

49

140

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Kyllä ovat. Tähän aikaan ne jo pitää työnantajan ilmoittaakkin, siis se, että sopiiko aika jota on toivonut.

    • 13

      -ra olet kertonut että saat 400 euroa/kk!!!

    • -ra

      Pitää paikkansa.Eläkkestäni ulosotetaan kaikki mikä menee toimeentulotuen yli,eli vaikka eläkkeeni nousisi,ottaisi ulosottomies senkin pois,eli tuloni eivät kasva milllään tavalla,ja tämä on minun tuloni 417e/kk

    • totuus?

      Alaikäinen tyttö asuu luonasi,myös hänen osuutensa lasketaan mukaan.

    • -ra

      Se on tarkoittu hänen menoihinsa. Ruokaan,vaatteihin ja harrastuksiin.

    • ei juu ei juu ei joo

      Elikkä siis ulkomaan matkoihin,rastatukseen jne.toisessa palstassa kerrot että tytön isä maksaa? Olet taas koukussa valheitesi takia.

    • -ra

      Tytön isä lähettää hänelle käyttörahaa,Ratsastusta tytär ei enää harrasta,on uudet harrastukset,ja lukioon meno syksyllä.Norjan matkalle he keräsivät luokan kanssa yhteensä matkarahat ja jokainen laittoi omavastuuden.

    • -ra

      Työpäivä taas ohi-Paljon oli sairaita,ja hartaushetki sekä esirukouspyyntölä

    • Syöpis

      > monikasvoinen -ra, päivieni piriste!

      Olet niin moneen kertaan ottanut esiin kesän lomailun, että minua kiinnostaisi suunnattomasti omat, tarkat suunnitelmasi sekä niiden perusteet!

      En yleensä ole sairaalloisen utelias mutta esiintymisesi on inspiroinut minua.

      • -ra

        Kylpylaään lähdemme Ikaaliseen ja vuokraamme mökin Sipoosta mökin.


      • ...............
        -ra kirjoitti:

        Kylpylaään lähdemme Ikaaliseen ja vuokraamme mökin Sipoosta mökin.

        EVVK:))))


      • Loma kotona
        -ra kirjoitti:

        Kylpylaään lähdemme Ikaaliseen ja vuokraamme mökin Sipoosta mökin.

        Et kerkii juuri kotona olemaan koko kesänä.Olet taikuri,moni ei 400 eurolla kaikkia näitä lomareissuja kykene tekemään.


      • Hännätön Heikki
        ............... kirjoitti:

        EVVK:))))

        Haa, kyllä kiinnostaa kun vaivaudut vastaamaan ;-)


      • -ra
        Loma kotona kirjoitti:

        Et kerkii juuri kotona olemaan koko kesänä.Olet taikuri,moni ei 400 eurolla kaikkia näitä lomareissuja kykene tekemään.

        Loma aikaa on 3 kuukautta,ja tulot siltä ajalta 1200e .Mökin saamme vuokralle 10e/pvä koska olemme olleet siellä talkootöissä.


    • satutäti ira

      -ralla sitä juttua riittää:)

    • iralle blogi 100

      Kerrot että rahasi riittävt tyttären elämiseen? Millä itse elät? Ilmalla,sitä riittää kylläkin.Saatko kiksit kun kerrot satuja? Jutuissasi ei ole päätä eikä hänttä,eivätkä todellakaan kuulu tälle palstalle,usko se jo!

      • Hännätön Heikki

        Ei sunkhaa jutuis ole päätä ei hänttä :).


    • -ra

      Miksi luet kirjoituksiani,kun saat siepin joka kerta,vai riitaako haastat,siinä et onnista.

    • -ra

      Köyhän vissiin pitäisi mielestäsi istua hiekkalaatikon reunalla .Puhumassa tutuista ja tuntemattomista mitä he ovat tehneet,siitä iloa saisi vai kuinka?

    • Heikki -isä

      Kyllä äitien tai isien kuuluu olla mukana hiekkalaatikolla pienten lapsiensa kanssa,ei heitä sinne yksin jätetä.
      Lpsia kiikutetaan,touhutaan heidän kanssa,leikitään,välillä toki vaihdetaan kuulumisia muiden leikki kentällä olevien vanhempien kanssa,keskustellaan lähinnä lapsiperheen arjesta.
      Onko nimimerkki -ra. sinun lapsesi jo niin isoja,että voit heidät sinne yksin jättää?

    • Kävelevä vauvako

      Ira ja -ran nuorimmainen ei ole koskaan istuneet samalla hiekkalaatikolla.Nuorimainen istui sielä missä asui ja ira istui aikuisten puistossa,penkillä ja nautti keväästä,juomien kera.Lueskelin arkistoa.

    • -ra

      Älä puhu skeidaa.Me asuimme rivitalossa jossa oli oma piha,vältin eukkojoukkoja juorujan takia.3 vuotiaaksi hoidin nuorimmaista kotona,sitten sain työn Tarja Halosen vaalitoimistosta,ja vein nuorimmaisen päiväkotiin.Jokaisen lapsistani olen kotona hoitanut kolme vuotiaaksi koska sitä ennen on turha viedä lasta päiväkotiin.Plen itse ollut töissä päiväkodissa ja sinne tuodaan jo 9 kuukauden ikäisiä jotka eivät edes osaa kävellä,siellä he ryömivät ja konttailevat pitkin lattiaa.Kyllä äidin syli on se mihinkä lapsi kuuluu,eilattioita ryömimään ja konttailemaan pahimmassa tapauksessa 10 tuntia päivässä.

      • syöpäpotilas.

        Odotin toista lastamme kun puolisoni kuoli äkilliseen sairauteen.
        Minun oli pakko viedä kuopukseni päivä hoitoon heti äitiysloman loputtua,siihen aikaan ei ollut hoitovapaata.
        Minulla ei ollut siis miestä elättämässä perhettämme eikä ketään,joka olisi rahoittanut elämämme siten,että olisin voinut hoitaa lapseni kotona.
        Minun oli pakko palata töihin elättääkseni perheeni ja maksaakseni auntolainaamme.

        Kaikki emme ole saaneet itse valita miten hoidamme lapsemme.
        Lapsistani on tullut kunnollisia aikuisia ja nyt ovat ensimmäiset lapsenlapseni syntyneet,he valitsevat itse,vievätkö lapsensa päivähoitoon vai hoitavatko kotona,siihen en puutu.
        Olen syöpää sairastava ja lapsenlapset ovat ilonani vaikka en paljoa heitä tässä tilanteessa kykene hoitamaan.


    • -ra

      Unohtakaa minut ja keksikää jotain muuta kirjoitettavaa,vai eikö teillä ole muuta kun pilkkaaminen.Toivottavasti saatte samalla mitalla takaisin.

    • mummo.

      Vauva palstalle ,ole hyvä,siellä ne vauvojen äidit ovat arvosteltavinasi,täällä on enmmän meitä syöpäpotilaita.
      Onko tällä palstalla ketään joilla on vauva - ikäisiä lapsia?

    • väärä palsta

      voi ira parka,miksi nyt suutuit,jokainen voi kirjoittaa oman mielipiteensä.palsta on vähän väärä,joten siirrykkin sinne oikealle.

    • -ra

      En siirry minnekkään,Netti saa jäädä

    • valinnat.

      Ra,älä viesteissäsi ylennä itseäsi muita ihmisiä paremmaksi,älä arvostele toisten valintoja niin kaikki on hyvin.
      Sinä olet voinut hoitaa lapsesi kotona koska teillä oli siihen taloudellinen mahdollisuus,ole siitä tyytyväinen,kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta,älä syyllistä heitä siitä.
      Monet vanhemmat haluavat mennä lapsiensa kanssa leikkikentille toisten lapsien kanssa leikkimään,jos sinä et halunnut viedä omia lapsiasi,se oli sinun valintasi.

      Hyvää alkanutta kesää kaikille syöpää sairastaville.

      • .ra

        Järjestely kysymys.Tein iltayöstä ja aamuyöstä sinutoimisia talonmiehen töitä sillä aikaa kun lapsi nukkui.Menoista voi tinkiä.Ei tarvitse ostaa osaketta silloin kun vauva on pieni vähemmälläkin tulee toimeen.En syyllistä ketään.Kirjoitin vaan sen minkä päiväkodissa näin.


      • mummo.
        .ra kirjoitti:

        Järjestely kysymys.Tein iltayöstä ja aamuyöstä sinutoimisia talonmiehen töitä sillä aikaa kun lapsi nukkui.Menoista voi tinkiä.Ei tarvitse ostaa osaketta silloin kun vauva on pieni vähemmälläkin tulee toimeen.En syyllistä ketään.Kirjoitin vaan sen minkä päiväkodissa näin.

        En jättäisi pieniä lapsia yksin nukkumaan ja lähtisi töihin,en missään tapauksessa .
        Sehän on heitteille jättö.
        Et syyllistä vauvojen äitejä,silti syyllistät koko ajan.

        Olet asettanut itsesi kaikessa kaikkien yläpuolelle,miksi teet näin?


    • Netti saa pysyä

      Käväseppä lenkillä siitä saa uutta puhtia ja virikkeitä.Ei kannata kertoa satuja,tässä sitten on tulos niistä.

    • Lasta ei saa jättää

      Mitä sinä näit.Mitä muut näkivät on eri asia.Kyllä sitä nuorena hankitaan nämä kaikki,lapset asunnot jne.Siitä sitten rakennetaaan elämää eteenpäin.Jos pysyy terveenä on erittäin hyvä asia.Mutta on ihmisiä joiden elämä voi muuttua yht´äkkiä ja sitten se on suunniteltava uudestaan.Kuten tämä yksinhuoltaja äiti kirjoitti,nostan hattua hänelle,elämän tilanne muuttui,mutta hän jaksoi taistella kaikesta huolimatta ja teki kaiken lastensa takia.Heitä ajatellen.Ei jättänyt lapsiaan nukkumaan yksin,se on huono tapa hoitaa lapsiaan.Mitä jos lapsi herää ja huomaa olevansa yksin? Siitä voi seurata vaikka mitä.

      Hyvää sunnuntaita palstan syöpäpotilaille.

    • -ra

      Minulla oli ikkuna raollaan koko sen ajan.Ostin minäkin asunnon,mutta sitten tuli lama,ja porukkaa potkittiin ulos,jouduin myymään asunnon jota maksan vielä tänä päivänäkin.Tarkoitin jotta vaatimattomamminkin voi elää ei kaikkea tarvitse saada heti.Taloa autoa venettä ym.

    • mummo.

      Ostit asunnon lapsiesi ollessa pieni ? Syyllistit edellisessä viestissäsi siitä muita äitejä?
      Vähemmälläkin tulee toimeen ! Tarkoitit kai kaikkia muita äitejä,mutta et itseäsi.

      Ikkuna raollaan,myös talvipakkasessa?
      Missä lastesi isä silloin oli,teit öisin töitä että lapsesi saavat olla väsyneen äidin kanssa päivät kotona?
      Kuinkahan monella nuorella pinten lapsien vahemmilla onkaan varaa kalliiseen autoon,osakkeeseen veneeseen?
      Mieti vähän ennen kuin kirjoitat mitä sattuu.

    • -ra

      Mieheni kävi yötöissä.Meillä oli molemmilla omat rahat ei tarvinnut toisen siivellä elää.

    • 56.vuotias.

      Entä lapset,kenen siivellä he elivät?
      Minun mieheni antoi mahdollisuuden,että voin hoitaa kaikki kolme lastani kotona,hän osallistui siihen käymällä töissä ja maksamalla meidän koko perheen menot.
      Isi teki töitä että äiti pystyi hoitamaan lapset kotona.
      En kokenut eläväni mieheni siivellä,koska hoidin päivisin kodin ja yhteiset lapsemme.

      Nyt kun lapset ovat maailmalla me molemmat käymme töissä,jaamme menomme suunilleen tasan tai se maksaa,jolla on enemmän rahaa.Koemme olevamme perhe.

    • -ra

      Ruoat ostin minä ja vaatteet.talonmiehen palkkaa emme saaneet,mutta asunto oli ilmainen,Olen aina tullut omillani toimeen.Useat menevät sen vuokisi naimisiin jotta saavat miehen tulot käyttöönsä,ei tietenkään kaikki.

    • aviomies.

      Useat menevät sen takia naimisiin,kun haluavat perustaa perheen.
      Sinähän et sitä tiedä,koska et ole koskaan ollut naimisissa.

      • gghhhgjj

        Se koira älähtää johonka kalikka kalahtaa


    • -ra

      Olen seurannut ystävieni avioliittoja ja kateeksi ei käy.Toiset käyvät vieraissa ja palaavat eukkonsa luokse niin kuin mitään ei olisi tapahtunut,vaimo parka viimeisenä saa tietää ukkelinsa touhuista,Yhtään onnellista avioliittoa en vielä ole nähnyt.Jatkuvaa napinaa puolin jos toisinkin.Aina on kaksi erimielistä,ja kenen mielipide sitten toteutetaan,niin toisen on taivuttava toisen tahtoon.Usein miehet lähtevät reissuun yksin ja eukko jää kotiin lastensa kanssa.Yhteiset velat ne on jotka yhdessä pitävät,kumpikaan ei halua luopua yhteisestä omaisuudesta.Joutuisivat muuttamaan vaatimattomaan asuntoon ja tulot pienenisivät puolella.

      • Syöpis

        < -ra. Kupit nurin. Olen, jos en kohtalon, niin ainakin vaimoni kaltoin kohtelema.

        Puolisoni on katalasti onnistunut luomaan minulle kuvan onnellisesta parisuhteesta.

        Minä, mies parka, en ole selvillä mitä vaimoni touhuaa vuosittaisilla naisporukan matkoillaan. Pahimmoillaan ovat viipyneet 3 viikkoa Espanjassa.
        Siellä ainakin sanomansa mukaan.

        Minua on moitiskellut, aikaisemmin enemmänkin, eteisen lattialle jättämistä sukistani ja kiveksieni kaivelusta kotioloissa tv:a katsellessa.

        Onnistunut kataluudella soluttautumaan yhteiseen talouteen tuoden yhteiskäytössä olevaan kassaamme vain noin 20% tuloista mutta siitä huolimatta huiskinut pitkin maisemia luottokortteineen jonka laskut ovat tietenkin menneet maksuun yhteistililtämme.

        Yhteisiä velkoja on vähän ja nekin verotussyistä mutta niukka omaisuutemme on yhteisomistuksessa.

        Katalinta koko jutussa on se, että mahtaneeko odotella kuolemaani jolloin hänen eläkkeensä vähintään kaksinkertaistuu ja sen lisäksi nauttii vuokra- ja osinkotuloja sekä Espanjan asuntomme kokoaikaisesta käytöstä.

        Kaikesta tästä huolimatta ilkeää sanoa minulla vasten kasvoja, että minä olen hänelle paras mahdollinen aviomies?!

        Voiko tämän pahemmin mies enää olla kohtalon kolhima tai ainakin aivopesun uhri?


    • Pekka pohjoisesta.

      Vaimoni meni minun kanssa naimisiin vain siksi,että sai elättäjän.Ammatiltani olin trukkikuski ja tuloni olivat sen mukaiset elikkä pienet.
      Omaisuutta ei ollut ehtinyt minulle kertyä ennen naimisiin menoamme muuta kuin pieni kaksio täällä Pohjois Suomalaisessa pikkukaupungissa ja asunnostakin oli silloin vielä velkaa maksettavana.
      Vaimoni eli "leveää "elämää minun siivelläni ja kasvatti lapsemme turvallisesti kotona.
      Joskus kyllä ihmettelin,miksi hän ei etsinyt parempi tuloista,rikasta elättäjää itselleen jos kerran meni kanssani naimisiin vain saadakseen itselleen elättäjän...??

      Nykyään olemme jo eläkeläis pariskunta ja käsikynkkää teemme kävelyretket päivittäin.

    • Hännätön Heikki

      Onko täällä joku nainen jonka mies on ottanut vain siksi että saa itselleen elättäjän?

      • mihin viittaat.

        Miksi kysyt tällaista syöpäpalstalla? Ketä etsit?
        Ehkä on sellaisiakin naisia jotka menee naimisiin rahasta,ottavat siis varakkaan miehen ,yleensä kuitenkin naimisiin mennään rakkaudesta.


      • Hännätön Heikki
        mihin viittaat. kirjoitti:

        Miksi kysyt tällaista syöpäpalstalla? Ketä etsit?
        Ehkä on sellaisiakin naisia jotka menee naimisiin rahasta,ottavat siis varakkaan miehen ,yleensä kuitenkin naimisiin mennään rakkaudesta.

        Kysyin siksi kun tästa aiheesta kirjoitetaan syöpäpalstalla. Täällä kirjoitettiin naisista jotka hakevat itselleen elättäjää. Tasapuolisuuden nimissä kysyin et voiskiko saman tehdä mies.


    • Mainiota todellakin

      Oiskohan tämä -ra kun on niin tietäväinen tässäkin asiassa.-ran ystävät ovat kaikki katalia,kauheeta.Kantsis kyllä vaihtaa ystäväpiiriä.Onks nää ystävät täältä vapaaehtois duunista missä -ra käy?

      Vosiko -ra kertoo itte millaisia ovat sen hyvät ystävät,vai onko niitä edes,kun kaikku tuntuu olevan vain pettureita,vieraissa käviöitä,miestensä siivillä eläviä loisia,vievät lapsensa hiekkalaatikolle, jättävät lapsensa yksin kotiin ikkuna auki talvipakkasella jne jne.

    • nvnvbnc

      Jopa on järkevä viesti oikein neronväläys

    • Salaman....

      Eiks vaan,mustakin oikein kumma.

    • lapsi sylissä aina

      Ei saa lasta jättää yksin kotiin koskaan.Ei se ikkuna mitään auta jos lapsi herää,voi pudota siitä ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe