Äitipuolena uusperheessä ja äitienpäivä

Perheellinen?

Tuleva äitienpäivä herättää ristiriitaisia tunteita.

Minulla ei ole biologisia lapsia, mutta meidän perheeseen kuuluu yksi lapsi mieheni entisestä suhteesta. Olen siis äitipuolen asemassa ja koen kyllä olevani se varaäiti. Osallistun kasvatukseen ja arkielämän pyörittämiseen ja lapsen hoitoon siinä missä oikeakin äitikin ja mielestäni vanhemmuus on muutakin kuin biologista. En minä tässä perheessä ajattele lapsestakaan, että hän on vain miehen lapsi vaan ajattelen, että meidän perheeseen kuuluu yksi lapsi ja kasvatan häntä kuin omaani.

Eli sitten asiaan. Eli tavallaan toivoisin, että minuakin huomioitaisiin jotenkin äitienpäivänä (edes sanottaisiin hyvää äitienpäivää). Näin osoitettaisiin, että se seikka, että olen äitipuoli/kasvattaja/hoivaaja ja huolenpitäjä lapselle siinä missä biologinen äitikin eikä missään nimessä ole tarkoitus mitään viedä pois biologiselta äidiltä jos niin voi sanoa. Tavallaan vaan kaipaa siitä tunnustusta, rohkaisua ja kiitosta, mitä biologinen äitikin saa lapsen kasvattamisesta. Tuntuisi siis pahalta jos tätä asiaa ei huomioitaisi ja hieman jännittää miten käy. Olen puhunut näistä tuntemuksistani mieheni kanssa ja hän ymmärtää hyvin, mutta loppupeleissä tietty lapsi päättää, miten toimii eikä hänen tarvitse minua onnittella tai muistaa jos ei halua. Mies voi kyllä lasta kehoittamaa/kannustaa muistamaan. En kuitenkaan tässä perheessä ole vain miehen kumppani vaan myös lapselle se äitipuoli.

Joka tapauksessa toivotan kaikille äideille (niin biologisille, kasvattiäideille, adoptioäideille kuin äitipuolillekin) hyvää äitienpäivää jo etukäteen!

Olisi mukavaa kuulla muiden ajatuksia asiasta. Eihän tässä kuitenkaan ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa toimia vaan kukin perhe taplaa tyylillään.

69

2672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puikulaperuna

      Minulla on yksi oma lapsi, aikuinen jo, ja hän muistanee minua äitienpäivänä, vaikkei nyt enää kotona asukaan.

      Avomiehelläni on 10 vuotias lapsi, joka käy meillä 1-2 kertaa viikossa. En miellä itseäni millään muotoa hänen äitipuolekseen, enkä kyllä odottaisi hänen mitenkään minua huomioivan, lähinnä se tuntuisi kiusalliselta. Meillä miehen kanssa yhteistä historiaa kuitenkin reilu vuosi vasta, yhdessä kyllä asuttu siitä iso osa.

      Uskoisin kyllä että ideaali tilanne olisi, että mieltäisin itseni jonkinsorttiseksi äitipuoleksi, lapsella kun ei voi olla liikaa välittäviä aikuisia ympärillään, mutta tämä nyt vaan on näin, ainakin toistaiseksi.

    • minä vaadin ja saan

      Minä taas vaadin että miehen lapset tekevät minulle kortin ja antavat lahjan ja laulavat minulle sekä keittävät kahvia. Ilman muuta äitipuolta pitää muistaa, sillä minä kasvatan toisten lapsia, hoidan heidän vaatteensa ja vahdin koulutehtäviä ja pidän kuria. Olisi omituista jos minua ei muistettaisi. Minä myös vaadin että kutsuvat minua äidiksi, jottei kaupassa aleta ihmettelemään. Mulla on äidin hommat hanskassa, sanoo mieskin. Meillä tulee tunnin jäähy, jos minua kehdataan sanoa etunimellä. Äiti, se ei ole liikaa pyydetty.

      • ***

        Ja yllärinä toit limaiset lonkerosi myös tähän ketjuun. Huoh.

        Mielisairas ei itse tajua olevansa mielisairas. Se on varma merkki mielisairaudesta.


      • rydtughubjknm

        EI SULLA OO LISSU PERHETTÄ


      • lissu on imbesilli

        IDIOOTTI! hae apua sairauteesi .


      • Anonyymi

        Ethän sinä ole äiti.


    • Yksi äiti

      Hei,
      Harmi kun täällä on mennyt keskustelu vähän muille raiteille. Minusta sinä äitipuolena ansaitset muistamista äitienpäivänä. Puhut perheestäsi johon kuuluu lapsi, silloin olet äiti :) Jos nykyinen liittoni johtaisi eroon ja mieheni löytäisi uuden kumppanin rinnalleen, joka kasvattaisi lapsiamme kuin omiaan, ansaitsisi hän mielestäni ihan täyden muistamisen äitienpäivänä.

      Hyvää äitienpäivää myös sinulle jo etukäteen!

      • äiti ja mun 7 lasta

        Hih, vastasit itsellesi... nää on aina hauskoja, kun vastaa itselleen. Sen vuhuomaa, kun ei tule yhtään myönteistä palautetta, niin ainakin tulee yksi kun vstaa itselleen. Hih... hyvä hyvä...

        totakai sinä anstaitset onnitelut äitienpäiänvä, mutta oota, kunhan saat niitä omia lapsia.. niin sitten saat...

        hiih...heräsitkös unestas ja haaveistasi!! Hih, vai että onnitteluja pitäs saaha jos ei ole lapsia..... voe voe sentään.


      • vedä ittes jojoon
        äiti ja mun 7 lasta kirjoitti:

        Hih, vastasit itsellesi... nää on aina hauskoja, kun vastaa itselleen. Sen vuhuomaa, kun ei tule yhtään myönteistä palautetta, niin ainakin tulee yksi kun vstaa itselleen. Hih... hyvä hyvä...

        totakai sinä anstaitset onnitelut äitienpäiänvä, mutta oota, kunhan saat niitä omia lapsia.. niin sitten saat...

        hiih...heräsitkös unestas ja haaveistasi!! Hih, vai että onnitteluja pitäs saaha jos ei ole lapsia..... voe voe sentään.

        sinä taisit herätä viinan huurteesta, ei täällä muut vastaa itselleen, kun sinä lissu hih,hih,sinulla on niitä harhoja ,kun kuvittelet et sinulla on muka uusperhe ja miehen lapsia, mutta sinä olet katkera alkoholisoitunut vanha ämmä etkä kelpaa enään mihinkään.


      • yxmuzi
        vedä ittes jojoon kirjoitti:

        sinä taisit herätä viinan huurteesta, ei täällä muut vastaa itselleen, kun sinä lissu hih,hih,sinulla on niitä harhoja ,kun kuvittelet et sinulla on muka uusperhe ja miehen lapsia, mutta sinä olet katkera alkoholisoitunut vanha ämmä etkä kelpaa enään mihinkään.

        Mutta vastailethan sinäkin, parahin hihittelijä, itsellesi.


      • lissu on tyhmä
        yxmuzi kirjoitti:

        Mutta vastailethan sinäkin, parahin hihittelijä, itsellesi.

        älä lissu selitä...


      • yxmuzi
        lissu on tyhmä kirjoitti:

        älä lissu selitä...

        Vastauksesi taisi tulla väärälle henkilölle. Hih hih!


    • mene hoitoon pian

      SIIS SULLA EI OO OMIA LAPSIA, JA VAADIT VIERAIDEN LASTEN ONNITTLEVAN SINUA ÄITIENPÄIVÄNÄ??? HYVÄNEN AIKA, HEILLÄHÄN ON OMA ÄTII, EIT SINÄ OLE ANSAINNUT SITÄ PÄIVÄÄ.
      Et ole äiti, et varaäiti, et yhtään mitäänl apsen elämässä. On röyhkeys huiousasan, oksettaa ihan toi sinun itsekkyys ja kiusanhenkisyys!! Mitä oikein ajattelet?? Oletko sairas ja psyykkisen hoidon tarpeessa? Ei kenellääkän muulle varmaan tule mieleen viettää äiten pivää jos ei ole omia lapsia!!! Ihan mielipuoinen ajatus.

      • Tyhmät sikiävät

        Äitienpäivänä saa onnitella ihan ketä haluaa ;). Uusperheessä lapsetonkin nainen on hyvin usein äidin roolissa sen suhteen, mitä tekee. Äidin velvoitteita ei ole, jos ei ole myöskään oikeuksia ;). Eli jos te haluatte, että äitipuoli kohtelee teidän lapsianne hyvin tai edes siedettävästi niin, että lapsi ei kärsi kovasti, niin tunnustakaa hänen asemansa.


      • olet häikäilemätön
        Tyhmät sikiävät kirjoitti:

        Äitienpäivänä saa onnitella ihan ketä haluaa ;). Uusperheessä lapsetonkin nainen on hyvin usein äidin roolissa sen suhteen, mitä tekee. Äidin velvoitteita ei ole, jos ei ole myöskään oikeuksia ;). Eli jos te haluatte, että äitipuoli kohtelee teidän lapsianne hyvin tai edes siedettävästi niin, että lapsi ei kärsi kovasti, niin tunnustakaa hänen asemansa.

        Sanot sinä: Eli jos te haluatte, että äitipuoli kohtelee teidän lapsianne hyvin tai edes siedettävästi niin, että lapsi ei kärsi kovasti, niin tunnustakaa hänen asemansa.

        Eihän se isän uuden suhde saa perustua kiristykseen! "Jos haluatte...!!!!! Hyvänen aika...eli sun mieletä uusi suhde saa asettaa kiristyksiä.. lapsi kärsikööt tai tunnustakaa asema!!!! Voi luoja sun teoriaa!

        Eihän se lapsi ole sitä uutta isän suhdetta tullut katsomaan vaan isää, eikö se mene jo perille??? Jos lapsen tulo isän luo on tuoll amallilla, että lapsi kärsikööt tai alistukoot kohtaloonsa... niin mikä on suhteen merkitys???


      • Top of the höps
        olet häikäilemätön kirjoitti:

        Sanot sinä: Eli jos te haluatte, että äitipuoli kohtelee teidän lapsianne hyvin tai edes siedettävästi niin, että lapsi ei kärsi kovasti, niin tunnustakaa hänen asemansa.

        Eihän se isän uuden suhde saa perustua kiristykseen! "Jos haluatte...!!!!! Hyvänen aika...eli sun mieletä uusi suhde saa asettaa kiristyksiä.. lapsi kärsikööt tai tunnustakaa asema!!!! Voi luoja sun teoriaa!

        Eihän se lapsi ole sitä uutta isän suhdetta tullut katsomaan vaan isää, eikö se mene jo perille??? Jos lapsen tulo isän luo on tuoll amallilla, että lapsi kärsikööt tai alistukoot kohtaloonsa... niin mikä on suhteen merkitys???

        No kuule, kun miehet suostuvat kaikenlaisiin järjestelyihin, kunhan saavat pitää vetreän nuoren naisen sängyssään ;). Etenkin, jos takana on vuosien tai vuosikymmenten "kuiva kausi" kuten monilla aviomiehillä on :DDD.

        Ja btw, lapset hyvinkin tulevat katsomaan sitä uutta suhdetta. Eivät voi olla sitä katsomatta, kun isä pussailee koko ajan uutta vaimoaan lasten edessä ;).


      • Anonyymi

        Ex-äiti mokasi. Ex-äiti poistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ex-äiti mokasi. Ex-äiti poistuu.

        Ex-isä mokasi, ex-isä poistuu.


    • Surkeat äidit

      Mjoo. Kun se lapsi tulee katsomaan isää, se tulee samalla katsomaan isän uutta suhdetta ja perhettä ;). Halusit tai et. Kun lähetät lapsesi isälle ja liihotat itse hame korvissa moraalittomille vapaillesi, niin sinun pitää siihen varautua. Lastenne isät tykkäävät harrastaa ja mennä menojaan kuten teidän surkeiden ja hajonneiden ydinperheidenne aikaan, joten lapset jäävät perheen naisille ;). Se nainen on usein äitipuoli, jonka valtaan lapset jätetään. Kun te äidit ette jaksa lapsianne hoitaa, niin joku ne kumminkin hoitaa, miksei sitten äitipuoli :DDDDD

      • äiti ja lapset

        Ei meikkä ainakaan, meillä on kielletty semmoisen otuksen oleminen lasten lähellä jo heti alusta asti. He vaan pilaavat lapset ja vaikeuttavat heidän elämää.

        Jos mies ei osaa lapsiaan tavata yksin tai lasten omassa kotona äidin luona, ei semmonen ole isä ollenkaan, eikä tarpeellinen lapsille.

        Me emme tarvi ex miehen naisia elämäämme, emmekä laske heitä kotiimme. Pysykööt siellä ja hajottakoot niin monta perhettä kun haluaa, mutta meitä ei enää haukuta eikä kiusata.


    • tuulia

      Voiko joku oikeasti väittää, että hänellä on kaksi äitiä? Entä kaksi isää?
      Jo on biologia muuttunut sitten koulupäivieni. En ollut aiemmin tullut ajatelleeksikaan, että äitienpäivä on muillekin kuin omille äideillemme. Pitäisi varmaankin kalenteriin merkitä äitipuolenpäivä ja isäpuolenpäivä jne..
      Hyvää äitienpäivää kaikile äideille! Pidetään edes joistain perinteistä kiinni!

      • Äääääh!

        Sateenkaariperheessä vietetään äitienpäivää ja juhlittavia on silloin kaksi. Jokaisella on ollut äiti, joten äitienpäivää voi juhlistaa joka ainoassa taloudessa. Äitienpäivä on alunperin otettu juhlapäiväksi nimenomaan kotien juhlana.


      • Kyllä voin.

        Minulla on 2 äitiä ja 2 isää.
        Biologiset vanhempani ovat kuolleet, mutta sijaisvanhemmat kasvattivat minut vauvasta alkaen. Tiedän olevani todella rakas sijaisvanhemmilleni ja itsekin rakastan heitä 100% vanhempinani.
        Eikö sijaisäitini ansaitsisi sinun mielestäsi "ruusuaan" äitienpäivänä?
        Ikävää, että näinkin ahdasmielisiä ihmisiä vielä on, jotka vaativat äidinrakkauteen biologiaa. Onneksi minut on kasvatettu toisin.

        "Äitienpäivä" on yleisesti kaikille äideille. Jos se olisi tarkoitettu vain omalle äidille niin nimenähän olisi "Minun äitini päivä" tai "Äitinipäivä".


    • Lasten ehdoilla

      Mielestäni lapset päättää viettääkö he äitienpäivän biologisen vai äitipuolen luona. Ainakin jos lapset on jo niin isoja , että osaava ja kykenevät sen itse päättämään.
      Meillä on vuodesta toiseen mentyy näin: Mieheni lapset ovat aamusta äitinsä kanssa. Kun me lähdemme ulos syömään äitienpäivänä: minä, mieheni, lapseni niin myös miehen lapset haluavat tulla mukaan ja toki saavat tulla ja ovat tervetulleita mukaan. Eikä tämä ole ongelma heidän biologisellekkaan äidille. (On se verran fiksu, että ymmärtää).
      Tämä meidän systeemi. Systeemi minkälaisen lapset ovat itse halunneet.
      Ei varmasti ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa. Muistetaan kuitenkin etusijalla se mitä lapset haluaa.
      Jos mieheni lapset eivät haluaisi meidän kanssa viettää äitienpäivää, niin sekin olisi minulle ihan ok. En loukkaantuisi enkä pahoittaisi mieltäni.

      • lapsi rassukat!!

        Kyllä on lapst taas aivopesty, jos joutuvat pakolla viettää aikaa isän naisen kanssa vaikka on äitienpäivä! Ihan hirveetä, muta kukapa lapsia kuuntelee. Eivät he halua ellei heitä pakoteta.


    • hirveitä juttuja

      hävetkää lapsettomat naiset, jotka pakotatte miehen lapsia juhlimaan itseänne äitienpäiävnä! Ettehän työ oo äitejä, jos ei ole omia lapsia, sehän on loukkaus lapsia ja lasten äitiä kohtaan ja miestä jolla on lapsia toisen naisen kanssa.
      Onhan se tietty kivaa leikkiä koitia vierailla lapsilla, mutta äidiksi ei tulla kuvittelemalla eikä toisten lasten kautta, vaan äidiksi tullaa omien lasten kautta.

      Hirvistyin kun luin tänjutun että jotkut leikkii äitiä toisten lapsilla. Voiko edes olla totta tuommoinen ajatus.

      Osikohan minäkin vaikka vaapurin lasten äiti vaikken ookkaan.

    • Älä kuvittele mitään

      Hehe, en mä ainakaan leiki teidän lapsillanne kotia tai mitään muutakaan :D. Hyvä kun silmissäni siedän. Joutaisivat sisäoppilaitokseen koko kööri ja äitinsä maata kiertävälle radalle.

    • äiti ja puolikas

      Ymmärrän sinua. Minulla on kaksi omaa lasta ja kahdelle olen äitipuoli. Mieheni lapset eivät onnittele minua äitienpäivänä, mutta he ovatkin silloin aina biologisen äitinsä luona. He eivät saa sieltä soittaa minulle. He eivät onnittele myöskään jälkikäteen, koska päivähän meni jo... Mutta olen minäkin tätä arkea pyörittäessä monesti miettinyt, että miten minä muka vähemmän huolehdin mieheni lapsista kuin omistani.. Omat tietysti muistavat äitienpäivänä.

      Yhtenä äitienpäivänä, tai päivää ennen sitä, toinen miehen lapsista antoi koulussa tekemänsä askareen minulle. Hän sanoi vähän vaikeast että "kun me vähän niinku tehtiin koulussa kaks juttua ni ei mun äiti varmaan pahastu, jos annan sulle tän, kun tästä ei tullut kauheen hyvä... kun haluan sulle kuitenkin jotain antaa. Mutta älä kerro äitille." Se on ainao kerta, kun miehen lapset ovat mua äitienpäivänä muistaneet.

      No, synttärit sitten olivatkin aivan uskomattoman täydelliset. Sain jokaiselta lapselta niin ihanan ja rakkauden täyteisen kortin, että niiden voimalla jaksaa taas seuraavan vuoden.:)

    • äiti ja aina äiti!

      Minä taas vaadin että jos miehen lapset ovat meillä, he kutsuvat minua äidiksi, ja onnittelevat minua äitienpäivänä. Ihan sama olenko oikea äiti heille vai en, mutta jos tänne tulevat olen heidän äiti ja minua kohdellaan kunniottavasti ja kutsutaan äidiksi. Lasten isä on aivan samaa mieltä.
      Mitä sillä on väliä onko oikea vai ei, mut jos samassa kodissa ollaan, niin mikä muukaan nainen voi olla kuin keskenkasvuisille kersoille äiti! Käytöstapoja ja kuria se vaatii, mutt miellä toimii. Lasten äiti on eri mieltä ja kiva kuulla ja nähdä kuin häntä potuttaa mutta minkäs tekee, minä kasvatan lapset ja sillä siisti, sillä tavalla kun haluan, siinä ei kysellä.

      • Äidin Sydän

        Mitä teet, ei ole oikein! Yrität jotenkin kostaa lasten OIKEALLE ÄIDILLE kutsuttamalla itseäsi äidiksi. Sinä olet lasten isän aviopuoliso, mutta et heidän äitinsä.

        Oletko jotenkin häiriintynyt? Lapset rakastavat aina biologista äitiään mystisellä, alitajuisella tavalla, OIKEAA äitiä, olipa hän millainen tahansa. SE ON BIOLOGINEN
        SIDE, se on jo geeneissä. Sitä vastaan sinun on turha taistella, olitpa heidän elämässään, missä roolissa tahansa.

        Uhmakas kirjoituksesi kertoo, että asia on SINUN ONGELMASI! Jätä tuo asenne, et voi syrjäyttää lasten äitiä, ja heidän rakkauttaan äitiään kohtaan!

        Voithan kutsututtaa itseäsi vaikka kuningattareksi, OLEMATTA SITÄ. Alistamalla ja pakottamalla lapsia ruokit omaa vallanhaluasi kun et voi saada äidinpaikkaa, ainakaan heidän sydämmessään.

        Olette miehesi kanssa SUURIA RAUKKOJA , sanan varsinaisessa merkityksessä. Voi viattomia lapsia!


      • ei mikään äitiparka
        Äidin Sydän kirjoitti:

        Mitä teet, ei ole oikein! Yrität jotenkin kostaa lasten OIKEALLE ÄIDILLE kutsuttamalla itseäsi äidiksi. Sinä olet lasten isän aviopuoliso, mutta et heidän äitinsä.

        Oletko jotenkin häiriintynyt? Lapset rakastavat aina biologista äitiään mystisellä, alitajuisella tavalla, OIKEAA äitiä, olipa hän millainen tahansa. SE ON BIOLOGINEN
        SIDE, se on jo geeneissä. Sitä vastaan sinun on turha taistella, olitpa heidän elämässään, missä roolissa tahansa.

        Uhmakas kirjoituksesi kertoo, että asia on SINUN ONGELMASI! Jätä tuo asenne, et voi syrjäyttää lasten äitiä, ja heidän rakkauttaan äitiään kohtaan!

        Voithan kutsututtaa itseäsi vaikka kuningattareksi, OLEMATTA SITÄ. Alistamalla ja pakottamalla lapsia ruokit omaa vallanhaluasi kun et voi saada äidinpaikkaa, ainakaan heidän sydämmessään.

        Olette miehesi kanssa SUURIA RAUKKOJA , sanan varsinaisessa merkityksessä. Voi viattomia lapsia!

        Hyvää VAIN BIOLOGISTEN äitien äitienpäivää teille.

        Meidän uusperheessä juhlimme äitienpäivää, kummankin pesueet biologista sidettä korostamatta. Mummuja muistetaan myös niin, että käymme toisen haudalla, kukkakimpun viemme.


      • perheellinen nainen
        ei mikään äitiparka kirjoitti:

        Hyvää VAIN BIOLOGISTEN äitien äitienpäivää teille.

        Meidän uusperheessä juhlimme äitienpäivää, kummankin pesueet biologista sidettä korostamatta. Mummuja muistetaan myös niin, että käymme toisen haudalla, kukkakimpun viemme.

        Ja höpisis! Kaikkea sitä huuruspäissään näkee...
        Ja sitten heräsit unestasi, ja olit yksin..tepposia tekevät nuo perhanan unet!


      • Tytär, sijoitettu.
        Äidin Sydän kirjoitti:

        Mitä teet, ei ole oikein! Yrität jotenkin kostaa lasten OIKEALLE ÄIDILLE kutsuttamalla itseäsi äidiksi. Sinä olet lasten isän aviopuoliso, mutta et heidän äitinsä.

        Oletko jotenkin häiriintynyt? Lapset rakastavat aina biologista äitiään mystisellä, alitajuisella tavalla, OIKEAA äitiä, olipa hän millainen tahansa. SE ON BIOLOGINEN
        SIDE, se on jo geeneissä. Sitä vastaan sinun on turha taistella, olitpa heidän elämässään, missä roolissa tahansa.

        Uhmakas kirjoituksesi kertoo, että asia on SINUN ONGELMASI! Jätä tuo asenne, et voi syrjäyttää lasten äitiä, ja heidän rakkauttaan äitiään kohtaan!

        Voithan kutsututtaa itseäsi vaikka kuningattareksi, OLEMATTA SITÄ. Alistamalla ja pakottamalla lapsia ruokit omaa vallanhaluasi kun et voi saada äidinpaikkaa, ainakaan heidän sydämmessään.

        Olette miehesi kanssa SUURIA RAUKKOJA , sanan varsinaisessa merkityksessä. Voi viattomia lapsia!

        "Lapset rakastavat aina biologista äitiään mystisellä, alitajuisella tavalla, OIKEAA äitiä, olipa hän millainen tahansa. SE ON BIOLOGINEN
        SIDE, se on jo geeneissä."

        Höpö, höpö!


      • Anonyymi

        Mikä tarkoitus tälläisellä toiminnalla on? Haluatko syrjäyttää lasten oman äidin, siihen sinulla eikä kenelläkään muullakaan ole oikeutta. Vsi ajatteketko omien kasvatusmenetelmiesi olevan jotenkin paremmat.
        Järkyttävää toimintaa ja törkeää käytöstä lasten äitiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tarkoitus tälläisellä toiminnalla on? Haluatko syrjäyttää lasten oman äidin, siihen sinulla eikä kenelläkään muullakaan ole oikeutta. Vsi ajatteketko omien kasvatusmenetelmiesi olevan jotenkin paremmat.
        Järkyttävää toimintaa ja törkeää käytöstä lasten äitiä kohtaan.

        Oho, nyt sinä kumoat omat juttusi yhdeksän vuoden takaa, ”järkyttävää toimintaa”.


    • ei kyllä onnistuisi

      Ai kauheeta! Kyllä minä suuttuisin totaalisesti, jos MUN LAPSET muistaisi isän naista ÄITEINPÄIVÄNÄ!! En voisi kuvitellakkaan että he sen tekisivät vapaaehotisesti. Heh... ihan kamalaaaaaaaaa.. voisin sanoa että tervemenoa lapset, tästä lähtien en ole enää äiti vaan jos puhuttelette, niin etunimellä kiitos.

      En voisi kuvitella että he niin tekisivätkään koskaan, sillä emme ole opettaneet että kenelläkään on kahva äitiä ketä muistaa, yksi on vaan olemasa. Ja muutenkaanlapset eivät halua nähdä isän naisia tai naista... montako lie...!

      Mutta tuo on aika huippu että uusikko käskee miehen LASTEN MUISTAMAAN ITSEÄÄN!!! Noin epätoivoinen ja alasvajonnutko on ihminen???? Heheeee...

      En voi muuta kun nauraa, ja ihmetellä. Mutta luulemme että kysesssä on joko häiriitnynyt ihminen, joka haluaa leikkiä kotia, tai sitten täys provo!

      • tyranni olet

        Ketkä te olette opettaneet. ,onko teillä montakin äitiä teidän huushollissa?Miksei niitä muisteta?
        Mikä on kahva äiti??
        Niin et sitte hylkäisit lapsesi, jos isän vaimoa käyvät moikkaamassa.
        Sinäkin olet häiriintynyt ja mielisairas jollei lapsesi saa tehdä omia valintojaan ja vois käydä isän luona, jos käyvät niin se on tervemenoo potku persuksiin.
        Kamalaa.


      • kateellinen olet min
        tyranni olet kirjoitti:

        Ketkä te olette opettaneet. ,onko teillä montakin äitiä teidän huushollissa?Miksei niitä muisteta?
        Mikä on kahva äiti??
        Niin et sitte hylkäisit lapsesi, jos isän vaimoa käyvät moikkaamassa.
        Sinäkin olet häiriintynyt ja mielisairas jollei lapsesi saa tehdä omia valintojaan ja vois käydä isän luona, jos käyvät niin se on tervemenoo potku persuksiin.
        Kamalaa.

        Ei en ole tyranni, vaan olen lapsimme rakastava äiti, joka pitää aina heidän puoltaan ja ohjaa oikeaan. Mutta sinä olet vaan kateellinen minulle.

        Niin minä ja mun ex mies olemme opettaneet,, sitähän sinä kysyit.

        Kahva= kahta, kirjoitusvirhe, kiitos

        Kyllä minä hylkäisin, sillä meillä ei suvaita perheenrikkojia perheessämme, eikä semmionen siis kuulu sukuumme eikä meidän piireihin

        Kyllä lapset tekevät omia valintoja, ja ovat sitä mieltä myös, ettei isän naikkoset kulu heidän elämään, sillä kuka perheenrikkojista haluaa ystävää, ei kukaan täysjärkinen.

        Olenkin sanonut, että jos haluatte minut vaihtaa isän naisiin, senkus, mutta sitten ei meillä ole enää mitään yhtiestä, ihan on saaneet valita. Mutta minut valitsivat.

        Eivät tehneet samoin kuin isä, että vaihtaa lapsensa naikkosiin. Olemme erittäin hieno pehre, sillä pidämme aina yhtä. Vaikka mies manipuloitiin ja käännytettiin meitä vastaan, niin silti olemme lasten ja suvun kassa erittäin läheisiä


      • kukaan ei ole täydel
        kateellinen olet min kirjoitti:

        Ei en ole tyranni, vaan olen lapsimme rakastava äiti, joka pitää aina heidän puoltaan ja ohjaa oikeaan. Mutta sinä olet vaan kateellinen minulle.

        Niin minä ja mun ex mies olemme opettaneet,, sitähän sinä kysyit.

        Kahva= kahta, kirjoitusvirhe, kiitos

        Kyllä minä hylkäisin, sillä meillä ei suvaita perheenrikkojia perheessämme, eikä semmionen siis kuulu sukuumme eikä meidän piireihin

        Kyllä lapset tekevät omia valintoja, ja ovat sitä mieltä myös, ettei isän naikkoset kulu heidän elämään, sillä kuka perheenrikkojista haluaa ystävää, ei kukaan täysjärkinen.

        Olenkin sanonut, että jos haluatte minut vaihtaa isän naisiin, senkus, mutta sitten ei meillä ole enää mitään yhtiestä, ihan on saaneet valita. Mutta minut valitsivat.

        Eivät tehneet samoin kuin isä, että vaihtaa lapsensa naikkosiin. Olemme erittäin hieno pehre, sillä pidämme aina yhtä. Vaikka mies manipuloitiin ja käännytettiin meitä vastaan, niin silti olemme lasten ja suvun kassa erittäin läheisiä

        Mistä tuo edellinen nyt sulle on kade? en ymmärrä?
        Eihän se nyt mitään vaihtoa ole, jos muksut käy isällään ja, jos isäs on sinut vaihtanut niin ei se merkitse, että lapset on vaihdettu.
        Ei se ole valintaa, jos sinä kiristät ja uhkailet lapsia sillä et, jos isää käytte tervehtimässä niin sitte sinä sanot hyvästi.heille. millai lapset vaihtaa lapset naikkosiin en ymmärrä?
        Olette kauhuperhe jossa sinä uhkailet,kiristät ja lahjot lapsiasi.
        Eikä ketään aikuista manipuloida ja käännytetä mihinkään kyllä hän omasta tahdosta lähti luotasi.Ei kai sukusi nyt sun asioihin puutu?
        Sinä et vaan halua hyväksyä sitä, että exäsi löysi ehkä sopivamman naisen itselleen, pidät itseäsi parhaana vaimona exällesi, etkä löydä itsestäsi mitään vikaa, syyt ja viat on vaan sun exässäsi sinun mielestäsi.


      • ***
        kateellinen olet min kirjoitti:

        Ei en ole tyranni, vaan olen lapsimme rakastava äiti, joka pitää aina heidän puoltaan ja ohjaa oikeaan. Mutta sinä olet vaan kateellinen minulle.

        Niin minä ja mun ex mies olemme opettaneet,, sitähän sinä kysyit.

        Kahva= kahta, kirjoitusvirhe, kiitos

        Kyllä minä hylkäisin, sillä meillä ei suvaita perheenrikkojia perheessämme, eikä semmionen siis kuulu sukuumme eikä meidän piireihin

        Kyllä lapset tekevät omia valintoja, ja ovat sitä mieltä myös, ettei isän naikkoset kulu heidän elämään, sillä kuka perheenrikkojista haluaa ystävää, ei kukaan täysjärkinen.

        Olenkin sanonut, että jos haluatte minut vaihtaa isän naisiin, senkus, mutta sitten ei meillä ole enää mitään yhtiestä, ihan on saaneet valita. Mutta minut valitsivat.

        Eivät tehneet samoin kuin isä, että vaihtaa lapsensa naikkosiin. Olemme erittäin hieno pehre, sillä pidämme aina yhtä. Vaikka mies manipuloitiin ja käännytettiin meitä vastaan, niin silti olemme lasten ja suvun kassa erittäin läheisiä

        Hyi apua, kuinka kamalaa luettavaa. Toivon täydestä sydämestäni, etteivät nämä Lissuksi kutsutun henkilön jutut ole totta.


        "Kyllä minä hylkäisin, sillä meillä ei suvaita perheenrikkojia perheessämme, eikä semmionen siis kuulu sukuumme eikä meidän piireihin."

        "Olenkin sanonut, että jos haluatte minut vaihtaa isän naisiin, senkus, mutta sitten ei meillä ole enää mitään yhtiestä, ihan on saaneet valita. Mutta minut valitsivat."


        Aivan kamalaa. Millainen äiti uhkailee pieniä lapsiaan hylkäämisellä? "Jos tapaat isääsi kun se naikkonen on siellä, minä hylkään teidät eikä meillä ole enää mitään yhteistä"! Tässähän on kyse vain ja ainoastaan manipuloivan äidin mielipiteestä, koska pieni lapsi säikähtää tällaista valintatilannetta ja valitsee äitinsä, koska ei halua äitinsä hylkäävän häntä. Kuinka kauhea taakka onkaan nostettu noille pienille harteille! Aivan sydämestä ottaa ajatuskin!

        Ja loppuelämänsä elävät tällaisen äidin vaikutusvallassa. Äidin, joka on epäilemättä joko eronsa myötä tai aiemmin sairastunut mieleltään ja pahoin. Koska eihän nyt terve ihminen luule, että mies vaihtaa lapsensa uuteen naiseen, koska vaimonsahan hän vaihtaa. Mieleltään terve ihminen ymmärtäisi isän merkityksen lapsen elämässä, eikä vieroittaisi ja erottaisi lapsia isästään oman katkeruutensa ja mustasukkaisuutensa vuoksi. Terve ihminen myös ymmärtäisi, että kuten normaalisti erotilanteessa, lapset tapaavat sekä äitiään ja isäänsä, eikä se ole kummaltakaan pois eikä kyseessä ole valintatilanne, ja ettei omaa lastaan kuulu kiristää ja uhata hylkäämisellä vaan kannustaa tapaamaan omaa isäänsä, oli tällä sitten uusi puoliso tai ei, se on toisarvoinen seikka.

        Mielenvikaisuudesta kielii myös kirjoittajan tapa puhua itsestään monikossa "me". Hän ei ymmärrä, että on lapsistaan erillinen persoona, hän on hän ja lapset ovat lapsia. Kaikissa lauseissa toistuu sana me: me emme halunneet, me emme suvainneet, me emme tarvitse, me emme mene sinne, he eivät tule meille jne.

        Voi kuinka pahalta tuntuu näiden lasten puolesta, vaikka he olisivatkin tänä päivänä jo aikuisia ihmisiä. He ovat jääneet elämässään paitsi tärkeääkin tärkeämmästä ihmissuhteesta, ja ovat eläneet tyranniäidin armoilla. Olen 101% varma, että he näyttävät äidilleen itsestään vain kuoren, ja syvällä sisimmässään heillä on paha olla.


      • meille ei tulla!
        kukaan ei ole täydel kirjoitti:

        Mistä tuo edellinen nyt sulle on kade? en ymmärrä?
        Eihän se nyt mitään vaihtoa ole, jos muksut käy isällään ja, jos isäs on sinut vaihtanut niin ei se merkitse, että lapset on vaihdettu.
        Ei se ole valintaa, jos sinä kiristät ja uhkailet lapsia sillä et, jos isää käytte tervehtimässä niin sitte sinä sanot hyvästi.heille. millai lapset vaihtaa lapset naikkosiin en ymmärrä?
        Olette kauhuperhe jossa sinä uhkailet,kiristät ja lahjot lapsiasi.
        Eikä ketään aikuista manipuloida ja käännytetä mihinkään kyllä hän omasta tahdosta lähti luotasi.Ei kai sukusi nyt sun asioihin puutu?
        Sinä et vaan halua hyväksyä sitä, että exäsi löysi ehkä sopivamman naisen itselleen, pidät itseäsi parhaana vaimona exällesi, etkä löydä itsestäsi mitään vikaa, syyt ja viat on vaan sun exässäsi sinun mielestäsi.

        Kyllä meillä mies kyllästyi omiin lapsiin ja vaihtoi ne vieraisiin naisiin. Se on ollut selvää meille jo ajat sitten. Toki viras nainen kannusti miestä hylkäämään lapsensa, aika kamalaa totta tosiaan on.

        Juu ja mies hyläsi omat lapset, se on totta ja kauhua ollut, kun selvisi totuus että lapset joutui vaihtoon. Mutta kaikki ovat hyvin selvinneet siitä, aikuisia ovat, joten osaavat nyt ymmärtää miski isä teki kuin teki, eikä halua enää isääkään pahemmin nähdä. Siitä olen onnellinen että antavat takasin samalla mitalla.

        Sopiva nainen! No tuskin, mies otti kodinhoitajan ja kulujen puolittajan, sama kuka on kunhan joku siinä vaan on, laastaria laastaria.

        Me emme ota miestä takasin vaikka kuin ruikuttaisi ja itkisi, emme ota. Moienn mies ei ole meidän arvoinen.
        Kun kolmas rikkoo lapsiperheen, ei voi muuta sanoa kun että ei ihan terve ole semmoinen ihminen.


      • ohoh?!?!!
        meille ei tulla! kirjoitti:

        Kyllä meillä mies kyllästyi omiin lapsiin ja vaihtoi ne vieraisiin naisiin. Se on ollut selvää meille jo ajat sitten. Toki viras nainen kannusti miestä hylkäämään lapsensa, aika kamalaa totta tosiaan on.

        Juu ja mies hyläsi omat lapset, se on totta ja kauhua ollut, kun selvisi totuus että lapset joutui vaihtoon. Mutta kaikki ovat hyvin selvinneet siitä, aikuisia ovat, joten osaavat nyt ymmärtää miski isä teki kuin teki, eikä halua enää isääkään pahemmin nähdä. Siitä olen onnellinen että antavat takasin samalla mitalla.

        Sopiva nainen! No tuskin, mies otti kodinhoitajan ja kulujen puolittajan, sama kuka on kunhan joku siinä vaan on, laastaria laastaria.

        Me emme ota miestä takasin vaikka kuin ruikuttaisi ja itkisi, emme ota. Moienn mies ei ole meidän arvoinen.
        Kun kolmas rikkoo lapsiperheen, ei voi muuta sanoa kun että ei ihan terve ole semmoinen ihminen.

        Millälailla hän kyllästyi lapsiinsa ?entä jos lapsia ei olis ollu niin olisko liittonne jatkunut?
        Miksi teitte lapsia jos kerran miehesi ei niistä tykänny?
        Mikä osuus sinulla on siinä vaihdossa ja mitä sait tilalle.
        Miksi hän kodinhoitajaa ja kulujen puolittajaa tarvi,etkö sinä ja lapset sitte ollenkaan hoitanut kotia ja ette kuluja puolittanut?
        Olivatko lapset ilkeitä miestä kohtaan, kun heihin kyllästy .
        Oli teillä sitte outo liitto, sinä olisit kelvannut, mutta lapset oli kamalia et ne piti vaihtaa, no lapset oli sitte tyytyväisiä kun mies heidät vaihto.
        ihmeellistä että sinä et sitte menny olleskaan vaihtoon, vain lapset.
        Lapset siis syypäitä ?????


      • Tytär, sijoitettu.
        *** kirjoitti:

        Hyi apua, kuinka kamalaa luettavaa. Toivon täydestä sydämestäni, etteivät nämä Lissuksi kutsutun henkilön jutut ole totta.


        "Kyllä minä hylkäisin, sillä meillä ei suvaita perheenrikkojia perheessämme, eikä semmionen siis kuulu sukuumme eikä meidän piireihin."

        "Olenkin sanonut, että jos haluatte minut vaihtaa isän naisiin, senkus, mutta sitten ei meillä ole enää mitään yhtiestä, ihan on saaneet valita. Mutta minut valitsivat."


        Aivan kamalaa. Millainen äiti uhkailee pieniä lapsiaan hylkäämisellä? "Jos tapaat isääsi kun se naikkonen on siellä, minä hylkään teidät eikä meillä ole enää mitään yhteistä"! Tässähän on kyse vain ja ainoastaan manipuloivan äidin mielipiteestä, koska pieni lapsi säikähtää tällaista valintatilannetta ja valitsee äitinsä, koska ei halua äitinsä hylkäävän häntä. Kuinka kauhea taakka onkaan nostettu noille pienille harteille! Aivan sydämestä ottaa ajatuskin!

        Ja loppuelämänsä elävät tällaisen äidin vaikutusvallassa. Äidin, joka on epäilemättä joko eronsa myötä tai aiemmin sairastunut mieleltään ja pahoin. Koska eihän nyt terve ihminen luule, että mies vaihtaa lapsensa uuteen naiseen, koska vaimonsahan hän vaihtaa. Mieleltään terve ihminen ymmärtäisi isän merkityksen lapsen elämässä, eikä vieroittaisi ja erottaisi lapsia isästään oman katkeruutensa ja mustasukkaisuutensa vuoksi. Terve ihminen myös ymmärtäisi, että kuten normaalisti erotilanteessa, lapset tapaavat sekä äitiään ja isäänsä, eikä se ole kummaltakaan pois eikä kyseessä ole valintatilanne, ja ettei omaa lastaan kuulu kiristää ja uhata hylkäämisellä vaan kannustaa tapaamaan omaa isäänsä, oli tällä sitten uusi puoliso tai ei, se on toisarvoinen seikka.

        Mielenvikaisuudesta kielii myös kirjoittajan tapa puhua itsestään monikossa "me". Hän ei ymmärrä, että on lapsistaan erillinen persoona, hän on hän ja lapset ovat lapsia. Kaikissa lauseissa toistuu sana me: me emme halunneet, me emme suvainneet, me emme tarvitse, me emme mene sinne, he eivät tule meille jne.

        Voi kuinka pahalta tuntuu näiden lasten puolesta, vaikka he olisivatkin tänä päivänä jo aikuisia ihmisiä. He ovat jääneet elämässään paitsi tärkeääkin tärkeämmästä ihmissuhteesta, ja ovat eläneet tyranniäidin armoilla. Olen 101% varma, että he näyttävät äidilleen itsestään vain kuoren, ja syvällä sisimmässään heillä on paha olla.

        Minullakin heräsi samoja ajatuksia.
        Ehkä siinä voi olla takana myös äidin pelko, että lapset huomaavat, ettei se biologinen äiti aina olekaan täydellinen. Pelko siitä, että lapset voisivat rakastaa jotain muutakin naista kuin äitiään. Tai pahimmassa tapauksessa vaikka enemmänkin...


    • ei ole pakko

      Ei kenenkään lapsen ole pakko nähdä isän naisia ellei itse halua. Se ei ole lapsen velvollisuus millään muotoa, eikä siitä pidä lasta syyllistää ellei halua nähdä. Aikuinen on tehnyt lapsen olon tukalaksi kun jättänyt hänet, eikä sitä pidä lapslla maksattaa.

    • puoli seisemän

      Mikä on äitipuoli? puoliäiti? Eiks hän halua olla omille lapsille äiti vaan vaan puolet ? Mulla on koonainen äiti, enkä koskaan sanonut häntä puolikkaaksi äidiksi vaan äidksi. Naapurin tädit olivat tätejä eikä tätipuolia tai puolitätejä.

      Emme käyttäneet puoli sanaa kuin ruuassa, jpuoli kiloa jauhelihaa tai puli kiloa sitä ja tätä.- Ihmisestä emme koskaan käyttäneet puolikas sanaa. PuoliTiina Tiinapuoli...talopuoli, puoliauto, aika hassua.

      Kello on puoli, mutta ei ihminen.

    • koivutie84

      naisena jolla on ollut äitipuoli jo n.19 vuotta sanon että ei helvetissä tartte onnitella en ole koskaan onnitellut enkä aio koska koenj että se olisi epäkunnioittavaa OIKEAA äitiäni kohtaan..lapsi ei tykkää oikeasti sinusta vaan koska haluaa miellyttää isäänsä tajua se niin pääset helpommallla et ole hänen äitinsä ja kyllä vanhemmuus on biologiaa!

    • dipaadaapaduupeli

      Törmäsin tähän vanhaan ketjuun, mutta pakkohan tähän on kommentoida. Meillä on yhteensä neljä lasta, joista yksi on biologisesti mieheni ja yksi biologisesti minun ja kaksi biologisesti yhteistä. Tapasimme yksinhuoltajina, kun vanhimmat olivat vielä päiväkoti-ikäisiä ja muutimme hynttyyt yhteen. Tästähän on jo reilut parikymmentä vuotta ja olemme jo isovanhempiakin, ja mielestämme ihan oikeita sellaisia kaikille lapsenlapsillemme kumpikin.

      Meillä ei ole koskaan vaadittu mitään muistamisia, eikä kutsumaan isäksi tai äidiksi, kutsuvat mielialansa mukaan... Mummous ja ukkeus - keskustelu kyllä on käyty. Mutta kumma kyllä, pyytämättä olemme kumpikin saaneet aina isän- ja äitienpäiväkortit kaikilta lapsiltamme. Johtuneeko siitä, että emme ole arjessa erotelleet kuka on kenenkin?

      Sen, että kaikki lapset ovat meille kummallekin yhtä arvokkaita, olemme arjen pienten tekojen lisäksi osoittaneet turvaamalla heidän tulevaisuutensa tasapuolisisesti testamenttijärjestelyin. Meillä ei ole myöskään koskaan eroteltu mitään arjen kuluja tms... vaan kaikki on mennyt yhteiseltä tililtä. Eli olemme toimineet kokonaisena perheenä.

      Tämä ei kuitenkaan myöskään vähennä biologisten etävanhempien arvoa. Päinvastoin. Kun luopuu kilpailuasetelmista, saa paljon enemmän. Minusta on mahtavaa, kun lapset pitävät yhteyttä etävanhempiinsa. Sehän tarkoittaa enemmän rakastavia aikuisia heidän elämässään.

      Ymmärrän, että aina ei voi mennä näin mukavasti kuin meillä... Mutta ihan tosi, oli meilläkin alkuasetelmat, mutta hyvällä asenteella ja niiden etävanhempien kunnioittamisella, ollaan päästy turhista riidoista ja yhdessä järjestelty erilaisia elämänjuhliakin.

      Muistakaa, että lopulta lapsien parhaaksi tässä toimitaan!

      • sul on rakennevika

        Viimeinen lause oli huvittava!

        Tarkoitat varmaan että aikuisten parhaaksi toimitaan!;))))


      • ??????
        sul on rakennevika kirjoitti:

        Viimeinen lause oli huvittava!

        Tarkoitat varmaan että aikuisten parhaaksi toimitaan!;))))

        Perustele.


    • Mammanpäivät

      Ymmärrän sinua ja mukavaa että pidät lapsesta noin paljon. Mutta... et ole hänen äitinsä, eikä äitienpäivä ole sinun päiväsi ennenkuin saat oman lapsen (bio, adoptoitu jne). Voittehan te viettää sinun syntymäpäivääsi erityisesti koko perheen kesken?

      Kaipaat tunnustusta, rohkaisua ja kiitosta. Sitä ei lapsilta periaatteessa suoraan saa, vaan se huomataan arjen pienistä jutuista, me biologisetkin äidit. Voimme olla lapsista ylpeitä ja sitä kautta tulee kiitos.

      Älä vaan missään tapauksessa aseta lasta asemaan jossa hän kokee että hänen tulee huomioida sinut äitienpäivänä, sillä usko pois, se ei paranna teidän välejänne, päinvastoin.

    • Oletpa katkera

      Eli tavallaan toivoisin, että minuakin huomioitaisiin jotenkin äitienpäivänä (edes sanottaisiin hyvää äitienpäivää). Näin osoitettaisiin, että se seikka, että olen äitipuoli/kasvattaja/hoivaaja ja huolenpitäjä lapselle siinä missä biologinen äitikin eikä missään nimessä ole tarkoitus mitään viedä pois biologiselta äidiltä jos niin voi sanoa. Tavallaan vaan kaipaa siitä tunnustusta, rohkaisua ja kiitosta, mitä biologinen äitikin saa lapsen kasvattamisesta.

      Hehee... mutta kun sinä et ole äiti!!! Et voi saada yhtä hyvää kohtelua kuin lapsen OMA ÄITI! Eipä ihme että olet katkera ja katellinen.... hehee...
      Kiva kun lapset huomaa että et ole heille sen enempää kuin joku vieras ihminen joka vaan elelee siinä heidän siivellä.

    • Ihhoan syvästi teitä

      Eiköhän olisi teidän "äitipuolten" muuttaa käsitystänne, ette ole minkäänlaisia äitejä, lapsi tulee isänsä luokse kun on huushollissanne, joten koen hirvittävän vääränä, että lapsen tulisi millään tavoin huomioida äiteinpäivänä ketään muutaan kuin ihan omaa äitiään, jos äiti on kuollut, isä vie lasten kanssa kukkaset äidin haudalle, mutta sinua vierasta naista en suvaitsisi millään tavalla mukaan asiaan.

      Sinä olet vain miehen suhde, sinulla ei oel mitään oikeutta lapsiin, saatat sitä ruinata mieheltä, mutta toivottavasti hän on niin älykäs, että ymmärtää erottaa perhe-elämän lasten kanssa ja seksisuhteen sinun kanssasi.
      En muutoinkaan ymmärrä, miksi te uusikot yleensä millään tavoin yritätte tunkea itseänne lasten elämään, pysyisitte hyvin kaukana, sillä se mieshän teitä on houkuttanut, tuskin olette lapsista vielä silloin olleet edes tietoisia.

      Joautaisitte kaikki jonnekin tunkiolle, samoinkuin uusikkomiehet.

      • 3 lapsen äiti

        ""Ihhoan syvästi teitä"".

        Niin ketä teitä? Meitä kaikkia uusia puolisoitako? Aika rankasti sinä niputat ja kategorioit ihmiset ja sitten päätät inhota jokaista kyseisen ihmisryhmän edustajaa, vaikka ryhmään mahtuu varmasti monenlaisia ihmisiä, laidasta laitaan, kuten kaikkiin "ihmisryhmiin".

        ""Eiköhän olisi teidän "äitipuolten" muuttaa käsitystänne, ette ole minkäänlaisia äitejä, lapsi tulee isänsä luokse kun on huushollissanne, joten koen hirvittävän vääränä, että lapsen tulisi millään tavoin huomioida äiteinpäivänä ketään muutaan kuin ihan omaa äitiään, jos äiti on kuollut, isä vie lasten kanssa kukkaset äidin haudalle, mutta sinua vierasta naista en suvaitsisi millään tavalla mukaan asiaan. ""

        Kyllä minä olen äiti. Sitä et sinä eikä kukaan muukaan voi kieltää. Minä olen kantanut ja synnyttänyt 3 lastani aivan itse, ja se, että satun olemaan myös "äitipuoli" yhdelle lapselle (en pidä tuosta sanasta, kyseinen lapsi kutsuu minua ihan vain etunimelläni), ei sulje pois minun äitiyttäni. Mieheni lapsella on oma äitinsä, mutta kyllä minäkin olen äiti omille lapsilleni, jotka ovat minun ja mieheni yhteisiä.

        Olen myöskin eri mieltä siinä, että lapsi tulee tänne joka toinen viikko tullessaan vain ja ainoastaan isänsä luo. Kyllä hänellä on täällä myös 3 sisarusta, joihin hänellä on läheinen suhde ja jotka ovat hänelle perheenjäseniä.

        Miehen lapsen ei tarvitse minua muistaa äitienpäivänä, hänellä on oma äitinsä. Äitienpäivän hän aina viettääkin oman äitinsä luona. Minun omat lapseni toki muistavat minua äitienpäivänä.

        ""Sinä olet vain miehen suhde, sinulla ei oel mitään oikeutta lapsiin, saatat sitä ruinata mieheltä, mutta toivottavasti hän on niin älykäs, että ymmärtää erottaa perhe-elämän lasten kanssa ja seksisuhteen sinun kanssasi. ""

        En ole miehelleni vain "suhde", olen hänen aviovaimonsa, ensimmäinen sellainen, ja hänen kolmen lapsensa äiti. Minulla on oikeus omiin lapsiini, ei miehen lapseen, enkä ole mitään oikeutta häneen mieheltäni ruinannutkaan. Aika hassua, että sinun mielestäsi mieheni pitäisi erottaa perhe-elämä lasten kanssa ja "seksisuhde" minun kanssani toisistaan? Kyllä minä olen ihan yhtä lailla osa hänen perhe-elämäänsä, hänen kolmen lapsensa äiti, ja en kyllä menisi mistään seksisuhteesta puhumaan, kun on naimisiin menty, yhteisiä lapsia ja talolaina.

        ""En muutoinkaan ymmärrä, miksi te uusikot yleensä millään tavoin yritätte tunkea itseänne lasten elämään, pysyisitte hyvin kaukana, sillä se mieshän teitä on houkuttanut, tuskin olette lapsista vielä silloin olleet edes tietoisia.""

        En minä ole tunkenut itseäni kenenkään elämään. Mies ja minä tapasimme ja rakastuimme, hänen erostaan oli jo vuosia aikaa. Olin heti alusta tietoinen hänen yhdestä lapsestaan. Ja tiesin haluavani lapsia itsekin, mies tiesi haluavansa lisää lapsia, aloimme elää yhteiselämää ja perustimme perheen.

        Kenestä minun pitäisi pysyä hyvin kaukana? Miehen lapsestako? Miksi ihmeessä? Miten se konkreettisesti onnistuisi? Pitäisikö minun lähteä puoliksi omistamastani kodista joka toiseksi viikoksi, kenties hotelliin? Aika kalliiksi tulisi... Ottaisinko myös kolme lastamme mukaani? Mitäköhän mieheni lapsi silloin ajattelisi? Miettisi varmaan, että mitähän vikaa minussa on, kun porukka lähtee talosta karkuun hänen sinne tullessaan!

        "Joautaisitte kaikki jonnekin tunkiolle, samoinkuin uusikkomiehet. "

        Aika käsittämätön kommentti ihmisille, joista et tiedä mitään. Miksi minun pitäisi sinun mielestäsi joutaa tunkiolle, vaikutanko pahalta ihmiseltä?


      • Anonyymi

        Tunkiolle? Laiton uhkaus on rikos. Nimi ja yhteystiedot?


    • Naikkoset taas vauhd

      Miehennaiset jyllää taas :D...

    • Kunhan kiusaa.

      Jotkut uusionaiset ovat vaan niin katkeria ja kateellisia ihmisille joilla on lapsia, että tuolla konstilla he haluavat estää ettei lapset tulisi isän luokse. Totuuden siementä tuossa ei ole pätkääkään. Jos isä ei lapsiaan puolusta niin on manipuloitu tuo mieskin.

    • Onnellinen vaimo

      Olen lapseton, 40 v nainen ja kahden tytön (10 ja 11 v) äitipuoli. Minulle ei ole edes tullut mieleen, että aviomieheni tyttärien pitäisi jotenkin huomioida minua äitienpäivänä. Heillä on biologinen äiti sekä kaksi isoäitiä, joiden kanssa heidän kuuluu viettää äitienpäivää.

      Käyn mielelläni äitienpäivänä oman, rakkaan äitini haudalla viemässä hänelle kynttilän. Siinä on minulle tarpeeksi äitienpäivää, kun en ole kenekään biologinen äiti.

      • lissulla viiraa

        heheee.. onnellinen vaimo, lissu! Älä viitsi..


      • Anonyymi

        Miksi rikoit lasten perheen, etkö häpee yhtään??? Lapset ovat menneet pilalle kun pakotat heitä oelmaan samassa talossa kun sie, ja haukut heitä jatkuvasti. Miksi halusit kiusata heitä? Mieksin on onneton kun haukut hänen lapsiaan. Häpee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rikoit lasten perheen, etkö häpee yhtään??? Lapset ovat menneet pilalle kun pakotat heitä oelmaan samassa talossa kun sie, ja haukut heitä jatkuvasti. Miksi halusit kiusata heitä? Mieksin on onneton kun haukut hänen lapsiaan. Häpee.

        Miksi rikoit lasten perheen, ukkeli ,etkö häpee yhtään??? Lapset ovat menneet pilalle kun pakotat heitä olemaan samassa talossa kun sinä , ja haukut heitä jatkuvasti. Miksi halusit kiusata heitä? Nainenkin on onneton kun haukut hänen lapsiaan. Häpee.


    • Anonyymi

      Ristiriitaisille tunteille ei ole mitään syytä, koska naikkoset eivät ole edes varaäitejä vaan pelkkiä perheenrikkojia!

      • Anonyymi

        Ristiriitaisille tunteille ei ole mitään syytä, koska miekkoset eivät ole edes varaisiä, vaan pelkkiä perheenrikkojia!


    • Anonyymi

      Meillä miehen lapset kyllä muistavat minua lahjoin, mies on sanonut heille että äitipuolta on muistettava hän on teidän uusi äiti että lahjoja ja kukkia annettava. Olen saanut mutta lahjat ova huonoja, ovat aika mahdottomia kakaroita. Vaadin hyvää käytöstä ja kohteliaisuutta minua kohtaan, mutta paha opettaa kun eivät ole täällä pajon tuskin tunnen, kai ne kunnioittaa mua poissa olollaanettei halua häiritä meidän perhettä. Mieskin on onnellinen kun lapset ei tule sotkamaan kaunista kotiamme. Äitipuolena olen onnistunut että saamme olla oman perheen kanssa.

      • Anonyymi

        Meillä naisen lapset kyllä muistavat minua lahjoin, naiseni on sanonut heille että isäpuolta on muistettava hän on teidän uusi isä , että lahjoja ja kukkia annettava. Olen saanut mutta lahjat ova huonoja, ovat aika mahdottomia kakaroita. Vaadin hyvää käytöstä ja kohteliaisuutta minua kohtaan, mutta paha opettaa kun ovat täällä kokoajan , kai ne kunnioittaa mua poissa olollaanettei halua häiritä meitä kun ovat ulkona joka ilta, tai kavereitten luona. Nainenkin on onnellinen kun lapset ei aina ole sotkemassa kaunista kotiamme. Isäpuolena olen onnistunut että saamme olla kaksin naiseni kanssa.


    • Anonyymi

      Sutturoilla vaan häppärit lepattaa. Ilmankos alapään kiristysleikkaukset ovat lisääntyneet vauhdilla viime vuosina

      • Anonyymi

        Ole huviksesi hiljaa, luuseri ex-äiti. Voi voi, niin olet katkera että


      • Anonyymi

        Häntäheikeillä vaan munat lepattaa. Ilmankos penisjatkoleikkaukset ovat lisääntyneet vauhdilla viime vuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole huviksesi hiljaa, luuseri ex-äiti. Voi voi, niin olet katkera että

        Ole huviksesi hiljaa, luuseri ex-isä . Voi voi, niin olet katkera että


    • Anonyymi

      Mielestäni uusia puolisoita pitää kiittää ja huomioida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe