Elämän pikku nautintoja

sosionomi.

Minä en todellakaan arvosta ns "alemman sosiaalluokan" ihmisiä juuri miksikäään. En ymmärrä miten jotkut naiset katselevat työtöntä pummia puolisonaan. Itse en katsoisi päivääkään jotain löysää työtöntä junttia.

Sosionomina kuulumme Kajaanin "yläluokkaan". Käymme mieheni kanssa usein matkoilla, meillä on paremman luokan asunto jne. Tämän olen huomannut ärsyttävän köyhiä sillä heillä ei ole varaa matkustella. Mutta voi voi, elämä on

154

2443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko huomannu

      että koska sun päästä kuulu NAKS?

    • Luuleeko......

      tämmöisellä tittelillä "sosionomi" olevansa parempikin ihminen kuin me muut tallaajat..?..

    • Analyysi

      Materiaalia tuntuu olevan, sydämmen sivistys vaikuttaisi olevan todella heikko.

    • HIL-47

      Tietätkö määritelmän kuka on huora? Joka taloutellista hyötyä tavotellakseen antautuu sukupuoliyhteydeen toisen kanssa. Siis toisen rahoilla eläjä on huora.

      • Rikasmiesjosoisin

        HIL-47

        ei kaikki parturit ole huoria, mutta ei kaikki naiset olekkaan partureita


      • Anonyymi
        Rikasmiesjosoisin kirjoitti:

        HIL-47

        ei kaikki parturit ole huoria, mutta ei kaikki naiset olekkaan partureita

        Eikä kaikki huorat ole partureita. Ettei totuus unohtuisi.


    • civilhöyrykone

      Hehheh, sossun asiakastiskillä työskentelevä sosiaalihoitajako on Kajaanissa
      eliittiluokkaa??. Eihän tuollainen sosionomin titteli ole mikään akateeminen yliopistosta saatu arvonimike alkuunkaan. Tittelisi saa kaiketi samoin perustein kun merkonomi/merkantinkni tai metsäteknikon nimikkeen parin vuoden kirjekurssilla samalla tavoin kuin esim optikon pätevyydenkin.
      Oletko varma, ettei joku parturikihertäjä olisi korkeampaa yläluokkaa?

      Mutta mikäpä siinä jos Kajaanissa ei löydy akateemista väkeä, niin kaipa siellä kaikki teknikot ja opistotasoiset sun ammmattikoulua käyneetkin käyvät yläluokasta. Vähän säälittävää väkeä kai siellä täytyy olla. "Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..."
      Suosittelen matkailua joskus vaikka edes Siilinjärveä etelämmäksi.

    • Käkertäjä

      Juu ja kaikki parturit ainakin ovat rahalkkaampaa väkeä kuin sossun palkoilla elävät. On nähty läheltä.

    • Oi ja voi,.--

      Tuo kateuskortti toimii aina kun itse ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä. Miksi nyt joku olisi kateellinen tavalliselle sosionomille ? Jos haluaa olla kateellinen siitä, että joku on rikas, silloin on kateellinen sille oikeasti rikkaalle, ei kenellekään pikkupyrkyrille, joka haluaa olla parempiosainen sitä kuitenkaan olematta.

      Itselläni on ollut ihan lapsuudesta lähtien rahaa aina tarpeeksi, siitä huolimatta en koe, että se olisi mikään syy olla minulle kateellinen ja tuskin kukaan onkaan. Sen sijaan minulla on toimiva avioliitto, ihanat lapset ja paljon sellaista, mistä moni uneksii. Noista joku saattaa jo olla kateellinenkin ja ihan syystä.

      Oikeasti rikkaat ja oikeasti fiksut sietävät kaikenlaisia ja kaikkien yhteiskuntaluokkien ihmisiä koska heillä on VARAA siihen. Joten tässäkin suhteessa olet köyhä.

      • Pääsit

        kehumaan, vaikka persus auki niin selvästi että sisäänhengittäessä keuhkoja palelee.


    • 4rr4r4

      Miksi naiset rakastuvat renttuihin?

    • Sosionomille

      kerroppa kuin kipeetä tekin kun järki lähti! Ja kerro sitten jos se joskus tulee takasin, että kumpi kävi kipeempää.

    • sosiaalinen vaeltaja

      "Elämän pikku nautintoja"

      elikkä saat pikkunautintoja, kun on huonompia ja voit elää mielestäsi paremmin

      jos totta on kirjoituksesi, et edes paskarattaissa

    • mielisairas

      Ei helvetti mikä mielikuvitus.

    • vappu simasuu

      SOSIOPAATTIHAN sinä olet

      Korjaahan tuo nimimerkkisi oikeaksi.

    • Reino.

      Monet naiset haluaa rikkaan miehen.

      • Sari - Love&Respect-

        Olet ylpeä, Mutta mitä on sinun SYDÄMESSÄ??!


    • hullutpäivät

      Anna kun arvaan.. Vietät suurimman osan ajastasi neljän seinän sisällä lukemalla netistä kirjoituksia ja kuvittelemalla päänsisällä kaikenlaisia asioita lukemasi perusteella? Mitä kuvitelmia sinulla on naapureistasi?

      • Sillä on

        varmasti kutistunut maailmankuva ulkopuolisesta elämästä oven ja ikkunoiden ulkopuolella. Kuvittelee matkustavansa, viettää läävässään hyvää sosiaalista elämää hyvin ystiksien kanssa, kera rahakkaan panonsa (mielikuva puolisonsa) kanssa. Haaveilee siitä mitä kaikkea elämä voisikaan olla, ryytyen iltaisin pää tyynyllä itkuunsa, nyyhkyttäen ja peläten huomisen aamun todellisuutta.


    • ajatustenlukija

      Niin jos ei sitten ole omakohtaisia kokemuksia kertomansa asiasisällöksi.

      • Eipä Luojakaan

        ole kieltäny suuria ajattelemasta ja haaveilemasta.


    • Miksi näin

      Eikä sosionomi antanut sossussa rahaa kun pitää yrittää leimata sosionomeja?

    • Make.

      ON SITÄ MUILLAKIN RAHAA; MULLA ON ESIM BMW
      Vaikka palkka ei oo kun 2300 eur/kk

      Osamaksulla nimittäin saa köyhempikin hyvän auton.

      • mamut are the best

        Saisivat hävetä LUUSERI, kun mamut saavat mitään tekemättä nuoria naisia ja parempia autoja.


      • asdfdsc

        Taas joku jonne joka kuvittelee että mitä kalliimpi auto, sen parempi se on :D bemuissa on paljon vikoja mutta mikäs siinä jos tykkään kontata auton alla vähän väliä :)))


      • vm. 70-lukua
        asdfdsc kirjoitti:

        Taas joku jonne joka kuvittelee että mitä kalliimpi auto, sen parempi se on :D bemuissa on paljon vikoja mutta mikäs siinä jos tykkään kontata auton alla vähän väliä :)))

        Kyl mäkin ostan vaikka mersun ja taskurahoilla.


    • Pena ja perse

      Toivon että sinäkin sosionomi tulisit ukkosi haakkamaksi ja työttömäksi. Sen jälkeen voisit aloittaa huoraamisen kun et jaksaisi itseäsi katella työttömänä.

    • "työtön pummi"

      Ei kiinnosta pätkääkään tollaset sosionomipaskat. Helpommalla pääsee täällä alemmassa luokassa. Ei kuitenkaan persaukinen.

    • köyhät kyykkyyn

      Juuri kävin ostamassa uuden auton, siis pakasta vedetyn bemarin. Ai että jytisee!

      • En ole..

        koskaan ymmärtänyt näitä "parempia" ihmisiä, kaikki me kuitenkin juomme,syömme ja lämpimän paskan väännämme..


      • opettaja.
        En ole.. kirjoitti:

        koskaan ymmärtänyt näitä "parempia" ihmisiä, kaikki me kuitenkin juomme,syömme ja lämpimän paskan väännämme..

        Kaikki vääntävät paskaa mutta kaikki eivät aja BMW:llä---

        ;)

        Terv. opettaja


      • Olen kylläkin..
        opettaja. kirjoitti:

        Kaikki vääntävät paskaa mutta kaikki eivät aja BMW:llä---

        ;)

        Terv. opettaja

        pitänyt "opettajia" fiksuina ihmisinä, mutta näyttää niitä pääsykokeissa mennä läpi näitä "persläpejäkin"..?


      • ripuli
        En ole.. kirjoitti:

        koskaan ymmärtänyt näitä "parempia" ihmisiä, kaikki me kuitenkin juomme,syömme ja lämpimän paskan väännämme..

        Ihmiset elävät mielen maailmassa. Esimerkiksi aurinkomatkat on markkinoiden luoma illuusio. Aurinkomatkalla ei ole mitän muuta erillaista kuin lämpö, jos talvella lähtee etelään. Kaikki muu on näkemistä ja mitään näkemistä ei ole, jos ei tietäisi mitä mennä katsomaan.


      • markantaloon
        ripuli kirjoitti:

        Ihmiset elävät mielen maailmassa. Esimerkiksi aurinkomatkat on markkinoiden luoma illuusio. Aurinkomatkalla ei ole mitän muuta erillaista kuin lämpö, jos talvella lähtee etelään. Kaikki muu on näkemistä ja mitään näkemistä ei ole, jos ei tietäisi mitä mennä katsomaan.

        Vielä 90 luvun alussa ihmiset lähtivät matkalle vain olemaan ja näkemään museoita ja eläintarhoja mitä oli siihen aikaan myöskin Suomessa.


      • Black Mamba
        markantaloon kirjoitti:

        Vielä 90 luvun alussa ihmiset lähtivät matkalle vain olemaan ja näkemään museoita ja eläintarhoja mitä oli siihen aikaan myöskin Suomessa.

        Minne he nyt lähtevät?


      • t5yu4e5y

        Vai että jytisee....no se on se kardaanin tukilaakeri. Tai voi se olla mikä tahansa siellä voimansiirrossa kun bemarista kyse. Tarkista ettei mikään ole repeämässä irti sieltä alustasta...esim perä.


    • yiöugjhchj.

      Pääseekö amiksesta jo opettajaksikin?

    • Justin Case

      Silloin kun itse opiskelin yliopistossa, niin ei tuollaisia sosionomeja ollut olemassakaan. Ei myöskään BMW:llä ajavia opettajia.
      Olen itse ajellut vain sellaisilla paremman väen automerkeillä.

    • Black Mamba

      Onko Justinin automerkki kenties hienostuneen ranskalainen Simca?

    • Justin Case

      Navetan nurkassa on parikin kappaletta noita laatuautoja odottelemassa rospuuttokelejä. Tulivat samaan aikaan vaihdossa kuin emäntäkin kun hänellä tuli 50v täyteen. Pari kappaletta kaksvitosia on sen jälkeen ollut vellinkeittäjinä täällä Lylykylällä. Ottakaa köyhät opiksenne miten sitä pitää rapsehtia kun rapsehtimisaika on.

      • Ylistä lumenluojaasi

        Varma kesän merkki on, kun Justin Case alkaa täällä vaikeroida, kuinka lumet odottavat luojaansa.


    • i did it

      Oletko varma katsoisiko miehesi työtöntä junttipersettäsi jos niin kävisi?
      Sosionomi-titteli ei tosiaankaa kuulu yläluokkaan,ihan amistasoa:) kertoisitko mikähän on työpaikkasi tällä tittelillä? voi voi,menikö luu kurkkuun??

    • köyhä junttitar21

      kETJUN ALOITTAJA.Miten voit asua tämmöisessä takapajulassa junttien seassa.Muuta hyvä ihminen sinne sivistyksen pariin.

      • He hee.

        ei ihmisarvo nouse titteleiden valossa..itse en arvosta läheistä sen mukaan mikä on koulutukseltaan tai mikä lie herra työelämässä, se on paljon muuta mitä ihmisessä arvostan..


      • Köyhä spesialisti

        Niin.
        Mullakaan ole kuin opiostotason koulutus.
        Oonpa kuitenkin asiantuntijatehtävissä. Palkka on n. 5000€ / kk.
        Tulee silläki toimeen kun nuukasti elää :)


    • Ihan halkien

      Minen pysty mietenkään olemmaan, minnoon niin iheänni täönnä, jotta pakahun.
      Minä lähen tästä jonnehi justiisa..

    • reäväperän sulttaani

      Ehkä hieman henk. kohtainen kysymys mutta pakko kysyä sosionomilta:
      Mitä ehkäisyä käytätte?

    • Sivusta..

      seurattuna, käyttäkää ehkäisyä tai katkokaa piuhat, säästäkää meidät kanssa elävät tältä pahuudelta, älkää siirtäkö tätä kurjuutta seuraavalle sukupolvelle..

    • Lähäri.

      En sanoisi että sosionomin kolmen ja puolen tonnin palkalla pääsee vielä yläkastiin. Olette keskiluokkaisia. Yläkastissa on ne joiden palkka on yli 10000 eur/kk

    • Justin Case

      Kuten sanoin, niin en tunne noita nykyisiä ammattikoulututkintonimikkeitä , mutta sen voin sanoa, että en voisi ikinä pärjätä alle 10000 euron kuukausipalkalla. Itsekin nautin vain vaatimatonta 30000 euron eläkettä kuukaudessa. Ja koska asun Ranskassa niin eihän minun tietenkään tarvitse edes maksaa veroja - ei Suomeen eikä Ranskaan- koska kummankaan maan viranomaiset eivät tiedä missä olen kirjoilla. Kaikki typerät rapsehtijat kärsivät omissa nahoissaan. Minun täytyy vain tyytyä vaatimattomaan eläkkeeseeni minkä olen omalla rapsehtimellani tietysti itselleni hyvällä syyllä ansainnut.
      Tulkaa tänne Nizzaan nauttimaan ympärivuotisesta etelän lämmöstä ja auringosta. Ja sitten tietysti juhannukseksi Puolangan sateesta ja plus 7 asteen lämpötilasta.
      Cayenne kiitää pian kohti pohjoista.

      • niin ne puhuu muut

        Justiin on varmaan joku vanha homo, joka rapsehtii lakupekkojen persuuksia.


    • opettaja.

      Minun mielestä nämä yli 10000 palkkaa saavat ei ole ns normaaleja ihmisiä, joten eipä mua haittaa jos joku rock-tähti tienaa enemmän. Minulle riittää että suurin osa tienaa vähemmän kuin minä.

      • sosionomi.

        niin, ei kaikkien tarvitse olla julkkiksia ja silti voi mennä taloudellisestikin hyvin.... mutta tällä palstalla monet eivät ole koskaan kokeneet menestystä, ja se ei ole minun vikani


      • Jortikka

        Saadaan me naista enemmän...


    • tasokasta petturia

      En ole sosiaali -alan tantta, ja paheksun niitä ; ) tunsin yhden, joka oli ihan juoppo itsekin : ) ja petturi, mutta, sitä en ymmärrä, miksi jotkut naiset katselevat pettävää ukkoa, joka vuosikaudet ravaa vieraissa ? ? voi,voi, elämä on

    • uuMitäPas''aa

      Voisi palstan seriffi tsekata näitä kirjoituksia vähän tarkemmin....

    • kameliamies

      Ei pienessä palkassa ole mitään hävettävää. Siinä taas on, jos joutuu elämään toisten siivellä, työttömyyskorvauksilla tai julkisen sektorin töissä.

      • Eikä ees hävetä

        Työttömyyskorvauksilla pärjää oikein hyvin.


    • Maijuli.

      Raha ei tuo onnea. Mutta silti köyhyys rajoittaa itsensä toteuttamista.
      Itse en haluaisi olla upporikas, mutta kyllä rahaa pitää olla niin että tuntee olonsa turvatuksi ja voi toteuttaa itseään.

      • mielenmaailma

        Mikä tuo onnen? Luulempa että ihmiset ovat lukeneet tai kuulleet onnesta jostakin ja tämä saa ihmisen tavoittelemaan samanlaista onnea kuvitellen olevansa onnellinen tavoitteen saavutettua, koska silloin pitäisi lukemansa tai kuulemansa mukaan onnellinen.


      • kameliamies

        Minusta taas itsensä toteuttamien ei ole kiinni rahasta. Itseään voi toteuttaa pienemmälläkin budjetilla. Kun on elänyt vähemmällä niin tietää, että elämä soljuu eteenpäin aika samalla tavalla kuin rahakkaampanakin aikana, mittasuhteet vaan ovat erilaiset. Vähävaraisena elämä voi olla jopa antoisampaa koska silloin huomaa asioita joita ei aiemmin ole kyennyt havaitsemaan.

        Kun raha saa liikaa valtaa niin kyse ei ole enää itsensä toteuttamisesta vaan tavaran ja rahan himon tyydyttämisestä.


      • kaikkea sitä prke
        kameliamies kirjoitti:

        Minusta taas itsensä toteuttamien ei ole kiinni rahasta. Itseään voi toteuttaa pienemmälläkin budjetilla. Kun on elänyt vähemmällä niin tietää, että elämä soljuu eteenpäin aika samalla tavalla kuin rahakkaampanakin aikana, mittasuhteet vaan ovat erilaiset. Vähävaraisena elämä voi olla jopa antoisampaa koska silloin huomaa asioita joita ei aiemmin ole kyennyt havaitsemaan.

        Kun raha saa liikaa valtaa niin kyse ei ole enää itsensä toteuttamisesta vaan tavaran ja rahan himon tyydyttämisestä.

        Mikä helvetin itsensä toteuttaminen? Tiedätkö itse edes mistä puhut ja miksi puhut tuollaista? Sait toisen kirjoituksesta päähänpiston ja päätit kirjoittaa jostakin helvetin itsensä toteuttamisesta. Naistenlehtiä luet?


      • kameliamies
        kaikkea sitä prke kirjoitti:

        Mikä helvetin itsensä toteuttaminen? Tiedätkö itse edes mistä puhut ja miksi puhut tuollaista? Sait toisen kirjoituksesta päähänpiston ja päätit kirjoittaa jostakin helvetin itsensä toteuttamisesta. Naistenlehtiä luet?

        Jäikö koulut käymättä ja kirjat lukematta, pyöriikö elämä pilkkiavannon ympärillä?


      • saaa paskaaaa
        kameliamies kirjoitti:

        Jäikö koulut käymättä ja kirjat lukematta, pyöriikö elämä pilkkiavannon ympärillä?

        Etkö osaa elää todellisuudessa? Mene sinne helvettiin mielikuvituksineen!


    • paskan levittäjät RY
      • Shangri my ass

        Eikös tuo Shangri la kannata juurikin houlousvaltiota?


      • totuus.
        Shangri my ass kirjoitti:

        Eikös tuo Shangri la kannata juurikin houlousvaltiota?

        Shangri La on Filatovin kätyri


    • matomatala

      Että ihan sosionomi.Ja sen kyllä huomaa että yläluokkaan kuulutaan.

    • sosionomi.

      Tietysti, miehenihän on kuitenkin eräs Nizzan tunnetuimpia älykköjä. Käypikö köyhän rapsehtijan kateeksi pienikin asia? Käymme harva se päivä kaikissa seurapiirikutsuissa ja paikallinen lehdistö ottaa aina kuvia meistä. Täällä on kevät jo pitemmällä kuin Puolangalla, huomaan.

      • Wappua kaikille:))

        Jaahas, pistit sitten pisteen nimimerkin jälkeen. Any Way, kukaan sosiaalitoimiston ihminen ei aloitusta tietenkään ole kirjoittanut, senhän ymmärtää Marttakin ja Martta on Sosionomit, sairaanhoitajat, opettajat tekevät vaativaa työtään pienellä palkalla. Katsokaa verotustiedot.
        Ja toinen juttu. Kajaanissa ei ole " yläluokkaa". Se on taivahan tosi. Jos joku sijoitusten vuoksi ja koulutettuna sinne pinnistelisi, lähtee hän hippalivohkaan Kainuusta. Joku takki auki pikkukiho tai lääkäri luulee omassa päässään olevansa, mutta ei ole. Ja tämä on tosi kuin vesi.


    • kugggggggggguy

      Niin todellakin ,ei yläluokan paremmat ihmiset täällä tommosia kirjoittele.Jos näin on,niin muista että ilman minun hätää ei sinullakaan olisi tuota asemaa.VAPPUA:

    • Väinö Ankkalinna

      Viime viikolla juopottelin kahden kaverin kanssa, jotka tunnen 50 vuoden ajalta. Kolmantena oli heidän, vaan ei minun tuttuni. Kysyivät eläkkeeni suuruutta. Kerroin, minkä jälkeen alkoi kova vittuilu, joka olisi päättynyt tappeluun ellei baarityttö olisi tullut väliin.

      Niin ovat saatanat kaunaisia, että en olisi uskonut. Toinen on menestymätön kirjailija, toinen harrastajateatterin ohjaaaja. Eläkeiässä ovat, mutta tuskin tonninkaan eläkkeellä. Kolmannesta ei tietoa.

    • Justin Case

      Näin on tosi. Tosin sitten juopottelin myös tämänkin viikon mutta siitähän ei ollut kysekään. Ja senkin takia en nyt muista miksi tuon äskeisen kirjoitelman kirjoitin, vaikka en ole kirjailija alkuunkaansa. Joskus kuitenkin luulen olevani Väinö Ankkalinna ja joskus Eino. Noh, tekevälle rapsehtijallehan aina sattuu ja tapahtuu. Nyt on vappu tulossa ja vaikka en niissä tyttölyseon kirjootuksissa pärjännytkään, niin pistän kuitenkin elämän risaseksi näin vapun kunniaksi kaikkien rapsehtijoiden iloksi. Laitan sen kunnon Hankkijan lippiksen päähän ja kävelen ylpeänä Kajaanin Kauppakadulla eestaas jos jalka ei vippase. Ja moikkaan kaikkia vastaantulijoita. Kainuunsanomat.fi

    • muru

      Ihan kiva että sulla niiltä seurapiirikekkereiltä riittää aikaa käydä leuhkimassa täällä tavallisten ihmisten sivustoilla...en toisaalta tiedä saatko jotain kiksejä tarinoistasi mutta saadaanpahan makeat naurut sun jutuistas...ihmettelen vaan kuka sinut on "ylentänyt" siihen "yläluokkaan" kuuluvaksi? Oikea nimitys on "paskantärkeät" jotka luulevat olevansa jotain, mutta onneksi me ollaan kaikki ihmiset erilaisia ja arvostetaan eri asioita!

      • Gourmetos.

        joillakin ihmisilllä nousee keskitasoinenkin palkka hatttuun. Yläluokkaisuus on eri asia kuin keskiluokkaisuus. Ja sitten vielä ei osaa pitää suutaan kiinni ylpeydestään. Jos saan arvata harrastavat miehensä kanssa Golffia ja muita lajeja joita pidetään paremman väen harrastuksina. Osuinko oikeaan?


      • Mukavaa vappua:))
        Gourmetos. kirjoitti:

        joillakin ihmisilllä nousee keskitasoinenkin palkka hatttuun. Yläluokkaisuus on eri asia kuin keskiluokkaisuus. Ja sitten vielä ei osaa pitää suutaan kiinni ylpeydestään. Jos saan arvata harrastavat miehensä kanssa Golffia ja muita lajeja joita pidetään paremman väen harrastuksina. Osuinko oikeaan?

        Golf ei ole enää paremman väen harrastus. Se jos mikä on keskiluokkaistunut. Ja uskokaa nyt, että Kainuussa ei ole yläluokkaa, jos on, nimetkää. Senhän ymmärtää Marttakin ja Martta on sentään naapurin lehmä.


      • sosionomi.
        Mukavaa vappua:)) kirjoitti:

        Golf ei ole enää paremman väen harrastus. Se jos mikä on keskiluokkaistunut. Ja uskokaa nyt, että Kainuussa ei ole yläluokkaa, jos on, nimetkää. Senhän ymmärtää Marttakin ja Martta on sentään naapurin lehmä.

        Phyh, mehän sentään asumme Nizassa. Ei täällä ole näkynyt lehmää vuosituhanteen. Pelaamme kolfia aamuin illoin. joten oletan sinun olevan vain kateesta vihreä kun me täällä nautimme auringon lämmöstä ympäri vuoden.
        Hiutshaits teikäläisille lehmille.


      • sosionomi (oikea)
        sosionomi. kirjoitti:

        Phyh, mehän sentään asumme Nizassa. Ei täällä ole näkynyt lehmää vuosituhanteen. Pelaamme kolfia aamuin illoin. joten oletan sinun olevan vain kateesta vihreä kun me täällä nautimme auringon lämmöstä ympäri vuoden.
        Hiutshaits teikäläisille lehmille.

        miksi kirjoitat minun nimimerkilläni? tuon viestin on lähettänyt joku muu kuin minä, ap, joten nyt täällä joku puhuu palturia. Sitäpaitsi emme pelaa Golffia (vaikkakin muutama muu harrastus onkin - ei yläluokkaisia harrastuksia)


    • hghfgdgd

      Oletko huomannut, olet mulkero pahimmasta päästä.
      Matkustele ja toivottavasti jäät vaikka auton alle.

    • alempaa luokkaa

      se on sosionomilla noussu kusi päähän ja pahasti veikkaan mä, terveisin alemman luokan immeinen.

    • Hassua

      Tehän menitte nyt halpaan - joku pitää hauskaa ja kovasti kustannuksellanne :D

      • vappumieltä

        Elä, elä yritä. Tottakai suuripalkkainen ( 2500€) sosionomi on Kajaanin eliittiä. Sehän on kirjoitettu täällä. Mustaa valkoisella. Tosi ku vesi ja pittää ku seula.


      • Anonyymi
        vappumieltä kirjoitti:

        Elä, elä yritä. Tottakai suuripalkkainen ( 2500€) sosionomi on Kajaanin eliittiä. Sehän on kirjoitettu täällä. Mustaa valkoisella. Tosi ku vesi ja pittää ku seula.

        No kyllä se 2500e on aika paljon enemmän kuin Kajaanissa hyvin monella 1200-1500e palkkaisella työntekijällä tai työttömällä/eläkeläisellä. Itsekin aikoinan sillä palkalla eläessä ostin mm.omakotitalon.


    • Johanna.

      Oletko onnellinen vain siksi että sinulla on rahaa? Miten on elämäsi muut arvot????

    • rakennusmies.

      sosionomien palkka on 3500, eli mielestäni liian korkea siihen nähden että työ on helppoa näyttöpäätetyötä jossa kirjoitetaan vaan asiakastiedot koneelle

    • ihan merkonomi

      paljoko se nyt tää sosionomi hankkii, kun yläluokkaa? ja paljoko mies? Kun pääsette matkoille? voi köyhäkin sit olla mukana riennoissa ; )
      ps, voitin tos kivasti rahaa ite, euron panoksella ; )

      • Kajjaani yläluokka,

        Jos sosionomin palkka on 3500€, nettona ehkä 2200-2300. Sillä ei herran huonetta rakenneta. Matkoille pääsee kuka tahansa, hivenen säästää. Mutta sosionomi yläluokkaa? Buuuaaaah.


      • Anonyymi
        Kajjaani yläluokka, kirjoitti:

        Jos sosionomin palkka on 3500€, nettona ehkä 2200-2300. Sillä ei herran huonetta rakenneta. Matkoille pääsee kuka tahansa, hivenen säästää. Mutta sosionomi yläluokkaa? Buuuaaaah.

        ei kaikilla ole varaa matkustella


    • maakuntayhtymään

      kuuluva lienetkös?
      Se joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!
      Leuhki mitä leuhkit, aikasi näyttää kuuluvasi samaan kastiin mitä muita haukut!

      ei kannata Kainuussa leuhkia rintarottingilla, kyllä tipahtaa alas kuin leppäkeihäs aikanaan, ja varsinkin sinä isottelija!

      • Sananlasku anarkisti

        "Se joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!"

        Näiden vanhojen sanalaskujen suhteen olen Jari Sarasvuon linjoilla. Hän ihmetteli kerran jossain haastattelussa vanhojen suomalaisten sananlaskujen opetuksia. Hänen mielestään se joka kuuseen kurkottaa sinne myös hyvin usein pääsee eikä päinvastoin. Ja tuossa on mielestäni paljon perää. Noiden sananlaskujen opetukset ovat vanhoillisia ja ne ovat olleet ja ovat edelleen omiaan latistamaan yritteliäisyyttä tässä maassa.


      • Kellään ei varmaa
        Sananlasku anarkisti kirjoitti:

        "Se joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!"

        Näiden vanhojen sanalaskujen suhteen olen Jari Sarasvuon linjoilla. Hän ihmetteli kerran jossain haastattelussa vanhojen suomalaisten sananlaskujen opetuksia. Hänen mielestään se joka kuuseen kurkottaa sinne myös hyvin usein pääsee eikä päinvastoin. Ja tuossa on mielestäni paljon perää. Noiden sananlaskujen opetukset ovat vanhoillisia ja ne ovat olleet ja ovat edelleen omiaan latistamaan yritteliäisyyttä tässä maassa.

        Ei kannata leuhkia, saattaa tulla omallekin kohdalle.


      • Anonyymi
        Sananlasku anarkisti kirjoitti:

        "Se joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!"

        Näiden vanhojen sanalaskujen suhteen olen Jari Sarasvuon linjoilla. Hän ihmetteli kerran jossain haastattelussa vanhojen suomalaisten sananlaskujen opetuksia. Hänen mielestään se joka kuuseen kurkottaa sinne myös hyvin usein pääsee eikä päinvastoin. Ja tuossa on mielestäni paljon perää. Noiden sananlaskujen opetukset ovat vanhoillisia ja ne ovat olleet ja ovat edelleen omiaan latistamaan yritteliäisyyttä tässä maassa.

        Noilla sanonnoilla on pyritty vain tukahduttamaan kansalaisten "uhoa" ryhtymään itsekin johonkin...pyritty tasoittamaan kansalaisten uhmaa haluta itsekin olla jotain.


    • älä luule liikaa its

      On suomessa muitakin rikkaita. Esim lentäjät, lääkärit ja lakimiehet
      Niihin verrattuna joku sosionomi on köyhä paska

      • sosionomi.

        Niin, mutta paljonko tienaa työtön...?


      • tienaako?
        sosionomi. kirjoitti:

        Niin, mutta paljonko tienaa työtön...?

        siis tienaako työtön, sehän tienaa ihan mahdottomasti, mihin se eurot käyttää ? tästä voi olla jopa katellinen kapi , tai vierasta nainut vai oliko kolmas Mies ?
        vai ihan Nainen
        Mut, eikait kukaan pärjää 2500 eurolla täs elämäs ?
        Kuolee nälkään, jos, noin vähän kuukaudes?
        Pitää vähintään 4000 eskoo netota, et saa kaikki laskut maksettuu ; )
        ja siitä huolimatta, osa porukasta ajaa rahotusyhtiön autoilla ; ) ja velka asunnossa

        HÖH


      • Anonyymi
        tienaako? kirjoitti:

        siis tienaako työtön, sehän tienaa ihan mahdottomasti, mihin se eurot käyttää ? tästä voi olla jopa katellinen kapi , tai vierasta nainut vai oliko kolmas Mies ?
        vai ihan Nainen
        Mut, eikait kukaan pärjää 2500 eurolla täs elämäs ?
        Kuolee nälkään, jos, noin vähän kuukaudes?
        Pitää vähintään 4000 eskoo netota, et saa kaikki laskut maksettuu ; )
        ja siitä huolimatta, osa porukasta ajaa rahotusyhtiön autoilla ; ) ja velka asunnossa

        HÖH

        NImenomaan, 4000e alkaa riittämään jo johonkin...siis jos perheessä molemmat tienaa tuo verran. Aika köyhää kuitenkin kun velkaisella autolla joutuu ajamaan. Onneksi itsellä ei ole ollut autoista velkaa kuin viimeksi 20v sitten ja nytkin niitä on kolme luksusmerkkisiä ja muita ajoneuvoja on viisi.


    • Jonna.

      Raha ei tee ihmisestä parempaa. Vain sydämen ääni on tärkeä.

      • vastaa,

        Ja kerroppa Jonna katseletko rikkaita vai köyhiä miehiä?


      • Jonna.
        vastaa, kirjoitti:

        Ja kerroppa Jonna katseletko rikkaita vai köyhiä miehiä?

        Voi minä olen jo eläkkeellä. Ja mies on jo olemassa, joten enpä juuri etsi seuraa


    • Flikson.

      Paljonko sun palkka sitten on?

      • sosionomi.

        En nyt rupea tarkasti sanomaan, sanonpahan vaan että huomattavasti enemmän kuin keskimääräisellä Kajaanilaisella, varsinkin nuorilla, työttömillä jne. Sielä se on kolmen ja neljäntonnin välissä... mitä ei nyt useimmat tällä palstalla tienaa. En muutenkaan halua kertoa tarkasti henk.koht asioitani, joten miksi kertoisin palkkani prikulleen.


      • Neme.
        sosionomi. kirjoitti:

        En nyt rupea tarkasti sanomaan, sanonpahan vaan että huomattavasti enemmän kuin keskimääräisellä Kajaanilaisella, varsinkin nuorilla, työttömillä jne. Sielä se on kolmen ja neljäntonnin välissä... mitä ei nyt useimmat tällä palstalla tienaa. En muutenkaan halua kertoa tarkasti henk.koht asioitani, joten miksi kertoisin palkkani prikulleen.

        Mutta onko sinusta raha se tärkein juttu elämässä?


      • tarkoittaako tuo
        sosionomi. kirjoitti:

        En nyt rupea tarkasti sanomaan, sanonpahan vaan että huomattavasti enemmän kuin keskimääräisellä Kajaanilaisella, varsinkin nuorilla, työttömillä jne. Sielä se on kolmen ja neljäntonnin välissä... mitä ei nyt useimmat tällä palstalla tienaa. En muutenkaan halua kertoa tarkasti henk.koht asioitani, joten miksi kertoisin palkkani prikulleen.

        SOSIONOMI että hän on se kukkahattutäti, joka ei anna työttömille töitä tai siis rahaa millään?
        Hän joka ottaa joka tulon huomioon työttömiltä, lapslisät ym "sivutulot"?
        Hän joka vain itse haluaa elää leveesti ja muut saa kärsiä kun hän nauttii ja elää leveesti?

        Näinhän se menee nyky-Suomessa! Kuten Kreikassa yritetään täällä jallittaa köyhiä, rikas ei maksa veroja, vain köyhät kärsii ja tekke itsareita kun ei oo rahaa huoltaa perhettään ja tappaakoko perheen!
        Kiitos teille kehujat!


      • Rikas ja rohkea, hah
        sosionomi. kirjoitti:

        En nyt rupea tarkasti sanomaan, sanonpahan vaan että huomattavasti enemmän kuin keskimääräisellä Kajaanilaisella, varsinkin nuorilla, työttömillä jne. Sielä se on kolmen ja neljäntonnin välissä... mitä ei nyt useimmat tällä palstalla tienaa. En muutenkaan halua kertoa tarkasti henk.koht asioitani, joten miksi kertoisin palkkani prikulleen.

        ..eli olet alempaa keskiluokkaa, hyi helveta!


    • Justin Case

      Ai minunko?

      • rikas olija

        mutiasten perseen rapsehtija on alhaisin olento maan päällä.


      • Flikson.

        Ei, et sinä


    • kapi ihottuma

      mä en ainakaan katsoisi, jos, se et naapurin pummi antaa akan käydä töissä ja ite vetää kessua päivät pitkät, saa ihon kananlihalle ; ) akka painaa työssä ja jätkä vaan hummailee, mut, niillä semmonen jako

      • Kake.

        Minun mielestä se olisi kivaa jos nainen tienaisi ja itse saisi olla kotona. Mutta meidän perheessä työnjako on toinen.


    • kirkko kuulolla

      Kirkonmiehet tienaa 3200 eur/kk

    • Järkeilkää

      Hieno PROVO ja kaikki ottaa todesta....

      • vastaisku1

        Käytäntö vastata provoihin provoilla


    • olenkoalempaaluokkaa

      Tienaan enempi kuin ehdin tuhlata, revi siitä sosionoomi.
      Olet varmaankin semmoinen "nousukas" joka pitää itseään toisia parempana ja joka valittaa kaikista asioista joka ei ole sinun mieleen.
      Nautintoja on monenlaisia esim. ei tarvitse käydä työssä ja saa tehdä asiat omaan malliin eikä ole velkaa ja stressiä.

    • sosnomi2007
      • Raipe.

        Tuo palkkavertailu on pelkkä netti-arvonta. Tässä vuoden 2010 palkkatietoa (voit laskea että 5-10% on tuosta noussut)

        http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/06/07/keskivertotyyppi-tienaa-3000-euroa--katso-kaikki-palkat/20117894/139

        Sosiaali- ja terveystoimen johtaja 6 258
        Sosiaali- ja terveysjohtaja 5 497
        Sosiaalipalvelujen johtaja 4 571
        Sosiaalijohtaja 4 296
        Sosiaalipäällikkö 4 165
        Sosiaalipäällikkö 4 165
        Sosiaalityön päällikkö 4 065
        Sosiaalipalvelupäällikkö 3 843
        Sosiaalityön esimies 3 709
        Sosiaalisihteeri 3 634
        Johtava sosiaaliterapeutti 3 592
        Johtava sosiaalityöntekijä 3 514
        Sosiaaliasiamies 3 410
        Sosiaaliasiamies 3 410
        Sosissosiaalityöntekijä 3 293
        Sosiaalikuraattori 3 264
        Vastaava sosiaalityöntekijä 3 229
        Erityissosiaaliohjaaja 3 078
        Koulupsykologi 3 078
        Sosiaalikasvattaja 3 024
        Sosiaalityöntekijä-lastenvalvoja 2 994


      • summa summarum
        Raipe. kirjoitti:

        Tuo palkkavertailu on pelkkä netti-arvonta. Tässä vuoden 2010 palkkatietoa (voit laskea että 5-10% on tuosta noussut)

        http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/06/07/keskivertotyyppi-tienaa-3000-euroa--katso-kaikki-palkat/20117894/139

        Sosiaali- ja terveystoimen johtaja 6 258
        Sosiaali- ja terveysjohtaja 5 497
        Sosiaalipalvelujen johtaja 4 571
        Sosiaalijohtaja 4 296
        Sosiaalipäällikkö 4 165
        Sosiaalipäällikkö 4 165
        Sosiaalityön päällikkö 4 065
        Sosiaalipalvelupäällikkö 3 843
        Sosiaalityön esimies 3 709
        Sosiaalisihteeri 3 634
        Johtava sosiaaliterapeutti 3 592
        Johtava sosiaalityöntekijä 3 514
        Sosiaaliasiamies 3 410
        Sosiaaliasiamies 3 410
        Sosissosiaalityöntekijä 3 293
        Sosiaalikuraattori 3 264
        Vastaava sosiaalityöntekijä 3 229
        Erityissosiaaliohjaaja 3 078
        Koulupsykologi 3 078
        Sosiaalikasvattaja 3 024
        Sosiaalityöntekijä-lastenvalvoja 2 994

        Nämä on palkka lukuja. Henkilöstökustannuksiin laksetaan työnantajamaksut, vakuutukset. Tämän lisäksi investoinit ym. 36 000 euron vuosipalkka on todellisuudessa 90 000 euroa. Keskimäärin julkisella sektorilla tuotantoarvo on 130 000 euroa per työntekijä.


    • paska-aivot

      Mitä tarkoitat? Vituttaa sinun kaltaiset ihmiset jotka osaavat kirjoittaa mutta eivät ymmärrä mitä kirjoittavat. Minä olen kiertänyt maapallon kaksi kertaa ja elänyt palvelijoiden ympärillä palatseissa 500 euron kuukaistulolla. Tähän eivät monet lääkärit 8 000 euron kuukaistulolla pysty.

      • paska-aivot!

        Ja kaiken olen tehnyt alle 25 vuotiaana. Lääkärit pystyvät lähelle samaa yli 30 vuotiaana.


      • astronautti1
        paska-aivot! kirjoitti:

        Ja kaiken olen tehnyt alle 25 vuotiaana. Lääkärit pystyvät lähelle samaa yli 30 vuotiaana.

        Jäljellä on enään avaruusmatka ja siihen ei tule koskaan olemaan tarpeeksi rahaa.


      • sosiaaliluokassa

        Ei se rahasta ole kiinni ettei voi matkustella tai viettää vapaa-aikaa. Toiset ovat matkustaneet ympäri maailmaa ilmaiseksi nolla eurolla. Nykyään ei kannata tehdä työtä vain asumisen takia, koska asunnossa ei tule työelämässä paljon aikaa vietettyä.


    • hippu20

      Onko teillä"ylemmän sosiaaliluokan"ihmisillä paremman värinen paska?

    • elämänkokemuksia

      Suomessa on tulot kasavaneet, mutta ulkomailla ei. Tämän takia ulkomailla voi matkustella muutamalla sadalla eurolla ja asua samoissa majoituksissa. Suomen tulotaso näkyy ainoastaan hintatasossa. Suomessa voi matkustella muutamalla sadalla eurolla ja majoittua 15 eurolla yö. Ainoa ero on siinä miten paljon vietät työelämässä aikaa ja miten paljon vapaalla. Lääkärin ammatti on yksi huonnoimmista, jos haluaa elää vapaudessa.

    • juhlaa koko elämä

      Niin sanotuilla puliukoilla taitaa olla kaikista paras elämäntilanne. Ei tarvitse vain viikonloppuisin juhlia kun voi juhlia viikonpäivät ja missä päin tahansa Suomea tai maailmaa.

    • kaatunut pulu

      mitä vittua tuo rapsehtiminen edes tarkoittaa? onko se jotakin vajakkien kieltä?

    • luokkayhteiskunta

      Kainuussa kulutushyödykkeiden ostovoiman muodostaa yksinomaan palvelut. Kulutushyödykkeille ei ole vastikkeellisuutta muuten kuin palveluista. Esimerkiksi rakentaminen on 90 prosenttisesti palvelua ja 10 prosenttia rakennustarvikkeita alihankkijalta.

      • sossu1

        Palvelu on kaikenlisäksi velkaa ja tämän voi nähdä mm. terveyspalveluissa jonottamisena ym. puutteena.


    • paljon rahaa

      KELA:lla on hyvät palkat

    • osku o

      Jenna Aloittanut !!!

    • pierrecardin

      golf ei nykypäivänä ole elitistinen laji

      • reijo55b

        greencardin saa tonnilla


    • manaajalla

      Köyhyyskin on rikkautta

      • Anonyymi

        henkistä rikkautta


    • Anonyymi

      white trash!

    • Anonyymi

      Enkä minä arvosta sosionomia jonka älykkyyisamäärä on noin paljon alle normaalin. Näyttää pöyhkeys ylimielisine kommentteineen olevan
      ammattietiikassa etusijalla. Tulitko ajatelleeksi, että kommentteinesi olet hyvin tunnistettavissa.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa olevan Justin casen akka vaikka ei sillä ole mitään sossun tutkintoa edes . On vain eräs kirjeopistosta saatu ammattinimike. Akkahan on täällä elvistellyt useaan otteeseen ennenkin. Miehenreppanansa on taas muista surullisenkuuluisista asioista tunnetumpi.
      Ja se joka asuu Kajaanissa kuuluu automaattisesti alempaan sosiaaliluokkaan.

      • Anonyymi

        Kysymys miten se Kajaanilaisen ja ulkopaikkakuntalaisen käyttäytyminen eroaa samalla tulotasolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys miten se Kajaanilaisen ja ulkopaikkakuntalaisen käyttäytyminen eroaa samalla tulotasolla?

        Se on se sivistys. Toisella on ja toisella ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se sivistys. Toisella on ja toisella ei.

        toisella on myös sitä "kahisevaa", toisella ei


    • Anonyymi

      Tämä vuosien takainen ketjunavaus on todella onnistunutta trollausta, pisteet siitä! Mukava lukea ja naureskella.

      Kerrotaan tähän tietämättömille, että sosionomiksi opiskellaan nykyisin ammattisurkeakouluissa (amk). Eikä noita amk-tutkintoja kannata kenenkään kadehtia, kun sellaisen pystyy kuka tahansa halutessaan suorittamaan.

      • Anonyymi

        Niin, eikä se ole mikään yliopistollinen tutkinto. Se on entinen ammattikoulu josta valmistuu peltseppiä ja kirvesmiehiä jos koskaan edes valmistuvatkaan. Kysymys on näistä nimikeasiosta. Aikanaan metsäteknikkoakin piti ruveta tituleeraamaan metsäinsinööriksi jostain syystä. Metsäteknikoksi yleni pitkäaikainen metsuri joka osasi kaataa puun. Että sellaisia insinöörejä metsissä juoksee.

        Ammattitaitoinen kirvesmies ja pitkän linjan metsäinsinööri.
        10 viimeistä vuotta työtön.
        25 vuotta eläkeikään.


      • Anonyymi

        Mitä sosionomi sanoo toiselle sosionomille McDonaldsissa?
        - Big Mac -ateria, kiitos


      • Anonyymi

        sosiaalityötä voi lukea myös yliopistossa


      • Anonyymi

        Mutta sinä raukka et kykene edes siihen ammattikorkeakoulu tasoon. Näitä surkimuksia on nähty monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sosiaalityötä voi lukea myös yliopistossa

        Yliopistosta ei valmistu sosionomeja.


    • Anonyymi

      Tapasin vanhan koulukaverini. Oikein fiksu ja filmaattinen. Hän opiskeli Sosionomiksi aikoinaan ja minä taasen päädyin eri alalle. Yllätykseni oli suuri kun 30-vuoden jälkeen hän kirjautui lataamoon koska päässä oli naksahtanut. Surullista miten hän oli siihen jamaan ajautunut mutta olisiko paineet ja ylimielisyys olleet syynä että elämä oli tehnyt tehtävänsä! Onneksi valitsin alan jossa saan auttaa ja hoitaa ihmisiä. Elämäni on oikein miellyttävää ja pidän työstäni kun saan auttaa!

      • Anonyymi

        opiskelitko diagonissaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        opiskelitko diagonissaksi?

        Onko Justin Casen akka opiskellut jo dieanaaliksi? Herra itse on sossun varoilla kai nälkiintynyt ja dementoitunut ettei osaa enää kirjoittaa kun ei tunne aakkosia?
        Vai kasvaako jo koiranputkea ?


    • Anonyymi

      Tietääköhän ukkosa että yks hyvin varustettu yksilö käy tuota naista poraamassa kun ukollansa kuulema pieni bili! XD

      • Anonyymi

        On hyvin tavallista että tietää mutta ei välitä jos jollekkin muullekkin sellanen ammottava hole kelpaa.


    • Anonyymi

      Minä en arvosta tuommoisia tyhjä päitä kuten tämä ketjun aloittaja. Naurattaa nämä yli ihmiset.😜

    • Anonyymi

      Voi olla että iso vehkeiset kelpaa työttömänäkin.... Pieni vehkeisen muija täällä itkee!!

      • Anonyymi

        Onko miehellesäsi pieni kikkeli?


      • Anonyymi

        Onko samankokoinen kuin prinssin nakki?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe